Какво да правя с тая музика

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Какво да правя с тая музика

Мнениеот °niksi° » Нед 29 авг 2004 19:42


Допреди седмица конфигурацията беше следната: CD Kenwood 4x50, отпред с оригиналните колони на VW, отзад на кората два баса х 100w /български/, две пищялки /пак БГ/ и две пищялки от тия малките кръгличките. Усиулвателя е Pioneer 2 х 120 peak /2х70 count play/ или bridged 1x240 peak /1x120 count play/ демек тия в скобите сигурно са реални. Беше вързано по следния начин: изходите от ЦД-то за задните колони в усилвателя, а изходите от усилвателя през филтри та до гореизброените говорители. Предните изходи на ЦД-то до предните говорители. Всичко си беше ОК и свиреше перфектно.

Преди два дни си взех една кутия /туба/ и вкарах единия бас в нея. Сега се получава следното предните от ЦД-то в предните колони, а задните както са лява и дясна в усилвателя, а от него в тубата само че нали е една и съм я вързал на bridge на изхода от усилвателя. При този вариант губя стереото т.е. 2 отпред и тубата отзад. Свири само че като се усили повечко започва да вибрира цялата кола /става дума за покрив, шибидах и др./ и се получава много кофти звук. Също така отзад няма пищялки щото няма къде да се вържат.
Другия вариант е от изхода на ЦД-то /нискочестотен май се викаше/, един такъв с чинчове във входа на усилвателя /и той с чинчове/ и двата изхода за задни говорители остават свободни за пищялки или направо две елипси. Да ама като го вържа така направо ми изчезва баса. Дайте съвет нормално ли е това с чинчовете са е по слаб сигнала и защо е така. Писна ми и накрая ше взема да си взема бас бокс ли, банд пас ли или като и там да му се казва, направо за двата баса.




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 29 авг 2004 19:58


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 15:04, променено общо 1 път.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Пон 30 авг 2004 7:56


Свържи си чинчовете от плейър-а към усилвателя и после провери на самият усливател трябва да има настройка на новото (level), която да варира примерно от 1 mV до 6 mV. Ако ти се струва, че няма бас може да от това, че усилвателя ти не е съгласуван с плейър-а. Най-общо - ако плейър-а изкарва 4 mV (макс.) на изхода от чинчовете трябва да сложиш и настройката на усилвателя на 4 mV. Така като усилиш плейър-а на 100 процента и усливателя ще се усилва на 100%. Ако искаш по-силен бас можеш да сложиш усливателя на 2 mV - какво се получава...усливателят ще се усили на 100% волуме още когато плейърът ти е усилен едва на половина. Но внимавай защото така може да изгориш нещо ако усилиш повече от половината.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Пон 30 авг 2004 8:01


Иначе препоръчвам ти следното свързване -
бас тубата към усилвателя мостово, а задните и предните колони на касетофона (за отзад по-добре вземи две елипси ще ти решат проблема с бг басове, пищялки и филтри и тн.)
Има и вариант наречен tri-mode, при който се свързват двете задни и тубата заедно към усливателя, но това води до други усложнения като направа на филтри за задните и за тубата, защото ти трябва цялата честотна лента заради задните колони и няма да можеш да ползваш вградения активен lowpass филтър на усилвателя.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 30 авг 2004 11:43


Значи усилвателя има една врътка GAIN Control май така пишеше - от 0.4mV до 6 V /ако не се лъжа/. Как да разбера ЦД-то колко му е на изхода /не мога да си намеря книжката, а в интернет нищо не намирам/.

Иначе идеята е следната: тубата мостово към усилвателя на който ще е включено LPF за да не слагам други филтри. Предните си остават така както и до сега - към предните изходи на СД-то. А отзад или 2 елипси или старите пищялки, ама среди трябва някъкви да взема /имам филтри за ниски и високи/

Имам още няколко въпросчета. 1. Вярно ли е че тия пищялки малките кръгличките товарят много - щото като усиля повечко /само на пищялки/ и ми гасне СД-то.
2. Какви трябва годе долу да сда настройките на СД-то за бас, среди и високи са ми от -8 до +8 - как да са за най-добър и чист звук. И какво трябва да е отношението предни/задни /от -15 до +15/ - точно на средата ли е най-добре да е т.е. на 0.
3. Може ли това вибриране на ламарините да е от говорителя. Дават му от 25-4000 Hz. На един познат е от 10-500 Hz и в колата не може да се стои, но не жужи ламарината.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Пон 30 авг 2004 12:53


Значи за отзад си вземи трилентови елипси те си имат и среди...така е най-лесно иначе ще трябва да взимаш най-малкото басови говорители и пищялки, да ги разделяш с филтри и тн. Друго решение е широколентови говорители, които имат една фуния в средата, която изкарва среди и високи докъм 16 килохерца, но пък тези говорители обикновено не изкарват много бас, защото са хартиени и са с малък ход.
Иначе точно това е врътката Gain control ili Level. На моя Pioneer ЦД изхода му е 4 mV, но незнам дали на всички е така и какъе точно модел е твоя..сложи го на 4 и няма да сгрешиш, защото ако го сложиш на 2 пък касетофона ти дава 4 можеш да изгориш говорителя на бас тубата.
Иначе за настройки ти препоръчвам да не слагаш никакви еквалайзери, а още като си правиш музиката да си я нагласиш да е равномерен звука...иначе за баланс предни и задни се прави на ухо (макар че най-добре е да го направиш така че да е балансирано и без тази корекция). Иначе колоните отпред трябва да ги чуваш добре, за да имаш усещането, че звука идва отпред..иначе е гадно...за отзад няма такова значение. Просто на ухо ще го направиш това. За отпред е добре да имаш добре изразени среди и високи точно за да ти създават усещането, че хората пеят и говорят отпред, а не отзад :) За дрънчене на ламарини си погледни колата от нея е :) При тези ниски честоти е нормално защото под 40 херца то си е направо вибрация та се утепало :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Пон 30 авг 2004 13:05


В краен случай ако не намериш колко mV макс ти изкарва касетофона можеш да замериш с мултицет. Увеличаваш касетофона ПОЧТИ докарай (никога не усилвай докрай, защото....дълго е за обяснение но не усливай :) и замери на чинча колко миловолта ти дава максимално отчитане...ако е близо до 4 значи е 4 и тн...макар че незнам дали точно това ще ти покаже, защото не съм сигурен при какви условия ги дават тези величини за касетофона..може да е при продължителен сигнал на 1 килохерц, може да е еди как си :)


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 08 сеп 2004 12:05


Ела на срещата в неделя 12.09.2004 да видим какво си направил и ще го спретнем както трябва.....

PACO


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 08 сеп 2004 17:40


Ми то тубата замина и сега пак съм си с старото и изпитано. Два баса /български/ 12" и две пищялки /пак български/.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 08 сеп 2004 17:55


Ти да не си с един червен Голф 2-ка? :) Два баса на кората и две малки пищялки? Че вчера видях един такъв в Стрелбище с два бг баса на кората, които бяха поне 30 цм :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 08 сеп 2004 18:30


Ей тоя на снимката отдолу е. Говорителите са точно такива по 30 см.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 08 сеп 2004 21:08


Я кажи с какво ги захранваш и как си ги пуснал? :) Че с един приятел спорехме, 4е ако са пуснати и за среди направо в колата няма да се трае :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 08 сеп 2004 22:26


Ами досега /допреди 2-3 дни/ бях намалил средите до минимум /незнам защо така, ама чул-недочул/. Оня ден нещо го разбъзиках и много ми хареса как свири като се усилят средите а се намали баса - е верно сега баса е слабичък обаче пък средите и високите са много добре.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Чет 09 сеп 2004 13:27


Да това е ефекта.
Стават супер за среди, но тогава не може да свири като бас.
Самата конструкция на долната трептилка не му позволява това...

PACO


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 09 сеп 2004 17:47


paco написа:Да това е ефекта.
Стават супер за среди, но тогава не може да свири като бас.
Самата конструкция на долната трептилка не му позволява това...

PACO


Стигам до извода че ако искаш и среди и бас да вадят трябва 4 говоритела - 2 за среди и 2 за бас /нали там с филтри съответно за среди и бас./.



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта