Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕНО

Мнениеот graver » Чет 22 авг 2013 19:44


Колата е пасат Б5 1.9 ТДИ ПД ATJ мотор (115 кс).
Днес на връщане от работа по светофарите усещам през няколко секунди моментно претрисане. Реших че е заради климата и я изключих, но проблема си остана. Издух я на няколко места, за да не се е затлачило нещо или горивото да е куцо, ама нямаше промяна когато спра и работи на място. Усещането е че сякаш за момент нещо прекъсва и претриса, като това е за част от секундата и го прави през 10-15 секунди. В движение си върви чудесно и няма признак на никакви проблеми, само на празен ход.
Горивото е на Лукойл и последния път налях 30 литра, които почти съм изгорил, а и проблема се появи едва днес- малко вероятно е според мен да е от нафтата. Филтрите са сменяни преди 3 месеца.
Утре смятам да взема някаква добавка за почистване на горивната система (ако не помогне, то поне няма да навреди) и ако и така не се оправят нещата ще ходя при майстора ми да я закачи на ВагКом и да видим какви показания ще дадат дюзите (имам съмнения за някоя дюза).
Та идеи и съвети какво може да е и какво да направя за да открия и реша проблема


п.п. на всичкото отгоре от вчера стрелката на спидометъра ми прави проблем стига до 20-30 км/час, а днес даже си стоеше само на 0 км/ч по едно време. Не е датчика на ск кутия, защото разхода и дневния пробег се променят. Нещо в таблото ми се струва че е, което така или иначе ми бутаха преди няколко месеца. Утре ще отида да видя там какво ще ми обясняват.
Абе тая цялата седмица никак не ми върви и е голяма каръщина :cry

Последна промяна от graver на Пет 28 фев 2014 21:07, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот graver » Пет 23 авг 2013 8:39


Студен старт и работа на място- никакъв проблем тази сутрин (20С)
До работа загря нормално и пак си работи нормално на място.
Остава да видя като я напече хубаво след работа какво ще стане


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот jollycatman » Вто 27 авг 2013 20:48


Преди време и аз имах такъв проблем. На светофари се усещаше леко потръпване на колата, като оборотомерът не помръдваше, но реално оборотите на празен ход изглеждаха по този начин:
LOG-01-002-xxx-xxx.xls
(94 KиБ) Свален 536 пъти
. Карах доста време така, но един ден, прибирайки се от извънградско спрях на първия светофар и колата се тресеше цялата. След смяна на маховика, който се бе разбил потръпването вече го нямаше, а оборотите се заковаха.


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот Anonymous88 » Вто 27 авг 2013 21:03


Малко извън темата за което моля да ме извиниш колега!
Карам 3 дизелови автомобила 2 мои (Венто 1з и Голф AJM (на Голфа не съм сипвал тяхна нафта няма и да му сипя) и на родителите ми Форд Фокус 1.6 TDCi 109hp
От личен опит споделям.Минавай транзит покрай ЛукОйл нафтата им не струва Това е моето наблюдение от последните 2/3 години


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот IRRITATING » Вто 27 авг 2013 21:35


По другите бензиностанции нафтата да не мислиш че идва от Луната


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот Anonymous88 » Вто 27 авг 2013 22:30


До сега от друга бензиностанция не ми се е случвало отзад да излизат миризми на понички,пържени картофи,мекици и всякакви неприсъщи за изгорели газове от дизелов автомобил миризми.Който се предполага че се кара с нафта а не с някаква смес която се пробутва на обикновения потребител за нафта..

:love.vwclub :love.vwclub


Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот graver » Пет 20 сеп 2013 21:22


Изгорих повече от два резервоара гориво, като използвах и почистваща горивната система добавка.
(Нямам повишен разход, даже съм много доволен от разхода през последният месец.)

Симптомите на проблема се попромениха:
Първите две седмици нямаше никакви проблеми и колата си вървеше като луда. Зарадвах се и реших, че може би е от калпаво гориво.
В последствие се появи едно придърпване при ниска скорост (при потегляне и до 20-30 км/ч) или иначе казано при ниски обороти (1200- 1500) и малка предавка (първа и втора). Естествено това се усеща само градско. Случва се рядко- веднъж седмично. Усещането е, че като тръгвам да се изнасям от светофар за момент колата придърпва. Прави го и студена и топла.
При работа на място продължава да прави същият проблем от преди месец, т.е. за момент (част от секундата) нещо прекъсва и претриса, но с тази разлика че е доста рядко- веднъж на 10-на дни.
Говорих с майстора, на когото имам доверие и според него проблема трябва да се задълбочи за да се идентифицира по-лесно.
Не съм я закачал на Ваг-Ком.
Не ми се иска да остана някъде по пътищата или пък по-лошо да остане жената някъде, та ще се радвам да споделите опит или да изкажете съвети


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход

Мнениеот petiaivanova12 » Съб 21 сеп 2013 5:14


Първо я закачи на ваг ком.Качи лога на 13канал да погледнем дюзите поне,и после ще говорим. :beer А ако не ти се занимава си копуваш лики моли за почистване на инжектори струва от 10до 13лева и сипваш в горивото ,но с по малко нафта до15 литра.Виж има ли подобрение и не забравяй да споделиш резултата.


Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на на празен

Мнениеот graver » Пет 28 фев 2014 21:05


Мина доста време от първият път когато установих, че имам проблем.
През първите 2-3 месеца проблема се появяваше веднъж седмично докато колата загряваше и се състоеше в еднократно придърпване при ниски обороти (около 1500). Смених горивния филтър. Естествено отворих стария за да видя в какво състояние е за изминатите с него 15-20000 км. Филтъра беше ОК и логично проблема си остана, но поне без да се задълбочава. Взех добавка за почистване, която се добавя към горивото. Освен че ми падна малко разхода за кратко нищо друго не се случи.
Междувременно никакви грешки на ВАГ-КОМ, освен тъпотии които нямат никакво отношение към този проблем.
Имах проблем с тандем помпата (нищо ново под слънцето, ПД си има някои болежки).
И точно покрай смяната на тандем помпата (Януари 2014) колата започна да прекъсва адски. Не само на място, а и при ускорение, особено при ниски обороти (до 2000). Проверени бяха кабелите от компа към дюзите (сменихме ги с друг такива)- проблема остана. Наби ми на ВАГ КОМ грешка за реле за старт на двигателя (не помня номера вече) сменихме релето за проба и колата пак прекъсваше. Случи се докато работи на място и се чудим какъв може да е проблема дори да изгасне.
За две седмици положението беше станало такова, че докато колата работеше на място за части от секундата буквално изгасваше и след това пак заработваше. Дюзите изглеждаха добре, корекциите в норма. На ВАГ КОМ единствено се отчиташе промяна в оборотите (падаше под 900) в моментите, в които мотора прекъсваше.
Накрая майстора погледна датчика на коляновия вал и се оказа от него. Беше ми минало през акъла, но бях останал с впечатление, че той дава отражение първо на стартирането на колата- винаги съм смятал, че ако има проблем с него колата няма да пали или поне ще пали трудно. Нов датчик и пасата бяга преди.
Дано написаното да помогне на някого, за да си спести времето и нервите, пък и да не остане някъде на пътя де.


rokoko77
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Кюстендил

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот rokoko77 » Нед 02 мар 2014 20:29


Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4621
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот hvp800 » Нед 02 мар 2014 21:57


От този датчик едва ли ще ти светва лампата за подгрева,колега


rokoko77
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Кюстендил

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот rokoko77 » Нед 02 мар 2014 22:48


hvp800 написа:От този датчик едва ли ще ти светва лампата за подгрева,колега


Лампата светва или по точно мига като не иска да запали /мига в синхрон с цъкането на релето за помпата/


Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот graver » Пон 03 мар 2014 18:57


rokoko77 написа:Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.

Да си призная ме съмнява да е от него. Все пак ако имаш възможност да си намериш от приятел/колега такъв колкото да се пробва може да се отметне като вариант.
Всъщност помпата в резервоара работи ли коректно? Ако правилно помня, тя на практика работи когато имаш под половин резервоар, т.е. ако си повече от това май не би трябвало да имаш проблем с нея. (Това не съм сигурен, ако може някой по-запознат да каже)
По тези симптоми може да са много неща за съжаление :icon_sad


rokoko77
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Кюстендил

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот rokoko77 » Пон 03 мар 2014 21:07


grpas111.jpg
graver написа:
rokoko77 написа:Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.

Да си призная ме съмнява да е от него. Все пак ако имаш възможност да си намериш от приятел/колега такъв колкото да се пробва може да се отметне като вариант.
Всъщност помпата в резервоара работи ли коректно? Ако правилно помня, тя на практика работи когато имаш под половин резервоар, т.е. ако си повече от това май не би трябвало да имаш проблем с нея. (Това не съм сигурен, ако може някой по-запознат да каже)
По тези симптоми може да са много неща за съжаление :icon_sad

Колега помпата работи -проверих я като ми направи това нещо са първи път,дюзите са също в нормата ,клемореда го свалях и го носих и него за проверка .Снимах грешката която ми показа с телефона ако някои от колегите е запознат моля да окаже съдействие че проблема се задълбочи.
grpas111.jpg
Прикачени файлове
pasat gre.jpg


Потребителски аватар
graver
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ

Мнениеот graver » Съб 08 мар 2014 1:26


Според мен за грешката е по-добре да запиташ в ето тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=88&t=210398&start=900



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта