Ремонт, профилактика, баене, леене на крушум......всичко
(Съжелявам че не направих повече снимки, но се пойзнервих докато го ремонтирам, то квото можеше да се скапе вътре се беше скапало....)
Първо проблемът: Влизаше вода във редуктора, и съответно всичко е клеясало ръждасяло и омазало много стабилно, водата влизаше през пръскалката естествено, която счупих при опит да я разглобя и сега мисля какво да я правя)
Въоръжете се с еврейски звезди, 2 размера, но незнам какви са, едните са за капака на редуктора, другите са за да извадите двигателчето ако има нужда, при мен имаше.
Така, махате чистачката, ключ 13 развивате, нищо сложно, след това голямата гайка която придържа, механизма към капака, 21 или 24 ли беше не помня, абе голям ключ
след това, вътре кората която е на капака на багажника има една видийка, където е дръжката, с кръстате отврерка развивате, и измъквате кората от щипките подвирате нещо и те си излизат, много добре са направени, едва ли ще счупите някоя....
Сега вече се вижда механизма закрепен на планка, откачате мъркуча за течноста, откачате куплонга, развивате двата крайни болта с ключе 10, които държат планката за 5-тата врата
Като извадите цялото тва нещо, развивате самият механизъм от планката отново с 10ката.
Следва да се отвори, това нещо..развиват се болтчетата на капака с малка еврейска звезда, аз имах проблем с 2 от тях и се наложи да прибягвам до секача...като единия го развих другия се скъса....
след като ги развиете капака си се маха, има гарнитура, която принципно е здрава, така че ако не ръчката като хамалин няма да скъсате, и да я скъсате, силикони има колкото искаш
Следващата стъпка, трябва да извадите, тръбичката на която се вкарва маркучето за течността, внимателно и нежно я дърпате да излезе, няма тънкост...но не я кривете повече отколко може да понесе, и не я въртете.
извадена изглежда така,
Следващото което се вади е оста на която се закача чистачката,
което като се извади изглежда така
Следващото е голямото пластмасово колело, което се вади малко трудо заради червяка, но се тънка плоска отверка, подвирате от едната от другата от 8мата страна и ще излезе, нищо не го държи.
тази пластина която виждате на него, представлява ключа които я кара да спира на едно и също място. При предното ми отваряне на тва нещо, тази пластина почти я нямаше, жалко че нямам снимки на старата.....беше се стопила от ръжда...изрязах нова по старата от хром-никелова ламарина и заспа.
ети снимка на капака от вътре, можете да си представите какво е станало с предишната ламаринка
Въобще посасипало се е вътре. Ако намеря ще си купя цялото и ще го сменя....но невярвам...щото съм много стиснат. А ново ми казаха че струва 200 кинта, директно от Volkswagen, алтернативи нямало.
Това представлява вътре, като на снимката се вижда как едната пластина която прави (не прави) контакт с тази пластина на колелото е стабилно изгнила.
Затова си изработихме нова и запойхме от старата само върха със тая медната пъпчица която контактува.
Ако моторът ви е ви не върви, ще се наложи да извадите и него, за да се почисти всичко, за целта:
развивате двата болта които са за по голямата еврейска звезда, разпоява се този медния проводник които е + фактически и е навит като бобинка (то си е де)
Издърпвате моторът, но ако оста на ротора е стегнала във втулката, се изважда заедно с нея, като размърдате двигателчето се виждат вутлката как мърда, хващате една права отврерка, и с леко почукване я избивате, по надоло се вижда какво представляват и как се държат. За да видите какво може да счупите.
това е самата втукла, която се избива........
От тук, това на снимката е посока към двигателя, на където избивате, тоест тя изкача от тази ламаринка, понеже е като ябълка.
като отделите моторчето от редуктора, за да извадите ротора, трябва да махнете, четкодържача, на корпоса на моторчето има два отвора и вътре се виждат пластмасовите чопчета които държат четкодържача, натиската ги с него тъкно и го бутата на вън докат освободят, после натиската четките така че да колеткора да не им пречи да излязат, и готово
Това е четкодържача
Следва да извадим ротора, за да може да почистим оста където лагерува във втулката,
Двигателчето е с постоянни магнити така че няма колектор, просто издърпвате ротора ще усетите само съпротивлението на магнитите, отзад лагерува по същия начин както отпред, но там би трябвало да е чисто. то стигне ли се да е влязла вода до там...значи...нали
Тук се вижда оста как е клеясала, по дребна шкурка зачиствате, аз си я сложих на струга, понеже освен че съм скрънза ама ме и мързи.
Зачиствате и втулката........аз така
,ама и на ръка все същата работа.
Втулката трябва да се върти мазничко по оста.
И чак след като сте направили всичко това, палите цигара...не като мене на всяко разито нещо!!!
изчиствате всичко хубаво, махате колкото можете повече ръжда. и започвате да зглобявате по обратния ред.....мажете навсякъде! Грес да има...лошо няма.
След като сте го зглобили и мотрирали, прайте един молебен, и се надявате да тръгне, ако след като сте извадили ротора, вътре е черно и нагоряло....може да пропуснете стъпката със зглобяването, да си намерите една от онея пластмасовите тапи, с които едно време запечатваха оцета, хаквате я на дупката на багажника, и кой като вас а?
Ако искате може да си намажете гарнитурата със силикон, да си оплътни капа, аз не го направих...реших че няма смисъл, но ви съветвам да мазнете един много тънък слой, колкото да има.
Още веднъж се извинявам че не направих повече снимки, но след като си счупих пръскалката, при опита си да я извадя, за да видя защо тече.....се пойзнервих.
Сега мисля да го правя като на рали автомобилите, маркуч и дирекно на чистачката да полива. Ако някой има идеи....с радост ще ги разгледам!
Успех с играчката
Ремонт задна чистачка МК3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Искам да ви попитам задната чистачка си работи без никакъв проблем , обаче дюзата (пръскалката) не работи . Та изобщо имам ли такава пръскалка и откаде се пуска ?
Или аз съм индиянец или ще трябва да се разглобява ...
Или аз съм индиянец или ще трябва да се разглобява ...
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Ми принципно като натиснеш лостчето за чистачки и го задържиш....напред към таблото, трябва да чуеш помпичката, и съитветно да ти пръска, а щом имаш чистачка, би трябвало и пръскалка да имаш.
- kopeletosuszaleza
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 06 авг 2008 23:55
- Автомобил: VW Jetta Mk6 2TDI DSG6
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Може да ти се е изплъзнало маркучето, на двойката редовно от пред в ляво на разклонението между предни и задни чистачки маркучето се изваждаше и миеше акумулатора
- Disturbed
- Мнения: 94
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Искам да попитам за четкодържача, моя е отзад закачен за една капачка, правих профилактика на чистачката изчистих всичко ръжда клеясало всичко, но четките на четкодържача са захабени напълно, няма ги! Въпроса ми е как се сменят?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13439
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Disturbed написа:Искам да попитам за четкодържача, моя е отзад закачен за една капачка, правих профилактика на чистачката изчистих всичко ръжда клеясало всичко, но четките на четкодържача са захабени напълно, няма ги! Въпроса ми е как се сменят?
Доста трудно. Трябва да се отваря ел.двигателя. Монтажа на четките после е проблем.
Като са заминали напълно четките , то пружината е трила по колектора и го е надрала.
Четки евентулано може да намериш или приспособиш от м-на на "Франсизкуп' - ул Ал.Дякович с/у магазина за японски авточасти .Това е срещу обръщача на автобусите. Най-близката по размер четка и извод на пружина и пилене и припасване.Точно като оргиналните няма да има.
Провери в моргите ;
1. Приселци - Германски авточасти , че са с по-добри цени.
2. Ако няма при Иван 052 300833 по пътя за Каменар в дясно преди Лъки Полюс. Когато е на кеф дава добри цени.
Купувал съм от Герм. авточасти цялата с-ма за задна чистачка през 2008г за 30 лв.
- Disturbed
- Мнения: 94
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт задна чистачка МК3
колега, комектора е в перфектно състояние защото четката не е свършила докрай има точно половин милиметър, явно съм отворил чистачката навреме. моторчето съм го разглобил явно ще трябва да се позанимавам за да сменя тия четки, че няма смисъл да го затварям така и след 2 месеца да отварям пак.
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Ремонт задна чистачка МК3
er40 написа:Браво на колегата за темата,спасих и моето моторче за 1 час занимавка
Радвам се!
- plamen_kolev_94
- Мнения: 135
- Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:00
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ARL 2002
- Местоположение: Априлци
- Контакти:
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Здравейте колеги, при мен ето тази тръбичка
Надявам се да съм помогнал :)
беше счупена при сгъвката на коляното. Извадих я, на нейното място сложих твърд маркуч със същият диаметър, който намерих в гаража и уплътних с малко черен силикон и всичко е наред за сега.Надявам се да съм помогнал :)
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Ремонт задна чистачка МК3
За съжаление, тук снимките в темата не се виждат и не ми стана нещо ясно, затова да попитам за задната чистачка на голф3 1994 хечбег.
При мен пръскалката все още работи, но се върти заедно с рамото. Ясно е, че не трябва да е така. Успях да извадя самата пръскалка. По средата трябва да има една тръбичка. Тази тръбичка как се сваля...навън ли се дърпа откъм страната на пръскалката или трябва да разглобя механизма отвътре и от там да се мъча. Принципа като на пасат б5 ли е?
Не можах да намеря някакви снимки да го видя нагледно...така че ако има някой да помогне.
При мен пръскалката все още работи, но се върти заедно с рамото. Ясно е, че не трябва да е така. Успях да извадя самата пръскалка. По средата трябва да има една тръбичка. Тази тръбичка как се сваля...навън ли се дърпа откъм страната на пръскалката или трябва да разглобя механизма отвътре и от там да се мъча. Принципа като на пасат б5 ли е?
Не можах да намеря някакви снимки да го видя нагледно...така че ако има някой да помогне.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13439
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт задна чистачка МК3
дърпа се нагоре с въртеливо движение наляво надясно. Има 2 бр О образни уширения по тръбичката , които задържат. Дърпа се с клещи и парцал в/у пластмасовата главичка. Най-големия проблем е корозиране на остта на чистачката яко в алуминиевия редуктор от теча - става като заварка.Пълно разглобяване, шкурене на остта и почистване на алуминиевия корпус, графитна или медна смазка. Проблема с теча се получава от износването на 1 О пръстен, който уж не трябва да пропуска вода надолу по остта, но с времето се изхабява/изтрива и не поддържа херметичност. Навремето не намерих заместител.затова направих 3 плътни шайби от тефлон б 0,5мм по диаметъра на остта /с нахлузване се монтират, малко грес и така Г3 то и Поло 2Ф си заминаха да радват новите си притежатели.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Колега...аз пръскалката съм я извадил. А тръбичката в която влиза пръскалката как се вади, е тая клеясалата. Нагоре или надолу. Опитах да я издърпам с клещите тая тръбичка с въртеливи движения...обаче грам не поддава.
Аз течове нямам.
Аз течове нямам.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Ремонт задна чистачка МК3
Така...снабдих се с нова тръбичка и пръскалка от ауто плюс за 5 лева, преди да почна да разглобявам. Пригответе си да имате и WD-40 и спрей за дискове за почивстване.
Мотора при мен беше занитен, разпробих го като първо махнах пъпките на нитовете с бургия 6мм, после с бургия 3.2мм направих дупки и после с метчих 4x1.7 нарязах резби за болчета. Понеже всичко стана в стружки, за почивстване тук влезе в употреба спрея за дискове. Всичко светна
След като разглобих капака и извадих тръбичката, извадих и пръскалката и установих, че самата пръскалката беше счупена и то на мястото която влиза в тръбичката. В моторчето вода нямаше и всичко беше ок.
Много важно нещо: Никога при опит за изваждане на пръскалката било с ръка или клещи никога не я въртете а директно дърпайте навън. Дори и преди да ви е работила и да е пръскала нормално пръскалката, ако я превъртите при ваденето, знайте че сте я счупили почти на 100% и вероятността да почне да се върти заедно с чистачката е много голям. Следва смяна както на пръскалката, така и на тръбичката, защото част от пръскалката остава в тръбичката и не може да се извади парчето . Сменя се комплект.
По точно, новата пръскалка която взех, в долния си край, този който влиза в тръбичката има нещо като профил и при вкарването в тръбичката, двете се заклинват и не позволява на пръскалката да се върти заедно с чистачката. А и при заклинването си пръскалката заема точното си место, където трябва да бъде, тоест за да може да пръска перпендикулярно на стъклото.
Обаче също много е важно, преди да почнете да сглобявате да пробвате пръскалката, като я вкарате в металната ос, трябва да влиза и да се движи достатъчно свободно за да може да се върти без да задържа. При мен новата която взех, влизаше мноооого плътно и ще се наложи с подходяща бургия да разширя една идея отвора. Взех една бургия 4мм и врътнах дупката. Сега вече пръскалката влиза свободно. Точно тук в тази си част обикновено идват проблемите, най много корозира и е добре да се почисти със фина шкурка почти до блясък, леко после трябва да се мазне с грес и чак когато сте направили това, тогава да почнете да сглобявате.
Хубаво е да прегледате двата О пръстена които са на осите.
Единия е малък които уплътнява оста на пръскалката и втория по големия е за уплътняване на оста на чистачката. Моите ми се виждат добре, но за всеки случай, утре ще пообиколя магазините и ще проверя дали мога да ги намеря и да ги сменя. Размерите за сега няма как да ги кажа, защото нямам с какво да ги измеря, но ще ги добавя по късно за да ги има и да не се чуди някой друг като мен какви са.
И така...продължаваме.
Успях да намеря такива О пръстенчета. Те са с размери: 3x1.5 -1бр и 9x1.5 -1бр. Намерих ги в един магазин за хидравлични системи и елементи за хидравлики. Да ги похваля хората, които подходиха с голямо внимание и търпение, имат невероятна голям избор от О-пръстени за всичко. За Враца, мога да дам точен адрес на магазина.
След като всичко омазах леко с грес и сглобих, стана според мен доста добре. На теста утре ще си покаже.
Да спомена само и това, че като вече сте сглобили всичко и накрая трябва да сложите пръскалката. Новия комплект е доста стегнат там където пръскалката влиза в тръбичката. Слагате малко грес на пръскалката да е мазно так където ще влиза в тръбичката, намествате я правилно, и ако не иска да влезе при натиск с ръка, може да използвате малко чукче с което мноооого внимателно да чукнете по пръскалката докато влезе до край.
Ще споделя утре дали сме постигнали искания резултат.
След направените проби всичко е ок и имам вече идеално работеща и пръскаща задна чистачка
Мотора при мен беше занитен, разпробих го като първо махнах пъпките на нитовете с бургия 6мм, после с бургия 3.2мм направих дупки и после с метчих 4x1.7 нарязах резби за болчета. Понеже всичко стана в стружки, за почивстване тук влезе в употреба спрея за дискове. Всичко светна
След като разглобих капака и извадих тръбичката, извадих и пръскалката и установих, че самата пръскалката беше счупена и то на мястото която влиза в тръбичката. В моторчето вода нямаше и всичко беше ок.
Много важно нещо: Никога при опит за изваждане на пръскалката било с ръка или клещи никога не я въртете а директно дърпайте навън. Дори и преди да ви е работила и да е пръскала нормално пръскалката, ако я превъртите при ваденето, знайте че сте я счупили почти на 100% и вероятността да почне да се върти заедно с чистачката е много голям. Следва смяна както на пръскалката, така и на тръбичката, защото част от пръскалката остава в тръбичката и не може да се извади парчето . Сменя се комплект.
По точно, новата пръскалка която взех, в долния си край, този който влиза в тръбичката има нещо като профил и при вкарването в тръбичката, двете се заклинват и не позволява на пръскалката да се върти заедно с чистачката. А и при заклинването си пръскалката заема точното си место, където трябва да бъде, тоест за да може да пръска перпендикулярно на стъклото.
Обаче също много е важно, преди да почнете да сглобявате да пробвате пръскалката, като я вкарате в металната ос, трябва да влиза и да се движи достатъчно свободно за да може да се върти без да задържа. При мен новата която взех, влизаше мноооого плътно и ще се наложи с подходяща бургия да разширя една идея отвора. Взех една бургия 4мм и врътнах дупката. Сега вече пръскалката влиза свободно. Точно тук в тази си част обикновено идват проблемите, най много корозира и е добре да се почисти със фина шкурка почти до блясък, леко после трябва да се мазне с грес и чак когато сте направили това, тогава да почнете да сглобявате.
Хубаво е да прегледате двата О пръстена които са на осите.
Единия е малък които уплътнява оста на пръскалката и втория по големия е за уплътняване на оста на чистачката. Моите ми се виждат добре, но за всеки случай, утре ще пообиколя магазините и ще проверя дали мога да ги намеря и да ги сменя. Размерите за сега няма как да ги кажа, защото нямам с какво да ги измеря, но ще ги добавя по късно за да ги има и да не се чуди някой друг като мен какви са.
И така...продължаваме.
Успях да намеря такива О пръстенчета. Те са с размери: 3x1.5 -1бр и 9x1.5 -1бр. Намерих ги в един магазин за хидравлични системи и елементи за хидравлики. Да ги похваля хората, които подходиха с голямо внимание и търпение, имат невероятна голям избор от О-пръстени за всичко. За Враца, мога да дам точен адрес на магазина.
След като всичко омазах леко с грес и сглобих, стана според мен доста добре. На теста утре ще си покаже.
Да спомена само и това, че като вече сте сглобили всичко и накрая трябва да сложите пръскалката. Новия комплект е доста стегнат там където пръскалката влиза в тръбичката. Слагате малко грес на пръскалката да е мазно так където ще влиза в тръбичката, намествате я правилно, и ако не иска да влезе при натиск с ръка, може да използвате малко чукче с което мноооого внимателно да чукнете по пръскалката докато влезе до край.
Ще споделя утре дали сме постигнали искания резултат.
След направените проби всичко е ок и имам вече идеално работеща и пръскаща задна чистачка
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта