Това върши работа за BSM ,струва 9 лв.
Само един съвет от мен,каквото и решение да използвате,захранването да не е от ком порта,едно кабелче до акумулатора преди стабилизатора на платчицата и всичко е ОК,с гарантиран успех !
Кабел за настройка на газов инжекцион...
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Ако някой използва кабел с чип PL2303 и още повече ако кабела е бил предназначен за GSM, е добре да се знае че повечето от тези стандартни кабели осигуряват TTL ниво 3,3V. В някои случаи тези 3 волта не са достатъчни за осигуряване на стабилна връзка с ГИ. Това се проверява лесно , кaто се измери потенциална на pin#4 (PL2303), ако е 3,3В значи кабела осигурява ТТЛ ниво 3,3В. Трябва внимателно да отлепите крачето от платката и да му подадете +5V, за да може изходното ниво да стане 5V. Или в повечето случай от долу на платката има джъмпери за 3,3 и 5В които се укъсяват със спойка, а ако са затворени представляват писта която се разединяват с ножче.
Ако потенциална на pin# 4 е 5V, всичко е наред,и не се преправя нищо.
Ако потенциална на pin# 4 е 5V, всичко е наред,и не се преправя нищо.
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Здравейте! Някой има ли случайно схема за връзването на Газов Инжекцион СИМГАС. Един приятел ми даде пълен комплект, но е ужасен хаос с кабели и тръби и ми е малко трудно да се оправя. В сервиз ми искат 300 лв за монтажа :\
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пет 28 дек 2012 4:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: сливен
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
платката се захранва с 5в, а на от акумолатора идват 12, няма ли да изгори?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Колегата Ronin е упоменал, че платката има стабилизатор, който сваля захранващото напрежение от 12 на 5 волта. Така, че няма страшно няма да изгори.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
d_jord написа:Здравейте! Някой има ли случайно схема за връзването на Газов Инжекцион СИМГАС. Един приятел ми даде пълен комплект, но е ужасен хаос с кабели и тръби и ми е малко трудно да се оправя. В сервиз ми искат 300 лв за монтажа :\
Колега, преди да се хвърляш на този SIMGAS хвърли едно око на тази тема:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... b7aafa247c
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Четох,четох...и реших да попитам-какъв е шанса нещата да станат директно с този адаптер http://www.zahranvane.com/index.php?rou ... uct_id=164 ?
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Подкрепям колегата, отгоре и аз се присъединявам към неговия въпрос!????
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Шанса да стане с този преходник е 100%.Аз съм със симгас версия 3 и използвам подобен usb-ttl интерфейс и се свързах бепроблемно с газовата.Буксата откъм газовата може да намерите в старо захранване за компютър.Ползват се само RX,TX,GND.Има 2 версии на програмата симгас 2 и 3 трябва да се пробва и с двете.Зора е активацията на програмата .На мене ми помогна колега от инфо форума.Успех
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Става кабела, просто чипа е кофти, но за тия пари толкоз.
Може да дропва връзката повече, отколкото трябва :)
Може да дропва връзката повече, отколкото трябва :)
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Tова е без никакво значение, колко е нивото.
Схемата се захранва от 5волта на USB.
За връзка към ЕКУгаз ползваме само Rx, Tx и GND.
За справка - ТТЛ кита на Сириус, ако джъмпера е на 5в - Vcc e 5в.
Ако е на 3.3 - Vcc пада на 3.3в, но след като не го ползваме , дреме ни на колко е
Схемата се захранва от 5волта на USB.
За връзка към ЕКУгаз ползваме само Rx, Tx и GND.
За справка - ТТЛ кита на Сириус, ако джъмпера е на 5в - Vcc e 5в.
Ако е на 3.3 - Vcc пада на 3.3в, но след като не го ползваме , дреме ни на колко е
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
emzobg написа:Tова е без никакво значение, колко е нивото.
..................
Има, има значение, лично съм се убедил и експериментирал, инече няма да пускам напразно постове а и не само аз съм на това мнение
даже за по-интересно съм разделил сигналите с оптрони
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
Прочети хубаво, какво съм написал, в предния пост.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Кабел за настройка на газов инжекцион...
emzobg написа:Прочети хубаво, какво съм написал, в предния пост.
ами прочел съм внимателно какво си написал, но нещо нещата не се връзват.
20-ти крак на FT-то (VCC) е твърдо на 5В през дросел, и не ми е ясно като се превключи жъпера как става 3,3В ? И освен това за стабилна връзка нивото на Тх си е от значение (въпреки че за лог.1 при ТТЛ се приема сигнал >3В).
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта