Подобряване на спирачната система и спирането
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
добрите гуми имат не по-малко значение от накладките и дисковете.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Аз да задам 1 въпрос.Не съм сменял/доливал спирачна течност,защото винаги си стой на максимума,ама колата ни я докараха 98ма и до ден днешен си карам с нея.Колата си спира по един и същ начин.Нищо не се е променило в спирането и и винаги течността е на максимум.Дали да я сменя,или ще си отворя беля?
- slavi tsvetkov
- Мнения: 933
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2020 VW GOLF TSI GTI PP 245
- Двигател: 2020
- Местоположение: London
- Контакти:
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Ами принципно е добре да се сменя на две години.На предната ми кола не беше сменяна незнайно от кога,смених я и се подобриха значително спирачките,а и спирачната течност беше станала черна.Сега вече сменям на две години задължително.Та моя съвет е да си я смениш.
- ABSOLUT
- Мнения: 4426
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Потвърждавам мнението на Слави, че се подобрява спирането когато се промие системата и се смени течността. Разбира сменихме и спирачните маркучи, нещо задължително когато и без това ще се източва системата.
С времето се напукват и омекват, когато се натисне спирачката те съвсем леко се раздуват и от там има спад в налягането на системата, съответно по-лошо спиране.
Не мога да кажа че, например се увеличава спирачното усилие или какво конкретно се променя, но след манипулацията усещах различно педала и някак си спирачките ги чувствах по-ефективни.
НО има и един риск, който теоретично може да се случи:
ако в следствие на мръсотия и твърди частици буталото е надрало спирачния цилиндър, след като се промие системата и съответно тези боклуци се отстранят, може през тези останали микроскопични каналчета да преминава спирачна течност зад буталото и да влоши ефективността на спирачките.
Аз като покарах колата след смяната на спирачната течност, направо се уплаших, все едно не бяха обезвъздушени, но след 5 мин. каране се оправиха сами.
С времето се напукват и омекват, когато се натисне спирачката те съвсем леко се раздуват и от там има спад в налягането на системата, съответно по-лошо спиране.
Не мога да кажа че, например се увеличава спирачното усилие или какво конкретно се променя, но след манипулацията усещах различно педала и някак си спирачките ги чувствах по-ефективни.
НО има и един риск, който теоретично може да се случи:
ако в следствие на мръсотия и твърди частици буталото е надрало спирачния цилиндър, след като се промие системата и съответно тези боклуци се отстранят, може през тези останали микроскопични каналчета да преминава спирачна течност зад буталото и да влоши ефективността на спирачките.
Аз като покарах колата след смяната на спирачната течност, направо се уплаших, все едно не бяха обезвъздушени, но след 5 мин. каране се оправиха сами.
- Nikolai Roev
- Мнения: 124
- Регистриран на: Нед 14 юни 2009 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Поморие
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Браво много добра тема, аз сменях дискове накладки спирачна течност и покрай тях коронки на АБС и сега съм повече от доволен направо си кове колата ремонта излезе около 550 лева, колата е пассат Б4 115 к.с а предните дискове са вентилирани и аз незнам защо но били по добри от единичния...та моя съвет е ако нямате пари поне накладките си сменяйте и спирачна течност тя поне не е скъпя 12 лв е...
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Смяната на спирачната течност се налага заради влагата която попада в нея с времето.
не знам как ще се получи спад след като налягането в цялата система е еднакво и е пропорционално на силата с която натискаш педала. По къс ход съм съгласен, но спад в налягането?има спад в налягането на системата
Най-вероятно наистина е останал въздух някъде. Съвсем малко но е имало, той също се разтваря във течноста с времето, зависи колко е бил.все едно не бяха обезвъздушени, но след 5 мин. каране се оправиха сами.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 8:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: shumen
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
абе хора ,случвалолисе е на някои ,докато кара,например сьс 100 км/ч,педала на спирачката да е твьрд,сякаш няма серово,и изведньж да омеква
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re:
Можеш ли да обясниш по-подробно че тука ми стана интересно "опекат" ?dobrin написа: първите 300 км по-леко за да не се опекат накладките и да почнат да пеят
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Има предвид да се напаснат спрямо дисковете щото те дисковете не остават винаги гладки и като сложиш новата накладка тя е равна и "неравностите" по диска си издълбават така да се каже място върху накладката.А за това издълбаване е нужно време и по точно зависи от броя натискания на спирачката.Ако се прекали с употребата на спирачките преди накладките да се напаснат те прегряват и повърноста им се "опича" като става твърда и фрикционните им качества се влошават и накладките са отново за смяна
- wizardone
- Мнения: 103
- Регистриран на: Чет 28 авг 2008 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Смених барабаните с дискове. За момента не мога да кажа колко осезаем е ефектът, понеже още не са се напаснали добре дисковете и накладките. Отпред все още съм с 239 мм дискове, нямах финансовата възможност да сменя всичко накуп
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
fox_vt написа:Има предвид да се напаснат спрямо дисковете щото те дисковете не остават винаги гладки и като сложиш новата накладка тя е равна и "неравностите" по диска си издълбават така да се каже място върху накладката.А за това издълбаване е нужно време и по точно зависи от броя натискания на спирачката.Ако се прекали с употребата на спирачките преди накладките да се напаснат те прегряват и повърноста им се "опича" като става твърда и фрикционните им качества се влошават и накладките са отново за смяна
Не се ли прецаква и диска при това положение?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Ами може в момента на самото "палене"на накладките диска може да прегрее особено ако е плътен и може да се изкриви или да се яват условия за пукнатини.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
wizardone написа:Смених барабаните с дискове. За момента не мога да кажа колко осезаем е ефектът, понеже още не са се напаснали добре дисковете и накладките. Отпред все още съм с 239 мм дискове, нямах финансовата възможност да сменя всичко накуп
Ами както сам си забелязал май нищо. Продължавам да твърдя, че ефекта от по-големите дискове е 'по-лек' педал. Това е като да сложиш по-голям съединител и да твърдиш че колата ти потегля по-бързо...
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Абе едно нещо не ми харесва с тези ъпгрейди от барабани/дискове към по-големи дискове. Какво става с регулатора на спирачното усилие? Така наречения кантар на спирачките. Този дето опъва една пружина и т.н.
Давам конкретен пример - TEVES 04. Когато колата отзаде е с барабани или с дискове или е 4х4, този кантар действа по различен начин. Т.е. разпределението на спирачното усилие между предния и задния мост е различно. И когато отзаде е с барабани, разпределението на налягането е едно, когато е с дискове е друго, когато е 4х4 също е друго. Някай ще каже ... то т'ва кантара, дядото на ABS-а, ала-бала ...
Но давам и друг пример - TEVES 20. При него няма механичен разпределител на налягането (кантара на спирачките). Неговите функции се изпълняват от софтуера. От самия контролер. Какво става когато сменяме барабаните с дискове или самите дискове с по-големи дискове? Сметките на контролера (софтуера), няма да са актуални, спрямо апаратурата (хардуера).
И как усещате по-голяма сигурност или по-добро спиране - Идеята не е да се засилиш и да натиснеш рязко спирачката, а да влезеш в завой и да натиснеш рязко спирачката. Тогава си показва. Дали ще спреш с гумите на асфалта или с капака.
Давам конкретен пример - TEVES 04. Когато колата отзаде е с барабани или с дискове или е 4х4, този кантар действа по различен начин. Т.е. разпределението на спирачното усилие между предния и задния мост е различно. И когато отзаде е с барабани, разпределението на налягането е едно, когато е с дискове е друго, когато е 4х4 също е друго. Някай ще каже ... то т'ва кантара, дядото на ABS-а, ала-бала ...
Но давам и друг пример - TEVES 20. При него няма механичен разпределител на налягането (кантара на спирачките). Неговите функции се изпълняват от софтуера. От самия контролер. Какво става когато сменяме барабаните с дискове или самите дискове с по-големи дискове? Сметките на контролера (софтуера), няма да са актуални, спрямо апаратурата (хардуера).
И как усещате по-голяма сигурност или по-добро спиране - Идеята не е да се засилиш и да натиснеш рязко спирачката, а да влезеш в завой и да натиснеш рязко спирачката. Тогава си показва. Дали ще спреш с гумите на асфалта или с капака.
- wizardone
- Мнения: 103
- Регистриран на: Чет 28 авг 2008 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dandan написа:wizardone написа:Смених барабаните с дискове. За момента не мога да кажа колко осезаем е ефектът, понеже още не са се напаснали добре дисковете и накладките. Отпред все още съм с 239 мм дискове, нямах финансовата възможност да сменя всичко накуп
Ами както сам си забелязал май нищо. Продължавам да твърдя, че ефекта от по-големите дискове е 'по-лек' педал. Това е като да сложиш по-голям съединител и да твърдиш че колата ти потегля по-бързо...
За педала си напълно прав. Надявам се при смяна на помпа този проблем да изчезне. Иначе след като покарах доста, мога да кажа, че подобрение се усеща основно, когато возя хора на задната седалка.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта