Да споделя и моя опит със стартер на Бош,монтиран на автомобила от аватара.
С настъпване на застудяването стартера почна да върти тегаво,замислих се дали акумулатора ще изкара зимата.
При завъртане и пускане на ключа се чуваше едно изхъркване.
Споделих с един колега от форума,и той ме посъветва да сваля стартера и да подменим греста.
Установи се,че греста е тотално изсъхнала,или направо липсва.Подменихме и четките,бяха поизносени.
Сложихме една грес от Шел,синя,Ретинакс,или нещо подобно.Като консистенция прилича на мед.
След тази процедура стартера върти много по-леко и енергично.
Инфо за ремонт на стартер БОШ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- VW експерт
- Мнения: 12821
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Zdravko Zankov написа: ....При завъртане и пускане на ключа се чуваше едно изхъркване......
А "хъркането" изчезна ли?
-
- VW експерт
- Мнения: 12821
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Да,"хъркането" изчезна.А стартера върти,все едно ще изхвърли мотора от коша.
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Здравейте,
Ревизирах стартера на ТДИ 110 с мотор АСВ, свалянето не е трудно, става и само от горе в коша.
За самите болтове на стартера(2бр.), е необходим ключ 18 звезда с него най лесно се развиват.
Относно смяната на втулките 3 на бр., е лесно.
Ревизирах стартера на ТДИ 110 с мотор АСВ, свалянето не е трудно, става и само от горе в коша.
За самите болтове на стартера(2бр.), е необходим ключ 18 звезда с него най лесно се развиват.
Относно смяната на втулките 3 на бр., е лесно.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Стартера е Bosch 0-001-110-076 (077), VAG 068-911-023T, сложен на Голф 3 1.9 TD AAZ, скростна кутия CHD, 1994г.
radotom е описал подробно разглобяването, колегите са пуснали полезни линкове към видео материал, за което сърдечни благодарности!
От есента започна да пристъргва по 1-2 пъти при палене, но последните дни в студа започна да го прави все-по често и накрая не запали, дори и с подаване на ток от друг автомобил - почти постоянно стържене се получи при завъртане на стартера. При последните опити двигателя едва-едва завърташе, но нямаше обороти да запали.
Свалянето на стартера стана "на улицата", без канал.
Първо откачате клемите на акумулатора, след това буксата на планката до стартера, развивате с ключ 13 гайката, която държи двата плюсови кабела и премествате кабелите, които ви пречат.
Малко трупчета отпред в ляво и дясно, за да сваля кората под двигателя и да повдигна леко скоростната кутия за да освободи двата долни болта на стартера. Болтовете са за ключ 17 (предния, в ляво на снимката) и 16 (задния, в дясно). Тези болтове, заедно с третия - горе (за ключ 16, на който е хваната и планката със синята букса с гайка за ключ 13), държат планката на предния тампон на двигателя. Аз не съм освобождавал тампона, просто след като развих болтовете и свалих стартера, върнах болтовете на местата им и отпуснах скоростната кутия. Внимавайте с горния болт, защото е дълъг и опира в масления филтър !!! Не го завивайте докрай, а само около 1 см, колкото да хване планката.
Сваления стартер го пробвах с два кабела (поне 4 кв.мм) на акумулатора и се оказа, че бендикса ту изхвърля, ту не. Иначе се върти, но тегаво.
Нататък действате за разглобяването по описанието от първа страница.
Трите болтчета на шалтера не съм ги развивал, защото не успях.
За да се свали бендикса, първо трябва да се освободи зегерката (стоманена тел), която е вътре в стопорното колелце:
Може първо да освободите зегерката пред капачката на редуктора:
Така, след това ще може да подложите зъбните колелца от редуктора на масата, защото свалянето на зегерката и колецето пред бендикса става с чук и най-добре втулка с вътрешен диаметър 13мм. Набива се към зъбите на бендикса колелцето и след това с тънките, яки отвертки избутвате зегерката навън.
Ако не освободите зегерката пред редукторната капачка, може да я счупите тотално, когато чукате стопорното колелце.
След като освободите тези зегерки, бендикса е свободен и аз го напъхах леко навътре и под ъгъл и с плоска отвертка го освободих от вилката на включвателя. След това бендикса излиза навън.
При мен бендикса се въртеше много трудно и с прищраквания в посока обратно на часовниковата стрелка (свободен ход), а заедно с него, другия виновник за тегавото въртене е гадната черна лепкава грес навсякъде по редуктора.
Капачката на редуктора също беше за смяна (родена 29.01.1993г. )
При моя стартер, капачката на редуктора няма зъби, а вътре в нея има зъбно колело, което обикаля от външната страна около трите малки з.колелца.
Четките ми бяха на около 3мм от кабелите и ги смених заедно с четкодържача.
Втулките не съм сменял, защото новия бендикс си имаше втулки, новата капачка на редуктора също имаше втулка, а втулката на задната капачка не беше износена.
Нататък - старателно почистване и сглобяване.
При сглобяването отново имах трудност със зегерката пред бендикса, но с помощта на звездогаечен ключ 13 и 14 и клещи, след 1 час борба успях да напъхам стопорното колелце около зегерката.
Малко снимков материал:
Втулката на скоростите. В нея влиза вала на редуктора.
Първите свалени лесно части:
Освобождаване на кабела на четките:
Магнитите и ротора с четкодържача:
Глух отвор с втулка, в която влиза оста на ротора (забравих да я премеря, не я видях по схемите, но предполагам, че е в комплекта на редуктора с вала и капачката заедно).
Цената на ремонта 59 лв.:
Бендикс Magneti Marelli AMB 0171 / 940113020171 - 25 лв.
Четкодържач с четки, комплект - Magneti Marelli AMH 0001 / 940113080001 - 28 лв.
Капачка за редуктора, комплект с поставена втулка - CARGO 133467 - 6 лв.
Някои номера (размерите са взети от инфо от интернет, може да не отговарят напълно):
Втулката на задния капак VAG 035-911-213B (12.1x13.6 L-11.5mm)
Втулка бендикс VAG 02B-911-213 (12.2x13.6 L-11.4mm)
Втулка скоростна кутия VAG 113-301-155 (11x13.6 L-14)
Втулката на капачката на редуктора я мерих и е около 18х22 L-8mm
Стария бендикс беше с номер ZEN 0579 / 280911 BRASIL
Ремонтния комплект (посочен с номер 13 на схемата от 1-ва страница) със зегерка и стопорното колело пред бендикса, шайби, гумички и още зегерка за задния капак VAG 035-911-320A не можаха да ми го намерят в магазина, не съм обикалял други магазини, защото моите се оказаха запазени.
radotom е описал подробно разглобяването, колегите са пуснали полезни линкове към видео материал, за което сърдечни благодарности!
От есента започна да пристъргва по 1-2 пъти при палене, но последните дни в студа започна да го прави все-по често и накрая не запали, дори и с подаване на ток от друг автомобил - почти постоянно стържене се получи при завъртане на стартера. При последните опити двигателя едва-едва завърташе, но нямаше обороти да запали.
Свалянето на стартера стана "на улицата", без канал.
Първо откачате клемите на акумулатора, след това буксата на планката до стартера, развивате с ключ 13 гайката, която държи двата плюсови кабела и премествате кабелите, които ви пречат.
Малко трупчета отпред в ляво и дясно, за да сваля кората под двигателя и да повдигна леко скоростната кутия за да освободи двата долни болта на стартера. Болтовете са за ключ 17 (предния, в ляво на снимката) и 16 (задния, в дясно). Тези болтове, заедно с третия - горе (за ключ 16, на който е хваната и планката със синята букса с гайка за ключ 13), държат планката на предния тампон на двигателя. Аз не съм освобождавал тампона, просто след като развих болтовете и свалих стартера, върнах болтовете на местата им и отпуснах скоростната кутия. Внимавайте с горния болт, защото е дълъг и опира в масления филтър !!! Не го завивайте докрай, а само около 1 см, колкото да хване планката.
Сваления стартер го пробвах с два кабела (поне 4 кв.мм) на акумулатора и се оказа, че бендикса ту изхвърля, ту не. Иначе се върти, но тегаво.
Нататък действате за разглобяването по описанието от първа страница.
Трите болтчета на шалтера не съм ги развивал, защото не успях.
За да се свали бендикса, първо трябва да се освободи зегерката (стоманена тел), която е вътре в стопорното колелце:
Може първо да освободите зегерката пред капачката на редуктора:
Така, след това ще може да подложите зъбните колелца от редуктора на масата, защото свалянето на зегерката и колецето пред бендикса става с чук и най-добре втулка с вътрешен диаметър 13мм. Набива се към зъбите на бендикса колелцето и след това с тънките, яки отвертки избутвате зегерката навън.
Ако не освободите зегерката пред редукторната капачка, може да я счупите тотално, когато чукате стопорното колелце.
След като освободите тези зегерки, бендикса е свободен и аз го напъхах леко навътре и под ъгъл и с плоска отвертка го освободих от вилката на включвателя. След това бендикса излиза навън.
При мен бендикса се въртеше много трудно и с прищраквания в посока обратно на часовниковата стрелка (свободен ход), а заедно с него, другия виновник за тегавото въртене е гадната черна лепкава грес навсякъде по редуктора.
Капачката на редуктора също беше за смяна (родена 29.01.1993г. )
При моя стартер, капачката на редуктора няма зъби, а вътре в нея има зъбно колело, което обикаля от външната страна около трите малки з.колелца.
Четките ми бяха на около 3мм от кабелите и ги смених заедно с четкодържача.
Втулките не съм сменял, защото новия бендикс си имаше втулки, новата капачка на редуктора също имаше втулка, а втулката на задната капачка не беше износена.
Нататък - старателно почистване и сглобяване.
При сглобяването отново имах трудност със зегерката пред бендикса, но с помощта на звездогаечен ключ 13 и 14 и клещи, след 1 час борба успях да напъхам стопорното колелце около зегерката.
Малко снимков материал:
Втулката на скоростите. В нея влиза вала на редуктора.
Първите свалени лесно части:
Освобождаване на кабела на четките:
Магнитите и ротора с четкодържача:
Глух отвор с втулка, в която влиза оста на ротора (забравих да я премеря, не я видях по схемите, но предполагам, че е в комплекта на редуктора с вала и капачката заедно).
Цената на ремонта 59 лв.:
Бендикс Magneti Marelli AMB 0171 / 940113020171 - 25 лв.
Четкодържач с четки, комплект - Magneti Marelli AMH 0001 / 940113080001 - 28 лв.
Капачка за редуктора, комплект с поставена втулка - CARGO 133467 - 6 лв.
Някои номера (размерите са взети от инфо от интернет, може да не отговарят напълно):
Втулката на задния капак VAG 035-911-213B (12.1x13.6 L-11.5mm)
Втулка бендикс VAG 02B-911-213 (12.2x13.6 L-11.4mm)
Втулка скоростна кутия VAG 113-301-155 (11x13.6 L-14)
Втулката на капачката на редуктора я мерих и е около 18х22 L-8mm
Стария бендикс беше с номер ZEN 0579 / 280911 BRASIL
Ремонтния комплект (посочен с номер 13 на схемата от 1-ва страница) със зегерка и стопорното колело пред бендикса, шайби, гумички и още зегерка за задния капак VAG 035-911-320A не можаха да ми го намерят в магазина, не съм обикалял други магазини, защото моите се оказаха запазени.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Е,и сега врътка ли яко?
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Усещането е, че все едно го няма стартера - като врътна ключа на стартер и веднага се вдигат оборотите на двигателя и пали.
Само че, тази сутрин акумулатора беше на 12.2V преди да врътна и успях само един път да врътна и дотам - таблото се нулира и угаснаха лампичките. Закачих зарядното от Лидъл и след 10-15 мин. пробвах както беше закачено да зарежда и запали от втория път с едно подгряване (около нула градуса навън, пак с нулиране на таблото, но усещах, че стартера върти и оборотите постепенно се вдигнаха и запали). Имам изгорели подгревни свещи - най-вероятно две, но като запали и дръпнах авансатора, оборотите и работата на двигателя се нормализираха до 1000 оборота.
Забравих да спомена по-горе, че снимките са преди почистването на частите.
Моето мнение е, че тази лепкава грес, в студа, явно много спича и тормози свободното въртене на отделните части, особено редуктора, където имаше най-много от греста. Просто частите не могат да се завъртят лесно, а им трябва много сила.
След почистването смазах с малко масълце шлиците и втулката на бендикса, капнах и на втулката на задната капачка и на втулката на капачката на редуктора. Зъбните колелца на редуктора смазах със съвсем малко грес.
Понеже задната капачка и ламаринката за маса на четкодържача ми бяха окислени от вътрешната страна, зачудих се, че няма и не видях по схемите никъде гумени уплътнения за двете страни на корубата с магнитите.
П.П. Два дена нямаше проблеми с акумулатора - след поставянето на стартера и до вчера вечерта имах поне 10-на паления. Днес обаче, се оказва, че някъде окъсява и черпи доста от акумулатора (при палене напрежението пада от 12,5 до 7.5V). Кората под двигателя не съм я слагал още и сега видях, че има малко водичка под клемата за постоянния плюс на стартера (явно там прехвърля късо). Подсуших я, но окъсяването продължава, най-вече в студено време и студен двигател, когато се налага по-дълго въртене на стартера.
Понеже леко развивах гайката на клема 30 на включвателя (постоянния плюс от акумулатора), едното място за окъсяване мисля, че е точно там - вътре болта би трябвало да свършва с Т-образна пластина (или Г-образна) и при стягането на гайката явно едното връхче приближава или опира до корпуса.
Другото място за окъсяване, мисля, че е в областта на четкодържача и четките.
Само че, тази сутрин акумулатора беше на 12.2V преди да врътна и успях само един път да врътна и дотам - таблото се нулира и угаснаха лампичките. Закачих зарядното от Лидъл и след 10-15 мин. пробвах както беше закачено да зарежда и запали от втория път с едно подгряване (около нула градуса навън, пак с нулиране на таблото, но усещах, че стартера върти и оборотите постепенно се вдигнаха и запали). Имам изгорели подгревни свещи - най-вероятно две, но като запали и дръпнах авансатора, оборотите и работата на двигателя се нормализираха до 1000 оборота.
Забравих да спомена по-горе, че снимките са преди почистването на частите.
Моето мнение е, че тази лепкава грес, в студа, явно много спича и тормози свободното въртене на отделните части, особено редуктора, където имаше най-много от греста. Просто частите не могат да се завъртят лесно, а им трябва много сила.
След почистването смазах с малко масълце шлиците и втулката на бендикса, капнах и на втулката на задната капачка и на втулката на капачката на редуктора. Зъбните колелца на редуктора смазах със съвсем малко грес.
Понеже задната капачка и ламаринката за маса на четкодържача ми бяха окислени от вътрешната страна, зачудих се, че няма и не видях по схемите никъде гумени уплътнения за двете страни на корубата с магнитите.
П.П. Два дена нямаше проблеми с акумулатора - след поставянето на стартера и до вчера вечерта имах поне 10-на паления. Днес обаче, се оказва, че някъде окъсява и черпи доста от акумулатора (при палене напрежението пада от 12,5 до 7.5V). Кората под двигателя не съм я слагал още и сега видях, че има малко водичка под клемата за постоянния плюс на стартера (явно там прехвърля късо). Подсуших я, но окъсяването продължава, най-вече в студено време и студен двигател, когато се налага по-дълго въртене на стартера.
Понеже леко развивах гайката на клема 30 на включвателя (постоянния плюс от акумулатора), едното място за окъсяване мисля, че е точно там - вътре болта би трябвало да свършва с Т-образна пластина (или Г-образна) и при стягането на гайката явно едното връхче приближава или опира до корпуса.
Другото място за окъсяване, мисля, че е в областта на четкодържача и четките.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Някой колега може ли да каже стартера на Голф 4 ТДИ с колко втулки е че в магазина ми казаха че са 5 а аз видях само три?
Къде са другите 2?
Къде са другите 2?
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Здравейте колеги
Редуктора продава ли се като резервна част?
Ако отговора е да, може ли парт номер,че аз не успях да го намеря.
Стартера е като на колегата georgebonev където е описал по-горе в темата.
Редуктора продава ли се като резервна част?
Ако отговора е да, може ли парт номер,че аз не успях да го намеря.
Стартера е като на колегата georgebonev където е описал по-горе в темата.
- tdi fen
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Стартера на колелата е 001110076 редуктор за него 137623
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта