Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 17:45


batteto.1984 написа:А тандем помпата какво налягане прави на нафтата,и задържа ли го след изгасяне?Пали без температурен датчик защото вдига милиграмите и си мисли ЕКУ-то че е студено,пък било и на по ниско налягане на тандем помпата и с по дълъг импулс към дюзата(с изключен темп датчик) може би се замазва положението и затова пали!Я виж показанитя на 18 и 23 канал!


Ами за това нищо не мога да кажа , по принцип тандем-помпата само е свалена и после сложена обратно но не е пипана , как да проверя всичко това освен с VAG-COM? А иначе ще снимам каналите 18 и 23 след 30-40 минути до час защото колата вече не пали - и пак казвам пали и угасва и дори с по дълго въртене на стартер не запалва , смених температурния сензор но пак като загрее и я угася не пали , без датчик пак пали! А ето и снимки при загряло положение:

п.с. Ако са нужни снимки и на други канали кажете защото ще трябва да я чакам после пак доста време да изтине и за да запали!




Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот batteto.1984 » Сря 12 окт 2011 17:55


За тандем помпата,на нея си има пробка която се развива и на нейно място се навива манометър,при 1500 оборота налягането на нафтата не трябва да е под 3 бара,след загасяне трябва да здържа мисля около 1-1.5 бара налягане(мисля че беше) !


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 18:24


Софтуера ти изглежда да не е пипан (търсени стойности за МАФа, аванси, продължителност на впръскването за 16мг). Синхронизацията на вала е почти правилна, но не е тя виновна. Датчиците изглежда показват коректни данни.

Аз повече не мога да помогна. Иначе в София знам кой ще ти оправи колата. Само с това мога да помогна.

Тандем помпата ме съмнява да ти е виновна за горивото на празен ход. Ако тя беше проблемна и студена щеше да пали трудно.

Като вариант остава нещо при монтажа на дюзите да не е направено правилно.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 18:50


brum написа:Софтуера ти изглежда да не е пипан (търсени стойности за МАФа, аванси, продължителност на впръскването за 16мг). Синхронизацията на вала е почти правилна, но не е тя виновна. Датчиците изглежда показват коректни данни.

Аз повече не мога да помогна. Иначе в София знам кой ще ти оправи колата. Само с това мога да помогна.

Тандем помпата ме съмнява да ти е виновна за горивото на празен ход. Ако тя беше проблемна и студена щеше да пали трудно.

Като вариант остава нещо при монтажа на дюзите да не е направено правилно.



Ами за монтажа се съмнявам да има грешка , преди 10 000 км сменях сам О-пръстени и се справих без проблем , после тези новите пак ги монтирах аз и при подозрение че нещо съм объркал колегата Dobromirski дойде и ги извадихме , и след почистване на леглата , смяна на О-пръстени и отвръщане на дифтунките сглоби и регулира на 220 градуса и резултата е пак същия. Нещо друго става тук но какво е не знам? А иначе сега пак я запалих и проверих канали 18 и 23 , на 23 няма нищо а на 18 ми дава PD valve status и в четирите полета е 0.0 стойност! Прави ми впечатление че при палене дори сега при 63 градуса на двигателя колата запалва, след секунда оборотите скачат за момент с 100-200 и падат и ги закрепва на 800 и няколко! Какво и става не знам?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 12 окт 2011 19:34


А в канал 3 за ЕГР-а показателите защо ли са такива , а преди бяха така:
Прикачени файлове
MWSnap041.jpg


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Сря 12 окт 2011 23:24


Щото горивото вече не е 8.5, а е 16. Толкова иска заводски за 16мг гориво.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Чет 13 окт 2011 10:21


brum написа:Щото горивото вече не е 8.5, а е 16. Толкова иска заводски за 16мг гориво.


Дали има варянт все пак да показва синхронизация 0.5 а да не е толкова защото в интерес на истината шайбата на разпределителния вал е фиксирана докрай и не може да се мести в двете посоки при центровка. Дали е имала проблем с старите дюзи и са я нагласили да пали за да се продаде или е зацепана през някой зъб и оттам са я дорегулирали и сега с новите дюзи това да оказва влияние. 3 от дюзите - мисля че точно тези дето се предадоха са цапани с боя което означава че са пипани и преди но не в БГ.

п.с. А никой не каза за помпата в резервоара дали трябва да се чува и при повече количество гориво вътре , доста пъти съм я чувал да бълбука при даване на контакт преди ама то нали тук все караме с 5 литра нафта и не помня при повече гориво дали се е чувала.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Чет 13 окт 2011 14:00


pavlikianov написа:
brum написа:Щото горивото вече не е 8.5, а е 16. Толкова иска заводски за 16мг гориво.


Дали има варянт все пак да показва синхронизация 0.5 а да не е толкова защото в интерес на истината шайбата на разпределителния вал е фиксирана докрай и не може да се мести в двете посоки при центровка. Дали е имала проблем с старите дюзи и са я нагласили да пали за да се продаде или е зацепана през някой зъб и оттам са я дорегулирали и сега с новите дюзи това да оказва влияние. 3 от дюзите - мисля че точно тези дето се предадоха са цапани с боя което означава че са пипани и преди но не в БГ.

п.с. А никой не каза за помпата в резервоара дали трябва да се чува и при повече количество гориво вътре , доста пъти съм я чувал да бълбука при даване на контакт преди ама то нали тук все караме с 5 литра нафта и не помня при повече гориво дали се е чувала.


едва ли, по скоро проблема е някъде в електрониката......

закарай я в представителство, там си имат стендове и ще хванат проблема!

успех Колега :beer


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Чет 13 окт 2011 14:32


Ба, ще фанат проблема :) . Аз залагам, че ще кажят дюзи за смяна, по 1000лв/бр :) . И после пак ще е същото.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Чет 13 окт 2011 14:53


brum написа:Ба, ще фанат проблема :) . Аз залагам, че ще кажят дюзи за смяна, по 1000лв/бр :) . И после пак ще е същото.


Никой не е казал да му правят ремонта там..... просто диагностика, с ВАГ-КОМ дюзи не се ловят ;)


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот aliyatin.com » Чет 13 окт 2011 17:47


Колега да не е станало нещо след шлайфането на леглата.Гумичките дали оплатняват дюзите?Моите 0-пръстени като ги сменяхме имаше доста голям ръб само в дясна страна на леглата.И непосмях да ги шлайфам защото гумичките щяха да лопат вътре.А аз ги смених защото ми вкарваше нафта в картера. За помпата в резервоара и аз не я чувам но винаги карам с над половин резервоар.

Последна промяна от aliyatin.com на Чет 13 окт 2011 17:51, променено общо 1 път.


K
Мнения: 1334
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот K » Чет 13 окт 2011 17:49


pavlikianov написа:
brum написа:Щото горивото вече не е 8.5, а е 16. Толкова иска заводски за 16мг гориво.




п.с. А никой не каза за помпата в резервоара дали трябва да се чува и при повече количество гориво вътре , доста пъти съм я чувал да бълбука при даване на контакт преди ама то нали тук все караме с 5 литра нафта и не помня при повече гориво дали се е чувала.


Помпата се чува, когато нафтата е под средата горе-доло. Поне при мен е така. Напълня ли повечко, при даване на контакт не се чува.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Чет 13 окт 2011 20:02


aliyatin.com написа:Колега да не е станало нещо след шлайфането на леглата.Гумичките дали оплатняват дюзите?Моите 0-пръстени като ги сменяхме имаше доста голям ръб само в дясна страна на леглата.И непосмях да ги шлайфам защото гумичките щяха да лопат вътре.А аз ги смених защото ми вкарваше нафта в картера. За помпата в резервоара и аз не я чувам но винаги карам с над половин резервоар.


Ами не вярвам колега защото положението беше същото и преди това и па принцип е хубаво да сте запознати с цялата тема за да не се повтарят въпросите, а за гумичките се надявам да уплътняват , и при мен ръба беше само в едната страна на леглото а шлайфа се изразява само в заглаждане на ръбовете за да не се скъсат или нарежат гумичките при вкарване на дюзата , в никакъв случай не е заличен ръба като цяло. При мен до сега не е вкарвало нафта в картера. За тая помпа не знам защо точно хората запознати с този тип двигател технически ме убеждават че трябва да се чува всеки път като на 3 коли проверих и се чува само при количество нафта под половин резервоар - нне мога да кажа точно.


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот batteto.1984 » Чет 13 окт 2011 21:05


Оствете я тая помпа вече,ако не е в ред няма да можеш въобще да запалиш!Пробвай като работи колата да издърпаш бушона на помпата и ще се убедиш че работи!Принципно тя прави налягане 0.5 бара,демек колкото да закара нафта до горивния филтър,що не опитате да изолирате горивния филтър само за проба да видите как ще се държи.Как се държеше със старите дюзи(повредените)?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот niks76 » Чет 13 окт 2011 21:27


помпата в резервоара не е интересна-единствено синхронизацията не е в час.случвало ми се е автомобили с под 4градуса да не искат да палят въобще ,а съм чувал за случай и на 6градуса :arrow:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта