Благодаря ти колега!
Явно не съм гледал достатъчно за което се извинявам!
автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- djivogalaxy
- Мнения: 137
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 23:05
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател:
- Местоположение: Търговище/Варна
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
Dushan написа:naydenov69 написа:Здравейте колеги.Търся схемата на буксата на ключа на фаровете на Пасат мисля ,че е Б3/91 година/.Днес се занимавах с един такъв, но не ми стигна времето да разгадая буксата.Открих кой пин е на постоянен +, кой е на + след контакт,кой е за ляв и десен габарит и за късите.Моля,ако някой знае кой пин за какво е да ми каже.Благодаря предварително.
Няма нужда от хвърляне на боб, а от един 12V фазомер. Като въртиш копчето разбираш на коя позиция, на кой кабел пуска + и си готов.
Една тарга бира от мен,ако извадиш един такъв фазомер за 12 волта изправено и стабилизирано напрежение.Или от акумулатор.Пробна лампа,мултицет и каквото и да е друго,ама фазомер...Не случайно се казва така.Индицира фазата при променливото.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
porko написа:Една тарга бира от мен,ако извадиш един такъв фазомер за 12 волта изправено и стабилизирано напрежение.Или от акумулатор.Пробна лампа,мултицет и каквото и да е друго,ама фазомер...Не случайно се казва така.Индицира фазата при променливото.
Че колко му е от един нормален фазомер да го изкорубиш и да му извадиш лампата и резистора и да сложиш съпротивление 1 килоом и един светодиод.
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
И тогава фазомер ли ще се нарича или пробна лампа(пробен светодиод)?
- vessonik
- Мнения: 104
- Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
- Автомобил: Golf Plus
- Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
- Местоположение: Sofia
Re: автоматично палене на светлините
Здравейтe,
много се лутах по форумите и намирам все разни доработки с пипане по инсталациите, а от цялата доработка не виждам особенна полза. Има смисъл ако доработката е такава, че да не се върти постоянно ключа за светлините и след стартиране на двигателя да светват примерно дългите на понижена мощност. Логиката е, че ще се изразходва по-малко ток и ще се използват постоянно крушките, които са по-рядко използвани - дългите, а и ключа няма да се върти. Разбира се вечер когато се включат късите, дългите да се деактивират сами. Възможно ли е да се включи така модула, че да се задейства само при положение "габарити" на ключа за светлините и то при стартиране на двигателя с малко забавяне? Тогава на положение "OFF" няма да свети нищо, а на "габарити" ще светят габаритите и късите или дълги на малка мощност. Така или иначе само габарити не се използват на практика.
Има ли такъв вид устройство? Интересува ме за Авенсис Т25 с автоматично включване на късите, Голф Плюс 2008г. с автоматично включване на късите при смрачаване (първия модел на Плюс) и Голф 3 1996г. Какво би било положението на ключа за светлините на всяка кола при включени дневни светлини на модула, който бихте препоръчали?
Поздрави!
много се лутах по форумите и намирам все разни доработки с пипане по инсталациите, а от цялата доработка не виждам особенна полза. Има смисъл ако доработката е такава, че да не се върти постоянно ключа за светлините и след стартиране на двигателя да светват примерно дългите на понижена мощност. Логиката е, че ще се изразходва по-малко ток и ще се използват постоянно крушките, които са по-рядко използвани - дългите, а и ключа няма да се върти. Разбира се вечер когато се включат късите, дългите да се деактивират сами. Възможно ли е да се включи така модула, че да се задейства само при положение "габарити" на ключа за светлините и то при стартиране на двигателя с малко забавяне? Тогава на положение "OFF" няма да свети нищо, а на "габарити" ще светят габаритите и късите или дълги на малка мощност. Така или иначе само габарити не се използват на практика.
Има ли такъв вид устройство? Интересува ме за Авенсис Т25 с автоматично включване на късите, Голф Плюс 2008г. с автоматично включване на късите при смрачаване (първия модел на Плюс) и Голф 3 1996г. Какво би било положението на ключа за светлините на всяка кола при включени дневни светлини на модула, който бихте препоръчали?
Поздрави!
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
Изключен.Потърси във форума колегата L$R,който отдавна се занимава с това,произвежда го и съвсем на приемливи цени го предлага.Иначе с реле от тънкия кабел на алтернатора при изключен ключ на светлините при запалване на двигателя светват къси или дълги през няколко мощни диода на охладители за понижено напрежение на лампите.Така на фаровете идва около 10 волта,което е благоприятно за тях.А при спиране на двг.угасват сами.Аз съм го направил на късите,но с второ реле,което се включва с ключа за светлините прекъсвам новата инсталация и си оставам на старата.На нея имам къси,габарити и дълги,но я използвам само вечер.Иначе през деня си карам с изключен ключ и светнати къси.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
Здравейте. За да не правя нова тема искам да попитам какво реле да използвам за следната ситуация.
Та искам възможно най-простата схема така че дневните ми светлини автоматично да се включват и изключват при включване на габарити.
Тук писах http://napravisam.bg/forum/viewtopic.ph ... 06&start=0 , но като питах за реле никой нищо не каза, а съм бос в темата за автомобилните релета и като отида в магазина(може и втора ръка) да знам за какво да питам, а не да ме гледат като индиянец.
Та искам възможно най-простата схема така че дневните ми светлини автоматично да се включват и изключват при включване на габарити.
Тук писах http://napravisam.bg/forum/viewtopic.ph ... 06&start=0 , но като питах за реле никой нищо не каза, а съм бос в темата за автомобилните релета и като отида в магазина(може и втора ръка) да знам за какво да питам, а не да ме гледат като индиянец.
Re: автоматично палене на светлините
изключват при включване на габарити.
Махаш реле 2 от схемата .а за маса на реле 1 ползваш + към габарит.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
А какво реле да използвам, че тук съм виждал да се дават идеи за разни релета, но аз съм работил в университета само с електромагнитни(че учим за БДЖ).
Е това ми трябва сега - едно реле само кажете какво че нямам представа - в другия форум ми казаха автомобилно, но това нищо не ми говори.
Е това ми трябва сега - едно реле само кажете какво че нямам представа - в другия форум ми казаха автомобилно, но това нищо не ми говори.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: автоматично палене на светлините
Е такива релета за фарове на лада би трябвало да ти свършат работа
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
Стигнах до следното решение:
Като се подаде контакт възниква разлика в потенциалите в двата края на намотката на релето и то се задейства(контакта му се затваря и имаме светлини), след като включим габарит и в двата края на намотката на релето има 12v, то следователно отпада и вече нямаме дневни светлини.
Поправете ме ако имам грешка, но така ме посъветваха да го вържа да не използвам 2 релета(демек ще използвам минуса на габарита, докато не е подаден + на него- това е единственото което малко ме обърква).
Реле намерих, сега търся предпазител 2А с гнездо(легло) за по-сигурно
Като се подаде контакт възниква разлика в потенциалите в двата края на намотката на релето и то се задейства(контакта му се затваря и имаме светлини), след като включим габарит и в двата края на намотката на релето има 12v, то следователно отпада и вече нямаме дневни светлини.
Поправете ме ако имам грешка, но така ме посъветваха да го вържа да не използвам 2 релета(демек ще използвам минуса на габарита, докато не е подаден + на него- това е единственото което малко ме обърква).
Реле намерих, сега търся предпазител 2А с гнездо(легло) за по-сигурно
Re: автоматично палене на светлините
минуса на габарита, докато не е подаден + на него- това е единственото което малко ме обърква
Това е ,ако светят само късите/дългите без габарити.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
i.e.i написа:минуса на габарита, докато не е подаден + на него- това е единственото което малко ме обърква
Това е ,ако светят само късите/дългите без габарити.
Да де но идеята ми е не да бъда като повечето хора, защото съм чел че след като пуснеш късите светлини трябва да се намали интензивността на светене на LED фаровете. Моята идея е директно да ги изключа още с пускането на габарити(това вече става ръчно от копчето за фаровете), а габаритите остават да светят заедно с къси и с дълги
Та сега въпроса ми е дали ще мога по някакъв начин да накарам релето с малко закъснение(около 5-10сек.) да задейства, защото съм чувал че не е хубаво за светодиодите да светят докато двигателя пали(но не мога да се обоснова).
И трудната задача, която за момента ми се вижда почти невъзможна е да бъда известен вътре в купето дали дневните светлини ми светят(има чисто контролна функция, което ми беше първоначалният замисъл, но бързо ме отказаха от него). Но може би най-лесно ще стане като преди светлините сложа един амперметър, който да ми отчита ~400mA когато светят и двете. И ако има проблем ще показва по-малко(200-ако свети само едната или 0 ако и двете са угаснали).
Re: автоматично палене на светлините
тази система е най удобна и лесна.днес си я направих и няма проблем.даже и комшията ще си я направи.
- Прикачени файлове
-
- lamp_relay.GIF (7.85 KиБ) Видяна 2364 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта