Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Вто 11 окт 2011 23:33


brum написа:Тая кола палела ли е топла нормално някога?


Ти как мислиш колега , до преди да сменя дюзите не съм имал проблем с паленето никога - още повече топла инече предполагам отдавна щяхте да ми четете темата с проблема при топло палене. Колата винаги е палела нормално и топла и студена, причината се търси за това как да съсипя 3 дюзи и след смяна на 4-те да прави проблем с паленето топла и си задавам въпроса от повреда в датчика дали може да е променила някак работата на старите дюзи и да ги натовари до съсипване - да лъже че колата е студена и да обогатява горивната смес много с което дюзите да прегряват или не знам какво? Injected Quantity ми е 15 и нещо при 90 градуса , на какво може да се дължи?




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Вто 11 окт 2011 23:52


Не може от датчик да съсипеш дюзите. Единственото дето може май да ги съсипе е нафтата.

За 15мг гориво на празен ход - имаш проблем някъде. Майстора ти правил ли е преди PD мотори? До не е объркал нещо със дюзите? Или с центровката на валовете?

Датчика за температура на нафтата работи ли?

Горивото на празен ход се контролира така, че оборотите да са постоянни. Примерно 860. Дали тези обороти ще се поддържат със 5 или 25 милиграма е все тая - компютъра ще корегира горивото докато достигне и задържи тези обороти.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 8:59


brum написа:Не може от датчик да съсипеш дюзите. Единственото дето може май да ги съсипе е нафтата.

За 15мг гориво на празен ход - имаш проблем някъде. Майстора ти правил ли е преди PD мотори? До не е объркал нещо със дюзите? Или с центровката на валовете?

Датчика за температура на нафтата работи ли?

Горивото на празен ход се контролира така, че оборотите да са постоянни. Примерно 860. Дали тези обороти ще се поддържат със 5 или 25 милиграма е все тая - компютъра ще корегира горивото докато достигне и задържи тези обороти.



Аз не предполагам че датчика ги поврежда а че от негови грешни стойности или друг проблем режима на работа товари нещо по някакъв начин. От нафтата е ясно че може но аз не мисля че в моя случай е от нея, ясно е че при тази порция има проблем някъде , ама къде е? Майстора ми е правил ПД и е в час , няма как да е объркал нещо с дюзите , центровка на валовете не е правена и не е пипана доста преди да се повреди колата и синхронизацията е 0,5 градуса. Горивния датчик не съм сигурен дали работи или по скоро работи но не знам коректно ли е! Въпроса е сега какво оказва влияние на паленето с изключен температурен датчик , това не мога да си обясня?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 9:12


От датчик няма кое да се натовари за да стане фал. Дюзите сигурен ли си, че са същите?

Логни си колата и виж на 4ти канал центровката (май там беше).

Последна промяна от brum на Сря 12 окт 2011 9:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 9:15


brum написа:От датчик няма кое да се натовари за да стане фал. Дюзите сигурен ли си, че са същите?


Ами да предполагам , колегата Niks76 ми ги прати , на вид са същите от същия мотор каза че са!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 9:16


130кс има с два типа дюзи. На голф е едно, на пасат е друго. Поне по номера не ги ли проверихте?

Макар че от който и 130кс да са пак не би трябвало да даде такива отклонение.

Я логни колата на празен ход, 1ви, 4ти и 13ти канал. Да видим там дали няма нещо. Ако имаш възможност даже и другите (като е топла) за да се види да не би някой датчик да показва глупости.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 9:22


brum написа:130кс има с два типа дюзи. На голф е едно, на пасат е друго. Поне по номера не ги ли проверихте?

Макар че от който и 130кс да са пак не би трябвало да даде такива отклонение.

Я логни колата на празен ход, 1ви, 4ти и 13ти канал. Да видим там дали няма нещо. Ако имаш възможност даже и другите (като е топла) за да се види да не би някой датчик да показва глупости.


Ами не съм сигурен но на колегата Dobromirski щеше да му направи впечатление ако нещо не е за моя двигател предполагам. При напълно загрял мотор ли да я логна , същото ли ще е ако направя скрииншот на екрана , на всичките до 13-ти или 15 ще го направя като загрее до 90 градуса.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 9:32


Все тая как. Идеята е да се види дали датчиците имат адекватни показания и къде е центровката.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Сря 12 окт 2011 11:57


тя тая кола си работеше неадекватно и преди, а всичко си и беше както трябва.........
вече почвам да си мисля, че или е от ЕКУ, или някои некадърен тунер се е учил на нея...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 12:09


Е, т'ва най лесно може да се реши. Вземаш едно галето, сваляш файла и ще ти кажа дали е пипан. Ако е пипан ще ти намеря оригиналният.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 15:55


treniora написа:тя тая кола си работеше неадекватно и преди, а всичко си и беше както трябва.........
вече почвам да си мисля, че или е от ЕКУ, или някои некадърен тунер се е учил на нея...


Е, малко е пресилено че колата е работела неадекватно , има показателите от каналите в темата , проблема беше че една дюза не работеше явно равномерно и от нея е тресял мотора но чак че е работел неадекватно не бих казал. Това тресене вече го няма , допускам възможен проблем с ЕКУ-то защото при изключване на кабела на дюзите не записва грешка всеки път , а би трябвало според мен! За тунер да се е учил на нея не знам - поне в БГ такъв не е имало със сигурност защото аз си я вкарах тук. Сега ще сменя температурния датчик и след това ще снимам каналите , веднъж студена веднага след палене и след това напълно загряла!


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 15:55


brum написа:Е, т'ва най лесно може да се реши. Вземаш едно галето, сваляш файла и ще ти кажа дали е пипан. Ако е пипан ще ти намеря оригиналният.


Това колега на съм запознат как става?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 16:06


Намираш си някой местен "тунер" и го молиш най-учтиво да ти изчете софтуера от колата. Той ще ти даде един файл, пращаш ми го и ще ти кажа дали проблема е в него.

Вариант 2 - купуваш си galletto 1260 (http://www.sklad66.com/cms/Interfeys-ka ... asher.html) за 90лв и с един лаптоп си сваляш само софтуера.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 16:12


brum написа:Намираш си някой местен "тунер" и го молиш най-учтиво да ти изчете софтуера от колата. Той ще ти даде един файл, пращаш ми го и ще ти кажа дали проблема е в него.

Вариант 2 - купуваш си galletto 1260 (http://www.sklad66.com/cms/Interfeys-ka ... asher.html) за 90лв и с един лаптоп си сваляш само софтуера.


ОК, това мисля че може и Добри да го свърши с извличането на файла , а сега пристъпвам към горепосочените стъпки и после ще постна снимките!


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот batteto.1984 » Сря 12 окт 2011 17:22


А тандем помпата какво налягане прави на нафтата,и задържа ли го след изгасяне?Пали без температурен датчик защото вдига милиграмите и си мисли ЕКУ-то че е студено,пък било и на по ниско налягане на тандем помпата и с по дълъг импулс към дюзата(с изключен темп датчик) може би се замазва положението и затова пали!Я виж показанитя на 18 и 23 канал!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта