Какво да правя с тая музика
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Какво да правя с тая музика
Допреди седмица конфигурацията беше следната: CD Kenwood 4x50, отпред с оригиналните колони на VW, отзад на кората два баса х 100w /български/, две пищялки /пак БГ/ и две пищялки от тия малките кръгличките. Усиулвателя е Pioneer 2 х 120 peak /2х70 count play/ или bridged 1x240 peak /1x120 count play/ демек тия в скобите сигурно са реални. Беше вързано по следния начин: изходите от ЦД-то за задните колони в усилвателя, а изходите от усилвателя през филтри та до гореизброените говорители. Предните изходи на ЦД-то до предните говорители. Всичко си беше ОК и свиреше перфектно.
Преди два дни си взех една кутия /туба/ и вкарах единия бас в нея. Сега се получава следното предните от ЦД-то в предните колони, а задните както са лява и дясна в усилвателя, а от него в тубата само че нали е една и съм я вързал на bridge на изхода от усилвателя. При този вариант губя стереото т.е. 2 отпред и тубата отзад. Свири само че като се усили повечко започва да вибрира цялата кола /става дума за покрив, шибидах и др./ и се получава много кофти звук. Също така отзад няма пищялки щото няма къде да се вържат.
Другия вариант е от изхода на ЦД-то /нискочестотен май се викаше/, един такъв с чинчове във входа на усилвателя /и той с чинчове/ и двата изхода за задни говорители остават свободни за пищялки или направо две елипси. Да ама като го вържа така направо ми изчезва баса. Дайте съвет нормално ли е това с чинчовете са е по слаб сигнала и защо е така. Писна ми и накрая ше взема да си взема бас бокс ли, банд пас ли или като и там да му се казва, направо за двата баса.
Преди два дни си взех една кутия /туба/ и вкарах единия бас в нея. Сега се получава следното предните от ЦД-то в предните колони, а задните както са лява и дясна в усилвателя, а от него в тубата само че нали е една и съм я вързал на bridge на изхода от усилвателя. При този вариант губя стереото т.е. 2 отпред и тубата отзад. Свири само че като се усили повечко започва да вибрира цялата кола /става дума за покрив, шибидах и др./ и се получава много кофти звук. Също така отзад няма пищялки щото няма къде да се вържат.
Другия вариант е от изхода на ЦД-то /нискочестотен май се викаше/, един такъв с чинчове във входа на усилвателя /и той с чинчове/ и двата изхода за задни говорители остават свободни за пищялки или направо две елипси. Да ама като го вържа така направо ми изчезва баса. Дайте съвет нормално ли е това с чинчовете са е по слаб сигнала и защо е така. Писна ми и накрая ше взема да си взема бас бокс ли, банд пас ли или като и там да му се казва, направо за двата баса.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 15:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Свържи си чинчовете от плейър-а към усилвателя и после провери на самият усливател трябва да има настройка на новото (level), която да варира примерно от 1 mV до 6 mV. Ако ти се струва, че няма бас може да от това, че усилвателя ти не е съгласуван с плейър-а. Най-общо - ако плейър-а изкарва 4 mV (макс.) на изхода от чинчовете трябва да сложиш и настройката на усилвателя на 4 mV. Така като усилиш плейър-а на 100 процента и усливателя ще се усилва на 100%. Ако искаш по-силен бас можеш да сложиш усливателя на 2 mV - какво се получава...усливателят ще се усили на 100% волуме още когато плейърът ти е усилен едва на половина. Но внимавай защото така може да изгориш нещо ако усилиш повече от половината.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Иначе препоръчвам ти следното свързване -
бас тубата към усилвателя мостово, а задните и предните колони на касетофона (за отзад по-добре вземи две елипси ще ти решат проблема с бг басове, пищялки и филтри и тн.)
Има и вариант наречен tri-mode, при който се свързват двете задни и тубата заедно към усливателя, но това води до други усложнения като направа на филтри за задните и за тубата, защото ти трябва цялата честотна лента заради задните колони и няма да можеш да ползваш вградения активен lowpass филтър на усилвателя.
бас тубата към усилвателя мостово, а задните и предните колони на касетофона (за отзад по-добре вземи две елипси ще ти решат проблема с бг басове, пищялки и филтри и тн.)
Има и вариант наречен tri-mode, при който се свързват двете задни и тубата заедно към усливателя, но това води до други усложнения като направа на филтри за задните и за тубата, защото ти трябва цялата честотна лента заради задните колони и няма да можеш да ползваш вградения активен lowpass филтър на усилвателя.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи усилвателя има една врътка GAIN Control май така пишеше - от 0.4mV до 6 V /ако не се лъжа/. Как да разбера ЦД-то колко му е на изхода /не мога да си намеря книжката, а в интернет нищо не намирам/.
Иначе идеята е следната: тубата мостово към усилвателя на който ще е включено LPF за да не слагам други филтри. Предните си остават така както и до сега - към предните изходи на СД-то. А отзад или 2 елипси или старите пищялки, ама среди трябва някъкви да взема /имам филтри за ниски и високи/
Имам още няколко въпросчета. 1. Вярно ли е че тия пищялки малките кръгличките товарят много - щото като усиля повечко /само на пищялки/ и ми гасне СД-то.
2. Какви трябва годе долу да сда настройките на СД-то за бас, среди и високи са ми от -8 до +8 - как да са за най-добър и чист звук. И какво трябва да е отношението предни/задни /от -15 до +15/ - точно на средата ли е най-добре да е т.е. на 0.
3. Може ли това вибриране на ламарините да е от говорителя. Дават му от 25-4000 Hz. На един познат е от 10-500 Hz и в колата не може да се стои, но не жужи ламарината.
Иначе идеята е следната: тубата мостово към усилвателя на който ще е включено LPF за да не слагам други филтри. Предните си остават така както и до сега - към предните изходи на СД-то. А отзад или 2 елипси или старите пищялки, ама среди трябва някъкви да взема /имам филтри за ниски и високи/
Имам още няколко въпросчета. 1. Вярно ли е че тия пищялки малките кръгличките товарят много - щото като усиля повечко /само на пищялки/ и ми гасне СД-то.
2. Какви трябва годе долу да сда настройките на СД-то за бас, среди и високи са ми от -8 до +8 - как да са за най-добър и чист звук. И какво трябва да е отношението предни/задни /от -15 до +15/ - точно на средата ли е най-добре да е т.е. на 0.
3. Може ли това вибриране на ламарините да е от говорителя. Дават му от 25-4000 Hz. На един познат е от 10-500 Hz и в колата не може да се стои, но не жужи ламарината.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи за отзад си вземи трилентови елипси те си имат и среди...така е най-лесно иначе ще трябва да взимаш най-малкото басови говорители и пищялки, да ги разделяш с филтри и тн. Друго решение е широколентови говорители, които имат една фуния в средата, която изкарва среди и високи докъм 16 килохерца, но пък тези говорители обикновено не изкарват много бас, защото са хартиени и са с малък ход.
Иначе точно това е врътката Gain control ili Level. На моя Pioneer ЦД изхода му е 4 mV, но незнам дали на всички е така и какъе точно модел е твоя..сложи го на 4 и няма да сгрешиш, защото ако го сложиш на 2 пък касетофона ти дава 4 можеш да изгориш говорителя на бас тубата.
Иначе за настройки ти препоръчвам да не слагаш никакви еквалайзери, а още като си правиш музиката да си я нагласиш да е равномерен звука...иначе за баланс предни и задни се прави на ухо (макар че най-добре е да го направиш така че да е балансирано и без тази корекция). Иначе колоните отпред трябва да ги чуваш добре, за да имаш усещането, че звука идва отпред..иначе е гадно...за отзад няма такова значение. Просто на ухо ще го направиш това. За отпред е добре да имаш добре изразени среди и високи точно за да ти създават усещането, че хората пеят и говорят отпред, а не отзад За дрънчене на ламарини си погледни колата от нея е При тези ниски честоти е нормално защото под 40 херца то си е направо вибрация та се утепало
Иначе точно това е врътката Gain control ili Level. На моя Pioneer ЦД изхода му е 4 mV, но незнам дали на всички е така и какъе точно модел е твоя..сложи го на 4 и няма да сгрешиш, защото ако го сложиш на 2 пък касетофона ти дава 4 можеш да изгориш говорителя на бас тубата.
Иначе за настройки ти препоръчвам да не слагаш никакви еквалайзери, а още като си правиш музиката да си я нагласиш да е равномерен звука...иначе за баланс предни и задни се прави на ухо (макар че най-добре е да го направиш така че да е балансирано и без тази корекция). Иначе колоните отпред трябва да ги чуваш добре, за да имаш усещането, че звука идва отпред..иначе е гадно...за отзад няма такова значение. Просто на ухо ще го направиш това. За отпред е добре да имаш добре изразени среди и високи точно за да ти създават усещането, че хората пеят и говорят отпред, а не отзад За дрънчене на ламарини си погледни колата от нея е При тези ниски честоти е нормално защото под 40 херца то си е направо вибрация та се утепало
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В краен случай ако не намериш колко mV макс ти изкарва касетофона можеш да замериш с мултицет. Увеличаваш касетофона ПОЧТИ докарай (никога не усилвай докрай, защото....дълго е за обяснение но не усливай и замери на чинча колко миловолта ти дава максимално отчитане...ако е близо до 4 значи е 4 и тн...макар че незнам дали точно това ще ти покаже, защото не съм сигурен при какви условия ги дават тези величини за касетофона..може да е при продължителен сигнал на 1 килохерц, може да е еди как си
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта