Работещ ABS... отново! :))))))))
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ivan123
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
голф
мерси а как мога да разбера дали работи кат натисна спирачката ако е над 20километра докато падне род 20 км спира барзо без да блокира колелата ама като падне под 20 км блокира колелата се едно нума абс нормално лие това и дали ми работи системата мерси предварително за отговора
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Най-сиурния начин за проверка на ABS-а е с проба на широко, безопасно и хлъзгаво място. Например, на някой паркинг без коли, на който вятъра е навял песъчинки.
Зсилваш и набиваш спирачките до дупка! Направо скачаш в/у тях!
При работеща система педала трябва да започне да 'рита'. Това е в резултат на отварянето на обратните вентили, т.е. тези, от които спирачната течност се освобождава от цилиндърчето на блокиралото колело. Съответно от там налягането пада за миг, но веднага след това този винтил затваря и се подава нова спирачна течност. Цикъла продължава, докато съответното колело започне да спира стабилно, без да блокира.
Пулсациите на педала (ритането), става с честота около 8-10 пъти в секунда (забравих точно колко, моля някой да уточни).
Зсилваш и набиваш спирачките до дупка! Направо скачаш в/у тях!
При работеща система педала трябва да започне да 'рита'. Това е в резултат на отварянето на обратните вентили, т.е. тези, от които спирачната течност се освобождава от цилиндърчето на блокиралото колело. Съответно от там налягането пада за миг, но веднага след това този винтил затваря и се подава нова спирачна течност. Цикъла продължава, докато съответното колело започне да спира стабилно, без да блокира.
Пулсациите на педала (ритането), става с честота около 8-10 пъти в секунда (забравих точно колко, моля някой да уточни).
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Хм, чак сега я забелязвам тази тема Моя АБС съм го изключил малко, след като купих колата, защото се ебаваше понякога и се включваше (педала ми почваше да рита) без причина, дори и при най-лек натиск. Лампата ту светваше, ту изгасваше. Тогава, като прочетох грешките (по светлинните кодове) излезнаха 2-та предни датчика. При мерене с мултицет, обаче, всичко излизаше ОК, не са прекъснати тотално. Може би се е получило същото, като на radotom - прекъсване в шримовката, но как да разбера със сигурност - на място колкото и да ги мачкам и огъвам кабелите не се променя съпротивлението им?!?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
zdravko написа: на място колкото и да ги мачкам и огъвам кабелите не се променя съпротивлението им?!?
Да, Здравко. И при мен на място ги мачкам, гъна, опъвам... все тая! Няма промяна!
Като смених кабелите и се родих!
Мериш с мутицета на напрежение. При ниска скорост. При някоя от дупките по милите ни пътища получи ли се голям отскок на напрежението -> той е!
- ivan123
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
голф
мерси за отговоро
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
zdravko написа: защото се ебаваше понякога и се включваше (педала ми почваше да рита) без причина, дори и при най-лек натиск.
Здравейте!
Включвам се в темата, за да кажа първо едно голяяяямо БРАВО на колегата Радо. Преди малко повече от 6 месеца сменях преден датчик и тогава освен че ме заболя сърцето като давах парите, се чудих как може една смотана и никаква си бубинка да струва толкова скъпо. Мислел съм си че даже и от злато да беше намотката, пак не може да се върже с цената.
Второ, включвам се за да предложа на колегата Здравко да пробва нещо и след това да видиш дали АБС му пак ще се ебава ( дали ще ти рита педала без причина ).Ако бях на негово място, не бих изключил една такава система за безопасност, която струва не знам си колко хиляди лева.
Аз имах същия проблем когато сменях един от предните датчици, даже педала понякога започваше да рита дори и без да го натискам. Причината за този проблем се оказа не добре вкарания датчик в гнездото му, при което се увеличава разстоянието между челото му и железния диск. Става дума за някакви си максимум 2 мм. След внимателно набиване на датчика в гнездото му "до дупка" , предварително намазан с грес за да се лъзга, безпричинното ритане изчезна.
Така че, когато имаш време и желание, провери дали датчиците са добре затегнати и ако позволяват много внимателно ги набии още навътре ( за предните )
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
doktora написа:zdravko написа: защото се ебаваше понякога и се включваше (педала ми почваше да рита) без причина, дори и при най-лек натиск.
Здравейте!
Включвам се в темата, за да кажа първо едно голяяяямо БРАВО на колегата Радо. Преди малко повече от 6 месеца сменях преден датчик и тогава освен че ме заболя сърцето като давах парите, се чудих как може една смотана и никаква си бубинка да струва толкова скъпо. Мислел съм си че даже и от злато да беше намотката, пак не може да се върже с цената.
Второ, включвам се за да предложа на колегата Здравко да пробва нещо и след това да видиш дали АБС му пак ще се ебава ( дали ще ти рита педала без причина ).Ако бях на негово място, не бих изключил една такава система за безопасност, която струва не знам си колко хиляди лева.
Аз имах същия проблем когато сменях един от предните датчици, даже педала понякога започваше да рита дори и без да го натискам. Причината за този проблем се оказа не добре вкарания датчик в гнездото му, при което се увеличава разстоянието между челото му и железния диск. Става дума за някакви си максимум 2 мм. След внимателно набиване на датчика в гнездото му "до дупка" , предварително намазан с грес за да се лъзга, безпричинното ритане изчезна.
Така че, когато имаш време и желание, провери дали датчиците са добре затегнати и ако позволяват много внимателно ги набии още навътре ( за предните )
Ами, колега, при по-хубаво време ще сваля гумите и ще огледам по-подробно именно на какво разстояние стоят датчиците от дисковете, но преди наколко месеца, когато ги почиствах, нядавяйки се да се оправят, ми се видя, че никога не са пипани, та да са сложени след това неправилно...
Аиде и аз да се оплача,нямям спирачки пре..а ми се цялата система, АБС дето не работи маината му ама то и моторчето(помпата) и тя неще а нали нямам серво... Някои случаино да има предположение от какво може да се получи? Значи не е от компютъра на АБС пробвах с друг пак нестава и от помпата не е работи си пробвах я и нея явно нещото което е м/у нея и компа което и казва кога да сработи се е насрало ама кое е то? ако може някои по компетентен по тея работи да ме светне ще съм му много признателен
Ами не е от нея защото я смених с друга, но и старата си работеше,значи подавам и ток директно от акумолатора работи и имам перфектни спирачки но след 2,3 натискания на педала всичко свършва, а иначе имам още един АБС но е голям зор слагането трябва да разпилея 1/2 кола за да го сменя, а в тоя студ не ми се занимава затова питам някои аки се сеща за нещо друго...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
G60 написа: подавам и ток директно от акумолатора работи и имам перфектни спирачки но след 2,3 натискания на педала всичко свършва,...
Ъ! А сега, де!
Искаш да кажеш, че ако й подадеш захранване външно, само на помпата, тя работи, вдига си налягане и успяваш да спреш, но след това се скапват нещата и налягането липсва, така ли?
Я поогледай за предпазители изгорели. Също така много старателно огледай масите до контролера на ABS-а и до блока в моторния отсек.
Друго, което ми хрумва са двата датчика за наляганията. Има един за нормално (работно) налягане и един за аварийно налягане.
Ако са сдали багажа и показват, че налягане си има, предполагам помпата няма да се включи.
Нещо, обаче, ме съмнява да свършат и двата едновременно... Не знам ако този за работното налягане е залепнал и постоянно дава сигнал, че е ОК, дали втория, аварийния, ще се чете.
Поогледай тези неща, защото щом помпата работи, а и явно и клапаните в хидравличния блок работят, то не остава кой знае какъв избор.
Единствено изходния елемент, дето пряко управлява помпата (не съм отварял блока и не знам реле ли е или транзистор) да е изгорял, друго не се сещам.
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Колеги и аз да ви се похваля: почти 1 година не ми работеше ABS-а и преди 2 дена карам си и по едно време пред мене дупка, ама голяма дупка !!! Набивам аз спирачките и когато влязох в дупката ми се стори че ABS-а работи Поглеждам таблото и лампата ABS не свети Засилих се малко и пак набих спирачки и ABS-а ми найстина пак работеше Незнам кво му беше станало ама явно се намести и сега пак си имам ABS
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Колеги, понеже гледам разбирате от АБС-и - да ви споделя моят проблем, да не би да знаете как да си го реша! Значи лампата си свети постоянно - а когато ходих на диагностика ми дава - Хидропомпа извън сигнала .... преди време свалих и пуснах напрежение на помпичката и мотора заработи ... след това поради лошо стечение на обстоятелствата колата ми ходи на диагностика в сервиз на VW и там компютърната диагноатика е дала грешката "Прекалено високо налягане на изхода на помпата". Някакви идеи по това състояние???
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта