Ръчно монтиране/демонтиране на гума от джанта.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Ръчно монтиране/демонтиране на гума от джанта.

Мнениеот L&R » Пет 08 сеп 2006 14:41


Колеги дайте някакви съвети как става най-технично с помоща на щанги.
Ще свърши работа ако спукаш 2 гуми на кофти място , в кофти момент и си носиш 2 щанги и една вътрешна гума + помпа (може би:wink: ).

Благодаря.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 08 сеп 2006 14:42


не става... безкамерните гуми нямат отлепване от джантата-иначе другото е лесно натам... следващия проблем е ударно налягане за да я вдигне и да я залепи за джантата- с помпа на място не става...


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Пет 08 сеп 2006 14:47


Въпросът ти ме върна в далечната епоха на соц колите, когато това с щангите и скачането по гумата да се отлепи от джантата си беше практика :) Просто си вземи един спрей за спукани гуми. Той си е с накрайник за вентила, впръскаш съдържанието в спуканата гума което хем залепва гумата хем я напомпва. После пак караш.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 08 сеп 2006 14:48


B4/101 написа:Въпросът ти ме върна в далечната епоха на соц колите, когато това с щангите и скачането по гумата да се отлепи от джантата си беше практика :) Просто си вземи един спрей за спукани гуми. Той си е с накрайник за вентила, впръскаш съдържанието в спуканата гума което хем залепва гумата хем я напомпва. После пак караш.


Знам , но доста хора ги отричат :? .


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Пет 08 сеп 2006 14:51


В интерес на истината лично не съм пробвал, но като единствен минус на този метод съм чул, че химикала за залепване на гумата е доста гадна за чистене субстанция.


Потребителски аватар
Beast
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот Beast » Пет 08 сеп 2006 14:57


"Ръчното" размонтиране /отлепяне/или монтиране на гумата навремето ставаше като се ползва тежеста на автомобила и се притисне гумата, но трябва да се пусне ВНИМАТЕЛНО крика и гумата да се притиска с тежеста на автомобила.Риск е ако крикът не е закрепен като хората , но ако няма избор и това е вариант.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 08 сеп 2006 15:42


помпането на безкамерна гума, става с друга..
с маркуч от ендата в другата.. и ето го "ударното налягане"


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Мнениеот steli » Пет 08 сеп 2006 17:37


До колкото разбрах не става въпрос за безкамерна а свътрешна.Отлепвянето става като си направиш дървени клинове и с чукане ги набиваш между гумата и джантата.Дгуг начин е да я газиш с лредната гума на колата като движиш колата напред назад точно до джантата върху спуканата гума .Това става естествено след като си сложил резервната.Успех


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Мнениеот steli » Пет 08 сеп 2006 17:56


Свалянето на гумата от джантата с щанга започва от противоположната на винтила страна като се подпъхва щангата между гумата и джантата и се натиска към средата на джантата.Края на щангата се застъпва с крак и на близо до нея се маниполира по същия начин с другата щанга.След като настъпиш втората щанга вадиш първата и я подпъхваш до втората. Това се прави докато борда на гумата излезе от джантата.Бъркаш и вадиш вътрешната.Поставянето става вобратен ред като първо наместваш винтила.


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Пет 08 сеп 2006 18:01


Най-удобно и евтино е да си купиш 2-3 размера фитили и иглата за поставянето им. Струват няколко лева, но трябва да имаш и спрей с въздух за напомпване.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19571
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ръчно монтиране/демонтиране на гума от джанта.

Мнениеот radotom » Пет 08 сеп 2006 18:13


L&R написа:...носиш 2 щанги и една вътрешна гума + помпа (може би:wink: ).

Бе не е ли по-лесно да си носиш 2 бандажни :roll: :dontknow:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пет 08 сеп 2006 20:53


vaskoto1 написа:... не става...

'айде де като, че ли не си карал охо мохо !
газиш с колата/в твоя случай не ама..mhihi/
после за ударно налягане нещо за бензинец не си ли спомняш?!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Пет 08 сеп 2006 21:39


бе кви са тия теории>> аз за +/- 400Ккм не съм пукал гума никога (само една имах с рапидка но тя спадаше бавно) егати... сложете си гуми с борд и добър грайфер и си свиркайте, за черни дни един спрей може - колко дездорант е.
пак да спомена, доста коли излизат вече фабрично от завода със спрейчета (пресен спомен - крос полото) мерцедес SLK, Смарт, етс...


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 09 сеп 2006 0:25


golfer написа:
vaskoto1 написа:... не става...

'айде де като, че ли не си карал охо мохо !
газиш с колата/в твоя случай не ама..mhihi/
после за ударно налягане нещо за бензинец не си ли спомняш?!


Тва с бензинеца го гледах наскоро ей така :shock До нас наблизо има гумаджийница и една бусова гума я поляха лекичко и тя направи бух и прилепна за джантата.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Съб 09 сеп 2006 0:45


:? А сгазете гума 195/45/15 на алуминиева джанта!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта