Огледала с подгряване

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Нед 12 юни 2005 18:49


Хвала на такъви сръчни хора.
Евала. Много добра идея.
:yeaha:




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 02 дек 2005 22:39


идеята е супер поздравления.
а на нормалните огледала БЕЗ нагреватели как е залепено заводско огледалото за пластмасата (и голямата черната и после малката кръглата в средата)?


Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dready » Пет 02 дек 2005 23:22


pas1.8mi написа:Понеже аз не съм свалял до сега стъклото на огледалото,може ли да опишеш как точно става това.Пъхваш някакво лостче? :roll:


Ами понеже на мен ми гепиха само огледалото ,се наложи да купя и да сложа, след което се оказа че е много надрано и отидох да ми го сменят на симеон.Свалих го като извътрях огледалото максимално на ляво и единя край се подаде достатъчно за да можеш да го на тиснеш и да го свалиш.Самото огледало се държи на 4 щипки разположени в кръг и би трябвало с нормален напън да го свалиш :)


Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivcho » Вто 06 дек 2005 15:08


Идеята е супер и както виждам лесно изпълнима. Само едно питане това е когато имаш опънати кабели до огледалата, има ли някой който може да каже ако нямаш такива кабели как става номера?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ами ако нямаш, гледаш дали можеш да прекараш

Мнениеот wili98 » Вто 06 дек 2005 16:41


трябва да свалиш огледалото/стъклото му де/, и се вижда... дали можеш да прокараш кабели.
Ако си като при моето поло да не може зарязваш всичко и майна му


Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivcho » Вто 06 дек 2005 16:52


Съжалявам че не се изразих правилно. Кабели могат да се прекарат въпроса е до къде трябва да ги пусна трябва ли да слагам някакви релета, бушони и други подобни ел. материали. :oops:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 06 дек 2005 17:53


Аз на Пассата ги пуснах до ключа за подгряване на задното стъкло.Включих ги паралелно на него и до сега нямам проблеми.Нагревателите ми се получиха по 15 ома.


ATC
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 24 окт 2005 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ATC » Вто 06 дек 2005 21:27


извинявам се ама може ли снимките да ги качиш някъде другаде че нито от вкъщи нито от работа не се отварят ,ако може някой да ми ги прати на мейла atc(at)abv.bg


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 06 дек 2005 22:05


Пратете ми снимките на мен: vasstop@vwclub.bg
Аз ще ги кача директно на сървъра.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 07 дек 2005 10:09


pas1.8mi написа:Аз на Пассата ги пуснах до ключа за подгряване на задното стъкло.Включих ги паралелно на него и до сега нямам проблеми.Нагревателите ми се получиха по 15 ома.

Да на практика и заводско там се свързват :)
Трябва да се направи една лека сметка, колко ампера ще минават през ключа, за да не стане после инфекциозно за търсене на ключ.
Но на практика можеш да сложиш едно реленце 20А и да го зелепиш около жиците, и да мирясаш със секакви грижи с ключа.
Но все пак този ключ би трябвало да издържи.


Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivcho » Сря 07 дек 2005 12:35


Благодаря, ще сложа релето.


Потребителски аватар
Rumen_K
Мнения: 69
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rumen_K » Сря 04 яну 2006 11:20


на мен по ми е интересно слагането на оригинални електрически огледала (заедно с копчелъците им) че стария ми голф 3 беше с такива и сега ми липсват :-)


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Нед 17 сеп 2006 21:40


Имам предложение за осъществяване подгрева на огледалата. Наскоро го направих и се получи много добре. Преди да се впусна в описание искам само да спомена, че отоплението помага перфектно и при дъжд, тъй като води до изсушаване на огледалата.

Какво Ви е необходимо:

1. двойнозалепваща лепенка на Теса
2. реотан за бързовар
3. около 2 часа свободно време
4. търпение

Няма да се спирам на махането на огледалото, описано е подробно в началото на темата. Само да Ви кажа - внимавайте като го сваляте, може да се счупи при повечко напъване (ако сте с Голф 2 например) :D

1. Огледалото трябва да бъде отлепено и хубаво почистено. Върху огледалната повърхност поставяте един слой двойнозалепваща лепенка.

2. Сега идва по-неприятното - да подготвите реотана. За целта трябва да го развиете, като за по-лесно поставяте с него пирон или нещо тънко, което да влиза свободно, след което теглите от същия кряй реотана.

3. С помощта на 2 броя клещи - по-големи и по-малки огъвате реотана както е показано на снимката. Това е най-неприятният момент и трябва да имате търпение. На мен ми отне около 15 минути да направя това на снимката. Дължината зависи от огледалото. Старарайте се да покриете масимално голяма площ от отгледалото.

Изображение

При мен подгревът накрая се състоеше от черити реда. Височината на всеки сегмент е 10 мм, а стъпката 5 мм.

4. След като подгревът е готов (захващането на захранващите кабели също е описано подробно в началото от ЧАНДЛЪР БИНК, 10х) отлепвате горния слой на лепенката върху огледалото. Поставяте реотана и го натискате да се залепи хубаво.

5. Поставяте още един слой двойнозалепващо, така че реотанът да остане притиснат меджу двата слоя лепенка

Изображение

6. След като сте облепили изцяло реотана изрязвате стърчащате лепенка с бръснарко ножче

ЛЕКО С ПРЪСТИТЕ! :x

Ето как изглежда накрая

Изображение

Съпртивлението при мен се получи около 13.6 ома, което при едно работно напрежение от 14.4 волта Ви дава около 15 вата.

7. За свързването - пак няма да навлизам в подробности - има го описано. Аз си изведох допълнителни кабели и поставих отделен ключ в купето, същия като този за отопление на задното стъкло.


Следва залепване и ... :011: :011: :011:

P.S. Не забравяйте да свържете огледалото, преди да го залепите на мястото му.


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Пон 18 сеп 2006 2:28


отдавна съм прочел темата и живо се интересувам от операцията, бях тръгнал да си я правя на моята кола, но никъде не мога да намеря кантал!!!навсякъде ме гледат като извънземен, откъде мога да си купя???


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Пон 18 сеп 2006 7:42


Купи си реотан за открит котлон или за бързовар. Този, който аз използвах беше около 2 киловата. Продарат във всеки магазин за ел. материали. Просто трябва да го развиеш, както съм писал, или го използвай навит, като го разтеглиш.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта