Явно не прави тази разлика Колегата !
Газта може и да е 150 октана, ама калоричността и е в пъти по ниска от на бензина.
Бензина е летлива течност-въглеводород. Точно по високата плътност на бензина от тази на газта дава и повечето калории при горене.
Метана пък е най простият алкан, демек - ацикличен наситен въглеводород. Съответно е с най ниска плътност и тежест спрямо всички останали ползвани автогорива. Не му знам октаните, но той е и най ниско калоричен спрямо останалите горива.
От там идва и икономията - по ниска калоричност- по муден мотор и тнт.
Ако намешам и нафтата- най гъста и плътна- няма октани а цетани, но прави голям въртящ момент поради голямата си плътност. Но тя е и малко по различна по отношение на физико/химичните си свойства спрямо октановите горива.
газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Наскоро купих на жена ми едно поло-6n2 1.4 60 коня, 2000 година.
Въпреки, че за малкото километри които сме го карали(досега малко над 500) колата дава супер разход на бензин-5/100 на дълъг път, нещо в което не бих повярвал, ако някой ми го казваше, съм решил да сложа и газ.
Понеже съм опак човек и не робувам на модерни предразсъдъци съм решил напук на всички да сложа обикновена газова уредба. При това със стари части. Най-вече заради евтината цена на придобиване, но и поради увереността, че в употребяваните части има много ресурс който не бива да се изхвърля с празна ръка.
На газ карам от 2000 година, и досега не ми е гърмял колектора нито веднъж. Ако всичко по запалителната уредба е наред, и не сме стиснали изпарителя за гушата с цел икономия-колите си вървят съвсем прилично и на газ и на бензин.
Обичам сам да си правя колите, на майстор ходя само за регулиране на предница, или ако трябва някакъв специализиран инструмент, или ако е нещо по електроника.
Та ще сложа уредба втора употреба(ще има и емулатор, няма как, и автоматичен ключ), като не мисля, че цялото упражнение ще ми струва повече от 200 лева.
С хода на работата ще казвам какво съм направил и накрая се надявам да има добре работеща АГУ на кола пълен инжекцион с пластмасови колектори.
Въпреки, че за малкото километри които сме го карали(досега малко над 500) колата дава супер разход на бензин-5/100 на дълъг път, нещо в което не бих повярвал, ако някой ми го казваше, съм решил да сложа и газ.
Понеже съм опак човек и не робувам на модерни предразсъдъци съм решил напук на всички да сложа обикновена газова уредба. При това със стари части. Най-вече заради евтината цена на придобиване, но и поради увереността, че в употребяваните части има много ресурс който не бива да се изхвърля с празна ръка.
На газ карам от 2000 година, и досега не ми е гърмял колектора нито веднъж. Ако всичко по запалителната уредба е наред, и не сме стиснали изпарителя за гушата с цел икономия-колите си вървят съвсем прилично и на газ и на бензин.
Обичам сам да си правя колите, на майстор ходя само за регулиране на предница, или ако трябва някакъв специализиран инструмент, или ако е нещо по електроника.
Та ще сложа уредба втора употреба(ще има и емулатор, няма как, и автоматичен ключ), като не мисля, че цялото упражнение ще ми струва повече от 200 лева.
С хода на работата ще казвам какво съм направил и накрая се надявам да има добре работеща АГУ на кола пълен инжекцион с пластмасови колектори.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Аз не бих сложил обикновена газова на пластмасов колектор,но щом си решил
Поне свали колектора и му набучкай от ония малките кихалки които ползват таксиджиите по тяхните коли с обикн.уредба и пластм.тръби Поради малкото място най-добре ги сложи от долната страна на колектора.
Поне свали колектора и му набучкай от ония малките кихалки които ползват таксиджиите по тяхните коли с обикн.уредба и пластм.тръби Поради малкото място най-добре ги сложи от долната страна на колектора.
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Не знам точно за кое става въпрос, но в магазина ще попитам, би трябвало да ми предложат някакви варианти.
Но и да гръмне в колектора-не ме е страх, после ще направя колекторите от желязо и нека да си гърми на воля.
Ама надали ще гръмне, според мен тези страхове са преувеличени.
Днес си набавих тумбеста бутилка. Заема почти половината багажник, но от тази кола и без това не търся товарен обем. Утре пристигат и другите компоненти за уредбата, и я започвам.
Но и да гръмне в колектора-не ме е страх, после ще направя колекторите от желязо и нека да си гърми на воля.
Ама надали ще гръмне, според мен тези страхове са преувеличени.
Днес си набавих тумбеста бутилка. Заема почти половината багажник, но от тази кола и без това не търся товарен обем. Утре пристигат и другите компоненти за уредбата, и я започвам.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Една свещ да почне да мета ток настрани или малко влага в капачката така ще гръмне че на паздерки става колектора
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Защо си правите живота сложен Караи си на бензин
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Да, има някаква вероятност да гръмне, но тя е също толкова голяма колкото и при двигатели с алуминиев колектор. А всеки ден гледам по 20-30 коли дето им гърмят колекторите
Ще поема риска, не е кой знае какъв. А при редовно преглеждане и поддръжка на запалителната система риска е почти никакъв.
А на бензин не искам да карам, заради разхода в левове. Иначе-това което производителя е предвидил за колата си е най-доброто разбира се. Но ние сме живи дяволи и бръмбарите в главата не стоят мирни...
Ще поема риска, не е кой знае какъв. А при редовно преглеждане и поддръжка на запалителната система риска е почти никакъв.
А на бензин не искам да карам, заради разхода в левове. Иначе-това което производителя е предвидил за колата си е най-доброто разбира се. Но ние сме живи дяволи и бръмбарите в главата не стоят мирни...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Само му набучкай кихалки от долу да има,че съм виждал такова чудо гръмнало и няма да ти разправям на какво приличаше.
Иначе става
Иначе става
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Е аз гръмнах колектор, чиито двигател не е помирисвал газ....понамокрих капачката малко докато миех мотора и като се качих да запаля така гръмна, че 20 секунди се чудех бомба ли гръмна, в рая ли съм . Та по темата. На 2е мотор с обикновена газова, трябва ли и емулатор
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Днес монтирах уредбата на колата. Отне ми цял ден, защото не съм специализиран точно в този вид монтьорска работа, и трябваше да намирам решения за елементарни проблемчета, на които газаджиите си знаят решенията наизуст.
Засега не работи много добре, макар, че може да се кара, но следват настройки, то там е тънкостта.
Докато си играех с настройките имаше няколко гърмежа, но слаби . Засега няма поражения по колекторите. КОгато системата се настрои добре-не би трябвало да има повече гърмежи.
Засега не работи много добре, макар, че може да се кара, но следват настройки, то там е тънкостта.
Докато си играех с настройките имаше няколко гърмежа, но слаби . Засега няма поражения по колекторите. КОгато системата се настрои добре-не би трябвало да има повече гърмежи.
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Такаа...
Днес си поиграх малко с колата, малко настройки, и сега мотора мърка като бъхляв котак
Какво точно направих:
След като се сложи дифузьора върху дроселовата клапа, самия дифузьор започва да стърчи доста нагоре, нешо като 30 мм над оригиналната "тръба" на дросела. На тази именно тръба се нанизва кутията на филтрите когато няма дифузьор, т.е. както излиза от завода. И понеже дифузьора стърчи-капака с филтрите се нанизва на него, но нито може да се щракне в двете пишлета отзад, нито може да се завият двата болта 6 мм отпред.
Вече си мислех да слагам конусен филтър, с Г-образна гумена връзка, само и само да има някакво пречистване, и съпротивление по пътя на въздуха. То е важно за доброто засмукване на газта.
И днес като отворих капака се почесах няколко пъти по празната глава, и решението само изплува в съзнанието-трябва просто да скъся оригиналната тръбичка на която да нахлузя дифузьора. Това добре, но идва въпросът как ще работи на бензин, ако някога махна газта?..
Веднага дойдоха два отговора-най-вероятно няма да се маха газта, тази кола сигурно ще я караме доживот, и другия отговор-ако се махне газовата уредба, просто няма да се маха дифузьора и щуцерите за газта ще се затапят за да не смуче непречистен въздух през тях.
Свалих дроселовата клапа(тази "тръба е част от корпуса и), малко мерене, запалих шлайфа, и мечка страх...
Малко доопиляване, нови маркучи за изпарената газ, е по стария начин опираха и пречеха на капака да застане на мястото си, и капака вече е на оригиналното си място, но вече имам и дифузьор за газ. Последва палене. Запали от раз, държи стабилни ниски обороти(нещо като 800), при потегляне с повечеко газ върти гуми та се кине. Затворих кранчето, после още, после още и така докато спря да върви. Отворих го веднъж на четврт оборот-има подобрение. После още веднъж на четвърт-може би имаше малко подобрение, но не така ясно изразено, та реших, че стига толкова. Навъртях 15-20 км из града за проба-супер! Ускорява си добре, няма никакви гърмежи или нестабилна работа, абе супер.
Сега жената отида да ми купи бира и чакам да се върне и да каже отзиви.
Днес си поиграх малко с колата, малко настройки, и сега мотора мърка като бъхляв котак
Какво точно направих:
След като се сложи дифузьора върху дроселовата клапа, самия дифузьор започва да стърчи доста нагоре, нешо като 30 мм над оригиналната "тръба" на дросела. На тази именно тръба се нанизва кутията на филтрите когато няма дифузьор, т.е. както излиза от завода. И понеже дифузьора стърчи-капака с филтрите се нанизва на него, но нито може да се щракне в двете пишлета отзад, нито може да се завият двата болта 6 мм отпред.
Вече си мислех да слагам конусен филтър, с Г-образна гумена връзка, само и само да има някакво пречистване, и съпротивление по пътя на въздуха. То е важно за доброто засмукване на газта.
И днес като отворих капака се почесах няколко пъти по празната глава, и решението само изплува в съзнанието-трябва просто да скъся оригиналната тръбичка на която да нахлузя дифузьора. Това добре, но идва въпросът как ще работи на бензин, ако някога махна газта?..
Веднага дойдоха два отговора-най-вероятно няма да се маха газта, тази кола сигурно ще я караме доживот, и другия отговор-ако се махне газовата уредба, просто няма да се маха дифузьора и щуцерите за газта ще се затапят за да не смуче непречистен въздух през тях.
Свалих дроселовата клапа(тази "тръба е част от корпуса и), малко мерене, запалих шлайфа, и мечка страх...
Малко доопиляване, нови маркучи за изпарената газ, е по стария начин опираха и пречеха на капака да застане на мястото си, и капака вече е на оригиналното си място, но вече имам и дифузьор за газ. Последва палене. Запали от раз, държи стабилни ниски обороти(нещо като 800), при потегляне с повечеко газ върти гуми та се кине. Затворих кранчето, после още, после още и така докато спря да върви. Отворих го веднъж на четврт оборот-има подобрение. После още веднъж на четвърт-може би имаше малко подобрение, но не така ясно изразено, та реших, че стига толкова. Навъртях 15-20 км из града за проба-супер! Ускорява си добре, няма никакви гърмежи или нестабилна работа, абе супер.
Сега жената отида да ми купи бира и чакам да се върне и да каже отзиви.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Евала Ама тури ли някоя кихалка за всеки слуачай?
Иначе и аз така настройвам с тройника
Иначе и аз така настройвам с тройника
- Kolxo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 03 авг 2014 21:08
- Автомобил: Polo
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Засега няма кихалка. За да върши работа трябва да е сложена на самия колектор, а там не виждам подходящо място. Е, ако много искам да сложа-все ще намеря решение, но засега ще е така. По-нататък, ако нещо ми доскучае(ама надали, имам си много играчки за правене) може и да се заема и да сложа.
Автоматичния ключ който дойде с уредбата(от OLX ) не ще да прехвърля на газ, та сега съм с едно кабелче което дава захранване за клапаните на газта и на емулатора за дюзите. Утре другиден ще видя дали проблема е в ключа, или в мен, и ще реша проблема, то това е дреболия.
П.П. Жената каза, че сега колата вървяла по-добре от преди. Било и по-лесно да потегля...
Но подобрената работа на мотора може да се дължи и на това, че почистих дроселовата клапа. Тук прочетох, че имало добър ефект, и понеже нали, дросела беше свален, а е работа за 10 минути...
Автоматичния ключ който дойде с уредбата(от OLX ) не ще да прехвърля на газ, та сега съм с едно кабелче което дава захранване за клапаните на газта и на емулатора за дюзите. Утре другиден ще видя дали проблема е в ключа, или в мен, и ще реша проблема, то това е дреболия.
П.П. Жената каза, че сега колата вървяла по-добре от преди. Било и по-лесно да потегля...
Но подобрената работа на мотора може да се дължи и на това, че почистих дроселовата клапа. Тук прочетох, че имало добър ефект, и понеже нали, дросела беше свален, а е работа за 10 минути...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 27 окт 2014 20:00
- Автомобил: WV BORA 2.0 4motion special
- Двигател: 2002 g.
- Местоположение: Севлиево
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Здравейте,честита нова година на всички, имам един проблем, сложих газов инжекцион на Бора 2.0 115 коня формолшън, работи и върви перфектно на газ,но почна да прави проблем на бензин,явно трупа грешки, един път дава грешка богата смес изчиствам я и се оправя,после на другия ден нова грешка ламбда сонда, след някой друг ден пък вакуми,и вече спрях да я закачам на обдето,като почне да не работи добре на бензин дърпам бушона на компа за 5 минути и се оправя да се изчисти. тоест неработи добре в ниските, някой имал ли е такъв проблем
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Иска хубава настройка от газаджия който знае какво прави.Тоя мотор 2.0 115 коня е капризен и веднага светва чека при каране на газ.Закарай я на някой който разбира какво прави и ще си караш без ядове.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта