Проблем с оборотите при работещ климатроник В3

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с оборотите при работещ климатроник В3

Мнениеот zfa159 » Сря 23 яну 2008 0:06


Ето и какво се случва.
Преди (а и сега де ама много слабо и приемливо) имах едно задържане на оборотите след форсиране и пускане на педала на около 2000 оборота.С една хубава центровка на газ и т.н. си се оправи.
Това добре ама сега проблема е друг.
Колата работи на газ (с ламбда контрол е макар,че няма значение) и давам газ до да кажем 3000 оборота.Пускам педала и оборотите падат до ПХ - нормално.
Обаче ако климатроника е пуснат и навън е над +5 градуса (условието да тръгне и компресора за климатроника) неща не стоят така - колата сваля оборотите до 2000 и ги заковова там стабилно.Трябват и около 20 секунди за да ги свали до нормалните за ПХ.Обаче ако през това време загася климатроника оборотите моментално си слизат на нормалните.
Ясно е ,че климатроника и по-точно компресора някак бърка работата ама въпроса е откъде комп-а взима сигнал за да знае кога компресора работи и кога не (мен ме интересува да знам за да сложа едно реленце и рпи работа на газ дори с компресор да не дава възможност за подобни проблеми с оборотите).А ако компресора не си работи (не върши работа да го изскубна от буксата му понеже сигнала преди това някъде заминава в комп-а) няма никакви ядове.
Истината трябва да е някъде в нещото с номер 22 (каквото и да е то) на картинката на куплунга на контролера (ЕКУ-то)
Изображение
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с оборотите при работещ климатроник В3

Мнениеот mafiota » Чет 24 яну 2008 7:48


zfa159 написа:Ето и какво се случва.
Преди (а и сега де ама много слабо и приемливо) имах едно задържане на оборотите след форсиране и пускане на педала на около 2000 оборота.С една хубава центровка на газ и т.н. си се оправи.
Това добре ама сега проблема е друг.
Колата работи на газ (с ламбда контрол е макар,че няма значение) и давам газ до да кажем 3000 оборота.Пускам педала и оборотите падат до ПХ - нормално.
Обаче ако климатроника е пуснат и навън е над +5 градуса (условието да тръгне и компресора за климатроника) неща не стоят така - колата сваля оборотите до 2000 и ги заковова там стабилно.Трябват и около 20 секунди за да ги свали до нормалните за ПХ.Обаче ако през това време загася климатроника оборотите моментално си слизат на нормалните.
Ясно е ,че климатроника и по-точно компресора някак бърка работата ама въпроса е откъде комп-а взима сигнал за да знае кога компресора работи и кога не (мен ме интересува да знам за да сложа едно реленце и рпи работа на газ дори с компресор да не дава възможност за подобни проблеми с оборотите).А ако компресора не си работи (не върши работа да го изскубна от буксата му понеже сигнала преди това някъде заминава в комп-а) няма никакви ядове.
Истината трябва да е някъде в нещото с номер 22 (каквото и да е то) на картинката на куплунга на контролера (ЕКУ-то)
Изображение
Благодаря предварително!


Точно това е буксата чрез която управляващият блок се свързва към климатика (климатроника), и при включен агрегат към управляващия блок се подава инфо, че малко трябва да се вдигнат оборотите, за да се компенсира натоварването от компресора.
Мисля, че (но не съм сигурен!!) за да се подаде инфо към ECU -то 3-ти и 4-ти пин трябва да се окъсят, т.е да се затвори релеен контак.

Но най-добре би обяснил колегата passtv18rp , който на скоро си монтира климатик :roll: :?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 яну 2008 11:55


Ами ще хвана един уред и ще пусна климатроника като се позатопли и ще си каже дали ги дава накъсо двете пинчета или подава някаква информация като напрежение или нещо такова.
Благодаря!


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

klimatronik

Мнениеот svilen5 » Чет 24 яну 2008 16:15


Колега, климатроника и компютура на мотора "си говорят", какво точно е интересно, но е ясно че газовото устройство бярка работата.
Некоректна ламбда(дори и с емулатор, дори и с ламбда контрол)-защо ли?
защото ламбдата се променя(газовете), екуто го отчита, мъчи се да коригира сместа, но не може, колата е на газ, ламбда контрола пооправя сместа но пио бавничко и компа се ушашква напълно-истинска боза, хем той управлвява мотора, хем не и о чудеса-
плаващи режими, твърди 2000 об.-за 10 сек. и прочие...
Аз също минах през тези перипетий, но
на бенз не е така нали.
Така че :
Колата е направена да върви на бенз и климатроника и автоматичната кутия и всички други модули си говорят по определен алгоритъм.
когато сме на газ те не се адаптират към новото гориво, а ние към новата газова пърлачка, която сме яхнали.
:) сори ама това е истината.
Успех с начинанието.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: klimatronik

Мнениеот zfa159 » Чет 24 яну 2008 16:42


svilen5 написа:Колега, климатроника и компютура на мотора "си говорят", какво точно е интересно, но е ясно че газовото устройство бярка работата.
Некоректна ламбда(дори и с емулатор, дори и с ламбда контрол)-защо ли?
защото ламбдата се променя(газовете), екуто го отчита, мъчи се да коригира сместа, но не може, колата е на газ, ламбда контрола пооправя сместа но пио бавничко и компа се ушашква напълно-истинска боза, хем той управлвява мотора, хем не и о чудеса-
плаващи режими, твърди 2000 об.-за 10 сек. и прочие...
Аз също минах през тези перипетий, но
на бенз не е така нали.
Така че :
Колата е направена да върви на бенз и климатроника и автоматичната кутия и всички други модули си говорят по определен алгоритъм.
когато сме на газ те не се адаптират към новото гориво, а ние към новата газова пърлачка, която сме яхнали.
:) сори ама това е истината.
Успех с начинанието.

Това е повече от ясно.Просто все още не ми се иска да изкарам компютъра от играта на 100% и гледам да го оставя да си работи.
Компютъра си говори с климатроника пораеди една причина - тя е да обогатява горивната смес леко за да не се усеща толкова много работата на климатроника и да повдига малко празния ход.
Ще го установя как си приказва.Така или иначе мога да им прекъсна "диалога" понеже следното :
-климатроника едва ли има какво да иска от комп-а като онформация понеже той няма с какво да му е полезен.Освен дали работи двигателя и т.н. Тъй като компютъра е еднакъв за кола с и без климатроник е еднакъв на него няма да му пречи ;)
Общо взето въпроса е климатроника дали не получава някаква информация от компютъра ама.....като го разглобя ще си каже.
Благодаря!


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

комуникация

Мнениеот svilen5 » Чет 24 яну 2008 19:41


така колега, тук работата емай по сложничка, защото компа казва наклимата да се изключи при екстремално натоварване-газ до дупка, режим при който се изисква максимална мощност за ускоряване , а не задухане- :lol: . Подробно описание на тази комуникация съм разбрал по експериментален и документален път. Автомобила е достатъчно сложен и бъгав, но все пак геманския инженер е създал добра кола.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 яну 2008 21:51


Че е добра спор няма.Ама не е направена за газ ;).А пък обстоятелствата ни принуждават да караме на алтернативни горива.
По повод даването на газ до дупка съм пробвал отдавна още - климатика не се гаси или поне при мен де.Общо взето може и да е частен случай може и да е защото пробвах на място.Това лесно мога да го проверя разбира се.
Всякаква информация ми е полезна така че съм благодарен!


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Чет 24 яну 2008 22:19


Колега, сигурен ли си, че не ти е откачена буксата на компресора? Като си купих колата, се оказа, че климатроника ми не работи, но това го разбрах по-късно. Компресора беше развален и като го пуснеш тракаше и бучеше. За това "търговеца", от който купих колата бе откачил буксата / тази, дето захранва компресора /. И аз се чудех защо като пусна климатроника и ми се вдигат оборотите? След ремонта на компресора, нещата си дойдоха на място.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 яну 2008 23:21


Определено си е закачена.Климатроника си работи и няма грижи с работата му.Проблема е че на газ комп-а задържа оборотите високи когато компресора тръгне.
Релано проблема ми се явява комуникацията на компютъра с климатроника или проблема ми е в самия компютър - няма записана грешка а на бензин задържа оборотите не на 2000 а на 1800.
Затова ще го разглобя тези дни.Стъпковото моторче ми е ново и не се съмнявам в него.Остава управлението му ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 яну 2008 21:47


Едно нещо не мога да го схвана :
-контролера (компютъра) няма причина да следи състоянието на ламбда сондата когато преминава от динамичен режим в режим на ПХ.
Ето и защо според мен е така :
Когато се отпусне педала на газта моторчето за ПХ задържа дроселовата клапа отворена на някакво положение - определени обороти.В този момент ТПС-а казва какво е положението на клапата а компютъра си следи оборотите по датчика на Хол.Ключето на стъпковото моторче казва пък,че педала е отпуснат.След това контролера подава комапнда на моторчето за ПХ да започне да сваля оборотите....и то сваля и сваля до един момент,когато ТПС-а регистрира друго положение на дроселоваа клапа (някакво си там съпротивление беше между две от крачетата) и моторчето за ПХ се спре.Също така и датчика на Хол си плюе импулсите и казва на комп-а какви се реалните обороти на двигателя в дадения момент.
Следователно дали ще е закачена/емулирана ламбда сондата в конкретния случай при задържане на оборотите не би трябвало да има конкретно значение - никой не я слуша какви ги говори.В защита на това е експериментът ми - да я откача от компютъра - няма промяна в поведението.
Т.е. компютъра поради някаква причина (все още неясна за мен) в даден моменти спира да се съобразява с ТПС-а и датчика на Хол и започва да си държи константно оборотите по-високи (в моя случай 2000).
Общо взето се съмнявам че има проблем в самия компютър понеже периферията няма как да го побърка :
-при откачена ламбда сонда той раобти в авариен режим т.е. следва зададена програма.Сигнала от нея се игнорира.
-сигнала от ТПС-а на газ и на бензин си е еднакъв - просто някакво напрежение.
-сигнала от датчика на Хол си е еднакъв - импулси спрямо оборотите.
-сигнала от датчика на стъпковото моторче си е еднакъв - има връзка ключето или няма връзка.
Тук точно вече ми става неясно защо оборотите си се бавят - или имам проблем с електронния елемент,който управлява моторчето (един транзистор) или нещо цялата логика куца.
Интересното е,че си го имам и на бензин макар и по-слабо изразено.
Тук говоря за общия случай а не само при пуснат климатроник - там вече е ясно,че съвсем се омазват нещата.Отделно при студен двигател е по-изразено и всеки път поведението е различно - в едни случаи не го прави,друг път го прави,променя се и времето за задържане....тотално омазване на нещата.
А същевременно имам наблюдения върху друг екземпляр със същия двигател и пак на газ - никакви аномалии.Съвсем рядко се случва в много студено време оборотите за малко да се зачудят на 2000 ама е съвсем за малко....
сега направих друг експеримент - засилвам колата и изключвам от скорост - оборотите падат и гасне.След това си я паля пак на скорост и пак същия експеримент - няма проблем.От 10-тина пъти веднъж гасне.
Имам подозрения за гадния транзистор в контролера понеже ако не управлява добре моторчето е възможно да се получават такива аномалии (в даден момент управляващото му напрежение изчезва ама той не реагира навреме или му се появява управляващо напрежение а той не реагира известно време - през което се задържат оборотите...)
Утре ако имам време ще го разглобя да видя какво се случва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 26 яну 2008 18:07


Ударих сериозна греда и засега спирам дотук - моя компютър е с повече крачета от този на картинката....което води до невъзможност да проследя крачетата за комуникация с моторчето за ПХ.
Иначе огледах всичко - няма спукани спойки,няма повредени писти,изгорял елементи,дори няма буклучета или окиси.
Всичко изглежда добре....
Засега го сглобявам за да имам с какво да се прибера до вкъщи :)


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

главоблъсканица

Мнениеот svilen5 » Съб 26 яну 2008 20:16


Брато
стигабсинпълни главата с глупости, моля те.
Компаси е наред. ламбдата се следи постоянно, но корекцията по ламбда е друг въпрос. Компа се шашка защото сместа е вроятно-многовероятно БОГАТА.
Пренастрой изпарителя и опитай пак.
при мен беше така.
до скоро


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 26 яну 2008 20:33


Ми изпарителя го гласих вече многократно.Отделно колата е с ламбда контрол - това пречи сместа ако е богата да остане богата дълго време.
Отделно ламбдата минава през ламбда контрола и оттам към комп-а се подава емулиран сигнал а не истинския - няма причина да се ушашква компютъра :roll:
Дори да откача ламбдата проблема си седи същия - значи едва ли е от нея.
При теб с пренастройка на изпарителя какво постигна? - събирам информация за проблема си и вероятните решения.
Аз винаги мога да забия един резисторен делител след ламбда контрола и да симулирам сигнал за по-бедна смес към компютъра ама въпроса е дали това решава проблема.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 27 яну 2008 16:27


Имам изключително съществен напредък.Като за начало се оказа,че има две версии на компютъра.Моя е с по-новия,който е с 45 пинов куплунг а не с 35 като по-стария.
В Аутодата хората са обяснили подробно кой пин за какво е и какъв сигнал трябва да има там.
По повод комуникацията климатроник/компютър наистина сигнала е доста по-сложен от просто "има връзка няма връзка" и там е обяснено ето така "Signal Type - Random digital signal.No test data available" което значи,че гадовете си говорят.
По повод горивната смес напредък също имам.
Още преди да се занимая сериозно с този проблем стигнах до едно откритие.Ако въртя врътката на изпаритела за бедна/богата смес и обеднявам сместа (тази врътка отстрани която му е) оборотите на ПХ ми падат и комп-а ги увеличава.В едно положение изчезва задържането на оборотите при 2000 или по-точно става изключително малко.Обаче при пускане на газта изчезва и празния ход.Тогава не посмях да регулирам вртъката за празния ход (месинговия болт за отвертка отгоре на изпарителя).
Та питането ми е следното - ако обедня сместа от изпарителя дотолкова,че да не задържа оборотите на 2000 и започна да регулирам празния ход от онази врътка какъв би бил ефекта - дали ще се оправи или ще разбутам колата още по-сериозно.
Газаджията каза,че в момента е нагласил изпарителя както трябва да си е и че задържането донякъде си било нормално и при мен даже било малко.Ама не ми се струва да е нормално да задържа оборотите :roll:


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

газ

Мнениеот svilen5 » Пон 28 яну 2008 13:47


така, здравей
виждам че и ти мирен не можеш да стоиш като мен :D
за врътките:
едната горе- смес на празен ход(може и да се спре до край)
другата отстрани-смес за вървежа-може да храни и тихите обороти
намери комбинацията между двете за да не задържа оборотите
а и:
ако има проблеми по климата-фреон, компресор, датчици докато не го оправиш се ще е кофти-пияни обороти(мъчих се да я карам без фреон с изключен компресор-обикновенно парно-усеща се мама и колица и се шашка. ако всичко е ок с пренастройка ша се оправи
Може да ползваш ВАГ КОМ да видиш за грешки на климата и мотора
моно-мотроник М.А. 1.2.3. ли е?
Той е бая по умен от МА121и МА122
Ша стане-горе главата.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта