И аз изглежда имам същия проблем с моя голф 2 , 1992 г.,1.3 С. Темата е много стара и ако някой го е правил този номер скоро, може ли да снима и да покаже снимки. Не ми се занимава и бих си платил някой да постави релето, но няма такива майстори наоколо (Кърджали). Вече толкова време мина, за 5 -ти път карам голфа при майстора поставил АГУ-то и само врътва някакви кранчета и хоп готово е.....и пак същия проблем, особено в студено време.
lz3cv написа:Надявам се да успея да обясня добре:
Като застанеш пред колата с лице към моторния отсек, отляво на карбуратора в горната му част се намира един доста приличен цилиндър. Това е електромагнит, който се управлява с правоъгълни импулси от компютъра. Та този елмагнит задвижва въздушната клапа (смукача). Захранването е с куплунгче с два проводника. Прекъсва се единия от проводниците и се прекарва през контактите на реле. Контактите трябва да са нормално затворени. Т.е. когато релето не е захранено контактите са затворени. Самото реле се захранва от 12v на ГАЗОВИЯ клапан.
Логиката е следната: Когато си на бензин и на междинно положение релето не е захранено и автоматичния смукач си работи. Обръщам внимание на това, че той трябва да работи и на междинно. Когато се превключи на газ, релето получава захранване от газовия клапан, сработва и отваря иначе затворените си контакти. В този случай се прекъсва захранването на електромагнита и клапата на смукача под действието на възвратната пружина се връща в отворено положение.
Това всичкото го направих на моята кола и оттогава насам нямам проблеми със "забиването" когато се настъпи рязко газта. Имаше и друг ефект - като я запаля сутрин студена и смукача е затворен, угасне ли по грешка нямаше палене. И как ще пали като се дави здраво с газ при затворен смукач. След монтиране на релето и този дефект изчезна.
Не мисля че ще е необходим ламбда емулатор, защото този компютър е доста опростен и няма пълен набор кодове за грешки. Поне при мен го чета редовно и грешка досега не е показал. Само четворки.
Необходимо уточнение - при мен карбуратора е пробит и газта се подава през щуцери директно в дифузьорите. Не знам какво ще се получи ако газта се подава НАД клапата на смукача с плочка. Но мисля, че пак ще забива като настъпиш рязко, защото затваряйки смукача, затваряш и притока на газ. Следователно мисля, че системата ще работи и при плочка. Ако някой пробва, нека сподели резултати.