Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
mayma, благодаря ти много и на теб за съдействието, утре ще ви се обадя в сервиза.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Хвърли един поглед тук и си погледни софтуерната версия на battery management модула:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2020343-J367-Battery-Monitoring-Controller-Replacement-(Includes-RVU-TB-27-06-02)-TOC-Photos-done&p=30206483&viewfull=1#post30206483
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2020343-J367-Battery-Monitoring-Controller-Replacement-(Includes-RVU-TB-27-06-02)-TOC-Photos-done&p=30206483&viewfull=1#post30206483
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Чудомир написа:mayma написа:При "Phaeton" имаме 3 вида на системата за презареждане в различните години.
Има ли някаква значителна разлика в тези 3 системи или са просто различни парт номера?
Освен това останах с впечатлението, че в другата тема се обсъжда Пасат Б7. Системата за енергиен мениджмънт при Фаетон не е ли друга?
Батери мениджмънта в основата си е с една и съща идея без значение в какво превозно средство е сложен, когато го има в 99% е необходимо да се сложи оригинален акумулатор.Когато колата не е снабдена с такава система може да се сложи алтернативен акумулатор.Ако все пак се избере оригинален по VIN той е много по-евтин, защото няма процесор вътре.
При Phaetona системата има 3 типа:
-Само модул следящ напрежението и отговорен за заряда на двата акумулатора
-Модул и умен сензор , но сателитен(не е вграден в минусовата клема) + температурен сензор разположен на минусовата клема на 2-рия акумулатор
-Модул и умен сензор вграден в минусовата клема + температурен сензор разположен на минусовата клема на 2-рия акумулатор.
Поздрави
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
А как се познава конкретен автомобил с коя от трите системи е оборудван? Има ли "лесен начин" по парт номер?
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Чудомир написа:mayma написа:При "Phaeton" имаме 3 вида на системата за презареждане в различните години.
Има ли някаква значителна разлика в тези 3 системи или са просто различни парт номера?
Освен това останах с впечатлението, че в другата тема се обсъжда Пасат Б7. Системата за енергиен мениджмънт при Фаетон не е ли друга?
Видимо човек може да ги различи по минусовата клема.Всичко друго по парт номера.
Преди буква " C " - 1-во поколение(заменя се само с буква C )
Буква "D" 2-ро поколение
Буква "Ë и F "- 3-то поколение
Ако може така да ги систематизираме.
п.п.Колегата днес беше при мен и локализирахме проблема. Някой се е опитал да преправи 2-ро поколение на 1-во, за да може да ползва алтернативни акумулатори.Има висящи празни букси и е очевидно, но хората работили преди нас, явно не са обърнали внимание.
Идната седмица ще се заровим в проблема и ще пусна инфо и тук.
Поздрави
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Тест с диагностичен уред БЕЗ контакт правен ли е
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
niks76 написа:Тест с диагностичен уред БЕЗ контакт правен ли е
Какви са ти опасенията колега ?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Неправилна диагноза е повечето пъти,доколкото разбирам не сте извършили диагностика при заспал кан за да се види дали и кои модули са активни.първите туарези си имат немалко проблеми с теми за изтощаване на акумулатори и почти винаги проблема не е в твоята версия,а при положение че не познавате колата и не знаете кой и къде какво е бутал е несериозно да се поставя диагноза за алтернативните акумулатори-те си работят без проблем за гаранционния им срок .предполагам знаеш циклите на време за зареждане на алтернатора за модела .плюса на варта предлагани от фв е че изкарват повечко години като експлоатация
първото поколение туарег си страдат от брави на врати,модулите за управление на ел.стъкла ,кесито,неоригинално радио и рядко бутона на предния капак като причина за утечки на електричеството
първото поколение туарег си страдат от брави на врати,модулите за управление на ел.стъкла ,кесито,неоригинално радио и рядко бутона на предния капак като причина за утечки на електричеството
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
niks76 написа:Неправилна диагноза е повечето пъти,доколкото разбирам не сте извършили диагностика при заспал кан за да се види дали и кои модули са активни.първите туарези си имат немалко проблеми с теми за изтощаване на акумулатори и почти винаги проблема не е в твоята версия,а при положение че не познавате колата и не знаете кой и къде какво е бутал е несериозно да се поставя диагноза за алтернативните акумулатори-те си работят без проблем за гаранционния им срок .предполагам знаеш циклите на време за зареждане на алтернатора за модела .плюса на варта предлагани от фв е че изкарват повечко години като експлоатация
първото поколение туарег си страдат от брави на врати,модулите за управление на ел.стъкла ,кесито,неоригинално радио и рядко бутона на предния капак като причина за утечки на електричеството
Колата е минала диагностика и проблема е установен. Попитах за опасения, защото от много хора съм чувал удивления, че махат ключа и диагностиката продължава да е свързана за автомобила. Мислех, че ще чуя за пореден път тази история :)
Поздрави
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Според мен някакви висящи букси са малко смело заключение за предишно ТНТМ, но времето ще покаже...като оправите диагностицирания вече проблем.
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Благодаря много на mayma за отделеното внимание, утре му карам колата да я оправи. Препоръчвам сервиза на всички Софиянци ;)
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Има ли развръзка по проблема?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Туарег има ли този battery management ?
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
Чудомир написа:Има ли развръзка по проблема?
Да по колата се свършиха доста неща.Като цяло някой беше работил доста зле по колата преди нас. От трето поколение battery monitoring e слязал на първо поколение с буква "C" и е премахната цялата периферия ползвана от трето поколение.(прави се редовно в България)
Автомобилът беше обслужен с оригинално масло, което се отрази чудесно на тракащите вериги при палене.
Заредихме акумулатора(когато колата беше оставена покриваше 8.6V на загасен автомобил ) .
В няколкото дни в които беше при нас успехме да направим множество измервания в различни състояния на автомобила.
Действително няма консумация, няма оставащи модули будни и т.н. Просто модула в дадени моменти не разпределя напрежението от алтернатора правилно и се стига до аномалиите, които ще видите на снимките по-долу.Всички процедури са направени според оригиналните ръководства на VW.
Ето някои снимки направени по време на работа :
Тук виждаме, че програмата ни води в опита ни да направим измервания ориентиращи ни в проблема на колата
Подсказва ни къде може да се крие проблема който търсим
Следваме инструкциите
Покрива задоволително теста
След поредица от тестове, на следващия ден имахме възможност да станем свителели на това как зарежда в реално време двата акумулатора(Напрежението идващо от алтернатора е мерено в същото време-там всичко е наред)
Първо палене на автомобила за деня:
Ляв акумулатор (отговарящ за електрониката) след около 2 мин работа :
Акумулатор отговарящ за стартирането на двигателя:
След няколко минути работа
-Ляв
-Десен
След известно време нормализира зареждането към десния акумулулатор, но левия остана с зареждане под прага.
Повторихме многократно това измерване, доста често всичко беше нормално, но и не бяха рядки пътите в които се повтаряха ниските степени на заряд идващ към акумулаторите.
Нашето становище беше, повреда в модула, изпратихме протикол до VW, там потвърдиха становището ни. На клиента беше предложено нов модул.Той предпочете, да го заменим с втора употреба.Днес му издадохме автомобила с уговорката да го наблюдава и да се надяваме, че този модул е по-добре.(След монтажа направихме отново измервания, към момента се държеше адекватно, но няма как да задържим колата още няколко дни за да проведем отново редицата тестове)
Поздрави
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!
В крайна сметка модулът, който е след ремонта в колата, от кое поколение е и ако е от новото - нямаше ли нужда да се допълни липсващата периферия?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта