AIRBAG - разглобяване и сглобяване

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

AIRBAG - разглобяване и сглобяване

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 13 окт 2008 10:44


Колеги, налага ми се да махна волана с AIRBAG-a(Пасат Б4) за да си сложа лоста с темпомата.
Всичко ми я ясно, само, че намерих в нета, където пише - трябвало след като се свърже отново AIRBAG-a , преди да се сложат клемите на акумулатора да се даде на КОНТАКТ!?!?
Давам съответния линк:
http://www.christiantena.pwp.blueyonder ... i/ccs.html

18. Before re-connecting the battery, put the key in the ignition lock, and turn it all the way on, then re-connect the battery. Don't ask me why this has to be done, my Haynes manual said to do it this way after removing the airbag; presumably it stops fault codes from entering the airbag system memory.

и във една тема ot tdiclub.com го намерих подобно:
b) when you remount the airbag on the steering wheel first thing you should put the key contact (insert key in ignition switch and rotate it until the glow plug operation - just before starter activation) THEN go in the engine bay and reconnect the negative cable.

Има ли нещо вярно в това.Моля тези който им се е налагало по една или друга причина да откачат AIRBAG-а да напишат как са процедирали
Става въпрос Голф3/Пасат Б4 , предполагам и полото 6N е така

Благодаря предварително на всички помогнали




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 13 окт 2008 11:13


Такова нещо за 1 път чета. :shock
След като си откачил акумулатора няма как да запише грешка.
После всичко по обратния ред и накрая акумулатора.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4426
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пон 13 окт 2008 11:30


То е ясно че не трябва да се слага клемата на акумулатора докато е откачен AIRBAG-а.
Но тука въпроса е друг. По тези ръководства на английски пише, че трябва СЛЕД като се сложи AIRBAG-а да се даде на контакт (нищо че клемата на акумулатора не е сложена още и няма ток) и след това докато ключа е на контакт да се закачи и клемата.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 13 окт 2008 11:36


ABSOLUT написа:То е ясно че не трябва да се слага клемата на акумулатора докато е откачен AIRBAG-а.
Но тука въпроса е друг. По тези ръководства на английски пише, че трябва СЛЕД като се сложи AIRBAG-а да се даде на контакт (нищо че клемата на акумулатора не е сложена още и няма ток) и след това докато ключа е на контакт да се закачи и клемата.


Благодаря за превода колега, но чета английски. :wink:

Toва го разбрах. Но досега винаги съм процедирал по описания начин и никакви проблеми.
Не виждам смисъл от процедурата. :?:

п.с presumably it stops fault codes from entering the airbag system memory
това визирах

Последна промяна от Andonov на Пон 13 окт 2008 11:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4426
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пон 13 окт 2008 11:40


Не бре, не съм искал да кажа че не четеш английски.
Тази процедура и аз съм я правил както и ти, и съм нямал проблем.
Просто с колегата WasteLand_TD се чудехме защо го пише така в английското ръководство.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 13 окт 2008 11:43


Най-верочтно заради някой пик, но в тази посока при всяко откачане на акумулатора трябва да се прави така.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 13 окт 2008 11:49


Може би трябва да се прави когато е откачан AIRBAG-a.Сигурно има някаква енерегонезависима памет или пък има батериика тоя контролер :roll: нямам представа.
Ако взема да го направя както е описано и се пре..ба нещо зорлем направо ще се изям от яд.
Сигурно ще си карам по вашите начини...щом сте нямали проблеми


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 13 окт 2008 11:54


И дори да има (а те нямат) батерията се слага за паметта, както написа.
Тя няма как да проверява периферните устройства( и не и е това рабоата) при липса на акумулатор.

Карай смело по традиционният начин. :wink:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 13 окт 2008 20:21


Мело колега.
Има и вагком да ти изчисти грешката.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пон 13 окт 2008 20:51


никога не съм правил така! и не съм имал никога проблем, дори и след като съм закачал кола след интервенция.
единственото което винаги спазвам е в колата да няма никой като закачам акумулатора. никога не знаеш...
после всичко си е на мястото.
мисля че е огромна глупост да е на контакт и да слагаш клемата-така инициираш накуп всички ситеми и то не с ключа а с клемата (като се замисля-не че има особено значение с какво ще ги инициираш...)
може би така го пишат защото ако има проблем-да гърми без да си вътре и да даваш контакт... единственото разумно нещо което ми идва като обяснение...
ениуей-аз не го правя така-проблеми нямам, на колко коли-един господ знае вече... :lol:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 13 окт 2008 21:18


vaskoto1 написа:може би така го пишат защото ако има проблем-да гърми без да си вътре и да даваш контакт... единственото разумно нещо което ми идва като обяснение...


E с това разумно мнение съм абсолютно съглсен.
За това ще да е цялата процедура.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 14 окт 2008 7:30


Благодаря на всички , включили се
Използвах "традиционния" метод :D и всичко си тръгна, лампата на AIRBAG-а си изгасва.Не съм проверявал за грешки, но ми се струва, че няма да има такива.
Колата вече е с темпомат.
И аз смятам обяснението на ваското за най-логично относно процедурата описана в тъй наречения Хайнес.
Смятам темата за приключена :)


Потребителски аватар
D_R_M
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 10:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот D_R_M » Вто 14 окт 2008 7:40


Вероятно за изравняване на потенциалите при ремонт....техника на безопасност при работа със взривни вещества, някъде четох такова.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта