сядам да споделя ценна, страдана информация.
знаете, че електрониката в моторчето на ел. стъклото е критична. през нея минава комуникацията между бравата и комфорт-модула. ако то не работи-няма стъкла, няма централно.
шофьорското е още по критично, защото през него минават доста повече неща-управлението на всички стъкла, както и заключване/отключване и защитата срещу деца, играещи си с ел. стъклата на задния ред (когато има такива).
при ню бийтъла има обаче заигравка (защо ли не съм учуден...) и понеже тия коли не са най масовите-може някой да се наиграе като мене вчера и това да му е полезно.
платформата е голф 4-това го знаеме, но...
моторчето на шофьорската врата (което беще проблема при мене-налагаше се смяна) е... огледално! чисто механично е огледално... на Г4 (най образно) електрониката седи над мотора, а на бийтъла-под мотора (може и да бъркам-над, под, важното е, че са наопаки двата). което прави възможно монтирането на това място само на пасажерско моторче от Г4.
с което нищо не работи.
няма стъкла, няма централно.
с всяко шофьорско моторче всичко се появява-дори и с пасатово (което също не може да бъде монтирано механично-съвсем различен захват).
отговора е: шофьорско моторче от десняк, англичанка... което е огледално, по моргите няма какво да ги правят и дори парт номера съвпада до буква.
обаче!
има още един гъдел...
тъй като се поставя наопаки, физически, с главата надолу от нормалното му положение в голфа-електрониката му подава... обратен поляритет... мотора върти наобратно! на сваляне-вдига, на вдигане-сваля.
ще речете-е, голяма работа-ще си ползва копчето наобратно-ще свикне.
ама не става.
защото с вдигане на стъклата с ключа, при заключване, шофьорския джам ще...пада...
дори да е здраво старото моторче (в моя случай) и да сложите само електрониката на него-то пак върти наобратно-такъв сигнал му се подава от електрониката... която точно ви трябва...
тука решението е много внимателно да се развият 4те болта, които държат статора, да се измъкне той, само ламаринената част, с магнитите и да се завърти на 180 градуса. и пак да се сглоби.
така юг се сменя със север в постоянните магнити и подмагнитването завърта ротора наобратно.
и проблема се решава.
надявам се да спестя на някой ден, изпълнен с нерви, какъвто беше моя вчера...
моторче на ел. стъкло за шофьора new beetle.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: моторче на ел. стъкло за шофьора new beetle.
Мерси за инфото, дано не ми се наложи да го ползвам. Моя проблем с щофьорското стъкло е друг. Постоянно затяга при сваляне и вдигане - релси, водачи, уплътнения - всичко съм прегледал и смазал, но няма и няма - не иска да се качва като хората...За това да даде акъл някой?
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 12 мар 2013 16:37
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: asz 1.9TDI 131
- Местоположение: София
Re: моторче на ел. стъкло за шофьора new beetle.
Благодарско колега
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: моторче на ел. стъкло за шофьора new beetle.
Може да стане и с VDS PRO,стига да се знае кой битове трябва да се пипнат в 46.
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: моторче на ел. стъкло за шофьора new beetle.
Много полезно инфо, което ще спести доста главоболия и обикаляне за части.
Върни се в “New Beetle & Beetle”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта