Здравейте, колеги
Исках да обясня тук премеждието си за което решение много ми помогна колегата martinski. Повечето от вас които карат голф 2, вероятно виждат голям кусур в подсветките на таблото. Едно че са слаби, друго че от вибрациите в купето или от смяната на самите крушки ел.плаката се износва, абе въобще трън в дупето са.
Та решението на проблема за всички които не си харесват светлината в таблото ще опитам да го обясня тук.
За направата на обясненото по-доло се изискват около 6 лв и около един час занимание с елементарни електричарски познания. (без времето в което монтирате и демонтирате таблото).
Какво ще ви трябва ?
Отивате в най-близкия електричарски магазин и си купувате 4ри бр. диоди от ярките ( ~0.90 лв./бр - има всякакви цветове, но за мен най-добри си остават белите), 4ри резистора по 500 ома ( ~0.10 лв./бр). Изнамирате си от някъде 2 кабелчета в различни цветове (препоръчително), всеки от тях да е с дължина около 40 см. Също така ще ви трябва поялник, колофон, калай и пистолет със нагреваем силикон.
Демонтаж на таблото.
Тук някой колеги казват че трябвало да се сваля волана, но от личен опит заявявам че това е ИЗЛИШНА гимнастика. Всичко което трябва да направите е да свалите пластмасата която държи таблото. За целта издърпвате всички бутони и радиото. Издърпвате копчетата на парното (въртящото се и тези за регулация на въздушния поток) и самият панел. След като сте извадили всичко трябва да знаете че въпросната пласмаса се държи от няколко болта. Един зад бутона на фаровете, два пред самото табло, един над слота за радиото и един в десният ъгъл зад панела на парното. След като ги развиете, фасонната пластмаса трябва да излезе леко и без проблеми. Ако запъва някъде, погледнете дали не я държи още някой болт.За да си направите живота по-лек може да свалите и кората която е под волана - тази на която е капачето за бушоните за да може по-леко да свалите (и сложите обратно по-късно) жилото на километража, както и буксата/ите които се намират в долната част.
Самата процедура
Огледайте внимателно таблото.Премахнете крушките от задната част (Това става като ги завъртите леко наляво и издърпате).В горната част на таблото ще забележите малко издадена пластмаса (най-често бяла на цвят), която е закрепена за самото табло посредством няколко спойки. С помоща на поялник нагрейте спойките, така че да се отдели тази пластмаса от самото табло. Под нея ще намерите зелена плака - отстранете я. Със поялника пробиите "бялата" пластмаса, така че диодите да влязат, но да не седят хлабаво.Постарайте се дупките да бъдат на равни разстояния една от друга. Поставете диодите, запоете съпротивленията към минуса (по-късото краче на диода), направете това със всеки един диод. Вържете ги последователно и изведете жиците. Оплътнете гнездата на диодите със силикон и залепете самите жици на 2-3 места за самото табло за да не ви се мотаят.
Монтаж на таблото
Върнете таблото на мястото му, закачете жилото на километража, сложете буксите. Вземете копчето на фаровете в ръка и го обърнете с крачетата към вас. Жицата с която сте свързали "плюсовите" крачета на диодите на таблото може да закачите към горното ляво краче на копчето - ако го направите, в момента в който пуснете габаритите ще светва и таблото . Масата може да я закачите където си изберете, аз лично я закачих за един винт на вратата.Монтирайте всичко обратно.
Крайният резултат трябва да представлява това:
Успех с начинанието .
По-добра подсветка на табло mk2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- PuShE_
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
- Автомобил: Passat 3b5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: По-добра подсветка на табло mk2
само да допълня,след като се махне белия капак на крушките е желателно малко да се разшири отвора през който се пропуска светлината за да може да осветява целия километраж а не наполовина,иначе евала за труда и старанието
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: По-добра подсветка на табло mk2
часовника ти не свети
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: По-добра подсветка на табло mk2
Браво колега че си си направил труда да напишеш всичко точно и ясно но при положение че има такава тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=1891 едва ли е било необходимо.Иначе по темата мога да кажа че можеш да вземеш захранване от самите гнезда на крушките без да прекарваш допълнителни кабели и дупките по таблото стават най хубаво с дрелката с отвор близко до диаметъра на диода.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: По-добра подсветка на табло mk2
Колега има достатъчно теми където е описано,че и снимки даже има,мога дати кажа и един друг трик,който съм направил при мен,плаката е махната при мен и заменена с лента от три диода,сини,на мястото на старите крушки,съм монтирал диоди,като използвах фасунгите на старите крушки,така интизитета е много добър,не дразни окото и е равномерно по цялото табло,снимки имам пуснати някаде тука в форума,точно в такава тема
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта