От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Значи вчера карах след едно такова от около Чирпан до София по Тракия, през цялото време джареше 140-150, ту го настигах ту изоставах, явно доста върви защото се изстрелваше като торпедо от 140 нагоре. По завоите надолу към София го загубих, защото доста вдигна скоростта. Бях впечатлен от темпото което поддържаше, доста широко освен това и високо, може би ще е добра кола. Ако може да избута по 600-700 километра на веднъж ще е чудно.
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Мен пък инфраструктурата ме впечатли, общо взето ... екзотика си е. На обществените зареждачки тока не се ли заплаща?
В Йордания(!) съм виждал мобилни зареждачки (пикапи) по магистралата. Не знам с батерии ли са или с агрегат, но пак е някакво решение :)
В Йордания(!) съм виждал мобилни зареждачки (пикапи) по магистралата. Не знам с батерии ли са или с агрегат, но пак е някакво решение :)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Зареждачките на ELDRIVE се заплащат. Точно на ID.3 зареждахме на бензиностанция Шел в Монтана. За около 1 час зареди 40 kW и струваше 20 лв. (0.50 лв начална такса и 0.50 лв на киловат).
После се повозихме до Враца и пещерата Леденика и на връщане отново заредихме, за да ни е спокойно през Петрохан - още десетина лева и 20 kW.
Има и безплатни зарядни станции - такава има например на Еко на бул. България в София. Има и други и реално наистина може да се движиш безплатно.
Интересното е, че докато седяхме и чакахме да се зареди колата, изхарчихме повече пари за кафета и хапване в бензиностанцията, отколкото за тока, който се зареждаше.
После се повозихме до Враца и пещерата Леденика и на връщане отново заредихме, за да ни е спокойно през Петрохан - още десетина лева и 20 kW.
Има и безплатни зарядни станции - такава има например на Еко на бул. България в София. Има и други и реално наистина може да се движиш безплатно.
Интересното е, че докато седяхме и чакахме да се зареди колата, изхарчихме повече пари за кафета и хапване в бензиностанцията, отколкото за тока, който се зареждаше.
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
С тези 40КВ колко км ще измине пълен?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Батерията беше 58 kW на колата, която карахме - VW ID.3 1st Edition - 204 к.с. и 310 Nm.
При нормално каране - 15-16 kW/100 км. Магистрално харчи повече - може и 20 и нагоре, особено с висока скорост. Общо взето при електричките градското е едно от най-икономичните.
Набира много бързо до 160, но там някъде всичко приключва - около 165 км/ч. Иначе 0-100 е 7.3 безшумни секунди - доста приятно.
При цена на тока около 23 стотинки на kW за домашни потребители, ако си зареждаш колата вкъщи и ходиш с нея на работа общо взето ще излиза по около 4 лв на 100 км.
Дори да нямаш бързозарядна станция, каквато ползвахме (50kW за час - реално зареди 40), а да си ползваш зареждането в обикновен контакт с 2kW за час, пак не е проблем - ако вечерта оставиш колата за 12 часа, това са 24 киловата за нощ.
Отделно има зарядни устройства на цени около 1000 лв, които зареждат с около 7 kW/h, което позволява да се зареди батерията на ID.3 изцяло за около 8 часа.
При нормално каране - 15-16 kW/100 км. Магистрално харчи повече - може и 20 и нагоре, особено с висока скорост. Общо взето при електричките градското е едно от най-икономичните.
Набира много бързо до 160, но там някъде всичко приключва - около 165 км/ч. Иначе 0-100 е 7.3 безшумни секунди - доста приятно.
При цена на тока около 23 стотинки на kW за домашни потребители, ако си зареждаш колата вкъщи и ходиш с нея на работа общо взето ще излиза по около 4 лв на 100 км.
Дори да нямаш бързозарядна станция, каквато ползвахме (50kW за час - реално зареди 40), а да си ползваш зареждането в обикновен контакт с 2kW за час, пак не е проблем - ако вечерта оставиш колата за 12 часа, това са 24 киловата за нощ.
Отделно има зарядни устройства на цени около 1000 лв, които зареждат с около 7 kW/h, което позволява да се зареди батерията на ID.3 изцяло за около 8 часа.
- Bogdan88
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: CUAA
- Местоположение: София
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
На мен лично видеата ми харесаха. Можеше под второто видео да пише porSche, а не "porche" ама няма нищо. Иначе не мога да си представя, как ще дам 60К за автомобил за да не плащам после за гориво. Обаче и аз се обърнах след едно такова, ако не друго поне е интересно.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Vlad777 написа:зареждането в обикновен контакт с 2kW за час, пак не е проблем - ако вечерта оставиш колата за 12 часа, това са 24 киловата за нощ.
Отделно има зарядни устройства на цени около 1000 лв, които зареждат с около 7 kW/h, което позволява да се зареди батерията на ID.3 изцяло за около 8 часа.
Защо 2кВт?
От стандартните български контакти би трябвало да може да се дърпа около 3,5кВт?
Какви са тези зареждачки по 7кВт? Какво има вътре, изобщо може ли да ми някакъв линк, където да прочета по-подробно за зареждането.
Тоя симпатяга много го харесвах, като водеше Старт от скрапа по Дискавъри, ама после той изчезна някъде и го заместиха някви американски траверси. Сега му се зарадвах, че пак го виждам. Та според него електрическите VW били супер, ама самите дилъри на марката ги саботирали, щото нямали далавера от следпродажбена поддръжка на елколи. Доколкото разбрах са правили експеримент с посещение при 50 дилъра за покупка на елкола и 27 от тях са опитали да ги откажат от електричката и да им пробутат ДВГ.
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
И след като се заплаща зареждането - защо е 0лв. написано?
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Е защото тук там има и безплатни зареждачки, само че чакаш ред и зарежда бавно. Общо взето ако си ОК да кибичиш 10-20 часа по бензиностанциите, ще ти е безплатно. Иначе ще кибичиш само 4-5-6 часа и ще ти излезе една идея по-евтино от метанов пасат примерно.
За сега в БГ електричката е ОК само за градско, и то ако разполагаш с гараж/къща. За междуградско не става.
За сега в БГ електричката е ОК само за градско, и то ако разполагаш с гараж/къща. За междуградско не става.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Ето примери за зареждачки: https://noark-electric.bg/bg/kategorii/ev_chargersktamen написа:От стандартните български контакти би трябвало да може да се дърпа около 3,5кВт?
Какви са тези зареждачки по 7кВт?
60 к е базовата версия с малката батерия и 125 к.с. За добре оборудван екземпляр с най-голямата батерия и 204 к.с. - 95 к.Bogdan88 написа:Иначе не мога да си представя, как ще дам 60К за автомобил за да не плащам после за гориво.
Едва ли спестените пари за гориво са толкова голям фактор при покупката. Друг автомобил с 200 к.с. би харчил с около 15 лв на 100 повече за гориво, отколкото електричката за ток. Това са 15000 лв за 100 000 км. Което не е супер много.
Друг е въпроса каква друга кола може да се купи за толкова пари, която разполага с 200 к.с. и с техниката, която има в ID.3.
Само в новия Туарег бях виждал до момента круиз контрол, който взима предвид не само знаците и ограниченията, но и особеностите на пътя - завои, кръстовища, кръгово... Независимо от знаците, при активиран круиз контрол, колата намалява автоматично до безопасна скорост за взимане на остър завой или навлизане в кръгово движение или кръстовище.
Отделно матричните лед фарове, инфотейнмънт системата и други заигравки, които са налични само в много високите класове автомобили.
Та от тази гледна точка и като се комбинира с пътното поведение, което изпробвах лично по завоите от Враца към пещера Леденика, за мен ID.3 е доста атрактивен автомобил, който едновременно може и да те вози когато решиш, а позволява и да го караш.
повечето платени зарядни станции са 25 или 50 kW, което означава, че VW ID.3 с най-голямата батерия от 77 кW ще се зареди за 3-4 часа на малкото зарядно. Освен това не е нужно да се зарежда до горе. Освен това на бързото зарядно ще се зареди за 2 часа макс.VWGT написа:Е защото тук там има и безплатни зареждачки, само че чакаш ред и зарежда бавно. Общо взето ако си ОК да кибичиш 10-20 часа по бензиностанциите, ще ти е безплатно. Иначе ще кибичиш само 4-5-6 часа и ще ти излезе една идея по-евтино от метанов пасат примерно.
Със 77 kW това си е доста сериозен пробег и спокойно може да стигне София-Бургас, без да се налага да зарежда.
Метановият пасат не може да се сравнява с ID.3, нито като динамика, нито като пътно поведение и технологии.
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Електричката не може ли да се държи на улицата??? От тук идва въпроса какво става с батериите зимата, сега е топло, но имаме си температури от -20-25г Или пък лятото при 35г ако я включиш в зареждачката.
Много хубави коли са , признавам много екологични и икономични, но ако ще се ползва само в София, за тези 3г който им дават, няма ли да е по добре с градски транспорт или такси.
Много хубави коли са , признавам много екологични и икономични, но ако ще се ползва само в София, за тези 3г който им дават, няма ли да е по добре с градски транспорт или такси.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Vlad777 написа: Ето примери за зареждачки: [url]https
От линковете не става ясно как се случва самото зареждане. Всъщност още снощи се опитах да разпитам Гугъл, ама всички резултати са като твоя линк, общи приказки без технически детайли.
Някой ако попадне на по-техническо издържано обяснение, ще му бъда благодарен да качи линк.
За зарежднето би трябвало да са нужни няколко стъпки:
1 Мрежовото напрежение се изправя.
2 Изправеното напрежение се подава към някакъв драйвер, който да контролира зарядния ток и ако е нужно и напрежението.
3 И от драйвера, токът влиза в батерията.
Ама тези стъпки може да не са точно такива и може да не са в тази последователност.
Интересува ме кой чарк къде се намира - в колата или в зареждачката? Ясно е, че щом може да се вържеш към обикновен контакт, в колата има всички нужни чаркове, но как колата разбира колко ампера може да дърпа от мрежата? Тези мощните домашни зареждачки май са най-обикновени контакти, ама с по-здрави метални части и позволяват по-големи токове. Примерно, ако инвестирате 8лв в такъв контакт https://elpan.bg/product/%D0%BA%D0%BE%D ... 1pne-230v/ и го монтирате до таблото ще можете да дърпате 7кВт от него. В зарядните от линка на Владо имало и ДТЗ, но и то е евтино и може да се добави в самото табло, ако вече не е монтирано от строителя, а има и подобни контакти с вградена ДТЗ, които пак са със съвсем поносими цени. Има ли нещо в тези скъпи зарядни, дето ги отличава от такъв контакт или разлката е само в цвета и формата?
Какво представляват мощните зарядни станции - просто изправители с 4 мощни диода или има още нещо вътре
Никак не ми харесва наместването на куп посредници, всеки от които с внушителна комисионна, между жиците на Енергото и изводите на батерията. Затова искам да си изясня тези детайли. Едва ли някой ще се радва да плаща на посредницте повече отколкото би струвал бензина за същите километри с подобна кола.
Тук в Лондон, по много тротоари са наредени колчета с контакти по тях. И в тези конаткти се включват колите за зареждане, честа гледка е кабел пресичащ тротоара и покрит с предпазна скосена лента и стигащ пак до колата. Подобни зареждачки не изискват големи инвестиции и са напълно възможни и в България.
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Значи в Европа се работи по проект за 400кв станция. тая батерия дето е 75кв според вас за колко време ще се зарежда ? Кви са тия свободни полемики, че ще киснете по 10 часа на бензиностанция. Тва е все едно да сравнявате да тръгнете с нормална кола и вместо да има помпа на бензиностанцията да ви дадат 1 кофичка и сами да си гребете и сипвате. Когато планираната инфраструктура се внедри, ествествено, че никой нормален няма да отдели повече от 30-45мин макс 1 час да зарежда.
Които се интересува нека си провери сам CHAdeMO какво е. Само да вметна, че китайците си разработват 900кв станция (600Ампера на 1.5кВолта). Също така силно препоръчително е да си направите свободна проверка какво е V2G/VGI интеграция. Принципа на действие на всички станции е един и същ, разликата е в протокола на колата и станцията. Т.е. колата казва: Ей, аз мога да приема макс 75кв -100кв -150кв и т.н. Ако станцията поддържа това, си зарежда, ако не - колкото поддържа станцията и така ....
Които се интересува нека си провери сам CHAdeMO какво е. Само да вметна, че китайците си разработват 900кв станция (600Ампера на 1.5кВолта). Също така силно препоръчително е да си направите свободна проверка какво е V2G/VGI интеграция. Принципа на действие на всички станции е един и същ, разликата е в протокола на колата и станцията. Т.е. колата казва: Ей, аз мога да приема макс 75кв -100кв -150кв и т.н. Ако станцията поддържа това, си зарежда, ако не - колкото поддържа станцията и така ....
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
biol написа:Електричката не може ли да се държи на улицата???
Таргет-групата на тези автомобили не са хора, живеещи в панелки, каращи със средна заплата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта