Здравейте, пиша за един проблем с колата, който ме стресира последните месеци. 4 пъти от октомври до днес ми се случва когато потегля със студена кола и превключа на втора, точно при отпускане на съединителя да се получи разтрисане на колата. Като позагрее няма проблеми, на по-високи скорости също. Съединителя не приплъзва и не създава други проблеми, но първо за него се сетих. Ако е тръгнал да заминава няма ли да тресе така винаги?
На техническия преглед ми казаха, че на задно дясно колело не държи ръчната(с барабани съм). Ходих да я видят, но майстора не се справи добре с поставянето на челюстите и колелото почна да грее при каране. Имаше рекламация и в момента е по-добре, но пак се случи няколко пъти да я усетя дясното по топло от другото колело.
Мислите ли, че ръчната задържа и затова се получава тресенето? И като покарам се отпуска…
Имам и препоръка да сменя тампоните, които държат задния мост към купето тъй като са тръгнали.
Майстор, който се занимава със смяна на съединители, кара колата, но не усети проблеми със съединителя. Тъй като се случи 4 пъти, не е оправдано да я оставя в сервиз, защото ще е трудно да възпроизведат тресенето и затова реших да попитам за съвет тук. Колата е Фокус 1,6 2000 година без маховик
Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Колата не е без маховик, има си, просто е твърд а не е двумасов. Иначе, ва пасата ми Б3 от години като тръгвам от паркинга сутрин се получава претрисане, само сутрин и само при първото тръгване, след 100 метра няма. Карам си го така, ако има да се чупи нещо, ще се счупи, но няма да е скоро.
Та, може да е от омекнала пластина на притискателя това примерно, но докато не откаже няма смисъл да се сменява. Имам познат със същия фокус, на който му е прецакан синхронизатора за втора и всяко включване е с особен звук, но пък не претриса.
Относно ръчната, трябва малко да се преработят късите жила отзад в барабаните и на самите барабани да им се премахнат ръбовете и става перфектна
Та, може да е от омекнала пластина на притискателя това примерно, но докато не откаже няма смисъл да се сменява. Имам познат със същия фокус, на който му е прецакан синхронизатора за втора и всяко включване е с особен звук, но пък не претриса.
Относно ръчната, трябва малко да се преработят късите жила отзад в барабаните и на самите барабани да им се премахнат ръбовете и става перфектна
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Майстора престърга ръба на барабаните ама можеше и една идея по добре. По сайтовете тук и в чужбина не предлагат маховик, та затова реших че няма, или не се сменя.
Всеки път ли е това при теб?
Сетих се за две допълнителни неща - някой незатегнат болт по задното окачване като гледаха тампоните и педала на газта да заяжда защото е с жило и сякаш има някакъв празен ход. И както не обичам да натискам много на ниските да не и стига газта и да претриса... Но известно време ще пробвам с повече газ да карам
Всеки път ли е това при теб?
Сетих се за две допълнителни неща - някой незатегнат болт по задното окачване като гледаха тампоните и педала на газта да заяжда защото е с жило и сякаш има някакъв празен ход. И както не обичам да натискам много на ниските да не и стига газта и да претриса... Но известно време ще пробвам с повече газ да карам
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Принципно барабани не се стържат и свещи не се причукват. Просто се сменяват с нови.
-
- VW експерт
- Мнения: 12830
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
При лека елипса си се стърже прекрасно. Навремето като проверявах цените за нови барабана Пасат В4 останах изключително неприятно изненадан.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Аз веднъж сменях на Джетата. Не беше толкоз фрапиращо скъпо - като се ползва отстъпката.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Когато престъргването се прави както трябва, няма никакви проблеми. Просто барабанът/дискът се слага на дорник, а не се хваща директно в универсала.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Фокус 1,6 2000 г. Тресе много рядко при превключване от първа на втора
Не се стърже целия барабан, просто от външната страна с карбидно борче се премахва ръба от накладката, все едно му правиш фаска. Иначе докарал ли го е до стругар, по добре нов
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта