Здравейте колеги,търсих из форума,но безрезултатно как точно се връзва амперметър в автомобила. Причината за това е,че още преди време,когато карах Москвича той си имаше доста полезна информация на таблото,а именно амперметър и уред за налягането на маслото!Та,реших и в Голфа да си добавя такива прибори.Налягането на маслото-добре,обаче връзването на амперметъра се оказа извън познанията ми по електротехника,сиреч малко по-сложно от колкото си мислех .На самия уред има две клеми (така да се каже) на които се свързват кабели +BAT и -ALT.От от тях самите се подразбира къде трябва да се свържат,обаче в комплекта има някакви схеми за свързване,които не са ми съвсем ясни По други форуми четох,че трябва да се използва шунт,на други места пише,че не трябва Честно казано се надявам да помагате,защото съвсем съм се объркал
Ето и няколко снимки на въпросния амперметър.От нета са не съм ги аз снимал,но е същия и снимките са доста ясни.
Свързване на Амперметър,Как?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Според това,което е в описанието,ще трябва да откачиш двата проводника(алтернатор и шина 30) от плюсовата клема и да ги прекараш през ампер-метъра(последователно)!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Nasulov написа:..когато карах Москвича той си имаше доста полезна информация на таблото,а именно амперметър..
и шунта му стапяше пластмасата на таблото. Как ще стане с 60 амперов уред, при тебе колега?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на Амперметър,Как?
bobocamaro написа:... Как ще стане с 60 амперов уред, при тебе колега?
Боянски, ампермртъра отчита по принцип на работеща кола ток около 0-та, т.е. отчита само тока на разряд от акумулатора (но без този на стартера)когато двигателя не е запален и съответно зарядния, който отначало може да е голям и после пада до 5-10А. Аз не съм мерил максимален заряден ток, но дали би могъл да е повече от 60А, а и колко време би "държал" 60А? И аз съм имал Москвич, качваше малко над 20А и после се връщаше лака полека до 0. Вярно е че Москвето не беше с генератор 120А .
И все пак за мен е много по-важно и по-информативно да имаш волтметър. Наличие само на волтметър ти е напълно достатъчно, но ако си само с амперметър не може да се прецени почти нищо за състоянието на генератора и инсталацията като цяло. Ако човек има и двете е най-добре естествено.
- Nasulov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
- Автомобил: 1990 Golf PB
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Свързване на Амперметър,Как?
То и за волтметър има място и време Първо искам с амперметъра да се преборя и за това търся помощ от вас,че пусто не съм се научил както трябва.
А за Москвича никога не съм имал проблеми с амперметъра или с нагряване нещо,а съм го карал доста време И до последно всичко си му работеше както трябва!Включително и амперметъра.
А за Москвича никога не съм имал проблеми с амперметъра или с нагряване нещо,а съм го карал доста време И до последно всичко си му работеше както трябва!Включително и амперметъра.
- Nasulov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
- Автомобил: 1990 Golf PB
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Никой ли не е правил такава интервенция да сподели?
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Според мен си захванал загубена кауза, иначе още в първия пост ти е отговорено - махаш всичко от плюсовата клема и го връзваш на ALT, a BAT го връзваш към плюсовия полюс на Хакумулатора. Друг е въпросът, че трябва да се изпълни с подходящ по дебелина проводник за да не пламне като бушонче от многото ампери - 2 х 10 квадрата кабел г/д 2 метра дължина...
- boreto1977
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
- Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
- Двигател: AVF 2003 ACV 2001
- Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE
Re: Свързване на Амперметър,Как?
azrod написа: махаш всичко от плюсовата клема и го връзваш на ALT, a BAT го връзваш към плюсовия полюс на Хакумулатора.
Най-много да подпали уредчето така
Ами те означенията сами говорят за себе си-"ALT"-АЛТЕРНАТОР "BAT"-БАТЕРИЯ
Сиреч свързваш ПОСЛЕДОВАТЕЛНО ампермера между акумулатора и динамото ,като спазваш означенията на клемите му
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Nasulov написа:Никой ли не е правил такава интервенция да сподели?
Каква ти е целта - не знам С този ампермер, който е на кадрото, можеш да видиш само пусковия си ток. Скалата му е толкова "едра", че зарядката е в зоната на нечуствителност - 5 А vs 60A .Както са казали колегите, най-много да запалиш нещо с лоши връзки. По просто е да сложиш волтмер и да гониш напрежение 14+В, че да зарежда.
- Nasulov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
- Автомобил: 1990 Golf PB
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Незнам,чудим се.Чакам тука един инженер другата седмица да ми каже как ше стане точно работата и с какви кабели точно.Ако и той ме напсува и ми каже да го махам тва ше го сменя с волтметър.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Свързване на Амперметър,Как?
и аз ти предлагам волтметър,аз също съм си сложил волтметър.
- Nasulov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
- Автомобил: 1990 Golf PB
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Свързване на Амперметър,Как?
Така.Малко по малко след много убеждения от различни хора,включително и един инженер реших да сменя амперметъра с волтметър .За мой късмет човека в магазина от където бях взел амперметъра ми го смени.Знам че има и други теми за такива уреди,но мисля няма лошо да използвам тази да споделя и аз как точно ще инсталирам уредите така че да се вписват горе долу с интериора на колата - Голф 2.Първо си набавих парче пластмаса от някаква предна броня от френска кола ,добре че французите още не са се научили как се прави та пластмасата се оказа доста мека и лесна за обработка,а в това число използвах само макетен нож,малко шкурка и поялник
Първо изрязах предварително измерените и сметнати парчета,
след това огънах с пистолет за горещ въздух по-голямото парче (и пистолет трябва ,ама той само за малко) и с поялника слепих двата - вече получени елемента.
За съжаление обаче пространството дето е на барчето става неизползваемо,но и така ше свикана Не са за пренебрегване и остатъците от рязането,които дойдоха като допълнителен матриял за лепенето.
След това тъкмо се чудех дали да боядисам получилото се нещо или да му лепна карбоново фолио една вечер на по ракия с компанията и един приятел ми се скара - да не се излагам и да му залепя кожа .Викам си : верно бе.На другия ден след обяд си купих една тубичка хелми,взех малко изкуствена кожа от друг приятел ,абе живи и здрави да са момчетата и го налепих.Първо според инструкциите с шкурката матирах повърхностите,след това ги изчистих със спирт и мазане и лепене и пак мазане.
И за моя изненада се получи доста добре
Сега остава само да намеря плюс след контакта за да ги свържа.Този дето трябва да е за касетофона или го няма или не го намирам Та някой,ако ми помогне малко няма да му се рзсърдя .Че много кабели изпод таблото много нещо
Първо изрязах предварително измерените и сметнати парчета,
след това огънах с пистолет за горещ въздух по-голямото парче (и пистолет трябва ,ама той само за малко) и с поялника слепих двата - вече получени елемента.
За съжаление обаче пространството дето е на барчето става неизползваемо,но и така ше свикана Не са за пренебрегване и остатъците от рязането,които дойдоха като допълнителен матриял за лепенето.
След това тъкмо се чудех дали да боядисам получилото се нещо или да му лепна карбоново фолио една вечер на по ракия с компанията и един приятел ми се скара - да не се излагам и да му залепя кожа .Викам си : верно бе.На другия ден след обяд си купих една тубичка хелми,взех малко изкуствена кожа от друг приятел ,абе живи и здрави да са момчетата и го налепих.Първо според инструкциите с шкурката матирах повърхностите,след това ги изчистих със спирт и мазане и лепене и пак мазане.
И за моя изненада се получи доста добре
Сега остава само да намеря плюс след контакта за да ги свържа.Този дето трябва да е за касетофона или го няма или не го намирам Та някой,ако ми помогне малко няма да му се рзсърдя .Че много кабели изпод таблото много нещо
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта