Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пон 26 ное 2007 22:45


А какво ще кажете за кондензатор чудовище 5 фарада :twisted: :twisted: ?
Дали няма да помогне на добрия стар акумулатор :wink:




Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Пон 26 ное 2007 23:53


а дали има такова животно????


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Вто 27 ное 2007 1:35


5 Фарада ще струва повече от нов акумулатор.

Методите за зареждане на акумулатор са три:
- С лимит по напрежение без лимит по ток. Така се зарежда в колата. Тока е неограничен (колкото даде алтернатора). Приети са две граници. 14.4 Волта за периодично зареждане (като в колата), 13.8 Волта за стендбай зареждане (постоянно включено като на алармите).
- С лимит по ток (1/10С). Тогава напрежението може да нарастне до повече от заветните 14.4 Волта. Примерно до 16-17 Волта. Това е единствения начин да се зареди напълно.
- Комбинирано (с лимит и по ток и по напрежение) - характерно за електронни зарядни. Може да отнеме много време за пълно зареждане.

По-важен е критерия за пълен акумулатор.
- Най-популярен е по кипенето. Когато заври интензивно е пълен.
- По-точен е по гъстотата на електролита. С ареометър гъстота 1.28.
- Авангарден - по температурата на акумулатора (както е в ГСМ). Когато вдигне определена температура (примерно 55 градуса).

Има и други но са още по-сложни.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 27 ное 2007 13:08


grizzly написа:- Авангарден - по температурата на акумулатора (както е в ГСМ). Когато вдигне определена температура (примерно 55 градуса).

Този метод при оловно-цинка.. не е никак ефективен, защото ако се зареждат с малък ток не загряват.. или успяват да се охладят.

Ефективен е много при Ли-Йон..защото там процеса на заряд е по-различен..
бухат колкото може импулсен ток примерно в даден момент може да изпердашат 2 ампера на 800мач батериика... и според температурата решават да го спрат ;)
не е най-добрият начин за заряд, но е най-бързият... ;)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 06 дек 2007 19:04


Eй , намерих му най-накрая техническите характеристики на това "устройство"

ето ги и тях :




Автомобилен микропроцесорен реле-регулатор с термокомпенсация,
компенсация на разряда на акумулатора и самодиагностика



Технически данни:
Захранващо напрежение 6.5-18V
Консумиран ток:
-работен режим 5-9mА
-stand-by режим 1-2mА
Максимален изх. ток(възб.намотка) 6А
Максимален изх. ток(контр.лампа) 1А
Работна температура на РР -40C - +85C
Диапазон на поддържане на напреж.
в зависимост от температурата 13.30-15.10V
Диапазон на темп.компенсация -40C - +60C
Точност на подд.напрежение +-0.05V
Температурен коефициент(динамичен) -10 - -25mV/C
Поддържано напрежение при:
- 30 C 13.60V
- 25 C 13.70V
- 20 C 13.80V
- 0 C 14.20V
- -10 C 14.50V
- -20 C 14.70V
Време на компенсационен заряд 40sec – 12min
Увеличение на напр. при комп.заряд +0.70V
Време за нарастване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Време за намаляване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Метод на регулация PWM
Честота на PWM 250Hz
Време за включване на контр.лампа
след поява на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Време за изключване на контр.лампа
след изчезване на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Поддържано напр. в авариен режим
-при неизправен темп.датчик 13.90V


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 дек 2007 22:13


Една тънка подробност :
Кондензатора е хубаво нещо ама и лошо защото му трябва ток за да се зареди (ако е направо вързан в паралел с акумулатора той е безкрайно голям в първия момент на свързване и начало на зареждането) - това няма да се хареса на алтернатора.Като завъртим да запалим кондензатора ще се разреди до някакво по-ниско напрежение (зависи с колко пада напрежението при въртене на стартер) и веднага след като запали колата той ще тръгне да се зарежда отново до максимум (което ще си го отнесе алтернатора).Отделно ще убие пулсациите на напрежението а доколкото знам акумулатора обича по-къдраво напрежение при заряд.
Отделно една друга тема за напрежението на заряд - единствената причина да се мени напрежението на заряд е това да се запазва сравнително постоянен ток на заряд.Тъй като акумулатора няма постоянно съпротивление а то се мени с изменение на степента му на заряд а и се влияе от околната температура (химически източник на напрежение) единствения начин да се ограничава и поддържа що годе стабилен ток на заряд е напрежението да се изменя заедно със съпротивлението.Ето защо се получава следното :
При старите руски зарядни трансформатора има няколко на брой вторични намотки,които вадят напрежение с разлика около 0.5V и това обослявя "обхватите".Поставен на някакъв обхват уреда отчита да кажем при разреден акумулатор 3-4А и постепенно пада в процеса на зареждане (напрежението остава постоянно - мерил съм го) - което доказва,че съпротивлението на акумулатора нараства.Това обаче е гаден метод на зареждане защото тока се мени а това не е особено полезно.Затова пък при авторегулаторите се мени напрежението за да се запази тока постоянен.При което дори навън да е -40 градуса съпротивлението на акумулатора се изменя заради температурата и електронния регулатор го отчита като фактор и запазва постоянен тока на заряд.Самия регулатор не е нищо по-различно от един мощен транзистор,който има обратна връзка от акумулатора с която всъщнот следи какво вади след себе си.Т.е. изхода му е свързан по подходящ начин с входа за да се саморегулира в определени граници (по-запознатите с електрониката ме разбират за какво говоря).


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13436
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 07 дек 2007 22:26


Преди да правите някакви опити с акумулаторите си - ОТКАЖЕТЕ СЕ !!
Всичките книги са писани преди време оно - почти преди новата ера.
В сравнение с акумулаторите от 80 те години - новите са с по-голям капацитет - стар 55Ач - дебели сепаратори 5,5 мм нова прясна отливка и малко отгоре. Нови 60Ач са с 3,5 мм сепаратори и то рецикле олово. Новите са 3-4 г се разпрашават и оловото пада като утайка на дъното. Падне ли оловото плочите са като нагризани - ако оловото/плочата / е примерно 250 мм х 150 мм на сепаратора е останало по-малко от 1/3 - оттам и капацитет на акумулатора никакъв.
Уж се зарежда , слагаш и едва се опитва да превърти стартера
Съседа ми беше акумулаторчик до 92-93 - показвал ми е плочи на стари и на нов модел акумулатори.
А съвсем девиците акумулатори са необслужваеми /тия с окото/.
ПОмага само дозареждане през зимния период при кормуване в градски условия / къси разстояния/.

@ Григор - пробивла съм "Трепча " на 10-15м от дъното, източване ,утаяване и прецеждане на електролита наливане и зареждане - полза никаква -мъртвец не се съживява - но нямаше избор - нямаше акумулатори .
Особено за печки на 2 години нов акумулатор , а стария подарък на нас бензинаджиите за 1 -2 години. :wink:


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Десулфатизиращи зарядни устройства

Мнениеот shotik » Съб 08 дек 2007 10:24


Ето няколко схеми за зареждане на акумулатори и за десулфатизация и друга електроника за автомобила.

http://cxem.net/avto/electronics/4.php


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Нед 18 дек 2011 20:40


Колеги на моя акумолатор (64ah)не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли???? :bishop


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот i.e.i » Пон 19 дек 2011 7:36


boss_901 написа:Колеги на моя акумолатор (64ah)не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли???? :bishop

Не. :bishop


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот milmar » Пон 19 дек 2011 8:29


boss_901 написа:....не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли???? :bishop


Окъсила е , тя е станала просто паразит , не може да се възстанови наистина . Акумулаторът ти става да се кара докато си купиш друг . Погледни го от добрата му страна : по-добре е от колкото да имаше прекъснала клетка :lol: .


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот Bucket » Пон 19 дек 2011 10:46


Добре де, винаги ми е било интересно някой като каже 5 фарада и като започнете да ги пишете едни врели-некипели.....
Ако почете малко тук http://en.wikipedia.org/wiki/Farad
Според вас изобщо реално ли е нещо да е във фарад, да не е в степените mF, uF?! scare


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот milmar » Пон 19 дек 2011 10:56


Bucket написа:...
Според вас изобщо реално ли е нещо да е във фарад, да не е в степените mF, uF?! scare


Напълно , какъв проблем виждаш и кое те притеснява :D ?

Но 5F не заменят акумулатора , ама по никакъв начин , а дори и не му помагат осезаемо ако става въпрос за стартиране :да: !


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот fox_vt » Пон 19 дек 2011 17:52


5фарада няма да го заменят но ще го допълнят четох скоро за смяната на локомотивен акумулатор с тегло 560 кг със суперкондензатор със тегло 45 кг който е скромните 440 фарада 28 волта.А до преди 5-6 години суперкондензаторите достигат 5000 фарада сега нз на кво дередже са и интересното е че цената тогава е била 2-3 цента на фарад.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот myrshavija » Пон 19 дек 2011 17:58


"суперкондензатор 440 фарада по 2-3 цента на фарад" ... нека бъдат 3 цента - прави 440*3/100=13,2 долара за СУПЕРкондензатор ... чудя се що се продават кондензатори по 1 фарад за по 100-200-300 кинта ... вероятно защото не са СУПЕРкондензатори ... :screwy



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта