Работещ ABS... отново! :))))))))
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
megalodon написа:Айде да ми оправиш и моя АБС
Далече си ми! Иначе, ако се касае за датчици, с удоволствие бих помогнал.
По този повод:
Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините.
Странно защо, на моя преден десен датчик беше прекъснало не вътрешното жило, а оплетката. (кабела ми е екраниран) Това много трудно се хваща къде точно е скъсаното, защото ако е вътрешното жило, то кабела се срязва на най-вероятното място (там, дето прави корем нагоре, покрай ботуша на амортисйора) и с клещи се хваща вътрешното жило, дръпва се и си излиза от там, от където се е било скъсало. Режи се това парче, снажда се кабела (запояване, термосвиваем шлаух за изолация и т.н) и сте готови. Оплетката, за съжаление, не може да се издърпа. За това се реже кабела близо до датчика, проверява се, че има връзка (как->след малко) и се запоява нов такъв кабел. След това сваляте гумените ъъъ... да го кажем, удебеления, с които оригиналния кабел е бил прикрепен към купето, надявате ги на новия и се прехвърляте към куплунга на датчика, намиращ се, примерно, в двг. отсек. Отново режете кабела, уверявате се, че има връзка (останалото парче кабел не е скъсано) и запоявате новия кабел за там!
И сте вие!
А сега как се проверява датчика:
Най-общо това става с омметър. Вадите куплунга и мерите. Трябва да ви покаже съпротивление от порядъка на 1350 ома.Тука съм пообъркал! Стойността е 1 100-1 200 ома, но не е от кой-знае какво значение, явно.
! Това са стойности на съпротивлението на В3 и Г3!!! Предполагам, че и на В4 ще е същото, но преди да съм проверил, не мога да го твърдя!
В моя случай, обаче, когато прекъсването е по оплетката, редовен номер е тя ту да даде контакт, ту да не даде!
За това- вземате 2 волтметъра (желателно еднакви) разкачате датчиците от куплунзите примерно на предния мост, удължавате ги с проводници, така, че да стигнат до купето, до пасажерската седалка, качвате се и тръгвате бавничко.
На включените към удължените датчици волтметри ще се индицира постъпване на напрежение. При мен, при скорост под 20км/ч напрежението беше около 0.5V (не помня вече) Важното е да се движите бавничко. Ако някой от датчиците прекъсва за момент, то волтметъра ще покаже странни отскоци на напрежението. При постоянна скорост напрежението не трябва да се мени, или да не се мени с повече от 4-5 mV. Ако се движите по-бързичко, то импулсите от проблемния датчик може да се замажат и да не се разбере за какво става въпрос.
Още едно-две доуточнения:
Датчиците на В3 са същите, като датчиците на Г3 (или поне на по-ранните модели). Разликата е в куплунзите (които лесно се сменят) и в това, че на Г3 кабела не беше с оплетка, а обикновен, двоен кабел. Това обаче няма практическо значение.
Според това, което съм научил тук, във форума, датчиците на В4 имат в/у себе си букса, а не кабел. Така, че, ако проблемен е кабела, той се сменя много по-лесно. Едно, защото би трябвало да е по-евтин, друго, че ако се 'отремонтирва' кабела, просто си го взимаш в къщи, на удобно и чистичко, режеш си, запояваш си... кеф!!!!
А не, като мен, да се навирам с поялника под калника
Буксата на датчика, обаче, е потенциален източник на неприятности, тъй като е пряко изложена до най-прашното и навлажняващо се място. Първо проверете, че не е тя виновника, няма зелен налеп или прахоляк вътре.
Та това е, де! Ако до тук всичко е ОК, но ABS-а продължава да не бачка, остават 2 възможности за ремонта му: Юнитрейд (или производните му) или ... ейиии онуй, гоУемото момче, дето все си точи балтийката...
Чувам, че успял да се разбере с 2-3 такива, по твърдоглави екземпляра!
Последна промяна от radotom на Пет 17 авг 2007 1:41, променено общо 1 път.
- iceto_666
- Мнения: 207
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Работещ ABS... отново! :))))))))
radotom написа:Първо да се похваля, че ABS-а ми работи отново!
.......
малко си го побългарил ама важното е че е станало евала ти давам
Edited by Bratt
Няма нужда от чаршафа-цитат
- ilkomuhata
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ivan123
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
golf 3
q mi kaji toz abs sled 20km li sa vklu4va ili e posyoqnno vkliu4en
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: golf 3
ivan123 написа:q mi kaji toz abs sled 20km li sa vklu4va ili e posyoqnno vkliu4en
По дебелите книги пише, че сработва след като скороста достигне 20км/ч и нагоре. Просто тогава скороста на изменение на сигнала става достатъчна.
На практика, ако е попречупен кабела и ту има, ту няма сигнал, управлението си мисли, че от даденото колело пристигат имулси, а от другото, здравото не и почва да пуска магнит-вентилите, че да се изравнят спирачните усилия.
В действителност, това не е необходимо, но кой знае защо към блока няма сигнал дали е натиснат педала на спирачките или не и ABS-а се шашка.
Така,че отговора е: Включен е постоянно, но, ако е изправен, сработва при скорости над 20 км/ч.
Само да те помоля да пишеш на кирилица.
- ivan123
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
голф
мерси а като падне скороста под 20 км като падне колеллата 6те влокират ли се едно няма абс
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта