Ше си лепна на таблото едно листче с напомняния: включи.....и после да изключиш,като угасиш мотораhandycam написа:нямаме никакви навици, не се мисли поне малко.вчера и днес видях доста автомобили без включени фарове, просто нямам думи.
Карайте със включени светлини и през деня!
- МОРСКИЯ
- Мнения: 244
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Да ви призная това е вече досадно .
Преди години имах Москвич , както повечето хора в България и се качвах в колата паля с едно движение пускам касетофона и това е
А сега това какво е .......
Влизам
1. слагам колана
2.слагам панела на СД-то
3.включвам фаровете
100 неща имам да свърша сякаш се качвам на самолет .Много досадно
Преди години имах Москвич , както повечето хора в България и се качвах в колата паля с едно движение пускам касетофона и това е
А сега това какво е .......
Влизам
1. слагам колана
2.слагам панела на СД-то
3.включвам фаровете
100 неща имам да свърша сякаш се качвам на самолет .Много досадно
- gb777
- Мнения: 56
- Регистриран на: Сря 02 авг 2006 6:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
МОРСКИЯ написа:Да ви призная това е вече досадно .
Преди години имах Москвич , както повечето хора в България и се качвах в колата паля с едно движение пускам касетофона и това е
А сега това какво е .......
Влизам
1. слагам колана - За твоя безопастност!
2.слагам панела на СД-то - Това е глупаво и мен ме дразни!
3.включвам фаровете - Това е за безопасност на другите!
100 неща имам да свърша сякаш се качвам на самолет .Много досадно
Не мисля че би се качил в самолет в който не правят задължителните проверки.
Така че според мен би било глупаво ако излезе закон : Да се спи полу-наляво леко усмихнат. Но е крайно време да се научим да носим отговорностите си - в случая на пътното платно.
Не е заяждане.
- HSGeorgiev
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 04 авг 2006 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- joser
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
МОРСКИЯ написа:...100 неща имам да свърша...
морски, ти утрепа рибата в морето с тоя пост
брат ми беше блъснат от кола преди година точно като пресичал на пешеходна пътека. и то в сумрака от един препускащ с 80км/ч шофер на възраст, който бил забравил да си включи фаровете.. няма да ти разказвам какво преживях тогава аз. така че - не забравяйте да включите фарове преди потеглянето и да ги изключите като паркирате
Това с фаровете дано не се окаже нож с две остриета. В смисал аз съм яко ЗА фаровете, обаче .... наистина не трябва да забравяме да ги пущаме. През последната седмица завъртях доста километри по родните пътища и да ви кажа като че ли бързо взех да свиквам с включените фарове на другите коли. Обаче това до някъде притъпява вниманието ни щото свикваме с насрещтните фарове и в един момент като мине някой без фарове и направо като чели идва от нищото. Точно така днеска ми се случи с една сива вектра и то сутринта като беше мъгливо. Ще тръгвам да изпреварвам виждам светнатите фарове на няколко коли но са далеч и хоп и ми изплува тая с изгасените фарове ... и то в мъглата. Искам да кажа че до сега си знаехме че един кара с фарове друг не и внимавахме, а сега като си мислим че всички са ги включили и има опастност да ни изненадват повече тия които ще правят "икономиите".
slav написа:Това с фаровете дано не се окаже нож с две остриета. В смисал аз съм яко ЗА фаровете, обаче .... наистина не трябва да забравяме да ги пущаме. През последната седмица завъртях доста километри по родните пътища и да ви кажа като че ли бързо взех да свиквам с включените фарове на другите коли. Обаче това до някъде притъпява вниманието ни щото свикваме с насрещтните фарове и в един момент като мине някой без фарове и направо като чели идва от нищото. Точно така днеска ми се случи с една сива вектра и то сутринта като беше мъгливо. Ще тръгвам да изпреварвам виждам светнатите фарове на няколко коли но са далеч и хоп и ми изплува тая с изгасените фарове ... и то в мъглата. Искам да кажа че до сега си знаехме че един кара с фарове друг не и внимавахме, а сега като си мислим че всички са ги включили и има опастност да ни изненадват повече тия които ще правят "икономиите".
Гаранция, че ако го нямаше закона, щеше да го видиш точно толкова късно, колкото и като го има!
Мъгла, сливащ се цвят на колата с околния, малко светлина, стотна от секундата невнимание и т.н...
Законът няма нищо общо!
.Тези които караха на къси преди тази наредба са нарушители да предишната наредба както тези с халогените.[ТЕ СА ЗА МЪГЛА ХОРА].Колкото новата ако нямаш мозък и сто фара да си запалил си опасен.bobo7 написа:аз цялогодишно карам на светлини , такаче не ме е**е наредбата, който не кара, той да се замисля и да я приема като наредба
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
aalio написа:.Тези които караха на къси преди тази наредба са нарушители да предишната наредба както тези с халогените.[ТЕ СА ЗА МЪГЛА ХОРА].Колкото новата ако нямаш мозък и сто фара да си запалил си опасен.bobo7 написа:аз цялогодишно карам на светлини , такаче не ме е**е наредбата, който не кара, той да се замисля и да я приема като наредба
НИКОГА не е било забранено да се кара с включени къси светлини през деня
Виж за фаровете за мъгла си прав.
Вдигам и закачам за една седмица темата.
От 1 ноември: Отново на фарове през деня
Започна и традиционната акция "Светлина" на КАТ, първите дни полицаите няма да глобяват шофьорите, само ще ги предупреждават
С началото на есенно-зимния сезон и промените в часовото време започва традиционната акция "Светлина". От 1 ноември до 1 март шофьорите са задължени се движат с включени къси светлини, припомнят от КАТ.
Предупредителният период на акцията ще продължи до 9 ноември.
До тази дата контролните органи ще обръщат внимание на водачите за отстраняване на техническите неизправности по осветителните системи, състоянието на гумите, изправността на устройствата за измиване на предното стъкло, без да налагат санкции.
От 10 до 19 ноември ще се извършва засилен контрол и ще се налагат санкции. Глобите за нарушителите ще са в размер от 50 до 150 лв.
Целта на операцията е да се намалят предпоставките за тежки пътни произшествия през есенно-зимния сезон, в който обикновено се увеличават злополуките с пешеходци.
На преценката на всеки водач е оставено дали да "обуе" колата си със зимни гуми, да остави "летните", или пък да използва компромисния вариант - т.нар. "всесезонни гуми".
При всички положения обаче протекторът на гумата трябва да бъде по-голям от 1,6 мм. Гумите освен това трябва да съответстват по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство, както и по тях да няма разкъсвания.
Вулканизирани или регенерирани гуми е забранено да се поставят на предните колела.
Препоръчително обаче е през зимата да се кара със зимни гуми. Те са направени от по-мека смеска, имат специална форма на протектора, която осигурява несравнимо по-добро сцепление от летните гуми при движение по заснежени и заледени пътища.
Опитни шофьори препоръчват всеки водач да разполага с два комплекта от по четири гуми - един летен и един зимен, като по-този начин се избягва неудобството всяка есен и пролет да се сменят джантите.
Зимните гуми не бива да се карат през лятото, защото тогава предимствата, които имат при движение върху сняг, се превръщат в техни недостатъци. Освен това се износват по-бързо и влияят негативно върху разхода на гориво.
Обикновено те се сменят през пролетта, когато температурата трайно се задържи над 7 градуса по Целзий.
Третият вариант са "всесезонните" гуми, които представляват компромис между двата основни типа. От тях обаче в никакъв случай не може да се очакват върхови постижения.
Обикновено те са приемливо предложение за шофьори с по-ограничен бюджет, на които не им се налага да карат автомобила си при тежки зимни условия и които не се впускат в "спортни" изпълнения през лятото.
Специалистите препоръчват водачите да имат едно наум и да не се подвеждат по името - всъщност няма гума, която да е "всесезонна", т.е. да има качествата на лятната гума през лятото и на зимната през зимата.
Източник: http://news.netinfo.bg/
От 1 ноември: Отново на фарове през деня
Започна и традиционната акция "Светлина" на КАТ, първите дни полицаите няма да глобяват шофьорите, само ще ги предупреждават
С началото на есенно-зимния сезон и промените в часовото време започва традиционната акция "Светлина". От 1 ноември до 1 март шофьорите са задължени се движат с включени къси светлини, припомнят от КАТ.
Предупредителният период на акцията ще продължи до 9 ноември.
До тази дата контролните органи ще обръщат внимание на водачите за отстраняване на техническите неизправности по осветителните системи, състоянието на гумите, изправността на устройствата за измиване на предното стъкло, без да налагат санкции.
От 10 до 19 ноември ще се извършва засилен контрол и ще се налагат санкции. Глобите за нарушителите ще са в размер от 50 до 150 лв.
Целта на операцията е да се намалят предпоставките за тежки пътни произшествия през есенно-зимния сезон, в който обикновено се увеличават злополуките с пешеходци.
На преценката на всеки водач е оставено дали да "обуе" колата си със зимни гуми, да остави "летните", или пък да използва компромисния вариант - т.нар. "всесезонни гуми".
При всички положения обаче протекторът на гумата трябва да бъде по-голям от 1,6 мм. Гумите освен това трябва да съответстват по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство, както и по тях да няма разкъсвания.
Вулканизирани или регенерирани гуми е забранено да се поставят на предните колела.
Препоръчително обаче е през зимата да се кара със зимни гуми. Те са направени от по-мека смеска, имат специална форма на протектора, която осигурява несравнимо по-добро сцепление от летните гуми при движение по заснежени и заледени пътища.
Опитни шофьори препоръчват всеки водач да разполага с два комплекта от по четири гуми - един летен и един зимен, като по-този начин се избягва неудобството всяка есен и пролет да се сменят джантите.
Зимните гуми не бива да се карат през лятото, защото тогава предимствата, които имат при движение върху сняг, се превръщат в техни недостатъци. Освен това се износват по-бързо и влияят негативно върху разхода на гориво.
Обикновено те се сменят през пролетта, когато температурата трайно се задържи над 7 градуса по Целзий.
Третият вариант са "всесезонните" гуми, които представляват компромис между двата основни типа. От тях обаче в никакъв случай не може да се очакват върхови постижения.
Обикновено те са приемливо предложение за шофьори с по-ограничен бюджет, на които не им се налага да карат автомобила си при тежки зимни условия и които не се впускат в "спортни" изпълнения през лятото.
Специалистите препоръчват водачите да имат едно наум и да не се подвеждат по името - всъщност няма гума, която да е "всесезонна", т.е. да има качествата на лятната гума през лятото и на зимната през зимата.
Източник: http://news.netinfo.bg/
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта