Възможна ли е преработката на фабрично монтирана метанова уредба на уредба с пропан бутан.
Не говоря за варианта за слагане на изцяло нова пропан-бутанова уредба.
Става въпрос за 2.0i(до колкото знам модификация на стария 2.0i ADY) двигателя se монтиран на Touran водят го EcoFuell на места го пишат Bifuell.
Искам да сменя колата, а района в който живея няма наблизо метан станции, а за пропан-бутан има почти на всякъде.
Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Колега, до къде искаш да ти се разпрострат инвестициите, защото трябва да се сменят бутилки, да се слага нов клапан, да се прокарват нови тръби, да се смени/препрограмира газовия комп, евентуално да се види, дали няма да има конфликт с ЕКУ-то на колата и т.н.
На теоретичния ти въпрос - може ли, отговора е Да, но дали е икономически целесъобразно да преправяш от колкото да сложиш нова уредба е друг въпрос.
На теоретичния ти въпрос - може ли, отговора е Да, но дали е икономически целесъобразно да преправяш от колкото да сложиш нова уредба е друг въпрос.
-
- Мнения: 260
- Регистриран на: Сря 10 авг 2016 13:24
- Автомобил:
- Двигател: BSX
- Местоположение: София
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Bifuel и Ecofuel са различни неща
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 15:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Знам, че преобразуването е теоретично възможно. Затова съм посочил конкретен двигател.
Просто смятам, че използването на фабричните възможности(основно електрониката и сензорите) е много по-добро решение от добавянето на всякакви външни електроники и сензори.
Наясно съм достатъчно с устройството на метанов и пропан-бутанов инжекцион. Не съм запознат с конкретния заводски монтиран газов инжекцион на този двигател.
В момента заради цената на метана масово се продават автомобили с метанови уредби.
На личния ми автомобил му е време за смяна и се оглеждам за подмяна конкретно съм си харесал Touran с бензинов 2.0i 109 к.с. двигател и се чудя какво да търся със или без метанова уредба. И се опитвам да се ориентирам.
За цена на преработка на метанова в пропан-бутанова съм готов да платя, като за нова пропан-бутанова уредба. Става въпрос за законно преобразуване, с което мога да минавам ГТП.
За около година ще си избия парите от разликите в горивото, да не говоря за времето което ще си спестя от ходене да търся метан станции.
Просто смятам, че използването на фабричните възможности(основно електрониката и сензорите) е много по-добро решение от добавянето на всякакви външни електроники и сензори.
Наясно съм достатъчно с устройството на метанов и пропан-бутанов инжекцион. Не съм запознат с конкретния заводски монтиран газов инжекцион на този двигател.
В момента заради цената на метана масово се продават автомобили с метанови уредби.
На личния ми автомобил му е време за смяна и се оглеждам за подмяна конкретно съм си харесал Touran с бензинов 2.0i 109 к.с. двигател и се чудя какво да търся със или без метанова уредба. И се опитвам да се ориентирам.
За цена на преработка на метанова в пропан-бутанова съм готов да платя, като за нова пропан-бутанова уредба. Става въпрос за законно преобразуване, с което мога да минавам ГТП.
За около година ще си избия парите от разликите в горивото, да не говоря за времето което ще си спестя от ходене да търся метан станции.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 15:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
nikolay_v написа:Bifuel и Ecofuel са различни неща
Съгласен съм че са различни системи, но не знам защо по различни статии и тех. информации ги срещам за едно и също нещо
Принципно Ecofuell е на VW и се ползва автомобили на метан, a Bifuell e на Subaru и се ползва автомобили на течен пропан-бутан.
Но ги срещам за едно и също нещо.
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Колега, филмирал си се много с тая "преработка"....
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Здр. Възможно е но не си заслужава. Към 1200лв е газовата инсталация. С 2.0 109 к.с разхода ми средно е 5 кг на 100 км. При 3 лв на 1кг можеш да си сметнеш цента. С газов ижикционн мин по каталог го дават 8 л. На 100 за бензин. Средно 10 л на газ ще ти е поне 11л. По 1.6лв за литър можеш да си направиш колко ще ти е разхода и кога ще си избиеш Тези 1200лв за инжикционна.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 15:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Проблема в случая не е водеща цената а достъпа до метанстанции
Всяко зареждане ще ми коства миниум 50км по калпав път в двете посоки, и поне час време. И то по два пъти седмично поне.
А бензиностанция с пропан бутан имам на под 2 километра
Всяко зареждане ще ми коства миниум 50км по калпав път в двете посоки, и поне час време. И то по два пъти седмично поне.
А бензиностанция с пропан бутан имам на под 2 километра
-
- VW експерт
- Мнения: 12817
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Лош избор на автомобил.
- M.Georgiev
- Мнения: 208
- Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX-109hp-2009
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Изборът не е лош, а неподходящ.
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Naumakus написа:...На личния ми автомобил му е време за смяна и се оглеждам за подмяна конкретно съм си харесал Touran с бензинов 2.0i 109 к.с. двигател и се чудя какво да търся със или без метанова уредба. И се опитвам да се ориентирам...
Аз бих търсил такъв, но само на бензин и след това бих монтирал нов ГИ.
От една страна, тези с фабричен метан са купени с цел много каране и ще е риск откъм поддръжка и амортизация.
От друга, цената на метана, както и достъпността му са проблем.
Преработката на метанова уредба - хората преди мен са казали и явно не е оправдано упражнение от финансова гледна точка.
-
- Мнения: 260
- Регистриран на: Сря 10 авг 2016 13:24
- Автомобил:
- Двигател: BSX
- Местоположение: София
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Ми защо не търсиш bifuel ,ми ще преправяш ecofuel, нещо колега не мога да разбера в какви филми се вкарваш
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Едно време ми предлагаха В6 с необходимост от доста скъп ремонт на метабова уредба, редуктора още не се ремонтираше, компютъра беше наводнен. Иначе колата слънце. Мой познат я взе и бая време си я би в главата тая кола... В крайна сметка взе еку от бензинов Пасат, някакъв мапер нещо там я лъга. После разкара метановите бутилки и сложи 2 газови пури на техните места. После заминаха бензиновите дюзи и в момента пали и работи само на газ. Трагедия, свети като коледна елха, не работи добре, сменя изпарители и мембрани вече сам, че поне два пъти в годината се разваля изпарителя. Като цяло на кади двигателя е супер за газ и ще си спестите доста от изброените драми, но пак ще е филм, най малкото с екуто , ще си търси метана... Газовия нов комп не е ясно ще може ли да си получи нужното от бензиновия , иначе схемата с бутилките е ясна, махаш метана и набиваш газова една или две бутилки на тяхно място. Около 1200-1500 лв за хубава газова уредба, но е хубаво преди да започнеш филма да посетиш кадърен газаджия който да помисли и да ти даде реална оферта за всичко.
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Няма ли ,някой от клуба да се произнесе и наеме за тази конверсия?
Re: Възможна ли е преработката на фабрична метанова уредба на пропан-бутанова
Миналата седмица ми демонтираха метана и монтираха газ на VW Touran 2007г 109к.с.Вместимост на бутилката 47л .Смяна на всички компоненти на метан .Основен проблем беше метанови датчик,колата си го търси за това не се маха.Колата отчита че няма метан просто и си врътка на газ.Смяната ми коства 1500лв.Но при кадърен майстор.Разхода не мога да кажа с точност но преблизително 11л...градско.
Друг проблем е окачването ,колата се вирна нагоре тъй като метанките тежаха и я натискаха,но сега на газ стана возията като маршрутка,предполагам ще трябва да се барат пружини и амортисьори.Леко по нестабилна задница .Но пък разбрах че имам 2.0 /109 к.с доста пъргава стана .
Друг проблем е окачването ,колата се вирна нагоре тъй като метанките тежаха и я натискаха,но сега на газ стана возията като маршрутка,предполагам ще трябва да се барат пружини и амортисьори.Леко по нестабилна задница .Но пък разбрах че имам 2.0 /109 к.с доста пъргава стана .
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта