Здравейте, предстои ми инсталация на теглич и имам няколко въпроси относно рязането на задния нож и окабеляването.
Теглича е този:
Westfalia av40
Принципно не би трябвало да е сложно, но не намерих подробен фотоотчет из нета. Уж не се реже ножа, но няма как да стане без на пръв поглед. И за буксата имам две дълги захранващи линии с бели букси накрая, които като нищо ще стигнат отпред до таблото, другото са букси за стоповете, които са ясни. Ако някой е правил моля да сподели опит, ако не ще добавя снимки в темата като го направя.
Golf 4 - Монтаж на теглич
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Монтаж на теглич на Голф 4
Такъв теглич монтирахме с брат ми на бората. Ножът под бронята се реже - няма как иначе. Вероятни има ножове за теглич, но с рязане стана идеално.
Ще му пиша на брат ми да види темата и да пише каквото се сеща.
Ще му пиша на брат ми да види темата и да пише каквото се сеща.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Още малко снимки на захранващите кабели, предполагам единият е постоянен +, защото отива в клема (30) на релето за мигачите, а другия плюс на контакт за хладилник на каравана. Като гледам моя теглич най-вероятно е свалян от шкода октавия комби, далиги има ли ги тези букси белите из голфа?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Последователност на монтажа:
1. Изпразва се всичко от багажника за да бъде удобно за работа.
2. Маха се пластмасовата кора на задната стена, тя e изцяло на щипки, възможно е някоя да даде разход, но не е фатално.
3. Махат се стоповете 3x8 ключе с тресчотка и удължител, гъвкав e най -добре.
4. Под стоповете се открива достъп до горните два болта на бронята и двете щипки с щифт, болтовете се развиват с торкс Т30, а на щипките се бутат внимателно навътре щифтовете, след което внимателно се издърпват нагоре с права отверка. Важно: като падне бронята, първото нещо е да намерите малките пластмасови щифтове, защото при сглобяването ще трябват, а се губят лесно.
5. Лягаме под бронята и се отвиват долните два болта T30 също
6. Повдигаме задницата на колата, най-удобно е от двете страни с два крика или стойки.
7. Махаме задните гуми.
8. На пластмасовите подкалници се развиват крайните три болта откъм бронята, не е нужно да се сваля целия подкалник, леко се измества и се открива достъп до задния болт за закрепяне на теглича.
9. Сваляме задната броня, като разкачаме буксите за осветлението на задния номер, внимателно с малка плоска отверка се откопчават самите букси.
10. Развиваме гредата под задната броня с четири болта е закрепена челно (Предаваме я за вторични суровини).
11. Намираме четирите монтажни отвора за теглича те се намират от двете страни на задния ламаринен калник, промазани са с хартия и гума, но се намират и разчистват лесно.
12. Наместваме гредата на теглича в глухите отвори на купето
13. Завиваме четирита болта, първоначално по малко за да се напаснат всички отвори. Затова е и по - удобно цялата задница да е във въздуха и да работим от двете страни.
Дотук е сравнително лесна работа :). В последствие имаше малко премеждия за мен.
1. Изпразва се всичко от багажника за да бъде удобно за работа.
2. Маха се пластмасовата кора на задната стена, тя e изцяло на щипки, възможно е някоя да даде разход, но не е фатално.
3. Махат се стоповете 3x8 ключе с тресчотка и удължител, гъвкав e най -добре.
4. Под стоповете се открива достъп до горните два болта на бронята и двете щипки с щифт, болтовете се развиват с торкс Т30, а на щипките се бутат внимателно навътре щифтовете, след което внимателно се издърпват нагоре с права отверка. Важно: като падне бронята, първото нещо е да намерите малките пластмасови щифтове, защото при сглобяването ще трябват, а се губят лесно.
5. Лягаме под бронята и се отвиват долните два болта T30 също
6. Повдигаме задницата на колата, най-удобно е от двете страни с два крика или стойки.
7. Махаме задните гуми.
8. На пластмасовите подкалници се развиват крайните три болта откъм бронята, не е нужно да се сваля целия подкалник, леко се измества и се открива достъп до задния болт за закрепяне на теглича.
9. Сваляме задната броня, като разкачаме буксите за осветлението на задния номер, внимателно с малка плоска отверка се откопчават самите букси.
10. Развиваме гредата под задната броня с четири болта е закрепена челно (Предаваме я за вторични суровини).
11. Намираме четирите монтажни отвора за теглича те се намират от двете страни на задния ламаринен калник, промазани са с хартия и гума, но се намират и разчистват лесно.
12. Наместваме гредата на теглича в глухите отвори на купето
13. Завиваме четирита болта, първоначално по малко за да се напаснат всички отвори. Затова е и по - удобно цялата задница да е във въздуха и да работим от двете страни.
Дотук е сравнително лесна работа :). В последствие имаше малко премеждия за мен.
Последна промяна от L&R на Пет 09 юни 2017 20:36, променено общо 3 пъти.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
14. Изрязваме отвор в ножа под бронята, без рязане не стават тегличите. Аз използвах дрелка, лист ножовка и макетен нож за заглаждане.
15. Изпробваме дали е добре отвора, при мен си стана веднага и то добре.
16. Прокарваме наличната инсталация до багажника. Важно кабелите трябва да минават през средната тапа, пробвах през тази под левия стоп, но не става!
17. След като кабелите вече са в багажника ги разклоняваме съответно към инсталацията на левия и десния стоп.
18. Закрепяме сноповете с кабелни превръзки.
И тъкмо си мисля щтраквам няколко букси и затварям ГРЕДА, буксите на стопа и на кабелите на теглича се разминават по щифтовете и щипките на захващане. Така и така нещата отиват на рязане, решавам да експериментирам с буксите на теглича, като ги изрежа, така че да се напаснат. Пиновете и кабелите са еднакви само пластмасовата част на буксата е леко различна. Предполагам теглича, който съм купил е от Октавия комби.
15. Изпробваме дали е добре отвора, при мен си стана веднага и то добре.
16. Прокарваме наличната инсталация до багажника. Важно кабелите трябва да минават през средната тапа, пробвах през тази под левия стоп, но не става!
17. След като кабелите вече са в багажника ги разклоняваме съответно към инсталацията на левия и десния стоп.
18. Закрепяме сноповете с кабелни превръзки.
И тъкмо си мисля щтраквам няколко букси и затварям ГРЕДА, буксите на стопа и на кабелите на теглича се разминават по щифтовете и щипките на захващане. Така и така нещата отиват на рязане, решавам да експериментирам с буксите на теглича, като ги изрежа, така че да се напаснат. Пиновете и кабелите са еднакви само пластмасовата част на буксата е леко различна. Предполагам теглича, който съм купил е от Октавия комби.
Последна промяна от L&R на Пет 09 юни 2017 20:52, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
19. Допълнителната маса на снопа на теглича реших да я закача на едно от винтчетата на стопа, по правилно е да се пробие друг отвор и да се захване с отделно болтче, но ме домързя...
20. Бялата букса с двата пина се включва в захранването на задния извод за запалка, към него има 12 волта постоянно и предпазител на снопа на теглича.
21. Другата бяла букса с трите пина не измислих къде да я включа, може да е +12 само на контакт или работещ двигател, но засега я оставих да виси така.
22. Започнах с внимателно моделиране с макетното болтче на двете букси за стопове на инсталацията за теглича, оригиналните на инсталацията на колата остават непроменени (виж снимките). Ура успяха да се закопчаят :). Даже и работят. За да се подсигуря прихващам съединенията с кабелни превръзки(виж снимките).
23. Захванах допълнителното реле за мигачи с кабелна превръзка под левия стоп.
24. Започваме да сглобяваме нещата в обратен ред.
20. Бялата букса с двата пина се включва в захранването на задния извод за запалка, към него има 12 волта постоянно и предпазител на снопа на теглича.
21. Другата бяла букса с трите пина не измислих къде да я включа, може да е +12 само на контакт или работещ двигател, но засега я оставих да виси така.
22. Започнах с внимателно моделиране с макетното болтче на двете букси за стопове на инсталацията за теглича, оригиналните на инсталацията на колата остават непроменени (виж снимките). Ура успяха да се закопчаят :). Даже и работят. За да се подсигуря прихващам съединенията с кабелни превръзки(виж снимките).
23. Захванах допълнителното реле за мигачи с кабелна превръзка под левия стоп.
24. Започваме да сглобяваме нещата в обратен ред.
Последна промяна от L&R на Пет 09 юни 2017 20:40, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Още снимки свързани с монтажа
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Теглича е факт и модела, много ми харесва, когато е демонтиран, буксата се вдига нагоре под бронята и по нищо не личи че има теглич на колата, самият механизъм също работи прецизно. Препоръчвам марката Westfalia :)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Браво за описанието! Тук дамо ще добавя, че тегличът за 4motion е различен от този за коли на предно!
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Всички сигнали са коректни с изключение на +12 Волта при работещ двигател и +12 Волта постоянно, при измерването на веригата се оказа, че за тези две линии отговаря бялата букса с три пина, която виси във въздуха :). Тъй като няма да тегля каравана, ще се примиря и без тях. Остава да си купя преход от 13 пинова букса към 7, защото се оказва че тук масово всички аксесоари са с 7 пинови букси
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Затова на брат ми на БораТ сложихме букса със седем пина - преценихме, че няма смисъл да е с 13, когато 99% от времето ще трябва да е с преходник към 7 пина, което прави всичко по-сложно и по-проблемно.
Така че моят съвет е преди да се слага теглич, да се мисли какво ще се тегли.
Така че моят съвет е преди да се слага теглич, да се мисли какво ще се тегли.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
Ще тегля стойка за колела :). Е то при втора употреба каквото се падне, да не мислиш че съм гледал с каква букса съм купувал, само да е запазен и с цели кабели.
- bestbg
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 18:27
- Автомобил: Skoda
- Двигател: AXR 2007
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
За колко лева го взе ако не е тайна ?
Re: Golf 4 - Монтаж на теглич
при някои модели има букса която взима сигнал от парктроника и го спира при закачена букса на теглича, защото пищи постоянно при включване на задна скорост. При мен точно това се случва ни не ми се занимаваше и с това. Да не би тази допълнителна букса при теб да е точно затова ? Щом ще закачаш багажник за колелета хвърли едно око и на тази тема, че има вече доста глобени
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=102&t=469086
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=102&t=469086
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта