икономайзер на газ
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Троян / Плевен
- Контакти:
Да 1500 са добри обороти. Друг е въпросът обаче при какви обороти компа решава да си възобнови впръскването. Нали такава е идеята. Да се ползва сигнала от дюзата.
Ще бъда съвсем откровен. Налепих една схемка с таймер 555 и закачих цялото това нещо. Да работи, НО не съм доволен. При всички случаи излизането на режим от ППХ става над 2200 об/мин. Този праг е доста висок, т.е. това го определя компа на колата.
Мисля че с отделно блокче което да следи оборотите ииии дали е пусната газта е по-доброто решение. Да ще е малко по-сложно, ноооо според мен доста по-ефективно. Тогава е съвсем приемливо да се направи да възобновява притока на газ при 1500-1600 оборота.
Ще бъда съвсем откровен. Налепих една схемка с таймер 555 и закачих цялото това нещо. Да работи, НО не съм доволен. При всички случаи излизането на режим от ППХ става над 2200 об/мин. Този праг е доста висок, т.е. това го определя компа на колата.
Мисля че с отделно блокче което да следи оборотите ииии дали е пусната газта е по-доброто решение. Да ще е малко по-сложно, ноооо според мен доста по-ефективно. Тогава е съвсем приемливо да се направи да възобновява притока на газ при 1500-1600 оборота.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Да, спира напълно тествано е. Ламбда контролера ми е собствена разработка (аз съм му писал софта) и работи на същия принцип - със сигурност в този режим няма никакви импулси към инжектора.
За оборотите - нещата са с хистерезис. Ако отпуснеш газта ЕКУто ще влезе в режим на ППХ само ако оборотите са били над 2000 в момента на отпускането.
А ще излезе от режима (ще се възобнови отварянето на инжекторите) когато поднат под 1500.
Това е за моно-мотроник. За другите ЕКУта не знам.
За оборотите - нещата са с хистерезис. Ако отпуснеш газта ЕКУто ще влезе в режим на ППХ само ако оборотите са били над 2000 в момента на отпускането.
А ще излезе от режима (ще се възобнови отварянето на инжекторите) когато поднат под 1500.
Това е за моно-мотроник. За другите ЕКУта не знам.
- nikolai dinev
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 17:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
e
er
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Троян / Плевен
- Контакти:
Е аз карам по стария вариант моно джетроник. И оборотите трябва да са над 2500 за да спре подаването и на 2300 го възобновява. Прочетох че в зависимост от температурата на постъпващия въздух има още един режим при който над 1800 спира и на 1300 възобновява подаването на гориво, ноооо явно има още нещо което не му харесва за да мине в този режим.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може на джетроника да са се презастраховали. Макар че ми се виждат високи тия обороти. Но ако така пише по бумагите, то явно си е така.
На москвича ми навремето беше някъде около 1200 прага (беше си фабрично с икономайзер). И работеше добре. Но пък там оборотите на ПХ бяха 700, а на пасата са 900 - пуста екология.
Моя ключ газ/бензин е ръчен, и има средно положение - "нищо". Като се пускам по по-дълги нанадолнища просто изключвам оттам, което гарантирано изключва и двата вида гориво, дори оборотите да са 1000.
На москвича ми навремето беше някъде около 1200 прага (беше си фабрично с икономайзер). И работеше добре. Но пък там оборотите на ПХ бяха 700, а на пасата са 900 - пуста екология.
Моя ключ газ/бензин е ръчен, и има средно положение - "нищо". Като се пускам по по-дълги нанадолнища просто изключвам оттам, което гарантирано изключва и двата вида гориво, дори оборотите да са 1000.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
освен да огледаш тоя дето се продава дали не би могъл да се преработи...
друг по-оригинален начин е например да се направи на някакъв степ мотор едно по-елементарно управление - отворено затворено. Тогава със сигурност ще си спестиш консумацията от 2 амп., но пък щом стигнахме до степ мотор тя работата отива към ламбда контрол и...)
друг по-оригинален начин е например да се направи на някакъв степ мотор едно по-елементарно управление - отворено затворено. Тогава със сигурност ще си спестиш консумацията от 2 амп., но пък щом стигнахме до степ мотор тя работата отива към ламбда контрол и...)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта