Подобряване на спирачната система и спирането
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Подобряване-добре, но не винаги има смисъл. Например за да смениш обикновени дискове с вентилирани се налага на "състезателите" дето ползват газ и спирачка доста често, или такива дето живеят в планински райони и се налага да ползват спирачките често и продължително. Ако се кара колата като хората не виждам какво ще се подобри като темпрературата не достига критичните стойности. Имайки предвид че доста често минавах прохода Шипка преди време не съм имал никакви проблеми със спирането,нито пък съм забелязал разлика когато са позагрели вече в ниското долу. Така че инвестицията не винаги е оправдана(според мен де) .
- wizardone
- Мнения: 103
- Регистриран на: Чет 28 авг 2008 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Аз и сега нямам проблеми със спирането. Но искам единият път, в който ще се наложи да спра рязко да мога да го направя както трябва и компромиси с това - не!
- cenitel
- Мнения: 193
- Регистриран на: Вто 05 юли 2005 19:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Мога всичко друго ама винаги съм искал хубави спирачки,дори смятам да сложа някаква спирачна система за над 1000-1500лв след зимата.Просто спирачките са според мен много важни.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
единият път, в който ще се наложи да спра рязко да мога да го направя както трябва
А какво ти пречи сега да спреш рязко както трябва. Не знам колко опите имаш, но вярвай ми на мен ми се е налагало да спирам рязко доста пъти. Пасата ми беше с АБС и мога да кажа само че съм доволен от системата особено в хлъзгаво време- запазва се управлението на автомобила и съм избягвал сблъсък в някои случаи. При автомобили без АБС просто като натиснеш по-силно блокират колелата. Ако с поставянето на по-големи дискове се цели да има по-лек педал то съм съгласен. Но все пак това са автомобили със серво...
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Аз мисля, че при подобрено окачване има осезаема разлика в спирането, поради изместването на тежестта. Когато колата е по-ниска и стабилна спира доста по-добре и не се губи управлението.
Със стоково окачване и 312мм. дискове да има при натискане на спирачката задницата се разтегля като пружина и може много по-лесно да се изгуби управлението, а когато това стане, няма значение с какви дискове и накладки си, а с колко AirBag-а........
Със стоково окачване и 312мм. дискове да има при натискане на спирачката задницата се разтегля като пружина и може много по-лесно да се изгуби управлението, а когато това стане, няма значение с какви дискове и накладки си, а с колко AirBag-а........
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Здр.колеги. Можете ли да ми кажете колко е максималният живот на дисковете и накладките(т.е. до колко мм могат да се карат и да спираме нормално)?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
yoan4o написа:Аз мисля, че при подобрено окачване има осезаема разлика в спирането, поради изместването на тежестта. Когато колата е по-ниска и стабилна спира доста по-добре и не се губи управлението.
Със стоково окачване и 312мм. дискове да има при натискане на спирачката задницата се разтегля като пружина и може много по-лесно да се изгуби управлението, а когато това стане, няма значение с какви дискове и накладки си, а с колко AirBag-а........
тук не съм съгласен;от два месеца съм на 312мм и разлика има 4увствителна при рязко спиране-ока4ването си ми е сток единствено предните амортисъори са подсилена версия;пасата е винаги с по 150кила в багажника и се кара на 17-ки и не съм и по4увствал 4е задницата се разтегля-пишете поне преки впе4атления ,а не празни приказки
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
niks76 написа:yoan4o написа:Аз мисля, че при подобрено окачване има осезаема разлика в спирането, поради изместването на тежестта. Когато колата е по-ниска и стабилна спира доста по-добре и не се губи управлението.
Със стоково окачване и 312мм. дискове да има при натискане на спирачката задницата се разтегля като пружина и може много по-лесно да се изгуби управлението, а когато това стане, няма значение с какви дискове и накладки си, а с колко AirBag-а........
тук не съм съгласен;от два месеца съм на 312мм и разлика има 4увствителна при рязко спиране-ока4ването си ми е сток единствено предните амортисъори са подсилена версия;пасата е винаги с по 150кила в багажника и се кара на 17-ки и не съм и по4увствал 4е задницата се разтегля-пишете поне преки впе4атления ,а не празни приказки
Да разбираме ли, че след като си сменил дисковете си намалил спирачния път?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
категори4но да;все пак с този автомобил имам към 200000км и си познавам колата
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Много често човек като смени автомобила(или дисковете в случая) и ако само с леко натискане на педала колата "вдига задницата" или свирят гумите си казваме: страхотни спирачки,спират като луди... Истината май е далеч от това. Едва ли ще се намери книга в която да пише че спирачния път зависи основно от големината на дисковете. Основно спирачният път зависи от скороста на автомобила, състоянието на пътя и състоянието на гумите. Има и още няколко фактора с по-малко влияние.
В случаи на рязко спиране обикновено човек няма време да прецени силата си и педала се натиска докрай само и само да се избегне най-лошото. Тогава гумите свирят(изключвам коли с АБС) и колата спира. В този случай няма никакво приплъзване между накладки и дискове за да коментираме колко е полезно да има по-големи, вентилирани, нарязани и още подобрения по дисковете.
Разбира се има и един много важен фактор за спирачният път- задволанното устройство Тук имат значение опита, съзнанието, културата и още куп неща които са причина за по-голямата част от произшествията.
Така че извода който мога аз да направя е че големината на дисковете се нарежда някъде назад във класацията. Никой не е длъжен да се съобразява с мнението ми да не стане така че аз да съм виновен някой ден . Както писах преди от такива подобрения имат нужда състезателите по пътищата които издевателстват над автомобила и загряват дисковете до "червено". При тях просто може да се случи в такъв момент да нямат спирачки.
Пожелавам безаварийно каране на всички!
В случаи на рязко спиране обикновено човек няма време да прецени силата си и педала се натиска докрай само и само да се избегне най-лошото. Тогава гумите свирят(изключвам коли с АБС) и колата спира. В този случай няма никакво приплъзване между накладки и дискове за да коментираме колко е полезно да има по-големи, вентилирани, нарязани и още подобрения по дисковете.
Разбира се има и един много важен фактор за спирачният път- задволанното устройство Тук имат значение опита, съзнанието, културата и още куп неща които са причина за по-голямата част от произшествията.
Така че извода който мога аз да направя е че големината на дисковете се нарежда някъде назад във класацията. Никой не е длъжен да се съобразява с мнението ми да не стане така че аз да съм виновен някой ден . Както писах преди от такива подобрения имат нужда състезателите по пътищата които издевателстват над автомобила и загряват дисковете до "червено". При тях просто може да се случи в такъв момент да нямат спирачки.
Пожелавам безаварийно каране на всички!
Последна промяна от dandan на Пон 19 окт 2009 23:17, променено общо 1 път.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dandan написа:...коли с АБС. В този случай няма никакво триене между накладки и дискове ...
Колега, пишеш глупости. Спри се докато не си се изложил напълно.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dobrin написа:dandan написа:...коли с АБС. В този случай няма никакво триене между накладки и дискове ...
Колега, пишеш глупости. Спри се докато не си се изложил напълно.
Ами ще изложа себе си все пак, но може пък и да съм прав а...
Извинявам се и се поправям, няма приплъзване , триене има: познато е като триене в покой между две тела!
Проверих за още грешки и не намерих. Ако някъде все пак съм пропуснал такава моля някой да ме поправи.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dandan написа:dobrin написа:dandan написа:...коли с АБС. В този случай няма никакво триене между накладки и дискове ...
Колега, пишеш глупости. Спри се докато не си се изложил напълно.
Ами ще изложа себе си все пак, но може пък и да съм прав а...
Извинявам се и се поправям, няма приплъзване , триене има: познато е като триене в покой между две тела!
Проверих за още грешки и не намерих. Ако някъде все пак съм пропуснал такава моля някой да ме поправи.
пропуснал си факта 4е има разли4ни марки накладки-с едни марки се спира по бързо и цапат джантите с прах ,други накладки са "ве4ни" ама и спирането им не струва
п.с ако някога минаваш през Париж,обади ми се да ти демонстрирам разликата в спира4ния път-накладките са си едни и същи;дисковете са по големи и производителя е АТЕ-оригинал
а и всеки знае 4е не е важни колко вдига една кола ,а как спира...................
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Лятото минавах ама не знаех че си там Това между другото.
Колега, случая който коментирах по-горе се отнясяше за аварийно спиране и в този случай ако не могат да се блокират колелата на автомобила, то имаме неефективна спирачна система. Това може да се дължи на факта че си сложил накладки които не струват или повреда в спирачната система. Това в никакъв случай не може да се дължи на по-малките дискове с които автомобила е излязъл от завода.
Все пак за да не говорим напразно нека някой да намери данни от производител на автомобили където става ясно с колко се намаля спирачният път при един автомобил ако се екипира с по-големи дискове. Или малко теоретико-практически обяснения за да стане ясно все пак как и защо. Не искам да коментирам различни производители (в случая на накладки) които си хвалят стоката и техните изобретения икономисват гориво, енергия, ток и какво ли още не само и само да има кой да им купи нещото. Не пренебрегвам лидери в производството които работят и създават наистина нещо истинско.
Пак казвам че преди да тръгне човек да прави каквото и да било нека намери реални данни какво ще подобри, а не само че някой го е направил и се усеща ефекта, защото да го усещаш е едно- да се случва наистина е друго.
Колега, случая който коментирах по-горе се отнясяше за аварийно спиране и в този случай ако не могат да се блокират колелата на автомобила, то имаме неефективна спирачна система. Това може да се дължи на факта че си сложил накладки които не струват или повреда в спирачната система. Това в никакъв случай не може да се дължи на по-малките дискове с които автомобила е излязъл от завода.
Все пак за да не говорим напразно нека някой да намери данни от производител на автомобили където става ясно с колко се намаля спирачният път при един автомобил ако се екипира с по-големи дискове. Или малко теоретико-практически обяснения за да стане ясно все пак как и защо. Не искам да коментирам различни производители (в случая на накладки) които си хвалят стоката и техните изобретения икономисват гориво, енергия, ток и какво ли още не само и само да има кой да им купи нещото. Не пренебрегвам лидери в производството които работят и създават наистина нещо истинско.
Пак казвам че преди да тръгне човек да прави каквото и да било нека намери реални данни какво ще подобри, а не само че някой го е направил и се усеща ефекта, защото да го усещаш е едно- да се случва наистина е друго.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта