А какво ще кажете за кондензатор чудовище 5 фарада ?
Дали няма да помогне на добрия стар акумулатор
Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- OCTAVIA_TDI
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
5 Фарада ще струва повече от нов акумулатор.
Методите за зареждане на акумулатор са три:
- С лимит по напрежение без лимит по ток. Така се зарежда в колата. Тока е неограничен (колкото даде алтернатора). Приети са две граници. 14.4 Волта за периодично зареждане (като в колата), 13.8 Волта за стендбай зареждане (постоянно включено като на алармите).
- С лимит по ток (1/10С). Тогава напрежението може да нарастне до повече от заветните 14.4 Волта. Примерно до 16-17 Волта. Това е единствения начин да се зареди напълно.
- Комбинирано (с лимит и по ток и по напрежение) - характерно за електронни зарядни. Може да отнеме много време за пълно зареждане.
По-важен е критерия за пълен акумулатор.
- Най-популярен е по кипенето. Когато заври интензивно е пълен.
- По-точен е по гъстотата на електролита. С ареометър гъстота 1.28.
- Авангарден - по температурата на акумулатора (както е в ГСМ). Когато вдигне определена температура (примерно 55 градуса).
Има и други но са още по-сложни.
Методите за зареждане на акумулатор са три:
- С лимит по напрежение без лимит по ток. Така се зарежда в колата. Тока е неограничен (колкото даде алтернатора). Приети са две граници. 14.4 Волта за периодично зареждане (като в колата), 13.8 Волта за стендбай зареждане (постоянно включено като на алармите).
- С лимит по ток (1/10С). Тогава напрежението може да нарастне до повече от заветните 14.4 Волта. Примерно до 16-17 Волта. Това е единствения начин да се зареди напълно.
- Комбинирано (с лимит и по ток и по напрежение) - характерно за електронни зарядни. Може да отнеме много време за пълно зареждане.
По-важен е критерия за пълен акумулатор.
- Най-популярен е по кипенето. Когато заври интензивно е пълен.
- По-точен е по гъстотата на електролита. С ареометър гъстота 1.28.
- Авангарден - по температурата на акумулатора (както е в ГСМ). Когато вдигне определена температура (примерно 55 градуса).
Има и други но са още по-сложни.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
grizzly написа:- Авангарден - по температурата на акумулатора (както е в ГСМ). Когато вдигне определена температура (примерно 55 градуса).
Този метод при оловно-цинка.. не е никак ефективен, защото ако се зареждат с малък ток не загряват.. или успяват да се охладят.
Ефективен е много при Ли-Йон..защото там процеса на заряд е по-различен..
бухат колкото може импулсен ток примерно в даден момент може да изпердашат 2 ампера на 800мач батериика... и според температурата решават да го спрат
не е най-добрият начин за заряд, но е най-бързият...
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Eй , намерих му най-накрая техническите характеристики на това "устройство"
ето ги и тях :
Автомобилен микропроцесорен реле-регулатор с термокомпенсация,
компенсация на разряда на акумулатора и самодиагностика
Технически данни:
Захранващо напрежение 6.5-18V
Консумиран ток:
-работен режим 5-9mА
-stand-by режим 1-2mА
Максимален изх. ток(възб.намотка) 6А
Максимален изх. ток(контр.лампа) 1А
Работна температура на РР -40C - +85C
Диапазон на поддържане на напреж.
в зависимост от температурата 13.30-15.10V
Диапазон на темп.компенсация -40C - +60C
Точност на подд.напрежение +-0.05V
Температурен коефициент(динамичен) -10 - -25mV/C
Поддържано напрежение при:
- 30 C 13.60V
- 25 C 13.70V
- 20 C 13.80V
- 0 C 14.20V
- -10 C 14.50V
- -20 C 14.70V
Време на компенсационен заряд 40sec – 12min
Увеличение на напр. при комп.заряд +0.70V
Време за нарастване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Време за намаляване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Метод на регулация PWM
Честота на PWM 250Hz
Време за включване на контр.лампа
след поява на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Време за изключване на контр.лампа
след изчезване на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Поддържано напр. в авариен режим
-при неизправен темп.датчик 13.90V
ето ги и тях :
Автомобилен микропроцесорен реле-регулатор с термокомпенсация,
компенсация на разряда на акумулатора и самодиагностика
Технически данни:
Захранващо напрежение 6.5-18V
Консумиран ток:
-работен режим 5-9mА
-stand-by режим 1-2mА
Максимален изх. ток(възб.намотка) 6А
Максимален изх. ток(контр.лампа) 1А
Работна температура на РР -40C - +85C
Диапазон на поддържане на напреж.
в зависимост от температурата 13.30-15.10V
Диапазон на темп.компенсация -40C - +60C
Точност на подд.напрежение +-0.05V
Температурен коефициент(динамичен) -10 - -25mV/C
Поддържано напрежение при:
- 30 C 13.60V
- 25 C 13.70V
- 20 C 13.80V
- 0 C 14.20V
- -10 C 14.50V
- -20 C 14.70V
Време на компенсационен заряд 40sec – 12min
Увеличение на напр. при комп.заряд +0.70V
Време за нарастване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Време за намаляване на подд.напрежение
при компенсационен заряд 25sec
Метод на регулация PWM
Честота на PWM 250Hz
Време за включване на контр.лампа
след поява на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Време за изключване на контр.лампа
след изчезване на неизправност >1.5sec+-0.5sec
Поддържано напр. в авариен режим
-при неизправен темп.датчик 13.90V
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Една тънка подробност :
Кондензатора е хубаво нещо ама и лошо защото му трябва ток за да се зареди (ако е направо вързан в паралел с акумулатора той е безкрайно голям в първия момент на свързване и начало на зареждането) - това няма да се хареса на алтернатора.Като завъртим да запалим кондензатора ще се разреди до някакво по-ниско напрежение (зависи с колко пада напрежението при въртене на стартер) и веднага след като запали колата той ще тръгне да се зарежда отново до максимум (което ще си го отнесе алтернатора).Отделно ще убие пулсациите на напрежението а доколкото знам акумулатора обича по-къдраво напрежение при заряд.
Отделно една друга тема за напрежението на заряд - единствената причина да се мени напрежението на заряд е това да се запазва сравнително постоянен ток на заряд.Тъй като акумулатора няма постоянно съпротивление а то се мени с изменение на степента му на заряд а и се влияе от околната температура (химически източник на напрежение) единствения начин да се ограничава и поддържа що годе стабилен ток на заряд е напрежението да се изменя заедно със съпротивлението.Ето защо се получава следното :
При старите руски зарядни трансформатора има няколко на брой вторични намотки,които вадят напрежение с разлика около 0.5V и това обослявя "обхватите".Поставен на някакъв обхват уреда отчита да кажем при разреден акумулатор 3-4А и постепенно пада в процеса на зареждане (напрежението остава постоянно - мерил съм го) - което доказва,че съпротивлението на акумулатора нараства.Това обаче е гаден метод на зареждане защото тока се мени а това не е особено полезно.Затова пък при авторегулаторите се мени напрежението за да се запази тока постоянен.При което дори навън да е -40 градуса съпротивлението на акумулатора се изменя заради температурата и електронния регулатор го отчита като фактор и запазва постоянен тока на заряд.Самия регулатор не е нищо по-различно от един мощен транзистор,който има обратна връзка от акумулатора с която всъщнот следи какво вади след себе си.Т.е. изхода му е свързан по подходящ начин с входа за да се саморегулира в определени граници (по-запознатите с електрониката ме разбират за какво говоря).
Кондензатора е хубаво нещо ама и лошо защото му трябва ток за да се зареди (ако е направо вързан в паралел с акумулатора той е безкрайно голям в първия момент на свързване и начало на зареждането) - това няма да се хареса на алтернатора.Като завъртим да запалим кондензатора ще се разреди до някакво по-ниско напрежение (зависи с колко пада напрежението при въртене на стартер) и веднага след като запали колата той ще тръгне да се зарежда отново до максимум (което ще си го отнесе алтернатора).Отделно ще убие пулсациите на напрежението а доколкото знам акумулатора обича по-къдраво напрежение при заряд.
Отделно една друга тема за напрежението на заряд - единствената причина да се мени напрежението на заряд е това да се запазва сравнително постоянен ток на заряд.Тъй като акумулатора няма постоянно съпротивление а то се мени с изменение на степента му на заряд а и се влияе от околната температура (химически източник на напрежение) единствения начин да се ограничава и поддържа що годе стабилен ток на заряд е напрежението да се изменя заедно със съпротивлението.Ето защо се получава следното :
При старите руски зарядни трансформатора има няколко на брой вторични намотки,които вадят напрежение с разлика около 0.5V и това обослявя "обхватите".Поставен на някакъв обхват уреда отчита да кажем при разреден акумулатор 3-4А и постепенно пада в процеса на зареждане (напрежението остава постоянно - мерил съм го) - което доказва,че съпротивлението на акумулатора нараства.Това обаче е гаден метод на зареждане защото тока се мени а това не е особено полезно.Затова пък при авторегулаторите се мени напрежението за да се запази тока постоянен.При което дори навън да е -40 градуса съпротивлението на акумулатора се изменя заради температурата и електронния регулатор го отчита като фактор и запазва постоянен тока на заряд.Самия регулатор не е нищо по-различно от един мощен транзистор,който има обратна връзка от акумулатора с която всъщнот следи какво вади след себе си.Т.е. изхода му е свързан по подходящ начин с входа за да се саморегулира в определени граници (по-запознатите с електрониката ме разбират за какво говоря).
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13436
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Преди да правите някакви опити с акумулаторите си - ОТКАЖЕТЕ СЕ !!
Всичките книги са писани преди време оно - почти преди новата ера.
В сравнение с акумулаторите от 80 те години - новите са с по-голям капацитет - стар 55Ач - дебели сепаратори 5,5 мм нова прясна отливка и малко отгоре. Нови 60Ач са с 3,5 мм сепаратори и то рецикле олово. Новите са 3-4 г се разпрашават и оловото пада като утайка на дъното. Падне ли оловото плочите са като нагризани - ако оловото/плочата / е примерно 250 мм х 150 мм на сепаратора е останало по-малко от 1/3 - оттам и капацитет на акумулатора никакъв.
Уж се зарежда , слагаш и едва се опитва да превърти стартера
Съседа ми беше акумулаторчик до 92-93 - показвал ми е плочи на стари и на нов модел акумулатори.
А съвсем девиците акумулатори са необслужваеми /тия с окото/.
ПОмага само дозареждане през зимния период при кормуване в градски условия / къси разстояния/.
@ Григор - пробивла съм "Трепча " на 10-15м от дъното, източване ,утаяване и прецеждане на електролита наливане и зареждане - полза никаква -мъртвец не се съживява - но нямаше избор - нямаше акумулатори .
Особено за печки на 2 години нов акумулатор , а стария подарък на нас бензинаджиите за 1 -2 години.
Всичките книги са писани преди време оно - почти преди новата ера.
В сравнение с акумулаторите от 80 те години - новите са с по-голям капацитет - стар 55Ач - дебели сепаратори 5,5 мм нова прясна отливка и малко отгоре. Нови 60Ач са с 3,5 мм сепаратори и то рецикле олово. Новите са 3-4 г се разпрашават и оловото пада като утайка на дъното. Падне ли оловото плочите са като нагризани - ако оловото/плочата / е примерно 250 мм х 150 мм на сепаратора е останало по-малко от 1/3 - оттам и капацитет на акумулатора никакъв.
Уж се зарежда , слагаш и едва се опитва да превърти стартера
Съседа ми беше акумулаторчик до 92-93 - показвал ми е плочи на стари и на нов модел акумулатори.
А съвсем девиците акумулатори са необслужваеми /тия с окото/.
ПОмага само дозареждане през зимния период при кормуване в градски условия / къси разстояния/.
@ Григор - пробивла съм "Трепча " на 10-15м от дъното, източване ,утаяване и прецеждане на електролита наливане и зареждане - полза никаква -мъртвец не се съживява - но нямаше избор - нямаше акумулатори .
Особено за печки на 2 години нов акумулатор , а стария подарък на нас бензинаджиите за 1 -2 години.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Десулфатизиращи зарядни устройства
Ето няколко схеми за зареждане на акумулатори и за десулфатизация и друга електроника за автомобила.
http://cxem.net/avto/electronics/4.php
http://cxem.net/avto/electronics/4.php
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
Колеги на моя акумолатор (64ah)не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли????
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
boss_901 написа:Колеги на моя акумолатор (64ah)не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли????
Не.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
boss_901 написа:....не иска да заври едната клетка, а останалите 5 врят.Ако сменя електролита ще я събудя ли????
Окъсила е , тя е станала просто паразит , не може да се възстанови наистина . Акумулаторът ти става да се кара докато си купиш друг . Погледни го от добрата му страна : по-добре е от колкото да имаше прекъснала клетка .
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
Добре де, винаги ми е било интересно някой като каже 5 фарада и като започнете да ги пишете едни врели-некипели.....
Ако почете малко тук http://en.wikipedia.org/wiki/Farad
Според вас изобщо реално ли е нещо да е във фарад, да не е в степените mF, uF?!
Ако почете малко тук http://en.wikipedia.org/wiki/Farad
Според вас изобщо реално ли е нещо да е във фарад, да не е в степените mF, uF?!
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
Bucket написа:...
Според вас изобщо реално ли е нещо да е във фарад, да не е в степените mF, uF?!
Напълно , какъв проблем виждаш и кое те притеснява ?
Но 5F не заменят акумулатора , ама по никакъв начин , а дори и не му помагат осезаемо ако става въпрос за стартиране !
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
5фарада няма да го заменят но ще го допълнят четох скоро за смяната на локомотивен акумулатор с тегло 560 кг със суперкондензатор със тегло 45 кг който е скромните 440 фарада 28 волта.А до преди 5-6 години суперкондензаторите достигат 5000 фарада сега нз на кво дередже са и интересното е че цената тогава е била 2-3 цента на фарад.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???
"суперкондензатор 440 фарада по 2-3 цента на фарад" ... нека бъдат 3 цента - прави 440*3/100=13,2 долара за СУПЕРкондензатор ... чудя се що се продават кондензатори по 1 фарад за по 100-200-300 кинта ... вероятно защото не са СУПЕРкондензатори ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта