икономайзер на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 09 апр 2008 16:36


Имам в предвид,че ако всичко е изправно няма как да е отпуснат педала на газта,а същевременно оборотите да са над 1500об/мин при изключена предавка :wink:




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 17:10


Е, разбира се. :-)


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Пет 11 апр 2008 8:23


Да 1500 са добри обороти. Друг е въпросът обаче при какви обороти компа решава да си възобнови впръскването. Нали такава е идеята. Да се ползва сигнала от дюзата.
Ще бъда съвсем откровен. Налепих една схемка с таймер 555 и закачих цялото това нещо. Да работи, НО не съм доволен. При всички случаи излизането на режим от ППХ става над 2200 об/мин. Този праг е доста висок, т.е. това го определя компа на колата.
Мисля че с отделно блокче което да следи оборотите ииии дали е пусната газта е по-доброто решение. Да ще е малко по-сложно, ноооо според мен доста по-ефективно. Тогава е съвсем приемливо да се направи да възобновява притока на газ при 1500-1600 оборота.


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Пет 11 апр 2008 10:47


добре бе, сигурни ли сте че при задействане на ППХ на бензин, напълно се спира подаването на гориво?
Миналата година като ми се избуши предното гърне, пробвах няколко пъти да се "засиля" и да пусна на ППХ - но звука не претърпя драстични проблеми - ерго, все пак някакво горене е имало...


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Пет 11 апр 2008 13:06


Да!!!
Трябва да спира на пълно. Иначе къде е смисъла от този ППХ. А ако закачиш паралелно на дюзата едно светодиодче ( с някаква съпротива де ) ще види че изгасва напълно. Като не подаваш нищо на дюзата от де ще се вземе тогаз гориво?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 апр 2008 13:12


Да, спира напълно тествано е. Ламбда контролера ми е собствена разработка (аз съм му писал софта) и работи на същия принцип - със сигурност в този режим няма никакви импулси към инжектора.

За оборотите - нещата са с хистерезис. Ако отпуснеш газта ЕКУто ще влезе в режим на ППХ само ако оборотите са били над 2000 в момента на отпускането.
А ще излезе от режима (ще се възобнови отварянето на инжекторите) когато поднат под 1500.

Това е за моно-мотроник. За другите ЕКУта не знам.


Потребителски аватар
nikolai dinev
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 17:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

e

Мнениеот nikolai dinev » Пет 11 апр 2008 13:57


er


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Пет 11 апр 2008 14:10


Е аз карам по стария вариант моно джетроник. И оборотите трябва да са над 2500 за да спре подаването и на 2300 го възобновява. Прочетох че в зависимост от температурата на постъпващия въздух има още един режим при който над 1800 спира и на 1300 възобновява подаването на гориво, ноооо явно има още нещо което не му харесва за да мине в този режим.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 апр 2008 15:51


Може на джетроника да са се презастраховали. Макар че ми се виждат високи тия обороти. Но ако така пише по бумагите, то явно си е така.

На москвича ми навремето беше някъде около 1200 прага (беше си фабрично с икономайзер). И работеше добре. Но пък там оборотите на ПХ бяха 700, а на пасата са 900 - пуста екология. :-)

Моя ключ газ/бензин е ръчен, и има средно положение - "нищо". Като се пускам по по-дълги нанадолнища просто изключвам оттам, което гарантирано изключва и двата вида гориво, дори оборотите да са 1000. :-)


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Вто 03 юни 2008 15:07


откъде мога да намеря такъв клапан, който да е отворен в нормално положение а при подаване на напрежение да се затваря? някой има ли идея за приспособяване нещо?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 04 юни 2008 21:50


gyb написа:откъде мога да намеря такъв клапан, който да е отворен в нормално положение а при подаване на напрежение да се затваря? някой има ли идея за приспособяване нещо?


ми продават се такива клапани,но за ниско налягане - някои маи им викат стоп клапъни


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Чет 05 юни 2008 19:05


ходих до един магазин за газови уредби - Клаас - има такива клапани ланди рензо 27 лв са, но отварят при подадено напрежение, а аз не искам обратното - да затварят при подадено напрежение


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 05 юни 2008 19:26


gyb написа:ходих до един магазин за газови уредби - Клаас - има такива клапани ланди рензо 27 лв са, но отварят при подадено напрежение, а аз не искам обратното - да затварят при подадено напрежение


Къв е проблема да реверсираш нещата с едно реле с нормално затворен контакт?


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Пет 06 юни 2008 0:56


проблема е, че гълта 18 W бобината на клапана :) не е малко (ще кажеш че е на електромер голфа ама.. :))


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 06 юни 2008 18:10


освен да огледаш тоя дето се продава дали не би могъл да се преработи...
друг по-оригинален начин е например да се направи на някакъв степ мотор едно по-елементарно управление - отворено затворено. Тогава със сигурност ще си спестиш консумацията от 2 амп., но пък щом стигнахме до степ мотор тя работата отива към ламбда контрол и...:))



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта