Здравейте скъпи Колеги, имам 5 метра бяло светяща и 1 метър тъмно син лед лентова светлина, тоест на М3 работещи на 12v, интериора на моят звяр е светло бежев а колата е тъмно син металик, според вас Колеги къде бих могъл да ги използвам? дайте идеи дори ако има колеги който са си сложили такива да споделят снимков материал
благодаря ви от сърце още от сега
Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Най-често се слагат в краката на пасажера и шофьора (пък ако ти се играе може и под седалките за да свети и отзад).
Иначе другото вече става кич....
Иначе другото вече става кич....
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
според вас Колеги къде бих могъл да ги използвам?
На елхата!
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
apolon написа:според вас Колеги къде бих могъл да ги използвам?
На елхата!
Хххахха това е най добра идея:))
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Колега аз съм сложил такава лента в багажника.
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Днес реших да сложа под седалките и на багажника, също и до двигателя в тъмно време ако се наложи да отварям каспака да е светло
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Колега, дай някоя друга снимка да видим как изглежда !
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Местата, на които си решил да сложиш са много удачни, поне аз откак ги имам ми е супер кеф, и не само на мен
За двигателя - аз си оставих 30 см. лента, запоих метър кабел, изолирах от влага и му сложих щипки. Подвижна лампа ми е и понеже е гъвкава и тънка е супер удобна за навсякъде. Помисли и за този вариант
P.S. Сега погледнах, че това е обикновена лента, без влагоизолация.. аз не бих ползвал такава. Щом слагаш тази помисли за предпазителче, че после да не стане беля с разлято безалкохолно/кафе например. И не разчитай много на самата лепнеща лента.
За двигателя - аз си оставих 30 см. лента, запоих метър кабел, изолирах от влага и му сложих щипки. Подвижна лампа ми е и понеже е гъвкава и тънка е супер удобна за навсякъде. Помисли и за този вариант
P.S. Сега погледнах, че това е обикновена лента, без влагоизолация.. аз не бих ползвал такава. Щом слагаш тази помисли за предпазителче, че после да не стане беля с разлято безалкохолно/кафе например. И не разчитай много на самата лепнеща лента.
- Pecata-VR6
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 13 дек 2012 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ЛОВЕЧ
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Колеге аз сам си сложил на предния капак с бутон за да си я пускам когато искам и така сам си спестил исползжането на подвижна лампа
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
бях сложил преди време в моята кола. свети готино НО не искараха дълго. Започнаха да премигват и дразнят! Сложих си в багажника пак диоди, но заляти в едно пласмасово бяло (незнам как точно им е названието) и те заминаха. Явно идва някакъв вреден ток, който ако го ограничиш няма даимаш проблеми
- LORD_OF_PAIN
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
диодните ленти са на 12 волта, а в колата знаем че волтажа не е постоянно 12. най - добрия вариант според мен е да имате един стабилизатор на 12 волта за да не горят диодите
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 18 яну 2013 14:35
- Автомобил: VW SHARAN
- Двигател: AJH Petrol 1999
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Доколкото ми е ясно ЛЕД-овете искат не повече от 12V или точно 12V, иначе не издържат дълго, а както знаете в колите Ви няма точно 12, а малко повече. Аз също съм си сложил в колата под краката на водача и на мястото до него. Много е удобно и полезно. За да не изгарят бързо им трябва стабилизатор за точно 12 V. Аз също нямам такъв но не ми пука тъй като вероятно ще излезе по-скъпо да се слага стабилизатор (около 20 лв.) отколкото да се сменят лентите, които струват 4,5 лв за метър. Моите ги монтирах преди около 6-7 месеца, ползвам ги редовно и още нищо им няма. Вързал съм ги на плафона и щом отключа колата с дистанционното светват. Мисля да си сложа и под вратите, няма да се виждат и няма да е кич но ако си спрял на тъмно ще виждаш къде стъпваш.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
Хайде сега, стабилизатори, точно 12V и 20лв
Стегнете се малко, ясно е, че като всяка друг електроника, всеки светодиод си има определени технически характеристики.
Това което поврежда светодиодите не е нито напрежение (а, като чуя волтаж и ), нито странен ток дошъл от Марс или кошийте.
Светодиодите са полупровдодници залети плътно в прозрачен (може и матиран) корпус, при протичане на ток през тях те се загряват, нали?
А, всяко нещо след като се загрее, какво се случва, разширява се...Ако нашият компонент работи в допустимите си норми, разбирай например 20mA, един обикновен светодиод би издържал и 100 000ч. непрекъсната работа.
Но идва моментът в който го поставяме в агресивната среда на автомобила с температурни диапазони от -30 до +80 (коша на ДВГ), напрежения вариращи от 8 до 16-7 волта (разбирай в някакви аварийни ситуации) и нашият герой може да има проблеми.
Сега, има не десетки а стотици или сигурно хиляди видове светодиодни ленти на пазара. Щом някоя от тях е направена за работа на 12V това най-грубо значи, че на всеки светодиод или на някаква група от такива е определен токоограничаващ резистор.
Самите светодиоди не работят на 12V, a горе-долу работят на следните напраежения:
1,2V - Инфрачервен
1,6V - Червен
1,8V - Жълт-оранжев и прочие
2V - Зелен
3V - Бял
3,6V - Лилав
Това се ориентировъчни стойности, понякога зад един цвят се крие полупроводник излъчващ друг цвят, но с поставен определен цветови филтър ;)
Разбира се и има разлика между пройзводителите.
За да пуснем един светодиод на 12V, кажем зелен (работно напрежение 2V) трябва да се върнем в седми клас и да преговорим Законът на Ом ;)
Ако искаме 20мА работен ток при 12V (E) напрежение, трябва да извадим падът (Uled) върху светодиода или
R=U/I R=E-Uled/I=12 - 10/0,02=500 ohm и т.н. Може да си смятате съпротивления.
Помнете, че не е редно да се свързват паралелно няколко светодиода към един токоограничаващ резистор!
И по въпросът за светодиодните ленти, според мен не толкова колебанията в напрежението на автомобилната инсталация, колкото ниското им качество е основната прична за краткият им живот ;)
Като цяло е добре да се види каква е цялостната консумация на да кажем 10см светодиодна лента и да се разучи каква е схемата им на свързване, това би дали отговор какви са решенията за външно ограничаване по ток ;)
Разбира се, ако имаме един светодиод на сантиметър, да кажем 10см би означавал 10 светодиода при 20мА работен ток на всеки, би означавало обща консумация 200мА и не е редно да използваме резистор 0,125W
Използването на стабилизатори от рода на 7812 е трудно тъй-като те изискват 2-3V по-високо входно напрежение за коректна работа. Не винаги при пуснато парно, фарове, нагреватели, чистачки и т.н. алтернатора може да ни осигури 14,2V ;)
За това според мен е редно да се разгледат конкретните модели ленти, техните оптимални работни параметри и от там да се помисли какво е решението ;)
Стегнете се малко, ясно е, че като всяка друг електроника, всеки светодиод си има определени технически характеристики.
Това което поврежда светодиодите не е нито напрежение (а, като чуя волтаж и ), нито странен ток дошъл от Марс или кошийте.
Светодиодите са полупровдодници залети плътно в прозрачен (може и матиран) корпус, при протичане на ток през тях те се загряват, нали?
А, всяко нещо след като се загрее, какво се случва, разширява се...Ако нашият компонент работи в допустимите си норми, разбирай например 20mA, един обикновен светодиод би издържал и 100 000ч. непрекъсната работа.
Но идва моментът в който го поставяме в агресивната среда на автомобила с температурни диапазони от -30 до +80 (коша на ДВГ), напрежения вариращи от 8 до 16-7 волта (разбирай в някакви аварийни ситуации) и нашият герой може да има проблеми.
Сега, има не десетки а стотици или сигурно хиляди видове светодиодни ленти на пазара. Щом някоя от тях е направена за работа на 12V това най-грубо значи, че на всеки светодиод или на някаква група от такива е определен токоограничаващ резистор.
Самите светодиоди не работят на 12V, a горе-долу работят на следните напраежения:
1,2V - Инфрачервен
1,6V - Червен
1,8V - Жълт-оранжев и прочие
2V - Зелен
3V - Бял
3,6V - Лилав
Това се ориентировъчни стойности, понякога зад един цвят се крие полупроводник излъчващ друг цвят, но с поставен определен цветови филтър ;)
Разбира се и има разлика между пройзводителите.
За да пуснем един светодиод на 12V, кажем зелен (работно напрежение 2V) трябва да се върнем в седми клас и да преговорим Законът на Ом ;)
Ако искаме 20мА работен ток при 12V (E) напрежение, трябва да извадим падът (Uled) върху светодиода или
R=U/I R=E-Uled/I=12 - 10/0,02=500 ohm и т.н. Може да си смятате съпротивления.
Помнете, че не е редно да се свързват паралелно няколко светодиода към един токоограничаващ резистор!
И по въпросът за светодиодните ленти, според мен не толкова колебанията в напрежението на автомобилната инсталация, колкото ниското им качество е основната прична за краткият им живот ;)
Като цяло е добре да се види каква е цялостната консумация на да кажем 10см светодиодна лента и да се разучи каква е схемата им на свързване, това би дали отговор какви са решенията за външно ограничаване по ток ;)
Разбира се, ако имаме един светодиод на сантиметър, да кажем 10см би означавал 10 светодиода при 20мА работен ток на всеки, би означавало обща консумация 200мА и не е редно да използваме резистор 0,125W
Използването на стабилизатори от рода на 7812 е трудно тъй-като те изискват 2-3V по-високо входно напрежение за коректна работа. Не винаги при пуснато парно, фарове, нагреватели, чистачки и т.н. алтернатора може да ни осигури 14,2V ;)
За това според мен е редно да се разгледат конкретните модели ленти, техните оптимални работни параметри и от там да се помисли какво е решението ;)
- LORD_OF_PAIN
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
лентите които колегите слагат са за 12 волта. какви 20 лева един LM7812 струва левче сигурно
може да смяташ колкото си искаш падове на напрежение и да се връщаш в 7-ми клас. те хората са го измислили. лентите на метър имат средно 30 или 60 диода групирани по 3 със резистор. от опит ти казвам че при 14 волта изгарят.
може да смяташ колкото си искаш падове на напрежение и да се връщаш в 7-ми клас. те хората са го измислили. лентите на метър имат средно 30 или 60 диода групирани по 3 със резистор. от опит ти казвам че при 14 волта изгарят.
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Мнения за LED лентови светлини! Къде как ще е по добре:)
LORD_OF_PAIN написа:лентите които колегите слагат са за 12 волта. какви 20 лева един LM7812 струва левче сигурно
може да смяташ колкото си искаш падове на напрежение и да се връщаш в 7-ми клас. те хората са го измислили. лентите на метър имат средно 30 или 60 диода групирани по 3 със резистор. от опит ти казвам че при 14 волта изгарят.
Колегата правилно каза: "да се разгледат различните LED ленти"!
Моите ленти специално преди да ги купя огледах какви са ограничителните резистори и как са свързани - ами 330 ома на групи по три за бели. Като се има предвид, че и аз моите ги правя така, мен ме устройва и проблеми нямам и на 14,2 V. Резистора има лек запас и всичко си е ток ;)
Ако е с по-малка стойност, тогава като се вдигне тока и дветодиодчетата може да почернеят и разтопят лентата около тях, но пак не вярвам, че ще стане бързо.
Не искам да споря, просто и аз се занимавам с такива неща и съм видял доста.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта