Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 05 дек 2019 1:15


Здравейте колеги.

Колата е Бора 1.9 тди AJM. След като въпросният кабел се разпадна трябваше да реагирам бързо, а не ми се даваха пари за нов,че не е евтин.

Направих резбичка М4 на свещите и с гайки завих новите кабелни обувки. Прилагам снимки на свещите. Всеки сам ще прецени как да си укрепи кабелите. Тепърва ще разбера дали е надеждно това мое творение.
IMG_20191204_203716.jpg
Прикачени файлове
IMG_20191204_200431.jpg




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6171
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Чет 05 дек 2019 1:23


Много тънки ми се виждат жиците и гайките, ако са бронзови, ще е по-добре.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 05 дек 2019 1:25


1,5 мм2 многожилен. Ако дава ядове ще го преправя бързо. :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6171
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Чет 05 дек 2019 1:28


Струваше ми се 2,5, смени го поне с 4мм2. Токът е внушителен, не знам колко време работят свещите, ама рискът кабелите да пламнат е реален. И обувките ги запои, докато медта е лъскава и кербовката е добра, ама след година може да ти направи проблем.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 05 дек 2019 19:06


Обувките са малки затова сложих такъв кабел, но те са много къси ,а и фабричната инсталация като я гледам не е по - дебела (на око). За сега е ок. Ще следя нещата.
Темата я пуснах защото много пъти съм засичал въпроси от колеги как да се справят с проблема.
Това е моята идея. Дано да съм полезен.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот muns61 » Чет 05 дек 2019 19:22


Токът на подгревните свещи е 20А стартов на всяка. Нарязването на резба може да превърти металния стержен, на късмет е тази операция.
За мен по-добрия вариант е отделен кабел до всяка свещ, както в Мерцедес. Това много улеснява диагностиката за изгоряла свещ.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 06 дек 2019 21:28


Нито стартов ток съм мерил ,нито работен, а и нямам намерение да го правя. Относно резбата, нарязва се много леко без сериозно усили защото материала е месинг или нещо подобно.
Пак казвам ,фабричните кабели не са по-дебели!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8442
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Пет 06 дек 2019 23:11


Правил съм го този чалъм на моя кола ( дизелов джип ) , кабелите 2.5кв са със силиконова изолация отделно за всяка свещ и после събрани на сноп. Нарязал съм резби , както при теб. От около 7-8 години мисля ще стане откак "побългарих" системата
Наистина както колегата Мунс написа по-горе е малко рисково , може да превърти и олекваш с минимум 12-13лв за евтините Искра примерно ( м/у другото не са лоши ), другите марки - нагоре и те така.
Този начин не е най-доброто решение. Коментирали сме по-добри начини , с друг тип клеми се прави и става много добре.
Има и оригинални кабели по Чероки 2.5 тд , които пасват както трябва на нашите, имат си лулички и т.н. , само се свързва снопа към кабела отрязан по преценка да стигне и да не се опъва . Ценово ако не се бъркам беше от порядъка на 70-ина до 80-ина лв комплект за четирите свещи
П.п. намерих едно старо мнение мое
samo_pechka написа:Начин да си оправите кабелните обувки на подгр.свещи .
Вариант едно : поръчвате от Вестауто за чероки 2.5 ТД ванчини/мартели мотор снопа с кабелните обувки за подгр.свещи . Става чудесно , но не е мн евтино ( не се сещам но нещо около 80-ина лв е мисля целия сноп за четирицилндров мотор , имат и за пет - 3.1 ТД е ). Но е поне двойно по-евтино от ВАГ. Реже се до едно място оригиналния и се снажда въпросния сноп от Вестауто.
И вариант две : http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... post933779 , за 6-7 лв си бетон , толкова коства цялата галимация ( ако сам си го правиш )

П.п. линка в офоруд форума е затрил снимките, ще потърся на друго място


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 06 дек 2019 23:42


Това нещо с резбите исках да го направя преди мноого време на 1Z ,но тогава използвах едни букси с които закрепих положението и така си карах няколко години. Идеята за резбите още тогава ми дойде от старите TD мотори.
Тази процедура е бърза,евтина и надеждна. Имам една стара свещ която смятам нарочно да напъна на усукване да видим дали ще превърти полюсът. Според мен по-скоро би се счупил. При нарязването на резбите дори не ползвах масло, много лесно става.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8442
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Съб 07 дек 2019 10:04


Да, аз преди въобще да се пробвам на нови , се опитах на стари изгорели. Няки са по-меки, някои са по-твърди ( в зависимост от производителя ) и се усеща как леко повлича и се мъчи да превърти вътрешната част, взех едно клещи, по-тесни такива и захванах директно полюса в дебелата част и го стегнах така на менгемето ( затиснах клещите дето държат свещта , не самата свещ ) . Така нямаше вариант да превърти :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот muns61 » Съб 07 дек 2019 10:34


Да, така става. Инак при смяна на свещите има такива с резба, направо тях.
Идеята с отделен кабел за всяка свещ улеснява диагностиката.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 07 дек 2019 21:24


muns61 написа:Инак при смяна на свещите има такива с резба, направо тях.


Ако говориш за свещи от старите ТД мотори, не стават. Различни са.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Ronin » Сря 01 яну 2020 11:27


Имайте предвид че кабела носи 80 ампера,което е изключително много тежък товар.Ако кабела е тънък,тока пада и при свещите.


(bubsa)
Мнения: 234
Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASZ 2003г
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот (bubsa) » Сря 01 яну 2020 16:12


В Порше оригиналния кабел струва 75лв с отстъпката.Не виждам смисъл от подобни експерименти при положение,че се сменява и не се пипа повече докато е кола.
Само не можах да схвана,защо се продава без букса та се наложи да снаждам кабелите и да използвам старата.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 яну 2020 21:15


Колега това не е експеримент,изпробвано е вече и няма проблем. Оригиналният кабел за 70лв е супер решение,но е факт,че много хора не го подменят заради високата цена и си карат буквално без подгревни свещи. Така мъчат стартера мъчат акумулатора абе кофти работа. Затова споделих как може евтино да се оправи подгрева.
Забелязвам ,че темата има повече негативни отговори от разбирачи на кабели квадратури той и напрежение. Ако админите мислят ,че е ненужна и е в ущърб на хората във форума нека я изтрият.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта