И така синхрото влиза във бокса без да се знае кога ще излезе от него!
С проекта се занимаваме аз и един приятел на гаража на който ще изкара зимата буса.
Първата работа е да се свали стария двигател заедно с скоростната кутия и да почне разглобяването на кутията:
Ето и короната на диференцияла:
Следва сваляне и разглобяване на предния диференциял:
Тук се вижда виското на предния диференциал с силикона която се втвърдява когато се получава разлика на въртенето на задните гуми спрямо предните, и така се предава движението към предните колела и буса става 4х4:
Взима се решението да се размени виското с твърда връзка и DECOUPLER на изхода на скоростната кутия, така че буса да стане изтински 4х4 с 50 на 50 задвижване на двете оси като е на 4х4
Поръчват се части на syncro-services и след 10 дена са пристигнали.
Ето го и самия decoupler:
С колета са пристигнали и нови "тиранти" за закрепването на резервуара:
Те почти на всички синхро бусове са изгнили. Ето как изглеждаха моите:
След като свалихме резервуара беше време за смяна на металните тръби по които минава олиото за хидравличния волан:
Правят се нови еластични.
Тук е мястото вече да кажа че по онова време открих форума на който пиша в момента и чрез него че има един човек който страда от същата болест като мене за да се занимава с подобен проект - Т3 синхро с AFN двигател, декуплер и твърда връзка на предния диференциял - името му PACH!
От тогава почнахме да контактуваме доста често с него по skype и трябва да призная че той се намираше винаги точно една стъпка преди мене на проекта - двата проекта вървяха паралелно - което в много случай ми спестяваше време и нерви тъй като той беше минал вече пътя по който следвах аз!
Именно затова му дължа много черпене по бира като се видиме!
Историята да един syncro camper.....
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Последна промяна от BUS1988 на Чет 13 яну 2011 9:31, променено общо 1 път.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Историята да един syncro camper.....
Колега избрал двигател AFN защото е 110 коня ,но без електроника и със обикновенна помпа ще ги намалиш много.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
batchi написа:Колега избрал двигател AFN защото е 110 коня ,но без електроника и със обикновенна помпа ще ги намалиш много
Колега Batchi мисля че си прав.
Буса върви добре на ниски обороти, обаче няма тяга на високи.
Въпреки това търся начини да отстраня този проблем
Последна промяна от BUS1988 на Пон 15 ное 2010 7:38, променено общо 1 път.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
След разглобчването на скоростната кутия следва втора поръчка за части във Америка.
Поръяват се всичките лагери, всичките синхронизатори, семеринки и т.н. както и -най важното- така наречения 3-4 slider hub, т.е. частта която отговаря за превключването от трета на четвърта и обратното.
Именно тази част е дефектна и се чупи много лесно оставайки скоростната кутия заключена на трета или четвърта. Моята се счупи много лесно при ваденето й!
Ето колета:
Ето съдържанието на колета:
Ето и въпросният 3-4 slider hub:
Прави се втора поръчка и на syncro-services във Германия.
Поръчката включва маслен радиатор, лява опора за TDI двигател, нови предни фарове, решетки за мигаци, фарове, стопове както и цилиндърчета и малките оси за блокажите преден и заден. Обикновено те са виновни за неработещи блокажи.
Ето за какво става въпрос:
Опората за двигателя...
....и фаровете
Събира се предният диференциял и се слага на мястото му заедно със изчистени и добре гресирани полуоски
Поръяват се всичките лагери, всичките синхронизатори, семеринки и т.н. както и -най важното- така наречения 3-4 slider hub, т.е. частта която отговаря за превключването от трета на четвърта и обратното.
Именно тази част е дефектна и се чупи много лесно оставайки скоростната кутия заключена на трета или четвърта. Моята се счупи много лесно при ваденето й!
Ето колета:
Ето съдържанието на колета:
Ето и въпросният 3-4 slider hub:
Прави се втора поръчка и на syncro-services във Германия.
Поръчката включва маслен радиатор, лява опора за TDI двигател, нови предни фарове, решетки за мигаци, фарове, стопове както и цилиндърчета и малките оси за блокажите преден и заден. Обикновено те са виновни за неработещи блокажи.
Ето за какво става въпрос:
Опората за двигателя...
....и фаровете
Събира се предният диференциял и се слага на мястото му заедно със изчистени и добре гресирани полуоски
Последна промяна от BUS1988 на Нед 24 окт 2010 18:24, променено общо 1 път.
- williams_vn
- Мнения: 724
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Историята да един syncro camper.....
браво бусчето ми хареса ,свалям ти и шапка за мерака с които си го преавиш ще следя темата пусаки снимки да гледаме и радваме окото
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Дойде реда на скоростната кутия да се сглоби. Почва се от сглобяването на двете оси с новите зъбни колела и въпроцния 3-4 slider hub.
Това е една процедура която изисква спокойствие и чистота.
Прави се специален инструмент за ваденето на големия лагер на пинион.
На следваща снимка се вижда много добре защо новите зъбни колела на трета и четвърта са много по силни от старите. Сглобените вече са новите, а до тях с бебешките зъбчета старите...
Това е една процедура която изисква спокойствие и чистота.
Прави се специален инструмент за ваденето на големия лагер на пинион.
На следваща снимка се вижда много добре защо новите зъбни колела на трета и четвърта са много по силни от старите. Сглобените вече са новите, а до тях с бебешките зъбчета старите...
- williams_vn
- Мнения: 724
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Историята да един syncro camper.....
еи така искам да гледам и чета темите снимки обеснения а ти е кеф да четеш цяла вечер .пожелавам успех с колата много ме заинтересова и ми харесва
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Продължаваме с сглобяването на скоростната кутия и вече сме готови да минем към една от най важните фази на проекта - дизеловата помпа.
Помпата трябва да е Bosch и има две големи категории: с 17мм или с 20мм централна ос.
Също главите биват с 9,10,11 или 12мм.
17мм-ови помпи вървят с 9мм глави както оригиналната помпа на 1,6 TD, 20мм-ови с 10,11 или 12мм глави.
17мм-ови помпи не се препоръчват, тъй като не пръскат с необходимото налягане горивото за нуждите на TDI двигатели.
След малко търсене намерихме помпа която да отговаря на изискванията.
Помпата беше от Iveco Turbo Daily с 20мм ос и 10мм глава.
Други помпи който също могат да се използват са от VW LT, FIAT CROMA и т.н.
Така от три помпи (1,6 TD, 1,9 TDI, IVECO) сглобихме една.
С слобяването се занимава човек помпаджия с необходимете инструменти и знания.
Ето двете помпи, старата и новата
И вече дойде и времето да се занимаваме с самия двигател.
Разглобяват се всичките части около двигателя така че да остане само блок и глава.
После се сглобява като се използва картера от 1,6 TD, нова маслена помпа от 1,6 TD, нов ангренажен ремък, нова водна помпа от 1,6 TD, стартер от 1,6 TD естествено след като го отворихме и му сменихме консумативите.
Тук е мястото да ви кажа че точно заради начина по който се закрепва стартера при бусовете (на скоростната кутия) изисква за се използва маховик от 1Z двигател, а не от AFN който е dual mass (демпферен маховик) за да предпазва скоростната кутия от силните вибрации на TDI двигатели. Проблема е че зъбите на AFN маховика "гледат" към двигателя, а не към скоростната кутия къгето както казахме се монтира стартера.
Следва един проблем с който се е блъснал колегата PACH преди мен и така още един път бях с дъвчана храна! Става въпрос за дясната опора която не пасва тъй като блока е от Audi и е с 4 болтове за опората вместо с три болта на блока на VW:
Прави се специална опора за да пасне на блока:
Двигателя и скоростната кутия най-накрая се съединяват на едно....
.....и се монтират на купето
Помпата трябва да е Bosch и има две големи категории: с 17мм или с 20мм централна ос.
Също главите биват с 9,10,11 или 12мм.
17мм-ови помпи вървят с 9мм глави както оригиналната помпа на 1,6 TD, 20мм-ови с 10,11 или 12мм глави.
17мм-ови помпи не се препоръчват, тъй като не пръскат с необходимото налягане горивото за нуждите на TDI двигатели.
След малко търсене намерихме помпа която да отговаря на изискванията.
Помпата беше от Iveco Turbo Daily с 20мм ос и 10мм глава.
Други помпи който също могат да се използват са от VW LT, FIAT CROMA и т.н.
Така от три помпи (1,6 TD, 1,9 TDI, IVECO) сглобихме една.
С слобяването се занимава човек помпаджия с необходимете инструменти и знания.
Ето двете помпи, старата и новата
И вече дойде и времето да се занимаваме с самия двигател.
Разглобяват се всичките части около двигателя така че да остане само блок и глава.
После се сглобява като се използва картера от 1,6 TD, нова маслена помпа от 1,6 TD, нов ангренажен ремък, нова водна помпа от 1,6 TD, стартер от 1,6 TD естествено след като го отворихме и му сменихме консумативите.
Тук е мястото да ви кажа че точно заради начина по който се закрепва стартера при бусовете (на скоростната кутия) изисква за се използва маховик от 1Z двигател, а не от AFN който е dual mass (демпферен маховик) за да предпазва скоростната кутия от силните вибрации на TDI двигатели. Проблема е че зъбите на AFN маховика "гледат" към двигателя, а не към скоростната кутия къгето както казахме се монтира стартера.
Следва един проблем с който се е блъснал колегата PACH преди мен и така още един път бях с дъвчана храна! Става въпрос за дясната опора която не пасва тъй като блока е от Audi и е с 4 болтове за опората вместо с три болта на блока на VW:
Прави се специална опора за да пасне на блока:
Двигателя и скоростната кутия най-накрая се съединяват на едно....
.....и се монтират на купето
Последна промяна от BUS1988 на Пон 15 ное 2010 7:45, променено общо 1 път.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Дойде момента за избора на интеркулер. Взима се решението като за начало да се използува air-air intercooler, и по точно от Mitsubishi Pajero който идва с вграден вентилатор.
Монтира се точно зад лявата задна гума.
Слага се решетка
и силиконови тръби
Избора на начина на монтирането позволява да се монтира всичко под капака на двигателя на оригиналните им места (акумулатор, въздушен филтър), така че всичко да е като оригинално
Малко украшение с монтиране на решетки за фаровете...
...мигаците...
...и стоповете
И накрая боядисване на оригиналната кутия за въздушния филтър...
...и на предпазителните части отдолу за двигателя и централната ос
Монтира се точно зад лявата задна гума.
Слага се решетка
и силиконови тръби
Избора на начина на монтирането позволява да се монтира всичко под капака на двигателя на оригиналните им места (акумулатор, въздушен филтър), така че всичко да е като оригинално
Малко украшение с монтиране на решетки за фаровете...
...мигаците...
...и стоповете
И накрая боядисване на оригиналната кутия за въздушния филтър...
...и на предпазителните части отдолу за двигателя и централната ос
Последна промяна от BUS1988 на Сря 10 ное 2010 23:13, променено общо 1 път.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Историята да един syncro camper.....
Много мерак виждам.Възхищавам се на такива хора като вас.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
valsanik написа:Много мерак виждам.Възхищавам се на такива хора като вас
Мерси колега, следа твоята тема (нека си говориме на "ти" и не на "вие") с голям интерес и мога да кажа същото за теб. Ще се видиме ли на сбирката в София на 27и Ноември? Надявам се да.
Последна промяна от BUS1988 на Пон 15 ное 2010 7:47, променено общо 1 път.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Следващия проблем с който се сблъснахме беше турбото с променливата геометрия. Самата променлива геометрия на турбото се постига чрез едни клапи който се отварят и затварят спрямо оборотите на двигателя. За целта се използва вакуум който се управлява чрез компютъра и с един vacuum actuator намества едно малко лостче което отваря или затваря съответните клапи във самото турбо.
Проблема беше че при мен няма компютър тъй като буса е MTDI и няма откъде да взема вакуум съответен на оборотите на двигателя.
Прави се опит да се използва wastegate actuator който се управлява с налягането което прави турбото.
За целта се монтира обратно към лосчето тъй като wastegate actuator бута вместу vacuum actuator който дърпа.
След много неуспешни опити и тестове се взима решение да се използва обикновен wastegate turbo имайки предвид че едно от нещата които трябва да се постигнат с този проект е simplicity т.е. намаляване на вероятността на повреди и леснота за отстраняване на повредите когато се появат което изключва използването на комплексни решения, дори и ако това означава намаляване на мощността.
За целта се използва турбо от TDI двигател с код AGR което се ругулира на 0,7 bar
Първите впечатления от многото изминати км на тестове е че двигателя има много въртящ момент на нишки обороти (както се очакваше) и малко липса на мощност на високите обороти (над 3000).
Разхода е много добър (7-8 на 100)
Има доста разлика между третата и четвъртата скорост с новите предавателни числа (трябва да се форсира третата за да има сила на четвъртата), обаче като цяло резултата е положителен.
С това и с онова така и не разбрах кога дойде лятото с цялата зима занимаване с проекта, да обаче дойде и заедно с лятото дойде и момента да излезе и бусчето от зимния сън и да направи първите стъпки на топлото вече време!
Първото ходене на море се комбинира с тест как върви буса на дълбок пясък, и въпреки опиране отдолу в много случай поради малките гуми (14') извода е че твърдата връзка и декуплера превръщат буса на истинси джип, тъй като излезе отвсякъде на собствен ход.
Положителния резултат се празнува с скара и бира покрай вълните!
Проблема беше че при мен няма компютър тъй като буса е MTDI и няма откъде да взема вакуум съответен на оборотите на двигателя.
Прави се опит да се използва wastegate actuator който се управлява с налягането което прави турбото.
За целта се монтира обратно към лосчето тъй като wastegate actuator бута вместу vacuum actuator който дърпа.
След много неуспешни опити и тестове се взима решение да се използва обикновен wastegate turbo имайки предвид че едно от нещата които трябва да се постигнат с този проект е simplicity т.е. намаляване на вероятността на повреди и леснота за отстраняване на повредите когато се появат което изключва използването на комплексни решения, дори и ако това означава намаляване на мощността.
За целта се използва турбо от TDI двигател с код AGR което се ругулира на 0,7 bar
Първите впечатления от многото изминати км на тестове е че двигателя има много въртящ момент на нишки обороти (както се очакваше) и малко липса на мощност на високите обороти (над 3000).
Разхода е много добър (7-8 на 100)
Има доста разлика между третата и четвъртата скорост с новите предавателни числа (трябва да се форсира третата за да има сила на четвъртата), обаче като цяло резултата е положителен.
С това и с онова така и не разбрах кога дойде лятото с цялата зима занимаване с проекта, да обаче дойде и заедно с лятото дойде и момента да излезе и бусчето от зимния сън и да направи първите стъпки на топлото вече време!
Първото ходене на море се комбинира с тест как върви буса на дълбок пясък, и въпреки опиране отдолу в много случай поради малките гуми (14') извода е че твърдата връзка и декуплера превръщат буса на истинси джип, тъй като излезе отвсякъде на собствен ход.
Положителния резултат се празнува с скара и бира покрай вълните!
Последна промяна от BUS1988 на Пет 18 апр 2014 17:20, променено общо 1 път.
- stoil_69bg
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 17 мар 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Историята да един syncro camper.....
Колега,това ли е всичко,тамън стана интересно и ти спря да пишеш,да не би приказката да свърши?Евала за всичкият положен труд и вложени парички,нищо не е отишло на вятъра.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
stoil_69bg написа:Колега,това ли е всичко,тамън стана интересно и ти спря да пишеш,да не би приказката да свърши?
Не колега, приказката продължава и се надявам да продължи дълго още в бъдещето
Към съществото сега:
Следващата придобивка бяха 5 гуми MAXXIS 205/80/16 на старо с само 400 км изминати с тях на половин цена!
Гумите се купиха от колега който веднага след като ги закупи рещи да мине на BF GOODRICH 225/75/16.
След малко търсене реших за джантите да се доверя на немската фирма mefro и поръчих на syncro-services 5 джанти 6' 5х112 ЕТ30.
Предимството на тези джанти е товарителния индекс на 900кг на всяка една от тях.
За да разберете колко е важен този индекс си представете един syncro camper който тежи 2000 кг празен и стига близо 3000 кг натоварен за експедиция или ваканция.
Сега за да се допълни картинката представете си че с въпросното натоварено синхро карате на offroad където, както всеки който е карал такава кола извън пътя знае, доста често се случва буса да е на три колела.
Сега си делете общото тегло на 3 и си правете сами изводите.
Последна промяна от BUS1988 на Пет 18 апр 2014 19:18, променено общо 2 пъти.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Историята да един syncro camper.....
Днес ще ви разкажа за едно от най интересните неща които ми се случиха във връзка със моето Syncro.
Пътувайки по работа на гръцката планина Пиндос стигайки до хотела където ми беше служебната среща на най-високото село в Гърция под много силен дъжд какво виждат очите ми: едно изоставено syncro!
Бусчето беше на хотела с собственика на който имах среща и докато да му се развали двигателя и да го изоставят се използваше за пренасяне на гостите на хотела.
На въпроса дали мога да го взема за да го използувам за резервни части отговора беше "вземи го да ни освободиш мястото"!
И така след малко време се връщам с още двама приятели с джип и ремарке на въпросното място за да вземем буса.
Цялата операция трае 12 часа и трябва да си призная че 270те км на връщането бяха от най трудните които съм минал, особено първите 70 които бяха спускане от високата планина.
Най-накрая пристигнахме в Солун в 5 часа сутринта и така мисията завърши успешно.
Ето го и самото бусче:
Бусчето има и оригинална стойка за резервната гума....
....и седалките който търся от доста време
Направо луд късмет ми се падна
Всичко това се случва 4-5 дена преди тръгването за лятната ваканция, така че второто syncro ще изчака да се върна обратно за да се занимавам с него
Пътувайки по работа на гръцката планина Пиндос стигайки до хотела където ми беше служебната среща на най-високото село в Гърция под много силен дъжд какво виждат очите ми: едно изоставено syncro!
Бусчето беше на хотела с собственика на който имах среща и докато да му се развали двигателя и да го изоставят се използваше за пренасяне на гостите на хотела.
На въпроса дали мога да го взема за да го използувам за резервни части отговора беше "вземи го да ни освободиш мястото"!
И така след малко време се връщам с още двама приятели с джип и ремарке на въпросното място за да вземем буса.
Цялата операция трае 12 часа и трябва да си призная че 270те км на връщането бяха от най трудните които съм минал, особено първите 70 които бяха спускане от високата планина.
Най-накрая пристигнахме в Солун в 5 часа сутринта и така мисията завърши успешно.
Ето го и самото бусче:
Бусчето има и оригинална стойка за резервната гума....
....и седалките който търся от доста време
Направо луд късмет ми се падна
Всичко това се случва 4-5 дена преди тръгването за лятната ваканция, така че второто syncro ще изчака да се върна обратно за да се занимавам с него
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта