Въпрос отностно проблем с загряването

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Въпрос отностно проблем с загряването

Мнениеот Gladiator6 » Сря 26 ное 2008 13:19


Колата ми е Опел Корса 1.2 1989 година.
Преди 2 месеца си я купих. И загряваше доста след което си купих нов термостат и нещата се оправиха. От няколко дни насам имам следния проблем паля я и тя не загрява карам я 10 - 15 км и тя почва да духа топло но загрява до първата чарта на таблото то е разграфено и това е на 1/4 от цялото поле ... или на 1/2 от средата което незнам дали е нормално искам да помоля някой който е по наясно да ми помогне и да каже докъде е нормално да загрява колата ми в момента като се има впредвид че е зима и как да проверя дали термостата работи коректно като я запаля и се качи на първата чарта трябва ли да се е стоплило съединението от термостата към радиатора или не защото си мисля че карам колата почти студена :( (загрява много по бавно а температурите са паднали само за 10-тина градуса) та моля кажете ми ако трябва ми пратете снимка докъде е нормално да загрее преди да се отвори термостата на този модел кола ... ASP е модела на новия ми термостат и (италянско производство) повече немога да кажа но нямам и кого да питам :( а от "разбирачи съм се напатил" Неможах да намеря подобна тема и затова пиша тук.
Благодаря предварително
за тази тема си има определен раздел :idea:
Търсете я там :!:
mod edit: LILO&STICH

Последна промяна от Gladiator6 на Сря 26 ное 2008 13:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Сря 26 ное 2008 13:22


Има много ама много изписано за проблемите със загряването и термостата. :търсачкаа


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Сря 26 ное 2008 13:23


Каква е колата първо ???
Карбуратор... Смени си термостата като за начало


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 26 ное 2008 13:31


има изписано тонове инфо
потърси и после питай по-конкретно
отключ по молба на автора да си конкретизира питането :wink:


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот Gladiator6 » Сря 26 ное 2008 14:22


За колко време би трябвало на празен ход студена като я запаля на смукач например да достига 90 градуса (12 часа на стрелката) ще пробвам днес след работа и нормално ли е да загрява като е преди 90 градуса :( как да ги проверя тези неща обедил съм се че в повечето сервизи немогат да направят точна диагноза и е по добре сам да си го направя отколкото някой си там гаражен майстор патил съм си вече доста от тях а нямам достатъчно пари да отида във фирмен сервиз.
Благодаря предварително


Потребителски аватар
soto73
Мнения: 397
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
Двигател: CRLB 2015
Местоположение: Мадрид/Ямбол
Контакти:

Мнениеот soto73 » Сря 26 ное 2008 14:27


Малко трудно ще ти загрее на място до 90ºС!Поне моята на място не може да загрее!Трябва да е в движение :gruebel Поне така мисля аз!


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Сря 26 ное 2008 14:37


Палиш колата, и следиш маркуча от термостата дали се загрява заедно с другия мъркуч на радиатора.Ако не се загрява значи работи(гледай същевременно и стрелката).А ако се загрява сменявай термостата.Стрелката трябва да стои по средата на циферблата.Там е горе долу 90 градуса.


Потребителски аватар
magician
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот magician » Сря 26 ное 2008 21:44


Нищо лично, но защо не попиташ или прочетеш в Опел форума?
Аз бих искал да ти помогна, но никога не съм имал или карал Опел и нямам идея как е разграфено таблото за температурата на водата и за колко време достига нормалния режим...иначе принципа е един при всички автомобили....
Успех и извинявай зя офф топика!


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот Gladiator6 » Чет 27 ное 2008 0:18


magician написа:Нищо лично, но защо не попиташ или прочетеш в Опел форума?
Аз бих искал да ти помогна, но никога не съм имал или карал Опел и нямам идея как е разграфено таблото за температурата на водата и за колко време достига нормалния режим...иначе принципа е един при всички автомобили....
Успех и извинявай зя офф топика!


Първо опел форум няма в момента .. а като имаше и пробвах да се регистрирам преди 2 месеца на няколко пъти ми изписа. Не приемаме нови потребители но в едно ще те уверя ...
Дали ще караш - голф , фиат , опел , крайслер , субаро и каквото и да е средство. В случай че е бензин ще има кабели , свещи , гуми , термостат , термодатчик , и те ще работят еквивалентно без значение емблемата и смятам че ако някой знае къде е проблема на VW той ще може да каже и къде е проблема на моя опел ;) та форума на опел е занемарен и затова пиша тук по принцип за мен марката на колата няма кой знае какво значение харесвам предимно немски и японски автомобили но ако ми падне сносна алфа няма да се замислям ;)


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот Gladiator6 » Чет 27 ное 2008 0:23


rosen79 написа:Палиш колата, и следиш маркуча от термостата дали се загрява заедно с другия мъркуч на радиатора.Ако не се загрява значи работи(гледай същевременно и стрелката).А ако се загрява сменявай термостата.Стрелката трябва да стои по средата на циферблата.Там е горе долу 90 градуса.


Благодаря ти :)
Паля колата и след 5 - 10 мин започва да се загрява маркуча от термостата към радиатора но стрелката ми е още на около 40 - 50 градуса не повече на 1/4 от мястото :( та си мисля че щом минавам 10 - 15 км и още не е стигнало средата а загрява то термостата ми е постоянно отворен :( ..
Като купих колата преди 2 месеца го смених защото ми се струваше че много загрява а сега съм обеден че изобщо не загрява и се чудя какво да правя .. сегашния ми термостат е някаква италянска куча марка : Vernet :(


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Чет 27 ное 2008 8:26


Ми не се чуди,а отивай взимай термостат ама истински и си свиркай.


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот Gladiator6 » Чет 27 ное 2008 12:50


Проблема е решен и беше следния.
Когато купих колата загряваше повечко и реших да сменя термодатчика , термостата , да промия инсталацията , да сменя 2 съединения защото бяха стари , и да налея оцет за няколко дни после няколко пъти с вода и така всичко се избистри спря да тече гадна тиня и сложих новите части , запалих и тръгнах. Проблема със загряването се оправи :) до преди няколко дни когато реши да се гъбарка.
След доста чудене , четене , питане , проверяване се оказа че има начин да проверя коректно ли работи термостата в тенджера която се загрява на котлон и хванах стария си термостата : Warlex 92-107 и се оказа че се отлепи точно на 93-тия градус което предполагам е нормално ... след което слязох извадих "новия VERNET" за който никъде не прочетох нещо добро ... само негативни мнения от рода на от три двата не работят , моя отказа на втората седмица , .... Сложих си стария Warlex след 15 мин прекарани на място с издърпан смукач колата загря до 12 часа т.е. на предполагаемите около 90 градуса радиатора беше студен дотогава както и съединенията освен съединението което е от термостата към радиатора което беше леко топло т.е. не беше ледено студено а хладно... И хоп изведнъж системата загря имам си идеалното парно , долях течност и всияко е ок та извода Повече никога ама никога части : Vernet ... като се замисля новия ми датчик е Vernet и е добре да го проверя лятото преди да карам с него.... (датчика за перката).
Благодаря ви

EDIT :
сега пробвах Vernet-a отваря на 93 градуса и затвори на 87 което смятам е добре.... неразбирам само къде е бил проблема... :( а той се оправи...

Възможно ли е неправилен монтаж. И за какво служи от комплекта на Verneta излезе една гума която неможах да сложа никъде , и която нямаше на стария ми термостат тя трябва ли да е някъде ? просто той застана плътно и не съм се чудел къде ... Казоха ми че гумата е ако не влиза плътно и т.н. но дали е така някой ако може да ми обясни :)


Потребителски аватар
plamen_iv
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 25 май 2008 16:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Мнениеот plamen_iv » Пет 05 дек 2008 22:36


Ако си монтирал термостата без гумен уплатнител,то нормално е той да е пропускал вода и по този начин не може да ти затвори първия кръг на въртене на водата,поради което не ти е вършил и работа.



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта