Работещ ABS... отново! :))))))))

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 25 юни 2007 21:42


Айде да ми оправиш и моя АБС mhihi




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19563
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 25 юни 2007 23:21


megalodon написа:Айде да ми оправиш и моя АБС mhihi

Далече си ми! Иначе, ако се касае за датчици, с удоволствие бих помогнал.
По този повод:
Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините.
Странно защо, на моя преден десен датчик беше прекъснало не вътрешното жило, а оплетката. (кабела ми е екраниран) Това много трудно се хваща къде точно е скъсаното, защото ако е вътрешното жило, то кабела се срязва на най-вероятното място (там, дето прави корем нагоре, покрай ботуша на амортисйора) и с клещи се хваща вътрешното жило, дръпва се и си излиза от там, от където се е било скъсало. Режи се това парче, снажда се кабела (запояване, термосвиваем шлаух за изолация и т.н) и сте готови. Оплетката, за съжаление, не може да се издърпа. За това се реже кабела близо до датчика, проверява се, че има връзка (как->след малко) и се запоява нов такъв кабел. След това сваляте гумените ъъъ... да го кажем, удебеления, с които оригиналния кабел е бил прикрепен към купето, надявате ги на новия и се прехвърляте към куплунга на датчика, намиращ се, примерно, в двг. отсек. Отново режете кабела, уверявате се, че има връзка (останалото парче кабел не е скъсано) и запоявате новия кабел за там!
И сте вие!
А сега как се проверява датчика:
Най-общо това става с омметър. Вадите куплунга и мерите. Трябва да ви покаже съпротивление от порядъка на 1350 ома.Тука съм пообъркал! Стойността е 1 100-1 200 ома, но не е от кой-знае какво значение, явно.

! Това са стойности на съпротивлението на В3 и Г3!!! Предполагам, че и на В4 ще е същото, но преди да съм проверил, не мога да го твърдя!

В моя случай, обаче, когато прекъсването е по оплетката, редовен номер е тя ту да даде контакт, ту да не даде!
За това- вземате 2 волтметъра (желателно еднакви) разкачате датчиците от куплунзите примерно на предния мост, удължавате ги с проводници, така, че да стигнат до купето, до пасажерската седалка, качвате се и тръгвате бавничко.
На включените към удължените датчици волтметри ще се индицира постъпване на напрежение. При мен, при скорост под 20км/ч напрежението беше около 0.5V (не помня вече) Важното е да се движите бавничко. Ако някой от датчиците прекъсва за момент, то волтметъра ще покаже странни отскоци на напрежението. При постоянна скорост напрежението не трябва да се мени, или да не се мени с повече от 4-5 mV. Ако се движите по-бързичко, то импулсите от проблемния датчик може да се замажат и да не се разбере за какво става въпрос.

Още едно-две доуточнения:
Датчиците на В3 са същите, като датчиците на Г3 (или поне на по-ранните модели). Разликата е в куплунзите (които лесно се сменят) и в това, че на Г3 кабела не беше с оплетка, а обикновен, двоен кабел. Това обаче няма практическо значение.
Според това, което съм научил тук, във форума, датчиците на В4 имат в/у себе си букса, а не кабел. Така, че, ако проблемен е кабела, той се сменя много по-лесно. Едно, защото би трябвало да е по-евтин, друго, че ако се 'отремонтирва' кабела, просто си го взимаш в къщи, на удобно и чистичко, режеш си, запояваш си... кеф!!!! :lol:
А не, като мен, да се навирам с поялника под калника :cry:
Буксата на датчика, обаче, е потенциален източник на неприятности, тъй като е пряко изложена до най-прашното и навлажняващо се място. Първо проверете, че не е тя виновника, няма зелен налеп или прахоляк вътре.
Та това е, де! Ако до тук всичко е ОК, но ABS-а продължава да не бачка, остават 2 възможности за ремонта му: Юнитрейд (или производните му) или ... ейиии онуй, гоУемото момче, дето все си точи балтийката...
Чувам, че успял да се разбере с 2-3 такива, по твърдоглави екземпляра! :twisted:

Последна промяна от radotom на Пет 17 авг 2007 1:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Нед 08 юли 2007 18:27


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
iceto_666
Мнения: 207
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 15:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Работещ ABS... отново! :))))))))

Мнениеот iceto_666 » Нед 08 юли 2007 19:14


radotom написа:Първо да се похваля, че ABS-а ми работи отново!
.......

малко си го побългарил ама важното е че е станало евала ти давам

Edited by Bratt
Няма нужда от чаршафа-цитат ;)


Потребителски аватар
Jogo_1
Мнения: 845
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот Jogo_1 » Пон 09 юли 2007 16:35


Лелеле нечовек си, еваларката за ината и уменията ти...


Потребителски аватар
ilkomuhata
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilkomuhata » Съб 25 авг 2007 14:20


еми то вав ауто плюс са 38лв.чисто нов


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 25 авг 2007 18:51


Браво Радо :D :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 23 сеп 2007 19:59


radotom, как по дяволите свали проклетото нещо. Всичко, което успях да постигна днес е да го размърдам наляво-надясно. Иначе е същият като твоя, но отказва да излезе.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19563
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 24 сеп 2007 15:34


myrshavija написа:radotom, как по дяволите свали проклетото нещо.
Хммм.... На парчета! :(
Корпуса беше размачкан като тесто за баница, докато го измъкна! Това предизвика и докъсване на жичката вътре, та трябваше да пренавивам толкова много слоеве. :(


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пон 24 сеп 2007 16:15


Изобщо не звучиш обнадеждаващо :(
Значи като реша да го свалям да съм приготвил новия или да измисля как да тествам кабела на място.


Потребителски аватар
ivan123
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

golf 3

Мнениеот ivan123 » Нед 18 ное 2007 20:08


q mi kaji toz abs sled 20km li sa vklu4va ili e posyoqnno vkliu4en


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19563
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: golf 3

Мнениеот radotom » Нед 18 ное 2007 21:47


ivan123 написа:q mi kaji toz abs sled 20km li sa vklu4va ili e posyoqnno vkliu4en

По дебелите книги пише, че сработва след като скороста достигне 20км/ч и нагоре. Просто тогава скороста на изменение на сигнала става достатъчна.
На практика, ако е попречупен кабела и ту има, ту няма сигнал, управлението си мисли, че от даденото колело пристигат имулси, а от другото, здравото не и почва да пуска магнит-вентилите, че да се изравнят спирачните усилия.
В действителност, това не е необходимо, но кой знае защо към блока няма сигнал дали е натиснат педала на спирачките или не и ABS-а се шашка.
Така,че отговора е: Включен е постоянно, но, ако е изправен, сработва при скорости над 20 км/ч.

Само да те помоля да пишеш на кирилица. ;)


Потребителски аватар
ivan123
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

голф

Мнениеот ivan123 » Пон 19 ное 2007 20:49


мерси а като падне скороста под 20 км като падне колеллата 6те влокират ли се едно няма абс


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19563
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 19 ное 2007 22:13


Мисля, че да. Не съм на 100% убеден, но май блокираха.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 20 ное 2007 12:07


Браво, само така!
200лв, ако наистина толкова му искат е пладнешки грабеж за една пършива бобинка.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта