Отново фаровете на Пасат

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 09 яну 2006 22:20


То не е нещо сложно и за без пари става ако се разрова в боклуците из къщи, но ми хареса прецизната изработка.




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Вто 31 яну 2006 12:09


Днес беше ден за мерене на волтаж :lol:

При запален автомобил - 13.95V на акумулатора, 12.4V на левия, 12.2V на десния фар. Крушките се оказаха H4 60/55W. Та, има ли нужда от релета? :roll:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2638
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 01 фев 2006 10:45


didoriginal написа:Та, има ли нужда от релета?


Откриваш крушката така че да можеш да пъхаш кабел.Запалваш колата за да даде необходимото напрежение и слагаш допълнителен кабел от акумулатора към крушката.Ако има драстично изменение на светенето то иска реле,ако и така те кефи както свети сега няма нужда от реле.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 01 фев 2006 11:03


Ами някъде имаше една таблица....
Това което запомних, е че при 12В крушките ти светят 30% по-слабо :)
+ това няма да ти навреди.... :)
Опъни си едни кабелчета пък виж разликата...
Ако се изхитриш и за 100 ватови крушки, тогава, ще разбереш, че всъщност си карал без фарове


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 01 фев 2006 12:08


много не съм очарован аз от 100-милиона ватовите екстри,
голема фифила са тиа......


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 01 фев 2006 12:10


izzo написа:много не съм очарован аз от 100-милиона ватовите екстри,
голема фифила са тиа......

Щото не си видял моите как светят... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 01 фев 2006 12:15


не бе не, щото съм си купувал такива едни писхе 100/110 вата,
светят синьо чак като ченге дискотека, много халохгенни и ксенонови,
еднатаизгоре за нула време, и маи само повече блестяха отколко реално да светат да еба....


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 01 фев 2006 12:27


Ми писал съм в темата за преправянето на фаровете, че аз карам с Narva и изкарват около една година. А струват по 7лв бройката.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 01 фев 2006 14:20


bowdown :да:
Narva'та нема грешка..
Вече 3 мисец, и нямат тенденция към слабости...
100/90W

Обаче ве пак са си силни за отсрещните...
и не е само до регулировка...

След като ме шибнаха в бисерите, реших да се пооправя малко


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 09 фев 2006 14:39


Ако направя дупки около ампона на амортесьора мога ли да повредя нещо? Там ми се пада единственото свободно място близо до акумулатора и поне е близо до левия фар. Купих си и релета 20/30А. Имат 2 изхода и единия е 20 а другия 30А обаче не пише кой колко е. Мога ли да вържа на единия изход левия на другия десния фар и ще има ли разлика в светенето?

Предварително благодаря!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 09 фев 2006 15:18


Сигурен съм, че имаш още много място къде да ги сложиш...
поразгледай например под корите..
Не е казано че туптан трябва да са на 10 см от акумулатора...


А по въпроса за релетата нещо не те разбрах...
та
обикновенно имат 4 или 5 извода..
2 са за обината
и общ, и един за включено /превежда от общ към него/
и един за изключено /превежда от общ към изключено/
има тема за Поло в направи си сам, там са описани релетата....


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 09 фев 2006 15:28


Ако става въпрос за корите под които се намира мотора за чистачките, там има много място обаче си мисля че там влиза вода.

А за релетата - на тях пише 20/30А и са с 5 крачета. 2 за управлявяачата намотка 1 за вход и 2 изхода. Единия е номериран 87 а другия 87а.

Темата за полото съм я чел.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 09 фев 2006 15:37


Ами като си я чел, там има и номерчета ако не се лъжа... на схемата ...
така ли беше....
87А остава празен :)
20/30 А има значение според това какъв волтаж ще прекарваш...
в твоят случай 12В ще издържи 30 А -> предостатъчно


а за повечето вода... не ми се ще да влизам в спорове, но се замисли малко и ще се убедиш, че не е точно така...
Ако искаш лепи салфетки и гледай :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 09 фев 2006 15:53


Мерси за информацията. Вече съм си купил всичко и само чакам да се постопли малко и ще сложа релетата


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Чет 09 фев 2006 20:46


wili98 написа:...
87А остава празен :)
20/30 А има значение според това какъв волтаж ще прекарваш...
в твоят случай 12В ще издържи 30 А -> предостатъчно ...


Тука си грешка!
:arrow:
wili98 написа: ... 20/30 А има значение според това какъв волтаж ще прекарваш ...


Извод "87А" е за тези 20А. Т.е. той е "Нормално затворен" :arrow: без контролно напрежение провежда до 20А според волтажа на релето.
Извод "87" е "Нормално отворен" :arrow: той провежда до 30А според волтажа на релето САМО с контролно напрежение :!:

Има релета с два извода "87" - при тях двата извода са свързани с мост в самото реле.
Само при тях можеш да свържеш съответните изводи за всеки фар.

Иначе ако все още някой не знае кой извод за какво е, тук ще напиша:

Изводи "85" и "86" - контролно напрежение (+)(примерно от ключ) и (-)-минус.
Извод "87" - към консуматора.
Извод "30" - постоянен (+) --> Желателно през предпазител.

Ампеража на предпазителя се пресмята като разделите волтажа по ватовете на консуматора. Примерно за фарове с мощност 55W:

55W x2 (понеже са 2 лампи) = 110W :12V = 9,16А :arrow: Достатъчен е един предпазител от 10А (както и реле от 10А...)
Ако обаче мислите за по-силни лампи... А и е желателно да се презапасите. Поне с релето!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта