автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mityomk
- Мнения: 110
- Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Схемата, която колегата е показал е точна за простия вариянт на изпълнението. Аз лично съм вързал контакта на релето към късите светлините на ключа за вкл. на фаровете на бяло-черен проводник, като съм взел ток не от акумулатора, а от черно-жълтия проводник на същия ключ (говорим за г2), но това е по ваш избор, може и на предпазителите за къси светлини и на кабелите за цокъла на крушката за къси. За угасването на късите при преминаване от 0 към габарит на ключа за фарове съм подал вместо минус от акумулатора към релето от плюса на габарита,така релето затвара веригата по следния начин: плюс от винтчето на динамото,намотка на реле, кабел на габарит, крушки на габарити,маса.При положение о на кл.за светлините на кабела за габарит има минус, при включването на габарит там има плюс и на намотката на релето има 2 плюса, при което то не сработва. Малко е кофти без схеми, но съм сигурен, че занимаващите се с кабели ще ме разберат.
- mityomk
- Мнения: 110
- Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Аха и забравих, ако се хване + от контактния ключ фаровете се палят при даден контакт, а не като запалиш двигателя, което мисля, че е по добре. Идеята и възможностите на схемата съм копирал от опел зафира 2007, самоче там това става с настройка на компютъра й.
За закъснението от 3 сек. ви е нужна схема на реле за време от този тип http://www.dobrikit.dir.bg/page2c.htm#relezavr
За закъснението от 3 сек. ви е нужна схема на реле за време от този тип http://www.dobrikit.dir.bg/page2c.htm#relezavr
Последна промяна от mityomk на Нед 07 дек 2008 15:12, променено общо 2 пъти.
- T.C.T.
- Мнения: 1234
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СофиЯ
mityomk написа:Аха и забравих, ако се хване + от контактния ключ фаровете се палят при даден контакт, а не като запалиш двигателя, което мисля, че е по добре. Идеята и възможностите на схемата съм копирал от опел зафира 2007, самоче там това става с настройка на компютъра и.
Tова вече го обясни колегата L&R,кажи как става номера със закъснението.
- Bobcho_82
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: GU+
- Местоположение: София
L&R написа:Закъснение 5 сек.
Това е схемата колегата многократно я е пускал но няма кой да гледа.....
Има си и закъснение от 5 сек. което може да се коригира при желание с промяна на стойноста на резистора. Имах някъде схема на една доработка към схемата на колегата но сега немога да я намеря за да я постна тук.
mityomk написа:.....При положение о на кл.за светлините на кабела за габарит има минус, при включването на габарит там има плюс и на намотката на релето има 2 плюса, при което то не сработва. Малко е кофти без схеми, но съм сигурен, че занимаващите се с кабели ще ме разберат.
Колега този втория + дето го даваш на релето ще ти изиграе някой път лоша шега. Защото през намотката на релето винаги ще имаш + на клема D на алтернатора и ако се появи някакъв проблем със зареждането индикацията на таблото няма да ти светне
- Bobcho_82
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: GU+
- Местоположение: София
mityomk написа:дай малко инфо как наполовин мощност, смисъл последователно като гледам светят и на къси и на дълги
Точно така колега вързал съм ги последователно като съм откачил масата на единия фар и на нея давам + или - според случая
п.п. Имам монтирани и релета фаровете защото в оригинален вид инсталацията не позволява такава доработка.
- radoslav24
- Мнения: 143
- Регистриран на: Пет 06 фев 2009 21:00
- Автомобил: Golf 2 1.8mi
- Двигател: RP
- Местоположение: с.Антон Голф2 1,8ми 90кс. RP
Re: автоматично палене на светлините
здравеите колеги извиняваите предварително ако е глупав въпроса ама ас ништо не раздирам от ел.инсталации обаче това кадето го обяснявате е доста добре за фаровете и акумолатора естествено ас вече 4 пъти си бутам голфчето рано сутрин заради тия скапани фарове постояно ги забравям,и така иска да попитам кои може да ми я върже тая системка на моя голф2 1.8 ми ,и колко пари ше иска за тия всички релета,кабели,времена-реле, и каде да идвам да я слагате тая цялата история на моито голфче че ми писна да го бутам по улиците почти всяка сутрин(станах култорис от тия фарове),моляви да ми помогнете Мерси предварително,ще чакам [size=150][size=150]
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: автоматично палене на светлините
radoslav24 написа:здравеите колеги извиняваите предварително ако е глупав въпроса ама ас ништо не раздирам от ел.инсталации обаче това кадето го обяснявате е доста добре за фаровете и акумолатора естествено ас вече 4 пъти си бутам голфчето рано сутрин заради тия скапани фарове постояно ги забравям,и така иска да попитам кои може да ми я върже тая системка на моя голф2 1.8 ми ,и колко пари ше иска за тия всички релета,кабели,времена-реле, и каде да идвам да я слагате тая цялата история на моито голфче че ми писна да го бутам по улиците почти всяка сутрин(станах култорис от тия фарове),моляви да ми помогнете Мерси предварително,ще чакам [size=150][size=150]
От тук може да си вземеш система за дневни светлини, която ти включва фаровете
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=48&t=136207
Монтажа не е толкова сложен, ако не можеш сам всеки кадърен жичкаджия може да ти го монтира
- mr24
- Мнения: 188
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
- Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: автоматично палене на светлините
Bobcho_82 написа:mityomk написа:дай малко инфо как наполовин мощност, смисъл последователно като гледам светят и на къси и на дълги
Точно така колега вързал съм ги последователно като съм откачил масата на единия фар и на нея давам + или - според случая
...
А какъв е смисъла?
mityomk написа:...а на другия се закачат късите светлини на колата...
Малко е шит да се палят само фарове без габарити. Ако докато караш се стъмни фаровете ще ти светят и може да не се усетиш, че отзад не ти светят светлините. Аз така го бях направил на колата на баща ми, като не се усетих, че ще стане точно така. После ме мързеше да го преправям.
На голфа (3) го направих по друг начин. Той си гаси фаровете при изключване на контакт, но не и габаритите. Затова зад врътката за фаровете сложих едно реле, което прекъсва +-а (ако не се лъжа), когато колата не е на контакт и го подава когато се подаде контакт. Ключа за фаровете винаги ми е в положение включени, а благодарение на релето се изключват само. При този начин се включват/изключват всички светлини - габарити, къси, дълги, предни светлини за мъгла, задни - зависи само на какво положение се остави врътката. При завъртане на стартера колата само си спира тока. Ако искам да я оставя на габарит, тъй като врътката работи само при контакт не става от там, а трябва да щракна ляв или десен мигач. Ако през лятото не искате да имате автоматични фарове и също не искате релето да щрака напразно релето се откача и с едно кабелче със съответните буксички всичко се връща по старо му
Ако някой го интересува кой кабел къде се свързва на релето ще проверя и ще пиша
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта