Форд Фокус проблем-термостат
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Форд Фокус проблем-термостат
Колеги, здравейте!
Имам нова кола форд фокус 1.6 16V 1999г. Имам едно питане по една схема за поставяне на термостата.
Термостата така ли трябва да е завъртян както е дадено на схемата? Термостата има дупка с клапа(съчма) на него.
Имам нова кола форд фокус 1.6 16V 1999г. Имам едно питане по една схема за поставяне на термостата.
Термостата така ли трябва да е завъртян както е дадено на схемата? Термостата има дупка с клапа(съчма) на него.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Ами то на схемата която си посочил е дадено как. С пружината към маркуча за големия кръг, и другата част към двигателя.
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Форд Фокус проблем-термостат
ludiq1918 написа:Ами то на схемата която си посочил е дадено как. С пружината към маркуча за големия кръг, и другата част към двигателя.
Да, така е дадена! Но в сервизите се опитват да ме убеждават, че термоста трябва да е на обратно към двигателя(не както е дадено в схемата към радиатора). Смених два термостата както казваха(към двигателя) и нищо не отваря големия кръг! Въпроса е сега да отида в друг сервиз със схемата в ръка и да го сложат така както са го дали или?
Проверена водна помпа сваляна и гледана ок, Продухана система ОК, налягането в с-мата ОК. Шлайфана глава 0,1 ,нови гумички на клапани,нови болтове, нови сегменти.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Щом са го сложили на обратно на схемата и не отваря големия кръг, сам си направи изводите накъде трябва да се монтира за да работи правилно .
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Форд Фокус проблем-термостат
ludiq1918 написа:Щом са го сложили на обратно на схемата и не отваря големия кръг, сам си направи изводите накъде трябва да се монтира за да работи правилно .
Да, колега така е! Много си прав но нали знаеш, че като ти повторат няколко пъти нещо дори и да го гледам после на схемата почвам да се съмнявам. Тъпото е, че не мога да го сваля сам защото е под алтернатора и той трябва да се сваля после да се опъват ремъци и т.н. ехх на Полото бяха два болта:)))
Знам, че повечето хора в този форум имат познания и имам голямо доверие на мненията които изказват затова искам да събера мнения и препоръки.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Ходи в сервиза да го сложат като хората Еба ги в леваците ще турат термостата наопаки па после ти си мъчи главата да го обръщаш
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Мой колега има същия проблем.Преди 2000км.са му сменяли термостат и сега пак не работел.Да няма нещо в тези термостати?Колата е форд-фокус.
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Форд Фокус проблем-термостат
aliyatin.com написа:Мой колега има същия проблем.Преди 2000км.са му сменяли термостат и сега пак не работел.Да няма нещо в тези термостати?Колата е форд-фокус.
може да е попаднал на дефектен но може майсторите да са объркали нещата! Имам наблюдения в последните месеци, че много майстори (7) не познават добре тази марка. Е може и аз да съм ударил на греда ))
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Схемата не е от голямо значение, термочуствителната ампула на термостата е там където са пружините тази част на термостата трябва да е потопена в малкият кръг на охладителната система, иначе незнам как ще се отвори големият кръг.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Форд Фокус проблем-термостат
kingralf написа:aliyatin.com написа:Мой колега има същия проблем.Преди 2000км.са му сменяли термостат и сега пак не работел.Да няма нещо в тези термостати?Колата е форд-фокус.
може да е попаднал на дефектен но може майсторите да са объркали нещата! Имам наблюдения в последните месеци, че много майстори (7) не познават добре тази марка. Е може и аз да съм ударил на греда ))
Лошото при БГ-майсторите (то всъщност не зная дали е лошо или "лошо"), е че всеки гледа да ремонтира всякакви марки коли. А при някои има специфични особености, които ако не си се сблъсквал с тях, няма как да ги знаеш. Т.е. те се учат понякога на клиентските автомобили. Аз лично съм предубеден към майсторите, понеже при последната ми среща с такива се опитаха да ми обяснят, че на ск. механизъм в купето на Мк2 се чупела пластмаса, за да може да влиза 5-та скорост (когато се премине от 4 към 5-степенна кутия). Ами не се оказаха прави, нищо не троших и пак стана
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Форд Фокус проблем-термостат
bobidi написа:Схемата не е от голямо значение, термочуствителната ампула на термостата е там където са пружините тази част на термостата трябва да е потопена в малкият кръг на охладителната система, иначе незнам как ще се отвори големият кръг.
Значи не си съгласен с дадената схеми и мислиш, че трябва да е завъртян към двигателя? Добре де питам се тогава защо е даден така? Смених два термостата поставени обратно на дадената схема, както казваш (майсторите така са ги сложили) големия кръг отваряше на място, а в движение не! С-мата е ок писъл съм помпи, продухване и т.н.
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Не казвам че не съм съгласен със схемата, а как би трябвало да е ориентиран термостата.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Логично е както ти казаха колегите биметалния ключ (пружината) да е към малкият кръг (блока на двигателя). Защо ли е така? Когато в малкия кръг водата достигне 90 градуса, термостата се отваря и пуска водата към радиатора (големия кръг). Нещото което следи колко градуса е водата в малкия кръг е тази пружина която виждаш на термостата. Ако я обърнеш на обратно (да сочи извън мотора, както е показано на рисунката дадена от теб), то термостата няма как да "разбере" кога водата в мотора е достигна 90 градуса и няма да се отвори.
По повод това, че термостата не ти отваря в движение си мисля, че си купил кофти марка термостат или имаш въздух в системата. Какъв си купувал?
Ето ти снимки за смяна на термостат от руски форум за "Фокус":
Все пак за да си 100% сигурен попитай феновете на Форд в техния форум (все някой го е сменявал): http://www.clubford.org/forum/
По повод това, че термостата не ти отваря в движение си мисля, че си купил кофти марка термостат или имаш въздух в системата. Какъв си купувал?
Ето ти снимки за смяна на термостат от руски форум за "Фокус":
Все пак за да си 100% сигурен попитай феновете на Форд в техния форум (все някой го е сменявал): http://www.clubford.org/forum/
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Форд Фокус проблем-термостат
Mihailov78 написа:По повод това, че термостата не ти отваря в движение си мисля, че си купил кофти марка термостат или имаш въздух в системата. Какъв си купувал?
Ето ти снимки за смяна на термостат от руски форум за "Фокус":Все пак за да си 100% сигурен попитай феновете на Форд в техния форум (все някой го е сменявал): http://www.clubford.org/forum/
Колега, четох форума без да обиждам колегите от форд ама слаба работа.
Относно термостата е от Мото Пфое уж оригинален същия какъвто е на снимката започва да отваря 74С на 89С е напълно отворен. Освен да смена отново термостата с нов?
Не знам защо но ако имате и човек който работи с марката ще съм доволен да разбера
колега може ли малко повече инфо за снимките. Обърнах нета на горе с краката и едвам намерих тези схеми. Колега дай малко повече инфо за този руски форум
Благодаря!
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Форд Фокус проблем-термостат
На моите коли слагам Vernet, никакви проблеми не съм имал. Въпреки, че някой не одобряват тази марка. Пробвай с такъв ако искаш (гледам руснаците такъв са снимали). Около 10-15 лв са.
Ето я темата от техния форум, 16 страници са писали за твоя термостат
http://ffclub.ru/topic/41180/jump_480/#comments
Форума е специално за твоя модел и ми се вижда добър ако отбираш руския.
Ето я темата от техния форум, 16 страници са писали за твоя термостат
http://ffclub.ru/topic/41180/jump_480/#comments
Форума е специално за твоя модел и ми се вижда добър ако отбираш руския.
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта