Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот emo-gar » Пон 02 яну 2012 15:22


Ползвам Bosch Silver S5,купих го през зимата на 2007,тогава карах един дизелен Нисан с проблеми.Сега ми е на Венто(дизел).Има 1-2 дозареждания,последното е от тези дни-проба на новоизработеното зарядно.Така че,гаранционният 3-год. срок е издържан,добре се държи.А в технологията спор няма-над 700А стартерен ток може да даде при нужда,среброто в клетките си заслужава всяка стотинка(понижаване на вътрешно съпротивление).А оня злополучен Нисан в момента е с Gigawat,нещо като чешка версия на Bosch-а,и той на над 2 години,бива за сега.И двата са "low maintenance".
Скоро пробах един стар,но поддържан Искра....едвам завъртя бензинката при (-5),ама на аерометър показва 1,26...таратанци.Така че,нямам все още доверие на родните производители.И като знам къде се "мелят" над 50% от старите европейски акумулатори,оттам тръгват "балаванки" с пречистено олово(уж)....ай мерси!
Не случайно тази тема се активира зимно време,просто тогава и саморазряда се увеличава, и липсата на внимание към този важен компонент проличава.А на днешно време едни непредвидени 140-200 пари са си с ефект "уау"!
Разбира се ,че едва ли е необходимо да спиме с акумулатора под кревата,но едно семпло зарядно си е от полза.Мен ме оставете,чарколаци имам в изобилие и само да ме хване "музата"....правя ги на принципа "болшой,но здоровой!",е пак ще се намери някой комшия да го подпали де....




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот drago_tr » Пон 02 яну 2012 19:34


Понеже от тоци нищо не разбирам...Гледам там на райдер има някакви зарядни. Кое ще ми върши работа да си взема да зареждам един 75 А/h акумулатор. :roll:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот emo-gar » Вто 03 яну 2012 0:09


Не знам дали са издръжливи,но мисля от модела RD-BC10 да свърши работа,макар и бавничко(3-4A).Не ти трябват с опции за 24в,6в и прочие,ампермерче да има само.Онова с лампичките е прекалено семпло...то като мат'риял да го вземеш-не чини много.
Виж в нео-монтана,има някакви китчета-"на_би се сам",па и кутийка май ще намерят.Ама на всичките тия им "куца" най-важния елемент:трансформатора!
Правил съм и с "импулсен" траф,ама при включване се получава старт на импулсното в режим на "късо" в изхода...абе оправя се и тая работа,но реших че не е важно колко тежи и се върнах на класиката.Здрав 10А траф за 17-18 волта,як Грец,амперметър,семпло тиристорно регулаторче,за в бъдеще-едно таймерно реленце за авто-стоп.Предвидил съм и режим BOOST.-колко му душата издържи до 10А,зер понякога се бърза....


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Вто 10 яну 2012 21:51


Колеги налага се да взимам акумулатор и мисля да е 75ah.Коя марка акумулатори е най-добре да взема,засега съм се спрял на Искра http://www.akumulatori.bg/9/%D0%A2%D1%8 ... 0%BD%D0%B5 Като купя акумулатор първото нещо преди да го сложа на голфчето е да го заредя до 14,4V и да го разредя до 10,5V (това да го направя три или повече пъти). И тези стойности да ги меря докато е включен акумулатора към зарядното. С какво да го разреждам? И има ли още нещо??? :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот milmar » Вто 10 яну 2012 23:53


boss_901 написа:... първото нещо преди да го сложа на голфчето е да го заредя до 14,4V и да го разредя до 10,5V (това да го направя три или повече пъти)....


Аз не бих се занимавал да правя тези упражнения . Това се прави със стар акумулатор , или който не е ползван дълго за получаване на някаква степен на десулфатизация , т.е. прави се на вече "отиващ" си усилвател , не на нов .

Новия си го зареди добре , като най-добре е да се следи плътност на електролита , ако е обслужваем .


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Сря 11 яну 2012 20:35


Колега имам два стари акумулатори и искам да пробвам дали ще стане нещо, та доколко трябва да го разреждам и доколко трябва да го зареждам и в включено състояние(към зарядното)ли трябва да меря????? И плътността на електролита в какви граници трябва да бъде???? :?: :beer


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Сря 11 яну 2012 21:10


Колеги смятам да сменя електролита.Като го източа и клетките като останат сухи има ли опасност да гръмне акумулатора :?: :?: :drinking: :047: :037:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот emo-gar » Сря 11 яну 2012 21:26


Електролита се източва(излива) само в заредено състояние и със мерки за лична безопасност-сярна киселина!И се налива нов с плътност 1.30.След това се прави поне един цикъл "разреждане/зареждане".Това се прави при процедура "промивка" с дестилирана вода.Евекта е спорен.
Във връзка с основния въпрос по темата,специално за зимния период-да се постави "чохъл",може и импровизирана стиропорова кутия,студа им взима здравето!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот fox_vt » Сря 11 яну 2012 21:27


Акумулатора няма да гръмне но има голяма вероятност да окъсиш някоя клетка със тинята от дъното.Защо ти е да сменяш електролита,ако ще се мъчиш да ги съживяваш ще направиш друго.
Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл)
При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребно-зърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса. При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора .(главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора) по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да «пада».
Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо «пада».
За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
След това акумулаторът веднага се зарежда повторни. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.
Десулфатизация (нов «живот») на акумулатора
Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния оловен сулфат (сулфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.
Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря.
Тогава всяка клетка се напълва с дестилирана вода до нормалното ниво и акумулаторът се оставя да престои така 2—3 часа.
Тъмните на цвят механични примеси от излетия в легена електролит постепенно се утаяват на дъното. С помощта на стъклена или пластмасова фуния избистреният електролит внимателно се налива в стъклени съдове, например в бутилки.
Внимание! Течността в тази бутилка е опасна за живота. Обръщам ви внимание на това, тъй като никак не са малко нещастните случаи, резултат на подобно недосещане за опасността, която крие в себе си битовата бутилка със съвсем неочаквано съдържание.
Затова не само си осигурете подходящи стъклени съдове, но и залепете на тях големи етикети с надпис «Киселина! Опасно за живота!», а и нарисувайте на тях череп с кости. И след това, за още по-голяма сигурност, ги приберете на недостъпно за близките ви място!
Както споменахме, акумулаторът се включва за зареждане 2 часа след напълването му с дестилирана вода. Скоро тя започва да се превръща в слаб електролит, тъй като протичащите електрохимични процеси започват да преобразуват постепенно едрите кристали на оловния сулфат във вода и сярна киселина.
Напрежението на акумулатора започва да се покачва. Когато то остане неизменно в продължение на 3 часа, а гъстотата на електролита се повиши до 1,12—1,15, зареждането се прекратява за 2 часа. След тази пауза токоизправителят пак се включва в мрежата, докато напрежението и гъстотата отново се задържат на едно и също ниво. Тогава акумулаторът се включва за разреждане с ток, равен на 1/10 от капацитета (за целта може да се използува лампа от пътепоказател) .
Щом напрежението спадне до допустимия минимум, батерията се изключва от разредното устройство (лампата) и получилият се рядък електролит се излива. Клетките се напълват отново с дестилирана вода и след един час акумулаторът се включва за зареждане.
Описаният дотук цикъл може да се направи още няколко пъти, особено при по-дълбока сулфатизация на плочите.
След последното провеждане на цикъла (циклите) акумулаторът се напълва с оригиналния или с нов електролит (но със същата гъстота на оригиналния!) и след час се включва за зареждане.
След като зареждането приключи, поне 3 часа акумулаторът не трябва да се монтира в автомобила.
Съвсем логично е разграждането на едрите кристали на оловния сулфат от умишлено слабия ток на зареждането да става твърде бавно. Често са нужни не по-малко от 30—40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3. Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече «отпушени». Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време.


Първо пробвай със отстраняване на леката сулфатизация после може да пробваш и "новия живот" на аку то но не храни особенни надежди,съвременните аку та са доста истискани откъм материали и рядко може да се съживят.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Чет 12 яну 2012 10:37


Колеги доколкото разбирам за НОВ ЖИВОТ на аку-то трябва да източа електролита в разредено състояние и да обърна акумулатора това не ли опасно за аку-то??????Щот по-нагоре в темата четох че ако се източва електролита аку-то трябва да бъде в заредено състояние???


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Чет 12 яну 2012 11:33


Колеги имам зарядно 3,5А ще свърши ли работа за занятието??? eusa


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот fox_vt » Чет 12 яну 2012 13:18


Хмм сега като спомена въпреки че съм я чел тая книга чак сега забелязах че пише на разреден акумулатор да се излива електролита.Нещо няма логика наистина при разреден акумулатор електролита е почти вода с ниска плътност а сулфата е на плочите.И после като се прави процедурата със дестилираната вода и се излее ще се загуби част от сулфата и няма как при наливане на стария електролит да се дигне плътноста до 1,28.Това ще работи единствено ако после се смени електролита с нов.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Чет 12 яну 2012 22:01


Значи тази процедура става само със смяна на електролита при разреден акумулатор? Да не е не объркано при самото писане??? :?:


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот boss_901 » Чет 12 яну 2012 22:05


boss_901 написа:Колеги имам зарядно 3,5А ще свърши ли работа за занятието??? eusa

:?: :?: :?:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Удължаване живота на акумулатора !!! КАК ???

Мнениеот milmar » Чет 12 яну 2012 22:06


boss_901 написа:Колеги имам зарядно 3,5А ще свърши ли работа за занятието??? eusa


Абе ти последно какво ще правиш - нов акумулатор ли ще си вземаш или какво :?: , май не си наясно със себе си .

Тази процедура върши работа и е полезна само за акумулатор , който ще се ползва на автомобил с фабрично предвидена манивела ... ако знаеш какво е това и се сещаш какво искам да ти кажа mhihi !



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта