Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот NovobranecGT » Чет 30 сеп 2004 16:43


Механизмът на ръчната спирачка при моделите на Голф 2 с дискови спирачки отзад(GT,GTi) има недостатък, който води до проблеми със спирачките.Семерингите на лостчетата за ръчната с времето изгниват и вече няма какво да пречи на мръсотията да навлезе в механизма.След клеясването на механизма, съпротивлението нараства и яката пружина се затруднява да връща лостчетата за ръчната и с тях буталцата.Това води до неприятно задържане на ръчната спирачка и постоянно стържене на накладките в дисковете.Задържането се установява много лесно, джантите загряват и около задните спирачки мирише на феродо.
Малко са сервизите, които биха се наели да отстранят този проблем.По моргите единия апарат може да се намери за 40-50лева, а нов няма нужда да споменавам колко струва.В тази тема ще се опитам да обясня как да отстраним проблема,не мисля, че това е непосилна задача за човек с технически умения.
Необходими инструменти:шестограм 8мм(задължително от хром ванадий),лулата от комплекта на колата,голяма и яка отвертка,нормални клещи,клещи с дълги човки,зегер клещи(стискащи),чук(без него не може,винаги трябва за нещо),ключе за развиване на маркучите(мисля, че беше номер 10),ключе за освобождаване на пружината на всяко лостче(мисля че номер 8),две дълги тънки и здрави отвертки.Мисля, че е това, ако има още нещо в хода на работа ще се разбере какво е то :D
Изображение
Изображение
Изображение
Първо откачаме жилата на ръчната спирачка като повдигаме лостчетата с яката отвертка.Ако не става, отпускаме жилото от купето.След това освобождаваме пружината като развиваме болта който я държи(ПАЗЕТЕ СИ ЛИЦЕТО,ЗАЩОТО Е МНОГО ВЕРОЯТНО ДА ИЗХВЪРЧИ НАНЯКЪДЕ ПО СЛУЧАЙНОСТ ! ! !)
Изображение
На тази снимка се вижда какво представлява апарата.Апаратите се държат с по 2 болта,които се развиват с шестограм номер 8, който трябва да е от хром ванадий,иначе ще се осуче.Ползваме лулата,с която сме развили болтовете на джантата,за да я наденем на шестограма(по-голям лост, по-голяма сила).Следкато апаратите вече висят на маркучите,напомпваме педала на спирачката докато буталцето излезе почти докрай(аз ползвах силата на спирачката, за да направя това,ако някой друг има по-добра идея да действа :wink:)
Изображение
Вече сме извадили буталцето и може да се заемем със зегерката,която държи всички чарколяци от механизма.
Изображение
Това са всички съставни части на механизма,които сме извадили от тялото след махане на зегерката.Всичко се намира е разположено така както е номерирано на снимката.Номер 1 е зегерката,която се маха със зегер клещи,някакво шило или отвертка.Това не е проблем, проблема е слагането и обратно.
6,7 и 8 са главните компоненти на ръчната спирачка.На 6 е навито буталцето,което вече сме изкарали.Буталцето се навдига с помощта на 7 и 8(бобче).Лостчето(7) с помощта на жилото се извърта и повдига бобчето нагоре,а то буталцето и по този начин колелата блокират.Колато лостчето е в тялото и е силно замърсено се движи много трудно и прижината е безсилна да го върне обратно.По този начин 6,7 и 8 остават в горно положение и не могат да се върнат,накладките се трият в дисковете доста силно, при всяко потегляне задницата слиза надолу към пътя.....
Почостваме всичко и оглеждаме семерингата на лостчето за ръчната,ако е останало нещо от нея(метални пръстени) се отстраняват и леглото се почиства.След това се купуват нови.Аз не намерих никъде нови и затова купих друг вид каучукови но със същите размери.При желание може да се сложи допълнително и силикон.
Възможно е някое от двете бобчета(8) да са счупени.При мен едното беше счупено и баща ми ми направи ново от една стоманена отвертка,отряза малко парче и го оформи на шмиргел.Леглата на бобчетата трябва да се почистят и гресират.При мен в дъното на отвора,където стои лостчето(7), имаше нещо като лелго за сачма,но сачма нямаше,затова слижих такава с подходящ размер.Когато напъхаме лостчето в основата си то ще се трие само в съчмата при движение(не знам дали оригинално е имало такава сачма)
Следкато всичко е почистено и смазано,а и новите семеринги са поставени заедно с лостчето,слагаме бобчето като слагаме грес и в двете му легла!След това поставяме всичко обратно.Там вече идва големия проблем.Пружината(3) повдига 2 много нагоре и зегерката не може да си влезе на мястото.При поставянето на зегерката, някои трябва да натиска с нещо подходящо 2 за да слезе надолу пружината и друг човек да се мъчи да сложи зегерките.Мизерията в тази ситуация е че мястото е много малко и трябва да се работи прецизно.При мен зегерката си отиде на мястото с помощта на 2 отвертки, а ако някой може да го направи със зегер клещите :roll:
Изображение
Тук вече сме се преборили със зегерката и е ред на буталцето да си дойде на мястото.Напъваме първо маншона по показания начин и след това натикваме буталцето колкото може.Оттам нататък трябва да го навием на 3(по-горната снимка).Това става с помощта на клещите с дългите човки като ползваме двете фрезки от горната страна на буталцето.Навиваме докато стигне до долу, като внимаваме с маншона.
Вече би трябвало всичко да е ОК.Закачаме наново всичко и почваме да обезвъздушаваме спирачната система,Настройваме жилата на ръчната така,че когато не е задействана жилото да не опъва лостчето,но и да не е хлабаво.По този начин системата ще се връща докрай....

Мисля,че това беше всичко.Моля да ме извините ако има някакви несъответствия в обяснението ми,но това нещо го правих преди година и нещо.Ако се сетя за нещо друго ще редактирам темата.Извинявам се и ако обяснението е объркано и с много печатни грешки,но се надявам, че ще помогне поне малко на някой ФауВе ентусиаст като мен.Приемам критики и възражения, а ако нещо не е ясно питайте, с каквото мога ще помогна! :wink:

За тези които разбират френски ще дам този линк:http://www.passiongolfgti.com/technique/etrierArG2/index.htm откъдето копирах снимките, за да обясня как става процедурата понеже не знам френски, за да преведа тяхното обяснение :oops:

Успех в начинанието!Хайде със здраве!

Последна промяна от NovobranecGT на Сря 21 май 2008 12:40, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 30 сеп 2004 17:54


Не съм с дискове, но bowdown bowdown bowdown за обясненията...


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Чет 30 сеп 2004 20:59


евалата пич bowdown bowdown bowdown аз съм с дискове отзад и миналата година доста :banghead: ... докато го налучкам .... ама техората са казали нещо за топлата вода :deal


Потребителски аватар
La4o
Мнения: 187
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 16:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот La4o » Вто 03 май 2005 10:30


И аз наи-после си оправих апарата, но без да свалям зегерката щото после нема зглабяне, а бре то явно има , но си трее хубав инструмен за тази работа, сега всичко бачка след промивка с нафта ( ква кал имаше вътре не е за описване, то и аз да бях щях да блокирам :shock: ) и раздвижване с тръбния ключ, мноо съм доволен. Следващия път вече явно ще се разглабя, но за сега е на 6. :D


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

?

Мнениеот Sachko » Пет 26 май 2006 17:43


Някаде продават ли се ремонтни комплекти за тези апарати ? Интересуват ме гуми4ки всякакви ?


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: ?

Мнениеот vasstop » Пет 26 май 2006 17:59


Sachko написа:Някаде продават ли се ремонтни комплекти за тези апарати ? Интересуват ме гуми4ки всякакви ?

В Юнитрейд или Ауто+


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пет 26 май 2006 20:19


Горещо препоръчвам и "АвтоХит" Стара Загора.
гр.София, бул.Христо Ботев №98
тел. 02/ 832 60 95; 832 90 21
0889 449 186


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Сря 07 юни 2006 18:25


Аз съм със същите дискови спирачки .
Обаче не ми работи само ръчната на задно ляво колело.
Опитвах да го натягам,но няма резултат - не е в това проблема.
Иначе си спира нормално като натискам педала.
Та искам да попитам, един ли цилиндър командва всичко, трябва ли да го свалям и да го чистя , или някаква друга идея ???
Приемам всякакви съвети.Благодаря предварително. :) :)

Атанас


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 14 юни 2006 22:31


Абе аз щях да я правя тая процедура за втори път на другия голф, но не мога да развия маркучите без да ги повредя и ще кротувам докато не я вкарам в бокса :oops:
П.П. Бобчетата се чупят и леглата им се разбиват и затова ръчната не работи, по принцип "добрия" вариант е да задържа :wink:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 юли 2006 7:04


Искам да добавя, че от вчера мъча едни задни спирачни апарати, пак Girling, но устройството им е по-различно от тези описани в темата :shock
П.П.Явно са два вида :?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 16 юли 2006 7:36


Прав си, 36-тици са и се чудя защо са по-различни от другите, които бях правил :? Тия нямат пружини и като махнеш зегерката чарковете не изскачат.Понеже ме домързя да ходя на стругар да ми направи нещо с такава резба, с което да извадя чарковете, направо CO-то......но за моя изнената след трудното разглобяване, се оказа, че всичко вътре е перфектно и си работи добре, а като бяха на колата не работеха :evil:
Ти какво против 36-тиците имаш :?: Нали дисковете и на двата модела са еднакви, за 2мм на буталцето няма да правим проблем :D


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 22 юли 2006 18:28


Братя, внимавайте с тия щуцери, че много се късат :oops: Никога не ги разпробивайте сами с дрелката....
П.П.Нови такива струват ~15лв бройката с поръчка, имаше и разни други с подобни дължини за същите пари, а от западноевропейските автомобили са някакви си стотинки, само дето са къси и дебели :?


Потребителски аватар
Selqatin
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Selqatin » Съб 22 юли 2006 23:25


:shock Тея са почти съсщите апарати кат на пунтото ми,само че при мене дисковете са 240мм :?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev, ogogin и 34 госта