Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN трудно пали
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN трудно пали
Здравейте, колеги. имам форд галакси 1.9 тди 110 к.с.От колата съм много доволен имам я от половин година и навъртях 15000 км. На напоследък забелязах, че когато колата е топла много трудно пали. Когато е студена пали от четвърт, но когато е топла пали много трудно. Толкова въртя,че акумулатора започва да сдава багажа и чак тогава пали. Свещите всеки път си подгряват. Изчетох всичко във форума но не можах да намеря нищо за двигател AFN. МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ СЪС СЪВЕТ ОТ КАКВО МОЖЕ ДА СЕ ПОЛУЧИ ТАКА.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Проблем при тези двигатели. Решението: нов акумулатор, ремонт на стартера, смяна на софтуера. Проблема се дължи на факта, че на компа. е зададено да започне да подава гориво след определени обороти(250) например, а ти трудно ги достигаш.
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Акумулатора върти като побъркан мотора, но не пали. На 1/2 година е.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Може да е така но наистина проблема е точно от това което е написал колегата по-горе
Давам пример
50 оборота - 0мг гориво
150 оборота - 0мг гориво
250 оборота - 0мг гориво
350 оборота - 25мг гориво и т.е. трябва да достигнеш 350 оборота със стартера и компа тогава дава гориво и можеш да палиш....а сега ще кажеш " що тогава пали макар късно щом стартера не може да върти достатъчно не трябва да пали" да ама не понеже стартера е с редуктор отпред и макар и да не забелязваш то си покачва оборотите след определени секунди и така си пали колата
Дано да съм бил ясен
(цифрите са ориентировачни)
Давам пример
50 оборота - 0мг гориво
150 оборота - 0мг гориво
250 оборота - 0мг гориво
350 оборота - 25мг гориво и т.е. трябва да достигнеш 350 оборота със стартера и компа тогава дава гориво и можеш да палиш....а сега ще кажеш " що тогава пали макар късно щом стартера не може да върти достатъчно не трябва да пали" да ама не понеже стартера е с редуктор отпред и макар и да не забелязваш то си покачва оборотите след определени секунди и така си пали колата
Дано да съм бил ясен
(цифрите са ориентировачни)
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Погледни/рециклирай си стартера , и не допускай дълбок разряд на акуто ще го хвърлиш , гледай го закачи в най-скоро време на зарядно
П.п. малко инфо и решения по въпроса : http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=15666&sid=e2140164d421edddd3f6f010da06cec7
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=70
П.п. оборотите са от 250 нагоре мисля необходимите....не ги ли достигне/мине тези 250 оборота (на мотора) стартера - палене топъл няма
П.п. малко инфо и решения по въпроса : http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=15666&sid=e2140164d421edddd3f6f010da06cec7
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=70
П.п. оборотите са от 250 нагоре мисля необходимите....не ги ли достигне/мине тези 250 оборота (на мотора) стартера - палене топъл няма
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
МНОГО БЛАГОДАРЯ ОЩЕ УТРЕ ЩЕ СИ ЗАНЕСА СТАРТЕРА НА РЕМОНТ. ИДВА ЗИМА !!!
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Здравейте,
мнозина колеги притежатели на ТДИ мотори се оплакват от труден старт когато мотора е загрял добре. Най-силно изразено е при ТДИ моторите с мощност 110 конски сили (1.9 ТДИ ASV AFN AHF и т.н.) но често се среща също при Помпа дюза както и при 2.5 ТДИ моторите.
Принципно много майстори съветват да сме смени акомулатора и да се ремонтира стартера с което положението значително се подобрява но като цяло проблема не се решава.
Някои хора оправят проблема с топлото палене като прекодират с VAG-COM колата да е на автоматични скорости (въпреки че автомобила е с ръчни) и товага пали чудесно. За съжаление при много модели се получават странични ефекти , вибраций, грешки в ЕКУто както и по лоши реакций на мотора. Това се дължи на факта че картите записани в чипа на ЕКУто отговарящи за горивоподаването и работата на мотор с ръчни скорости и същите карти на проектирани за автоматика са различни . (в един и същи файл има карти за ръчни скорости и за автоматик и чрез VAG COM се посочва по коя половина от файла да с еръководи мотора)
Проблемът се крие в грешка (малко пресилено казано) на софтуера или по точно в картите отговарящи за горивоподаването при старт на мотора.
В тази картинка е показана картата отговаряща за горивоподаването по време на старт на мотора при моята кола.(това е оригналната непроменяна карта) Моторът е AFN 1.9 ТДИ 110 коня 97ма година ръчни скорости.
Снимката показва таблица със стойности. Цифрите в таблицата са милиграми впръскано гориво. вертикалата са градуси по целзий а хоризонталата са обороти на двигателя.
Можем да го разчетем така.
Например при минус 29,7 градуса (почти минус 30) и при 250 оборота на двигателя се впръскват 48.8 милиграма гориво за да запали.
При 15 градуса и 250 оборота на двигателя са вече 28.8 милиграма.
Така се изразява количеството впръскано гориво като функция от температурата и оборотите на двигателя.
Като завърти стартера на автомобила ,моторът развива обороти в зависимост от силата на акомулатора и състояниетона стартера.
Ако например стартера или акомулатора са зле двигателя развива някъде към 200-250 оборота в минута.
При 250 оборота в минута казахме че при 15 градуса впръсканото гориво е 28,8 милиграма. Тоест завърташ впръсква се гориво и пали от РАЗ. (това е добрият и лесен студн старт)
Ако погледнем обаче отново таблицата се вижда че при 70 градуса по целзий и 250 оборота впръсканото гориво е 0 милиграма !!! Тоест стартера върти обаче гориво не се подава и затова неще да пали .
При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане )
Пак повтарям че ако мотор с ръчни скорости се прекодира да ползва карите на мотор с автоматични може да се появят много странични ефекти (главно при по новите модели) За съжаление това се поражда от факта че горивоподаването при автоматика по време на работа (при каране на колата) също е малко по различно от това на кола с ръчни скорости.
За съжаление оправянето на този проблем с паленето по начина който аз описах (и предлагам) е сравнително скъп (чипове програмиране презапояване или обд-туинг) и не си заслужава да с еправи само заради паленето. За това най-вече си струва да се направи при слагането на чиптунинг (при който се променя цялото горивоподаване) Също така трябва да се знае че чип само от определени производители могат да оправят проблема (тоест зависи от човека който е правил чипа) затова не трябва да се очаква че първия майстор с чип за 50 кинта ще го оправи.
Надявам се вече да е ясно.');
Информацията е от http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=70
Казано по друг начин трябва да отидеш на диагностика и да им кажеш да ти програмират компа за автоматична скоростна кутия.Тогава обаче ще изнинке нов пробле(може за теб да не е проблем)-при каране на темпомат(незнам дали имаш) при натискане на съединитела мотора се форсирва.
Първо пробвай този вариянт преди да си дадеш парите за нов акумулатор(докато твоя ти върши работа).
Успех.
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
nebeto написа:...
Не винаги прекодирането на автомат върши работа , отделно от това колата става и по-тромава ... конкретния случай при мене не върши работа иначе на студена пали на четвърт !
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
А има ли някъде някой механик (автомонтьор-майстор) които да слага такива релета за да излъже ECU на мотора.Или дайте някаква схемичка как изглежда това реле. Ще ВИ бъда безкрайно благодарен.
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Прочети из основи тази тема за да стане ясно на тебе и на всичко които се интересуват !
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Колеги, ако имате проблем при паленето на топъл двигател на 1.9TDI (НЕ помпа дюза) и компютъра на колата ви е поколение EDC15 (Октавия 1, Голф 4, Ауди А3 и др.), можете бързо и лесно да отстраните проблема чрез Ваг-Ком.
Необходимо е да влезнете в режим на диагностика, избирате [01 - Engine], след това [Login - 11], въвеждате код 12233 и след това [Do It!].
Отивате на [Adaptation - 10], избирате Channel 5, на който стойността по подразбиране трябва да бъде 32768. Променяте я на 33268, запаметявате и готово.
Ако не знаете какво точно правите и не сте сигурни, че следвате точно тези стъпки, не ви съветвам да опитвате. По-добре потърсете съдействие от някой, който може да ви помогне. Успех!
Необходимо е да влезнете в режим на диагностика, избирате [01 - Engine], след това [Login - 11], въвеждате код 12233 и след това [Do It!].
Отивате на [Adaptation - 10], избирате Channel 5, на който стойността по подразбиране трябва да бъде 32768. Променяте я на 33268, запаметявате и готово.
Ако не знаете какво точно правите и не сте сигурни, че следвате точно тези стъпки, не ви съветвам да опитвате. По-добре потърсете съдействие от някой, който може да ви помогне. Успех!
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
petiaivanova12 написа:...
Като се прекодира по този начин, какво се случва всъщност ???
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Чипосай си колата и този проблем ще се оправи.Brezel е твоя човек.Всичко други направени интервенции по колата ще са загуба на време и пари.
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
И аз искам да попитам petiaivanova12 като се прекодира по този начин, какво се случва всъщност ???
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: трудно пали Ford Galaxy 1.9 TDI 110 AFN
Чрез канал 5 се променя инжектираното количество гориво от ECU-то при стартиране на мотора
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy и 56 госта