Здравейте колеги,
Вероятно на повечето от вас се е случвало да карат или притежават автомобил без или с повредено подгряване на задното стъкло.
Преди седмица си закупих МПС и един от многото проблеми беше точно този. Планката на подгряването беше разлепена, а също така имаше и една две прекъснати писти на реотанчетата.
Разбира се взех мерки да отремонтирам повредата до колкото е възможно в домашни условия
През изминалата седмица си набавих необходимите метериали и днес запретнах ръкави и се преборих...
Необходими материали:
1. Спирт за почистване
2. Парцалче
3. Фина шкурка
4. Хартиена лепенка
5. Макетно ножче
6. Електропроводимо лепило (комплект с малка четчица)
7. Лепило поксипол - за подсилване
8. Мултицет
9. Малко нерви, свободно време и благоприятни метеорологични условия
И така, след като имаме установена повреда, първото нещо което направих е да проверя дали стига ток до планките на задното стъкло. След като се уверих, че веригата е изправна се заех да прегледам внимателно всяка една писта за прекъсвания. С фината шкурка добре почистих разлепената планка и лекичко само драснах основата където трябва да легне. Със спирт за горене и чисто парцалче почистих мястото, както и зоните с прекъснати писти. Облепих пистите внимателно от двете страни с хартиено тиксо оставяйки съвсем тънък процеп където минава самата нишка на реотанчето. Внимателно нанесох с четчицата от електропроводимото лепило по продъкжение на прекъснатите писти, по планката и по основата. След около час когато се уверих, че всичко е добре изсъхнало, отстраних тиксото от прозореца и подсилих планката с мъничко поксипол (само за здравина). С макетното ножче много внимателно почистих излишното лепило от пистите. Важно е да се знае, че ивичките лепило трябва да са изключително тънки, защото в противен случай загряват прекалено силно и са възможни неприятни последици (като спукване на прозореца). Почистих отново със спирт от остатъци и от лепилото на тиксото.
Последвалият тест показа 100% изправност на подгряването
Вече съм готов за предвиденото затъмняване на задните стъкла на автомобила
Задължително тествайте спойките с ръка при включено подгряване. Ако пари трябва да ги изтъните с макетното ножче!
Ето и малко снимки:
ПП
Електропроводимото лепило което ползвах е BISON Electro. Цената му в бриколаж е 35,50 лв. Просто не намерих друго, а и нямах време да търся. Ако някой има идеи за друго качествено и по-евтино лепило да свирка
Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Последна промяна от groznika на Съб 23 фев 2008 19:00, променено общо 2 пъти.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Аз си купих за 15 и мислех че съм ударил джакпота.Но не стана нищо тоест тези които лепих си останаха неработещи.Може би съм приложил по малко професионализъм от необходимото но бързах.Ще повторя процедурата при първо свободно време.
Темата е прекрасна и с достатъчно документален материал както мултимедиен така и текстов.
Благодаря на автора.
Темата е прекрасна и с достатъчно документален материал както мултимедиен така и текстов.
Благодаря на автора.
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Bobcho_82 написа:Здравейте колеги в магазин "Конрад" на ул.Прага се продава електропроводяш сребърен лак. Който върши съшата работа както и лепилото от бриколаж и е на цена 12лева. До сега съм възтановил прекъснати нагреватели на поне 4 коли и няма оплаквания вече 3-4 месеца.
Еваларка пич Жалко, че нямах възможност да потърся по магазините за електроника... За конрад пък въобще изключих...
- DJ_TOLYO
- Мнения: 1245
- Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Търговище
Bobcho_82 написа:Здравейте колеги в магазин "Конрад" на ул.Прага се продава електропроводяш сребърен лак. Който върши съшата работа както и лепилото от бриколаж и е на цена 12лева. До сега съм възтановил прекъснати нагреватели на поне 4 коли и няма оплаквания вече 3-4 месеца.
Ами за нито една работеща линийка дали ще стане... Че при мен е така...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
DJ_TOLYO написа:Bobcho_82 написа:Здравейте колеги в магазин "Конрад" на ул.Прага се продава електропроводяш сребърен лак. Който върши съшата работа както и лепилото от бриколаж и е на цена 12лева. До сега съм възтановил прекъснати нагреватели на поне 4 коли и няма оплаквания вече 3-4 месеца.
Ами за нито една работеща линийка дали ще стане... Че при мен е така...
Съмнява ме да ти изгори всичко.Може да имаш хлабава връзка в някоя от кабелните обувки на нагревателя!
- DiMiTaR_k
- Мнения: 281
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 11:29
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: Сопот/София
pas1.8mi написа:DJ_TOLYO написа:Bobcho_82 написа:Здравейте колеги в магазин "Конрад" на ул.Прага се продава електропроводяш сребърен лак. Който върши съшата работа както и лепилото от бриколаж и е на цена 12лева. До сега съм възтановил прекъснати нагреватели на поне 4 коли и няма оплаквания вече 3-4 месеца.
Ами за нито една работеща линийка дали ще стане... Че при мен е така...
Съмнява ме да ти изгори всичко.Може да имаш хлабава връзка в някоя от кабелните обувки на нагревателя!
Колега на мен от всички ми работят само 2 и е сигурно че не е от връзките
- Bobcho_82
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: GU+
- Местоположение: София
Колеги решението е само едно въоръжавате се с търпение и проверявате на първо време дали идва ток до клемите на стъклото. Поселе измивате стъклото с препарат за прозорци хубаво и от двете страни. Подсушавате като движите кърпата задължително по посока на нагревателните нишки След което идва ред на оглеждането най- лесно е при вдигнат капак (който може де ) останалите на място . При огледа срещу светлината се виждат много лесно прекъснатите нишки защото мястото е станало прозрачно. Друг начин е чрез опипване на стъклото на някои места дори се получават вдлъбнатинки на мястото на прекъсването. След това се процедира по описания от колегата groznika начин отново почистване облепване и намазване с лепилото или лака.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
нагревател
Аз също имах по миналата зима проблем с реотана и купих от Конрад сребърното лепило за което е писано по-горе.
Като прегледах по внимателно пистите наистина се виждаха по прозрачни места и там беше прекъснато.По технологията която е описана от автора направих всичко ,като за по здраво минах 3 пъти с лепилото след изсъхване на предишен слой и от тогава за 2 г. нямам проблем с отоплението на задното стъкло.На местата където е лепилото се вижда че е по светло,като петънце,но това не ме вълнува,важното е да нагрява.
Като прегледах по внимателно пистите наистина се виждаха по прозрачни места и там беше прекъснато.По технологията която е описана от автора направих всичко ,като за по здраво минах 3 пъти с лепилото след изсъхване на предишен слой и от тогава за 2 г. нямам проблем с отоплението на задното стъкло.На местата където е лепилото се вижда че е по светло,като петънце,но това не ме вълнува,важното е да нагрява.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта