Свързване на Амперметър,Как?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот Nasulov » Съб 06 окт 2012 10:40


Здравейте колеги,търсих из форума,но безрезултатно как точно се връзва амперметър в автомобила. :( Причината за това е,че още преди време,когато карах Москвича той си имаше доста полезна информация на таблото,а именно амперметър и уред за налягането на маслото!Та,реших и в Голфа да си добавя такива прибори.Налягането на маслото-добре,обаче връзването на амперметъра се оказа извън познанията ми по електротехника,сиреч малко по-сложно от колкото си мислех :roll: .На самия уред има две клеми (така да се каже) на които се свързват кабели +BAT и -ALT.От от тях самите се подразбира къде трябва да се свържат,обаче в комплекта има някакви схеми за свързване,които не са ми съвсем ясни :stll think: По други форуми четох,че трябва да се използва шунт,на други места пише,че не трябва :dontknow: Честно казано се надявам да помагате,защото съвсем съм се объркал :? :banghead:

Ето и няколко снимки на въпросния амперметър.От нета са не съм ги аз снимал,но е същия и снимките са доста ясни.
Прикачени файлове
2909.jpg
3154.jpg
3153.jpg
3152.jpg




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот pas1.8mi » Съб 06 окт 2012 10:54


Според това,което е в описанието,ще трябва да откачиш двата проводника(алтернатор и шина 30) от плюсовата клема и да ги прекараш през ампер-метъра(последователно)!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот bobocamaro » Съб 06 окт 2012 11:10


Nasulov написа:..когато карах Москвича той си имаше доста полезна информация на таблото,а именно амперметър..

и шунта му стапяше пластмасата на таблото. Как ще стане с 60 амперов уред, при тебе колега?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот milmar » Съб 06 окт 2012 13:54


bobocamaro написа:... Как ще стане с 60 амперов уред, при тебе колега?


Боянски, ампермртъра отчита по принцип на работеща кола ток около 0-та, т.е. отчита само тока на разряд от акумулатора (но без този на стартера)когато двигателя не е запален и съответно зарядния, който отначало може да е голям и после пада до 5-10А. Аз не съм мерил максимален заряден ток, но дали би могъл да е повече от 60А, а и колко време би "държал" 60А? И аз съм имал Москвич, качваше малко над 20А и после се връщаше лака полека до 0. Вярно е че Москвето не беше с генератор 120А :D .

И все пак за мен е много по-важно и по-информативно да имаш волтметър. Наличие само на волтметър ти е напълно достатъчно, но ако си само с амперметър не може да се прецени почти нищо за състоянието на генератора и инсталацията като цяло. Ако човек има и двете е най-добре естествено.


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот Nasulov » Съб 06 окт 2012 14:06


То и за волтметър има място и време :D Първо искам с амперметъра да се преборя и за това търся помощ от вас,че пусто не съм се научил както трябва.

А за Москвича никога не съм имал проблеми с амперметъра или с нагряване нещо,а съм го карал доста време :mrgreen: И до последно всичко си му работеше както трябва!Включително и амперметъра.


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот Nasulov » Вто 23 окт 2012 10:36


Никой ли не е правил такава интервенция да сподели? :roll:


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот azrod » Вто 30 окт 2012 19:20


Според мен си захванал загубена кауза, иначе още в първия пост ти е отговорено - махаш всичко от плюсовата клема и го връзваш на ALT, a BAT го връзваш към плюсовия полюс на Хакумулатора. Друг е въпросът, че трябва да се изпълни с подходящ по дебелина проводник за да не пламне като бушонче от многото ампери - 2 х 10 квадрата кабел г/д 2 метра дължина...


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот boreto1977 » Вто 30 окт 2012 20:04


azrod написа: махаш всичко от плюсовата клема и го връзваш на ALT, a BAT го връзваш към плюсовия полюс на Хакумулатора.

Най-много да подпали уредчето така :lol:
Ами те означенията сами говорят за себе си-"ALT"-АЛТЕРНАТОР "BAT"-БАТЕРИЯ
Сиреч свързваш ПОСЛЕДОВАТЕЛНО ампермера между акумулатора и динамото ,като спазваш означенията на клемите му :012:


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот bayspiro » Вто 30 окт 2012 21:11


Nasulov написа:Никой ли не е правил такава интервенция да сподели? :roll:

Каква ти е целта - не знам :roll: С този ампермер, който е на кадрото, можеш да видиш само пусковия си ток. Скалата му е толкова "едра", че зарядката е в зоната на нечуствителност - 5 А vs 60A :screwy .Както са казали колегите, най-много да запалиш нещо с лоши връзки. По просто е да сложиш волтмер и да гониш напрежение 14+В, че да зарежда.


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот Nasulov » Сря 31 окт 2012 20:37


Незнам,чудим се.Чакам тука един инженер другата седмица да ми каже как ше стане точно работата и с какви кабели точно.Ако и той ме напсува и ми каже да го махам тва ше го сменя с волтметър.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот nebeto » Вто 06 ное 2012 3:46


и аз ти предлагам волтметър,аз също съм си сложил волтметър.


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Свързване на Амперметър,Как?

Мнениеот Nasulov » Нед 25 ное 2012 16:03


Така.Малко по малко след много убеждения от различни хора,включително и един инженер реших да сменя амперметъра с волтметър :roll: .За мой късмет човека в магазина от където бях взел амперметъра ми го смени.Знам че има и други теми за такива уреди,но мисля няма лошо да използвам тази да споделя и аз как точно ще инсталирам уредите така че да се вписват горе долу с интериора на колата - Голф 2.Първо си набавих парче пластмаса от някаква предна броня от френска кола :) ,добре че французите още не са се научили как се прави mhihi та пластмасата се оказа доста мека и лесна за обработка,а в това число използвах само макетен нож,малко шкурка и поялник :)

Първо изрязах предварително измерените и сметнати парчета,
Изображение
Изображение
Изображение

след това огънах с пистолет за горещ въздух по-голямото парче (и пистолет трябва :Mr Green Fun ,ама той само за малко) и с поялника слепих двата - вече получени елемента.
Изображение
Изображение

За съжаление обаче пространството дето е на барчето става неизползваемо,но и така ше свикана :) Не са за пренебрегване и остатъците от рязането,които дойдоха като допълнителен матриял за лепенето.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След това тъкмо се чудех дали да боядисам получилото се нещо или да му лепна карбоново фолио една вечер на по ракия с компанията и един приятел ми се скара - да не се излагам и да му залепя кожа :idea3 .Викам си : верно бе.На другия ден след обяд си купих една тубичка хелми,взех малко изкуствена кожа от друг приятел :mrgreen: ,абе живи и здрави да са момчетата :drunk и го налепих.Първо според инструкциите с шкурката матирах повърхностите,след това ги изчистих със спирт и мазане и лепене и пак мазане.
Изображение
Изображение
Изображение
И за моя изненада се получи доста добре :applause:
Изображение
Изображение
Изображение

Сега остава само да намеря плюс след контакта за да ги свържа.Този дето трябва да е за касетофона или го няма или не го намирам :? Та някой,ако ми помогне малко няма да му се рзсърдя :) .Че много кабели изпод таблото много нещо mhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта