Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Здравейте колеги.
Колата е Бора 1.9 тди AJM. След като въпросният кабел се разпадна трябваше да реагирам бързо, а не ми се даваха пари за нов,че не е евтин.
Направих резбичка М4 на свещите и с гайки завих новите кабелни обувки. Прилагам снимки на свещите. Всеки сам ще прецени как да си укрепи кабелите. Тепърва ще разбера дали е надеждно това мое творение.
Колата е Бора 1.9 тди AJM. След като въпросният кабел се разпадна трябваше да реагирам бързо, а не ми се даваха пари за нов,че не е евтин.
Направих резбичка М4 на свещите и с гайки завих новите кабелни обувки. Прилагам снимки на свещите. Всеки сам ще прецени как да си укрепи кабелите. Тепърва ще разбера дали е надеждно това мое творение.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Много тънки ми се виждат жиците и гайките, ако са бронзови, ще е по-добре.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
1,5 мм2 многожилен. Ако дава ядове ще го преправя бързо. :)
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Струваше ми се 2,5, смени го поне с 4мм2. Токът е внушителен, не знам колко време работят свещите, ама рискът кабелите да пламнат е реален. И обувките ги запои, докато медта е лъскава и кербовката е добра, ама след година може да ти направи проблем.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Обувките са малки затова сложих такъв кабел, но те са много къси ,а и фабричната инсталация като я гледам не е по - дебела (на око). За сега е ок. Ще следя нещата.
Темата я пуснах защото много пъти съм засичал въпроси от колеги как да се справят с проблема.
Това е моята идея. Дано да съм полезен.
Темата я пуснах защото много пъти съм засичал въпроси от колеги как да се справят с проблема.
Това е моята идея. Дано да съм полезен.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Токът на подгревните свещи е 20А стартов на всяка. Нарязването на резба може да превърти металния стержен, на късмет е тази операция.
За мен по-добрия вариант е отделен кабел до всяка свещ, както в Мерцедес. Това много улеснява диагностиката за изгоряла свещ.
За мен по-добрия вариант е отделен кабел до всяка свещ, както в Мерцедес. Това много улеснява диагностиката за изгоряла свещ.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Нито стартов ток съм мерил ,нито работен, а и нямам намерение да го правя. Относно резбата, нарязва се много леко без сериозно усили защото материала е месинг или нещо подобно.
Пак казвам ,фабричните кабели не са по-дебели!
Пак казвам ,фабричните кабели не са по-дебели!
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Правил съм го този чалъм на моя кола ( дизелов джип ) , кабелите 2.5кв са със силиконова изолация отделно за всяка свещ и после събрани на сноп. Нарязал съм резби , както при теб. От около 7-8 години мисля ще стане откак "побългарих" системата
Наистина както колегата Мунс написа по-горе е малко рисково , може да превърти и олекваш с минимум 12-13лв за евтините Искра примерно ( м/у другото не са лоши ), другите марки - нагоре и те така.
Този начин не е най-доброто решение. Коментирали сме по-добри начини , с друг тип клеми се прави и става много добре.
Има и оригинални кабели по Чероки 2.5 тд , които пасват както трябва на нашите, имат си лулички и т.н. , само се свързва снопа към кабела отрязан по преценка да стигне и да не се опъва . Ценово ако не се бъркам беше от порядъка на 70-ина до 80-ина лв комплект за четирите свещи
П.п. намерих едно старо мнение мое
П.п. линка в офоруд форума е затрил снимките, ще потърся на друго място
Наистина както колегата Мунс написа по-горе е малко рисково , може да превърти и олекваш с минимум 12-13лв за евтините Искра примерно ( м/у другото не са лоши ), другите марки - нагоре и те така.
Този начин не е най-доброто решение. Коментирали сме по-добри начини , с друг тип клеми се прави и става много добре.
Има и оригинални кабели по Чероки 2.5 тд , които пасват както трябва на нашите, имат си лулички и т.н. , само се свързва снопа към кабела отрязан по преценка да стигне и да не се опъва . Ценово ако не се бъркам беше от порядъка на 70-ина до 80-ина лв комплект за четирите свещи
П.п. намерих едно старо мнение мое
samo_pechka написа:Начин да си оправите кабелните обувки на подгр.свещи .
Вариант едно : поръчвате от Вестауто за чероки 2.5 ТД ванчини/мартели мотор снопа с кабелните обувки за подгр.свещи . Става чудесно , но не е мн евтино ( не се сещам но нещо около 80-ина лв е мисля целия сноп за четирицилндров мотор , имат и за пет - 3.1 ТД е ). Но е поне двойно по-евтино от ВАГ. Реже се до едно място оригиналния и се снажда въпросния сноп от Вестауто.
И вариант две : http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... post933779 , за 6-7 лв си бетон , толкова коства цялата галимация ( ако сам си го правиш )
П.п. линка в офоруд форума е затрил снимките, ще потърся на друго място
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Това нещо с резбите исках да го направя преди мноого време на 1Z ,но тогава използвах едни букси с които закрепих положението и така си карах няколко години. Идеята за резбите още тогава ми дойде от старите TD мотори.
Тази процедура е бърза,евтина и надеждна. Имам една стара свещ която смятам нарочно да напъна на усукване да видим дали ще превърти полюсът. Според мен по-скоро би се счупил. При нарязването на резбите дори не ползвах масло, много лесно става.
Тази процедура е бърза,евтина и надеждна. Имам една стара свещ която смятам нарочно да напъна на усукване да видим дали ще превърти полюсът. Според мен по-скоро би се счупил. При нарязването на резбите дори не ползвах масло, много лесно става.
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Да, аз преди въобще да се пробвам на нови , се опитах на стари изгорели. Няки са по-меки, някои са по-твърди ( в зависимост от производителя ) и се усеща как леко повлича и се мъчи да превърти вътрешната част, взех едно клещи, по-тесни такива и захванах директно полюса в дебелата част и го стегнах така на менгемето ( затиснах клещите дето държат свещта , не самата свещ ) . Така нямаше вариант да превърти :)
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Да, така става. Инак при смяна на свещите има такива с резба, направо тях.
Идеята с отделен кабел за всяка свещ улеснява диагностиката.
Идеята с отделен кабел за всяка свещ улеснява диагностиката.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
muns61 написа:Инак при смяна на свещите има такива с резба, направо тях.
Ако говориш за свещи от старите ТД мотори, не стават. Различни са.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Имайте предвид че кабела носи 80 ампера,което е изключително много тежък товар.Ако кабела е тънък,тока пада и при свещите.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
В Порше оригиналния кабел струва 75лв с отстъпката.Не виждам смисъл от подобни експерименти при положение,че се сменява и не се пипа повече докато е кола.
Само не можах да схвана,защо се продава без букса та се наложи да снаждам кабелите и да използвам старата.
Само не можах да схвана,защо се продава без букса та се наложи да снаждам кабелите и да използвам старата.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Колега това не е експеримент,изпробвано е вече и няма проблем. Оригиналният кабел за 70лв е супер решение,но е факт,че много хора не го подменят заради високата цена и си карат буквално без подгревни свещи. Така мъчат стартера мъчат акумулатора абе кофти работа. Затова споделих как може евтино да се оправи подгрева.
Забелязвам ,че темата има повече негативни отговори от разбирачи на кабели квадратури той и напрежение. Ако админите мислят ,че е ненужна и е в ущърб на хората във форума нека я изтрият.
Забелязвам ,че темата има повече негативни отговори от разбирачи на кабели квадратури той и напрежение. Ако админите мислят ,че е ненужна и е в ущърб на хората във форума нека я изтрият.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта