ЯЯЯ ей да не забравиш да кажеш как го направи че още си търся алтернатива .Иначе има един документ за акумулаторите мога да ти я пратя по Скайп или абв 244 кб е голяма .Ето една извадка от него цитат:
• Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесетволтов акумулатор — около 16 волта). Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).
Фатката е че досега не съм видял да стига повече 15,60 в ама може мултицета да ме лъже макар и ареометъра да казва че не е съвсем зареден.Предполагам че ако го направиш на 15,5 в да спира ще е таман и ако схемата позволява като спре да продължи да подава примерно 100-200мА докато те чака да го изключиш.Това го поддържало във готовност без да се разрежда.
Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
15,6v при вентилация
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Вентилация на кое на помещението ли? Това е основно правило за безопасност при зареждане на АКУ.Значи затова не се е качило напрежението повече от 15,6 волта,явно ареометъра ме лъже ма то за толкос пари кво да очакваш .
пп всъщност сега се сетих че едно време имаше на село зарядно което даваше на празен ход 21-22 волта може би при него ще стигне 16 волта АКУ то.
пп всъщност сега се сетих че едно време имаше на село зарядно което даваше на празен ход 21-22 волта може би при него ще стигне 16 волта АКУ то.
Последна промяна от fox_vt на Сря 27 яну 2010 21:54, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
...офф малко сбърках
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Туй е 150W китайче за лунички. На вторичната намотка съм направил още една навивка (общо 9 навивки). Оригинално са две успоредни намотки за по голям ток. Разделил съм ги и съм ги направил като една със среден извод. После през 2 шотки диода (30А в един корпус (от PC захранване)) отиват на клемите на акумулатора. Така дава заряден ток от около 10-12А при 8V на акумулатора и 6А при 13V.
Невероятното е , че докато си играх, се оказа , че в сегашният му вариант само изключва на 14,9V (всъщност автогенерацията се разпада, когато зарядният ток падне под 2,8А).За да тръгне трябва да се включи в 220V при товар на изхода по-голям от 2.8А. Поради доста "твърдата" харектеристика на трафачето, тока рязко спада при напрежение клонящо към 15V. Утре ще развия 1-2 намотки от първичната, за да се вдигне малко напрежението
Към момента кабелите към акумулатора са 0.75квадрата и 1м. Греят яко , ама няма как. Утре ще търся да купя един резистор 0,1ом 10W, че пиковият импулсен ток стига до 20 и кусор ампера сигурно , та ще опукам нещо, ако сложа дебели кабели на изхода. Ще трябва да проверя на друг акумулатор до колко може да се разчита на "автоматичното" спиране което се получи в момента
Хайде, със здраве.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Интересно а дали може да се сложи към това устройство няква схемка за реглаж на тока.Или ти ще го ограничиш със резистора от 0,1 ома.Иначе изглежда обещаващо-то принципа му на действие се основава на ПЦ захранването или не е така?Ако е така ще трябва да се помисли по въпроса за едно вентилаторче.Тествай го на цял цикъл на зареждане примерно 8-10 часа и кажи как е.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Не знам дали е така обаче мисля, че тия импулсни зареждания скапват всякакви акумулатори. Дори геловите... За оловни да не говорим. Имат филтрации и други ненужни глупости. Един прост траф и един диод ще правят много по-качествено зареждане от такава джаджа май.
А тоя траф дето съм снимал действително няма грижи. Проблема е че отдава много малко ток. 1А и зареждането става много бавно. С дни. Иначе за акумулатор 7-9 ампера като за мотор съм го ползвал за 12 часа примерно. Нито гори нито нищо. Вече е закачен 48 часа за акумулатора на колата и няма грижи. Ползвам си го и като дозаряд за кола, като не я карам. А и действително преди години съм връщал живот с него на напълно изтощен акумулатор. Пак с дни зареждане естествено. За 52 ампера акумулатор да речем 52 часа минимум.
А тоя траф дето съм снимал действително няма грижи. Проблема е че отдава много малко ток. 1А и зареждането става много бавно. С дни. Иначе за акумулатор 7-9 ампера като за мотор съм го ползвал за 12 часа примерно. Нито гори нито нищо. Вече е закачен 48 часа за акумулатора на колата и няма грижи. Ползвам си го и като дозаряд за кола, като не я карам. А и действително преди години съм връщал живот с него на напълно изтощен акумулатор. Пак с дни зареждане естествено. За 52 ампера акумулатор да речем 52 часа минимум.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Вчера дозаредих един "пътник" (падаше за 2 нощи в студа)акумулатор от 72Ач за 4 часа. Може би заради големият ток, още с включване на заряда , аку-то почва да "кипи" с едни финни балончета.В момента преседява на терасата. Утре ще тествам врти ли
Днес ще пусне един дет си е заминал тотално и ще пиша резултата.
ПП: В случая няма филтрация. Зарежда се "импусно" с честота около 45 Khz. и максимален импуслен ток от 22А при разреден ак.
Днес ще пусне един дет си е заминал тотално и ще пиша резултата.
ПП: В случая няма филтрация. Зарежда се "импусно" с честота около 45 Khz. и максимален импуслен ток от 22А при разреден ак.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Големия ток не е на добре 72Аh за 4 часа е прекелено бързо ,по принцип колкото по бавно толкова по добре.Ако има чалъм да се регулира тока ще е чудно иначе се скъсява живота на АКУ то.Проблема при мен е че никъде в града не мога да намеря траф по голям от 2А.И битака затвориха иначе там се щеше да искочи нещо.
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Здравей,
От тук може да си поръчаш.За 5А искат 22 лева.
http://www.tpetrov.com/search.php?mainc ... %D0%98&p=0
Във Варна в Eлектромаркета гледах траф за лунички 105W.
Това са някъде към 6-7А.Бяха немски schneider.Също към 20 лева.
От тук може да си поръчаш.За 5А искат 22 лева.
http://www.tpetrov.com/search.php?mainc ... %D0%98&p=0
Във Варна в Eлектромаркета гледах траф за лунички 105W.
Това са някъде към 6-7А.Бяха немски schneider.Също към 20 лева.
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Здравейте колеги. Какав точно трансформатор ви трябва. Напрежение на вторичната намотка и ток ?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
@insertколега прегледах сайта но проблема е че трафчето е хубаво да има сили за поне 10А а примерно да работи на 5А.Тези за луничките обикновенно са импулсни такива каквито е показал колегата Добромирски,има и такива от стария тип но и при тях проблема е че са за 12в.
@stereofonix колега трафа трябва да дава минимум 18волта вторично напрежение и поне 10А,именно затова повечето трафове които се предлагат за 12в не стават също и на луничките.
@insertколега в този сайт има един траф по специално този http://www.tpetrov.com/search.php?prod=2X12V%2F10A който може да се пренавие вторичната и да се нагоди на 18в или просто да се постави регулатор на напрежението на първичната а да се ползва цялата вторична.Проблема е че не е в наличност.
пп малко не по темата но ако някой има траф 18в 10А да пише на ЛС за кви пари става на въпрос.
@stereofonix колега трафа трябва да дава минимум 18волта вторично напрежение и поне 10А,именно затова повечето трафове които се предлагат за 12в не стават също и на луничките.
@insertколега в този сайт има един траф по специално този http://www.tpetrov.com/search.php?prod=2X12V%2F10A който може да се пренавие вторичната и да се нагоди на 18в или просто да се постави регулатор на напрежението на първичната а да се ползва цялата вторична.Проблема е че не е в наличност.
пп малко не по темата но ако някой има траф 18в 10А да пише на ЛС за кви пари става на въпрос.
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Колеги след доста консултиране с хора , които си изкарват хляба с това разбрах следните неща:
1.Акумулаторната батерия е прието да се зарежда с 1/10 от капацитета на същата за 10часа.(72Ah - 7,2А х 10ч.),но ако можете да ограничите тока до по-малки стойности ще бъде само в + за вашата АБ.Примерно имате 2А ток при зареждането на 72Ah АБ значи зареждате 36часа.
2.От изключителна важност е това да няма "финни балончета" , "кипене" и "затопляне" на АБ.Температурата на електролита по време на зареждане трябва да е 18-20градуса.При 26 започва кипене на електролита , което не трябва да се случва.Температурата ще се покачва ако се пуска по-голям ток и респективно на това - няма да се увеличава ако тока е по-малък.
3.За въртенето .Въртенето трябва да бъде между 5-7 секунди.Ако не запали автомобила се изчаква 5пъти времето , което е въртяно.
4.Когато мерите напрежение или плътност на електролита на АБ трябва да са минали поне 2часа от последното каране/зареждане с цел максимална точност на измерванията.
И вярвате или не хората , които са ми казвали тези неща (преподаватели в Гимназията по транспорт и енергетика Хенри Форд) са успяли да задържат акумулаторите на учебните зилове 30години в перфектно здраве .
1.Акумулаторната батерия е прието да се зарежда с 1/10 от капацитета на същата за 10часа.(72Ah - 7,2А х 10ч.),но ако можете да ограничите тока до по-малки стойности ще бъде само в + за вашата АБ.Примерно имате 2А ток при зареждането на 72Ah АБ значи зареждате 36часа.
2.От изключителна важност е това да няма "финни балончета" , "кипене" и "затопляне" на АБ.Температурата на електролита по време на зареждане трябва да е 18-20градуса.При 26 започва кипене на електролита , което не трябва да се случва.Температурата ще се покачва ако се пуска по-голям ток и респективно на това - няма да се увеличава ако тока е по-малък.
3.За въртенето .Въртенето трябва да бъде между 5-7 секунди.Ако не запали автомобила се изчаква 5пъти времето , което е въртяно.
4.Когато мерите напрежение или плътност на електролита на АБ трябва да са минали поне 2часа от последното каране/зареждане с цел максимална точност на измерванията.
И вярвате или не хората , които са ми казвали тези неща (преподаватели в Гимназията по транспорт и енергетика Хенри Форд) са успяли да задържат акумулаторите на учебните зилове 30години в перфектно здраве .
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Така е колега вярно е това но имай предвид че старите акумулатори имат къде къде по дебели плочи (повече активно вещество)от сегашните.
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Тук си прав и затова днешните Искри сдухват бая раничко .Затова 1път се купува нещо такова и мисля , че е достатъчно важно аз автомобила ни и едни 30-50лв. в тези моменти не би трябвало да спъват качеството на акумулаторната батерия .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта