Нещо не схващам какви са тези устройства?
Единственото което биха могли да направят е да подадат повече газ на ПХ, та да се дигнат оборотите, подобно на стандартното вдигане на оборотите при включване на климатика.
Или да увеличат напрежението подавано на възбудителната намотка на генератора, оттам и тока през нея (може с електроника да се постигне), но дали има смисъл не е ясно - от нищо нещо не става, за захранване на допълнителни консуматори се иска енергия, а енергия в автомобила се прозивежда само от двигателя - т.е. по един или друг начин трябва да се подаде повече гориво.
Вариант е и да се повишат малко оборотите на генератора (със смяна на ремъчните шайби).
Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
psstv18rp написа:Нещо не схващам какви са тези устройства?....
...Значи, това устройство, не се влючва на колата, а на изводите на свален акумулатор, който вече е пред "заминаване". Предварително се зарежда и се включва. Може да се наложи и допълнително дозареждане в процес на десулфатизация. Самото устройството изработва, кратки импулси, като размаха им зависи от степентта на сулфатизация на клетките, т.е по- голяма сулф., по- голямо вътрешно съпр., по- голяма амплитуда и обратното....
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Грижи и диагностика на акумулатор:
Като отворите капачките на (6-7 годишен) акумулатор (обикновен) и видите че половината клетки са рошави и с друг цвят да знаете че този ДЕДО е за вторични. Не си губете тока и времето за него.
За да възвърнете към живот акумулатор за който не са полагани грижи може да се приложи "десулфатизация". Тя се провежда чрез слаб разряд / заряд. Изисква три неща.
Търпение. Търпение. И търпение. Наличие на зарядно с ампермер, крушка и волтмер.
Обикновения заряд се провежда с ток 1/10 от капацитета на акумулатора. За 72 амперчаса трябват около 7 Ампера заряд приложен за 16 часа (при напълно разреден до 10.8 Волта).
Десулфатизацията иска 3 ЦИКЪЛА (поне 2 е добре) пълно зареждане / разреждане при ток 1/20 от капацитета. Може и малко по-малък. Разреждането става през крушка 25 Вата (от стоп) която харчи около 2 Ампера.
Елементарната сметка показва че за 2-3 цикъла ще ви трябват 10 дни грижи (денонощни). Освен ако нямате компютърно зарядно което струва колкото 3 акумулатора.
Иначе действа. Преди години възстанових един дефектирал (но не дядо) с една седмица грижи.
------------
Без тези нерви грижите за акумулатора са прости.
1. два пъти годишно проверка на заряда с мултицет (от 8 лв) при2000 оборота, напрежение 13.8 до 14.4 Волта. Съответно проверка на електролира и доливане с ВОДА (дестилирана или дейонизирана).
2. Пестете тока при работа на място. Тогава зареждането е слабо (и на най-луксозните коли).
3. Не въртете стартер повече от 7 секунди и то максимум 2-3 опита през 30 секунди. Ако не пали за толкова имате проблем за отстраняване.
4. През зимата ПРЕДИ палене направете процедура за затопляне. 3 пъти -> 4 секунди дълги / 4 секунди пауза. Ще забележите че след това стартера върти по-енергично. Ако всичко е наред де.
5. Алтернатора през зимата не успява да зареди акумулатора. Добре е поне веднъж преди / по време на зимата да го заредите напълно (мечти ако нямаш гараж и зарядно).
6. Ако си купувате нов акумулатор е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да бъде зареден със зарядно ПРЕДИ експлоатация (никой не го прави вече). Ако го сложите просто така (защото ги дават сухозаредени) остава на 80% капацитет до края на живота си (източник YUASA). Идеалното е да мине 2-3 заряд/разряд цикъла преди монтаж в колата. Ама е скъпо. И бавно. За това никой не го прави. И търговеца ще ви обясни че "няма нужда" - нали и той и ска да продава повече.
7. НЕ ДОПУСКАЙТЕ акумулатора да стои разреден в колата при минусови температури. Водата която се образува в клетките замръзва и ги пука. Състаряването е гарантирано. Особено това се отнася за модерните "необслужваеми" и най-вече за "Калциевите". Старите са малко по-издръжливи.
8. Винаги си купувайте най-големият акумулатор който може да влезе в гнездото. Малко по-високата цена ще се отблагодари с много по-дълъг живот. Алтернатора ще го зареди - не се плашете от това. Е, все пак не прекалявайте - ако не влиза, не е за вас.
И накрая - цената на акумулатора в днешно време е под тази на един пълен резервоар (поне при мен). Помислете дали си струват някои от предложените методи.
--------------
Дълго стана но дано върши работа. Поздрави.
Като отворите капачките на (6-7 годишен) акумулатор (обикновен) и видите че половината клетки са рошави и с друг цвят да знаете че този ДЕДО е за вторични. Не си губете тока и времето за него.
За да възвърнете към живот акумулатор за който не са полагани грижи може да се приложи "десулфатизация". Тя се провежда чрез слаб разряд / заряд. Изисква три неща.
Търпение. Търпение. И търпение. Наличие на зарядно с ампермер, крушка и волтмер.
Обикновения заряд се провежда с ток 1/10 от капацитета на акумулатора. За 72 амперчаса трябват около 7 Ампера заряд приложен за 16 часа (при напълно разреден до 10.8 Волта).
Десулфатизацията иска 3 ЦИКЪЛА (поне 2 е добре) пълно зареждане / разреждане при ток 1/20 от капацитета. Може и малко по-малък. Разреждането става през крушка 25 Вата (от стоп) която харчи около 2 Ампера.
Елементарната сметка показва че за 2-3 цикъла ще ви трябват 10 дни грижи (денонощни). Освен ако нямате компютърно зарядно което струва колкото 3 акумулатора.
Иначе действа. Преди години възстанових един дефектирал (но не дядо) с една седмица грижи.
------------
Без тези нерви грижите за акумулатора са прости.
1. два пъти годишно проверка на заряда с мултицет (от 8 лв) при2000 оборота, напрежение 13.8 до 14.4 Волта. Съответно проверка на електролира и доливане с ВОДА (дестилирана или дейонизирана).
2. Пестете тока при работа на място. Тогава зареждането е слабо (и на най-луксозните коли).
3. Не въртете стартер повече от 7 секунди и то максимум 2-3 опита през 30 секунди. Ако не пали за толкова имате проблем за отстраняване.
4. През зимата ПРЕДИ палене направете процедура за затопляне. 3 пъти -> 4 секунди дълги / 4 секунди пауза. Ще забележите че след това стартера върти по-енергично. Ако всичко е наред де.
5. Алтернатора през зимата не успява да зареди акумулатора. Добре е поне веднъж преди / по време на зимата да го заредите напълно (мечти ако нямаш гараж и зарядно).
6. Ако си купувате нов акумулатор е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да бъде зареден със зарядно ПРЕДИ експлоатация (никой не го прави вече). Ако го сложите просто така (защото ги дават сухозаредени) остава на 80% капацитет до края на живота си (източник YUASA). Идеалното е да мине 2-3 заряд/разряд цикъла преди монтаж в колата. Ама е скъпо. И бавно. За това никой не го прави. И търговеца ще ви обясни че "няма нужда" - нали и той и ска да продава повече.
7. НЕ ДОПУСКАЙТЕ акумулатора да стои разреден в колата при минусови температури. Водата която се образува в клетките замръзва и ги пука. Състаряването е гарантирано. Особено това се отнася за модерните "необслужваеми" и най-вече за "Калциевите". Старите са малко по-издръжливи.
8. Винаги си купувайте най-големият акумулатор който може да влезе в гнездото. Малко по-високата цена ще се отблагодари с много по-дълъг живот. Алтернатора ще го зареди - не се плашете от това. Е, все пак не прекалявайте - ако не влиза, не е за вас.
И накрая - цената на акумулатора в днешно време е под тази на един пълен резервоар (поне при мен). Помислете дали си струват някои от предложените методи.
--------------
Дълго стана но дано върши работа. Поздрави.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
grizzly написа:...
Охоо по т.8 има цяла тема и какви спорове поражда само , а иначе съм напълно съгласен.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=59137
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Полезен линк за акумулатори (повечето информация е за по-старите акумулатори, но за любознателните има доста да четат) - ЦЪК.
Също има спорни моменти, но и много и полезна информация - страницата е дълга и има да се "скролва". Бих помолил някой модератор да прехвърли линка в "Полезни връзки и статии". Благодаря !
Също има спорни моменти, но и много и полезна информация - страницата е дълга и има да се "скролва". Бих помолил някой модератор да прехвърли линка в "Полезни връзки и статии". Благодаря !
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Принципно колкото е по-малък зарядния ток, толкова по-добре, но смята се за оптимално да се зарежда с ток около 1/10 от капацитета, примерно за 55А/ч - 5.5А. Разбира се, хубаво е и с по-малък да се зарежда, но малко хора ще чакат с дни. Може и с по-голям, ако човек бърза.
Общо взето класическите (обслужваеми) акумулатори позволяват доста да се гавриш с тях. С необслужваемите трябва да се внимава повечко.
Общо взето класическите (обслужваеми) акумулатори позволяват доста да се гавриш с тях. С необслужваемите трябва да се внимава повечко.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Доста е било 20А, освен ако акумулатора е бил над 100А/ч-ов.
А и времето е доста, още повече че едва ли е бил напълно разреден.
Не му е харесал този стрес вероятно.
Спазвай простото правило за ток = 1/10 от капацитета (горе-долу), и не зареждай "на време", а следи напрежението - докато се зарежда то бавно се покачва, като спре да се покачва (в рамките на час примерно не мърда) - значи е зареден. Също и ако почне да кипи стабилно.
А и времето е доста, още повече че едва ли е бил напълно разреден.
Не му е харесал този стрес вероятно.
Спазвай простото правило за ток = 1/10 от капацитета (горе-долу), и не зареждай "на време", а следи напрежението - докато се зарежда то бавно се покачва, като спре да се покачва (в рамките на час примерно не мърда) - значи е зареден. Също и ако почне да кипи стабилно.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
psstv18rp написа:...докато се зарежда то бавно се покачва, като спре да се покачва (в рамките на час примерно не мърда) - значи е зареден. Също и ако почне да кипи стабилно.
С другата част на поста съм съгласен, с това - не много. Имал съм акумулатори от 50 до 75 Ач. Винаги съм ги зареждал със зарядно устройство, което дава ток от порядъка на 3-4 А (и то в началото, после пада). Ами при жив акумулатор напрежението си се покачва - повече от 15,6 В не съм виждал, но не мисля че акумулатора до тази стойност е незареден, а също че и такива напрежения му харесват (става дума за 12 В акумулатори). А започне ли да кипи стабилно, определено вече се презарежда, и то с вредни последствия.
Според мен (а и си го пише по книгите) трябва да се зарежда докато напрежението достигне 14,4 В (баща ми, Бог да го прости, имаше някакви теории за влиянието на температурите - при по-ниски може да се зарежда до някоя десета в повече и/или обратно).
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
psstv18rp написа:Доста е било 20А, освен ако акумулатора е бил над 100А/ч-ов.
А и времето е доста, още повече че едва ли е бил напълно разреден.
Не му е харесал този стрес вероятно.
Ами може и да не е бил 20 ама поне 15 беше. Иначе акумулатора ми е 55 а/h. Беше напълно разреден, не ми работеше часовника даже и неможах да запаля с кабели затова го свалих да го зареждам. За сега не ми е създавал проблеми да се надявам че и за напред ще е така. За зареждане съм чувал че се зарежда докато зарядния ток спре да намалява в продължение на 1 час. Има ли нещо вярно в това? И има ли значение дали ще следя зарядния ток или напрежението?
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Имах предвид мерене при временно изключено зарядно.
Иначе прав си за 14.4 V, това е тавана, над който почва кипене.
Теоретично правилно е да се зарежда със зарядно което поддържа 14.4V макс., и ограничава тока на около 1/10 или по-малко от капацитета, като го следи, и когато падне под около 150-200мА (ако не се лъжа), или се изключва, или сваля напрежението на 13.5V, в което състояние може да остане постоянно.
Обаче има 2 проблема:
- малко зарядни го могат това;
- всичко това е вярно замо за акумулатор в перфектно състояние, ако не е перфектен - всички споменати напрежения трябва да се понижат, с колко - не се знае, трябва "на око".
Иначе прав си за 14.4 V, това е тавана, над който почва кипене.
Теоретично правилно е да се зарежда със зарядно което поддържа 14.4V макс., и ограничава тока на около 1/10 или по-малко от капацитета, като го следи, и когато падне под около 150-200мА (ако не се лъжа), или се изключва, или сваля напрежението на 13.5V, в което състояние може да остане постоянно.
Обаче има 2 проблема:
- малко зарядни го могат това;
- всичко това е вярно замо за акумулатор в перфектно състояние, ако не е перфектен - всички споменати напрежения трябва да се понижат, с колко - не се знае, трябва "на око".
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта