теорЕтичен въпрос за запушен катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

теорЕтичен въпрос за запушен катализатор

Мнениеот Scarchu » Пет 10 окт 2008 13:14


Колеги, има ли вероятност от запушен (не напълно, но доволно) катализатор при дизелов двигател, и в много топло време, да се товари така двигателя, че при работата му в "турбо режим", охладителната система да не смогва с охлаждането и от там да вдига налягането и да изхвърля антифриз през предпазният клапан?

П.П.: Не става на въпрос гарнитура на главата или цепнатина в същата, а конкретно тази ситуация, която съм описал.




Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 10 окт 2008 17:04


Според мен проблема не тие в катализатора :idea:


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Пет 10 окт 2008 17:20


и аз съм на същото мнение относно проблема :arrow:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Пет 10 окт 2008 17:36


Само да уточня: Не питам каде ми е проблема, а дали е възможно това, като сценарий!!!


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: теоритичен въпрос за запушен катализатор

Мнениеот Dorian » Пет 10 окт 2008 18:46


Scarchu написа:Колеги, има ли вероятност от запушен (не напълно, но доволно) катализатор при дизелов двигател, и в много топло време, да се товари така двигателя, че при работата му в "турбо режим", охладителната система да не смогва с охлаждането и от там да вдига налягането и да изхвърля антифриз през предпазният клапан?


Това което си написал е пълна глупост и едното няма нищо общо с другото :!:


Потребителски аватар
Nikito_
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: теоритичен въпрос за запушен катализатор

Мнениеот Nikito_ » Пет 10 окт 2008 19:17


Dorian написа:
Scarchu написа:Колеги, има ли вероятност от запушен (не напълно, но доволно) катализатор при дизелов двигател, и в много топло време, да се товари така двигателя, че при работата му в "турбо режим", охладителната система да не смогва с охлаждането и от там да вдига налягането и да изхвърля антифриз през предпазният клапан?


Това което си написал е пълна глупост и едното няма нищо общо с другото :!:


Така е!!!


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Съб 11 окт 2008 9:38


Чак за пълна глупост не съм съгласен, защото най-малкото при запушване на катализатора налягането в тръбата към ЕГР клапана става по-голямо и за единица време минава по-голямо колицхество изглорели газове, които са с по-висока температура и отиват директно в цилиндрите. Къде ще се разсее тази топлина ???


Потребителски аватар
D_R_M
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 10:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот D_R_M » Съб 11 окт 2008 12:24


Причини сигурно много, но обяснението е, че сигурно прегрява и вдига налягане системата....клапана работи при налягане 1,3-1,6 бара.
Другата причина си е вече - гарнитура.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 11 окт 2008 14:23


. Къде ще се разсее тази топлина ???

Ами контра въпрос - колко е тази топлина тогава ? дай някакви цифри които си измерил , от там да сметнем колко е върховото натоварване на охладителната система при голяма горещина и да видим това дето според тебе влиза повече ли е или по малко .... :wink:
свързано с въпроса : моя катализатор беше толкова запушен ,че колата нямаше никаква пъргавост , и от налягането се пръсна ( направо откъсна ) гъвкавата ми връзка .... НЕ загряваше и НЕ ми изхвърляше води :!: а преди да ме наречете изрод , който си е тормозил колата да кажа : 2 ма майстори ми твърдяха , че на бараки стари като моята НЕ СЕ Е СЛАГАЛО никога катализатор и това което виждам е резонансно гърне , което не може да се запуши :x та така .....


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Съб 11 окт 2008 16:20


Добре де....ако катализатора е запушен двигателя се товари,нали(при липса на добро издухване)!?Може да се предположи че е възможно да загрява повечко и то ако я натискаш яко,но ако е запушен катализатора мисля първо във вървенето ще се отрази..... :roll:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Съб 11 окт 2008 17:16


Според мен проблемът не може да бъде от запушен катализатор. Аз, подобно на колегата juve съм карал с доста запушен катализатор, в следствие на което тръбата за газовете непосредствено преди катализатора беше прогоряла, за да си намерят път навън изгорелите газове :shock
Единствената осезаема разлика при запушения катализатор е намалената пъргавина на двигателя и тормоза, който се създава за него.
Търси причината другаде...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat, tdi fen и 51 госта