Здравейте, на въпросната кола има инжекцион Агис от около 5 години някъде около 50к км. От около 2 3 месеца доста се вдигна разхода на газ. Преди беше около 10 11 ,а сега може и над 15 да отиде ,а карам по един и същи начин. Не я засичам много често ,а и нали скочиха цените с 15ина стотинки последните месеци ,ноо вече започвам да не мога да мина и половината дистанция с количеството газ с което преди съм я минавал. Отделно много често играят оборотите като превключи и не е плавно както преди. Винаги съм сменял филтъра на изпарителя и течната фаза на около 10 12хил км. Отделно не ми работи нивомера на копчето за превключване и газджията като отидох каза ,че било нормално, бързо се чупели. Можел да ми предложи ново за 80 90лв. И си викам по-добре за газ да ги дам...
Към кое да се насоча за проблема с разхода. Не съм карал рейката да ѝ сменят уплътненията както и на изпарителя мембраните не са сменяни. Възможно ли е заради някое от тея двете да се в вдигнал разхода или към друго да се насоча? Благодаря
GOLF 4 1.6 16v не превключва на газ и висок разход РЕШЕНО
GOLF 4 1.6 16v не превключва на газ и висок разход РЕШЕНО
Последна промяна от gddbg на Нед 29 авг 2021 8:55, променено общо 2 пъти.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Кабели свещи ако не са сменяни скоро може и да окажат влияние на мотора
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Може от много неща да е. При мен такива проблеми имаше от газовите дюзи - бяха евтини и на 20-30 хиляди километра трябваше да им правя реглаж с часовника. Rail уж им беше марката.
Има вариант и да имаш теч на газ от изпарител/маркучи след него.
И разбира се има вариант да са кабели/свещи. Но чак толкова висок разход от кабели/свещи очаквам да докара прекъсване и неравномерна работа на мотора.
Иска си диагностика от читав газаджия и евентуално механик. През форума толкова - може да е всичко :) .
Има вариант и да имаш теч на газ от изпарител/маркучи след него.
И разбира се има вариант да са кабели/свещи. Но чак толкова висок разход от кабели/свещи очаквам да докара прекъсване и неравномерна работа на мотора.
Иска си диагностика от читав газаджия и евентуално механик. През форума толкова - може да е всичко :) .
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Ами не мисля ,че е от свещите или кабелите тъй като и те са горе-долу на същите километри, а и са иридиеви пък те нали издържали едно 80 90к км. Кабелите съм ги замервал и са си в норма. Пък и на бензин си е ок. Нямам забележки от към вървеж. За изпускане на газ не мога да кажа ,но мисля , че няма понеже не мирише ,а ми се е случвало да усетя как мирише като изпуска леко газ бутилката след смяна на сонда. Моите инжектори също са на рейл и точно ,защито съм чувал ,че се налага да се калибрират на 40ина хил. км се зачудих дали е възможно да се увеличи чак така разхода. Или за тея мембрани в изпарителя. Иначе нямам оплаквания от вървежа и с изключения на придръпване при превключване на ниските предавки ,но това мисля ,че е от настройката ,а като я карах последния път ми казаха ,че всичко е ок и било оптимално, а и другото е че само няколко човека се занимават с тая марка инжекциони в града, което усложнява намирането на добър газаджия.
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Търси проблема някъде в изпарителя.
Аз съм със същия двигател, и същата газова. Дюзите ако са също АГИС са мембранни и не се настройват механично, а от газовия комп само.
Како ти казах в другата тема с паленето при мен проблема се оказа изпарителя. Когато вече се сцепи много ми светна EPC и отчета грешка със сместта на първи цилиндър (от там е взет вакуума за изпарителя). Хванаха го като ми гледаха живи данни.
Много добре си спомням как газаджията ми тегли една:
"дава ти роблем на първи цилиндър ходи си я оправи първо на бенин
- Аз идвам от диагностика и ми казаха проблем с вакумите
..... а, ама на теб са ти хванали вакуума на 1-ви, пък ие нашите ги хващаме на 4-ти и затова се обърках"
ПП: Моите свещи за 40 хил. не бяха трепнали, а са най-обикновенно NGK BKUR6ET-10
Аз съм със същия двигател, и същата газова. Дюзите ако са също АГИС са мембранни и не се настройват механично, а от газовия комп само.
Како ти казах в другата тема с паленето при мен проблема се оказа изпарителя. Когато вече се сцепи много ми светна EPC и отчета грешка със сместта на първи цилиндър (от там е взет вакуума за изпарителя). Хванаха го като ми гледаха живи данни.
Много добре си спомням как газаджията ми тегли една:
"дава ти роблем на първи цилиндър ходи си я оправи първо на бенин
- Аз идвам от диагностика и ми казаха проблем с вакумите
..... а, ама на теб са ти хванали вакуума на 1-ви, пък ие нашите ги хващаме на 4-ти и затова се обърках"
ПП: Моите свещи за 40 хил. не бяха трепнали, а са най-обикновенно NGK BKUR6ET-10
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Днеска се появи нов проблем, както си карам сама обръща на бензин, а тъкмо бях заредил и си викам няма как чак пък толкова бързо да я изгори. Погледнах бутилката и си показва почети пълна. Копчето и то иначе си свети с всичките диоди, а тя мина 6 7 км и обърна. Цъкам на копчето като спрях поне на място ама не. Цялата се разтриса и веднага обръща на бензин. Като се прибирам от работа паля и като си направи температурата обърна и няма никакъв проблем до след няколко километра и пак същия номер ,а газ има... Изчетох доста за такива случаи и при повечето се оправя след смяна на филтъра в изпарителя ама те си казват ,че е било много мръсно, а моя го вадих на скоро да го огледам и още му се вижда жълтия цвят нито пада графит от него а и няма 5к км дори. Съмнявам се за мембраните ,защото ако са зле много играели оборотите ,а аз нямам такова нещо. Четох и че при запушвания също се получавало това ,но предполагам ще ск личи доста мръсотията, та го изключвам и това.
Тъй като видях, че има температурен датчик на самия изпарител и на маркуча с газ след изпарителя ,се зачудих възможно ли е някой от тях при определена температура да почва да бърка компютъра на ГИ и за това да обръща?
И без това ми изглеждат супер паянтовите ,нещо като болтче от което излизат 2 кабелчета , доста тънки и предполагам не трябват мн усилия да се повредят.
Опитвам се сам да открия някакво решение и с ваша помощ евентуално тъй като поне още няколко дни няма да мога да я закарам на майстор, а ми трябва за транспорт.
Тъй като видях, че има температурен датчик на самия изпарител и на маркуча с газ след изпарителя ,се зачудих възможно ли е някой от тях при определена температура да почва да бърка компютъра на ГИ и за това да обръща?
И без това ми изглеждат супер паянтовите ,нещо като болтче от което излизат 2 кабелчета , доста тънки и предполагам не трябват мн усилия да се повредят.
Опитвам се сам да открия някакво решение и с ваша помощ евентуално тъй като поне още няколко дни няма да мога да я закарам на майстор, а ми трябва за транспорт.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Филтъра не спира всичко. Голяма част от нещата минават през него защото са разтворени в газта и при изпаряването остават в изпарителят и го задръстват.
Това след изпарителят е по-скоро датчик за налягане. Компютъра гледа какво е налягането и на база на него прави корекции на времето в което дюзата седи отворена. Отделно като хване, че налягането пада под определена граница решава, че газта е свършила и връща на бензин. И при задръстен изпарител точно това се случва.
Това след изпарителят е по-скоро датчик за налягане. Компютъра гледа какво е налягането и на база на него прави корекции на времето в което дюзата седи отворена. Отделно като хване, че налягането пада под определена граница решава, че газта е свършила и връща на бензин. И при задръстен изпарител точно това се случва.
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Ами то точно след тоя филтър за течна фаза имам около педя маркуч и тройник. През него си минава газта но има и изход към който се свързва маркучето отиващо към датчика за налягане и вакуум. На същия тройник има и дупка с резба в която е навито това нещо дето като се разтърсих го дават термодатчик и ги има с различни съпротивления и имам същото навито отдолу на изпарителя. Мисля да замеря моите въпреки ,че като не знам точно колко трябва да е ще е трудно да се прецени дали е изправно.
За задръстването на изпарителя не мога да кажа ,но частта където газта влиза в изпарителя и минава през филтъра си е чиста сеедно не се ползва. Като сменям и другия филтър след изпарителя никога не съм забелязвал кой знае какво замърсяване по маркуча до него, а предполагам щеше да е очевидно. Изпарителя е някакво копие на томасето ,май беше роялгаз ,но никъде не намирам такъв :D
За задръстването на изпарителя не мога да кажа ,но частта където газта влиза в изпарителя и минава през филтъра си е чиста сеедно не се ползва. Като сменям и другия филтър след изпарителя никога не съм забелязвал кой знае какво замърсяване по маркуча до него, а предполагам щеше да е очевидно. Изпарителя е някакво копие на томасето ,май беше роялгаз ,но никъде не намирам такъв :D
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Аз го играя този филм от както стана топло.
От доста четене стигнах до извода евросонда или запушване около изхода на бутилката. Прави ми го най-вече при спускане и рязко подаване на газ.
Темп. датчик също ги прави тези мизерии. Мисля че не е проблем да се замери понеже са 3-4 вида и са нещо от сорта 2.2, 4.7, 5 кОм.
При моя като размърдаха кабелите и обръщаше на бензин, бяха се скъсали точно на изхода и контактуваха когато им е кеф. Това можеш и сам да го провериш. Иначе в сервиз. Температурния датчик не се ли намира на изпарителя отгоре.
Трети вариант е мап сензора за налягането.
ПП: къде ти е монтирана газовата?
От доста четене стигнах до извода евросонда или запушване около изхода на бутилката. Прави ми го най-вече при спускане и рязко подаване на газ.
Темп. датчик също ги прави тези мизерии. Мисля че не е проблем да се замери понеже са 3-4 вида и са нещо от сорта 2.2, 4.7, 5 кОм.
При моя като размърдаха кабелите и обръщаше на бензин, бяха се скъсали точно на изхода и контактуваха когато им е кеф. Това можеш и сам да го провериш. Иначе в сервиз. Температурния датчик не се ли намира на изпарителя отгоре.
Трети вариант е мап сензора за налягането.
ПП: къде ти е монтирана газовата?
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Ами при мен от 2 3 месеца се забеляза постепенно увеличаване на разхода и за това ппц пуснах темата, но вчера направо си обърна обърна на бензин ,но ми прави впечатление ,че не издава звук вече. Преди като прехвърля сама си изпискваше. И се чудя дали не е така,защото реално прехвърля при наличие на газ ,а не на празна бутилка. Но не знам. Иначе никога не го е правило преди без значение жега, студ или рязко подаване на газ и при спускане.
Газовата е монтирана във Варна като преди година и половина някъде търсих диагностика и се оказа ,че има само 2ма със софтуер за Агис или поне тоя модел. Тоя дето я слага беше все зает като отида и за това търсих другия ама сега пък него го няма там където беше гаража му.
Днеска ще си поиграя да поразвия кабелчетата и да ги видя на тея термодатчици да видя в какво състояние са въобще и ще ги поразмърдам докато работи газовото ако е на кеф. Иначе според мен не е мап сензора ,защото въобще нямало да прехвърли на газ ако не бачка, а моето вече няколко пъти прехвърля вс е ок известно време и после като си реши пак обръща. Предполагам той или работи или не. Моя е някакъв mpxhz 6400 и гледам руснаците доста си играят да ги поправят ама техните са с 5 пина ,а моя е с 4 и се отказах да го диагностицирам ,че ако е ок 90лв в кофата ако го прецакам. Само разбрах ,че като не работи просто не прехвърля на газ. За това реших ,че той е добре за сега.
Моя термодатчик е отдолу. Даже не знаех ,че го има до преди да разгледам кабелите, защото не се вижда. Не знам дали оригинално трябва да е там или росто е пробил дупка и е решил да е там.
И имам един въпрос към разбиращите, та тоя маркуч дето е между изпарителя и дюзите и на който ми е закачен маркуча за мап и термо сензора ,при отворен кран на бутилката винаги ли е под налягане или само докато работи ГИ?
Газовата е монтирана във Варна като преди година и половина някъде търсих диагностика и се оказа ,че има само 2ма със софтуер за Агис или поне тоя модел. Тоя дето я слага беше все зает като отида и за това търсих другия ама сега пък него го няма там където беше гаража му.
Днеска ще си поиграя да поразвия кабелчетата и да ги видя на тея термодатчици да видя в какво състояние са въобще и ще ги поразмърдам докато работи газовото ако е на кеф. Иначе според мен не е мап сензора ,защото въобще нямало да прехвърли на газ ако не бачка, а моето вече няколко пъти прехвърля вс е ок известно време и после като си реши пак обръща. Предполагам той или работи или не. Моя е някакъв mpxhz 6400 и гледам руснаците доста си играят да ги поправят ама техните са с 5 пина ,а моя е с 4 и се отказах да го диагностицирам ,че ако е ок 90лв в кофата ако го прецакам. Само разбрах ,че като не работи просто не прехвърля на газ. За това реших ,че той е добре за сега.
Моя термодатчик е отдолу. Даже не знаех ,че го има до преди да разгледам кабелите, защото не се вижда. Не знам дали оригинално трябва да е там или росто е пробил дупка и е решил да е там.
И имам един въпрос към разбиращите, та тоя маркуч дето е между изпарителя и дюзите и на който ми е закачен маркуча за мап и термо сензора ,при отворен кран на бутилката винаги ли е под налягане или само докато работи ГИ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Би трябвало да има електрически клапан преди изпарителят и на изхода на бутилката. Ако поне един от двата работи, то при неработещ ГИ не би трябвало да има подаване на газ към изпарителят и маркучите след него.
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Да и аз имам на изпарителя и на бутилката ,но вчера реших да сменя маркучето за налягането към мап сензора ,че си викам знам ли да не е пукнато нещо и несъзнателно го дръпнах от тройника и в същото време си викам ей то няма ли останала газ в тоя маркуч? Не би ли трябвало да се чуе някакво фъскане поне все пак е директно към маркуча за газ свързано? Тоест
е нормално да няма налягане при неработещ двигател? А какво става тогава с налягането което е било в маркуча при изключване на ГИ или гасене на двигателя?
е нормално да няма налягане при неработещ двигател? А какво става тогава с налягането което е било в маркуча при изключване на ГИ или гасене на двигателя?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Налягане има, ама при разкачането на маркуча трябва да съсне и да приключи веднага. Ако продължи да съска има проблем. Та тоя маркуч не е сувсем празен, но газта в него е нищожно количество.
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
Мислих ,че винаги има налягане вътре, но поне научих нешо ново.
Тая вечер се заиграх и замерих двата термодатчика и показват около 1.65к ома, та предполагам още са в норма ,а и като обърна на газ размърдах всеки кабел и на мап сензора и нищо. Не прехвърли. Излязох да я карам обаче и вече ми прави впечатление ,че прехвърля горе-долу на едни и същи изминати километри ,което ме кара да мисля ,че си отчита правилно ,че няма налягане и се замислих възможно ли е клапана отзад да не се отваря изцяло? Смисъл е така от нищото или да се е зацапал нещо? Смисъл колата при каране си обръща и всичко е точно около 4 5 км като мисля ,че ако има проблем по системата ще си личи веднага. После като изчакам малко докато карам на бензим мога да прегвърля и пак след някакви км си обръща. Иначе чувам изщракване като прехвърля отзад. За отпред никога не съм го чувал. Какво съпротивление трябва да имат бобините? Мисля ,че са най-обикновени с малко болтче ,че има и с голямо. За изпарителя ми е ясно, че мога да отвия тая тръбичка на клапана като съм завил крана на бутилката обаче на самата бутилка клапана мога ли да го сваля като завия крана само. Сондата е само с едно кранче което обаче съм забелязал ,че единия ппът се завива свободно другия път сеедно ще падне халтае ,че и се чува скърцане от някакво уплътнение в него явно.
Тая вечер се заиграх и замерих двата термодатчика и показват около 1.65к ома, та предполагам още са в норма ,а и като обърна на газ размърдах всеки кабел и на мап сензора и нищо. Не прехвърли. Излязох да я карам обаче и вече ми прави впечатление ,че прехвърля горе-долу на едни и същи изминати километри ,което ме кара да мисля ,че си отчита правилно ,че няма налягане и се замислих възможно ли е клапана отзад да не се отваря изцяло? Смисъл е така от нищото или да се е зацапал нещо? Смисъл колата при каране си обръща и всичко е точно около 4 5 км като мисля ,че ако има проблем по системата ще си личи веднага. После като изчакам малко докато карам на бензим мога да прегвърля и пак след някакви км си обръща. Иначе чувам изщракване като прехвърля отзад. За отпред никога не съм го чувал. Какво съпротивление трябва да имат бобините? Мисля ,че са най-обикновени с малко болтче ,че има и с голямо. За изпарителя ми е ясно, че мога да отвия тая тръбичка на клапана като съм завил крана на бутилката обаче на самата бутилка клапана мога ли да го сваля като завия крана само. Сондата е само с едно кранче което обаче съм забелязал ,че единия ппът се завива свободно другия път сеедно ще падне халтае ,че и се чува скърцане от някакво уплътнение в него явно.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF 4 1.6 16v висок разход на газ
И се връщаме на запушване по тръбите (изхода от бутилката) или задръстен изпарител. И двете не можеш да ги оправиш сам като гледам колко опит имаш с тези системи. Та отивай на сервиз и сподели после.
Ако много си ентусиазиран можеш да смениш филтъра на клапана преди изпарителят. Но там може да стане сакатлък и бих го оставил това за сервиз. Има и начин за продухване на тръбите със смяната на този филтър, ама не те виждам да пуснеш течна фаза от бутилката да фъщи на воля :) . Това продухване е и тест да се види дали е проблем в бутилката или в изпарителят.
Ако много си ентусиазиран можеш да смениш филтъра на клапана преди изпарителят. Но там може да стане сакатлък и бих го оставил това за сервиз. Има и начин за продухване на тръбите със смяната на този филтър, ама не те виждам да пуснеш течна фаза от бутилката да фъщи на воля :) . Това продухване е и тест да се види дали е проблем в бутилката или в изпарителят.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 18 госта