Здравейте,
това е 4-тото ми Polo и първото ми дизелово. До сега съм имал парно, от което не можех да дишам на първа степен, докато сега не мога да се сгрея, а работя на 16км от дома и направо съм полудял. Колата е Polo 6N2 1.4TDI PD, преди два месеца смених термостата с чисто нов Mahle, но въпреки това загряването е трудна задача. Тръгвам от вкъщи, не пускам парното докато колата не загрее на поне 70 градуса, което се случва на около 5км от дома, или 10мин. Пускам парното на първа степен и ако колата не е в движение, ами съм по задръствания, загряване нямаа до 90 градуса. Ако я оставя без включено парно заграва на 90 градуса и й трябват поне още 10мин да стои на 90 градуса за да мога да пусна парното на втора степен, примерно и да не падат градусите под 90, ако ли обаче е под 90 и пусна парното на втора степен и съм в задръстване, няма загряване. Ако карам на дълго и е в обороти колата загрява на 90 градуса, но вляза ли в задръстване и пуснато ли е парното на 2-ра степен или повече пада до към 75гр. Супер ненормално работа. Реално трябва да не включвам парното до 90 градуса, да я изчакам да загрее още 10мин на 90гр и тогава да пускам на колкото си искам, да де ама реално ще съм стигнал до работа и по-добре да си вградя калорифер, ебаати колата. Ето клип на място
Някакви идеи за по-бързо загряване?! Различен термостат? Вграждане на печка?! :D Вече не знам просто....
Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Гараж, и да се кара на по-високи обороти! Икономията на ТДИ идва от това че двигателя произвежда нужната мощност, на ниски обороти ,а на ниски обороти няма как да загрее бързо мотора .
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Да, за оборотите е ясно, но като си в задръстване или, както е силен снеговалеж и трябва да се кара внимателно, няма как да карам във високи обороти и е много неприятно като цяло...
- w_smith
- Мнения: 2204
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia_Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Втора степен на вентилатора на купето само през лятото. Малък двигател, малко гориво, откъде да дойде топлото? Иначе падането на стрелката е защото като стигне до 75 гр реални, на таблото вече показва 90. Затова ако седи по-дълго на 90 не пада стрелката. Истината обаче е в първото изречение от поста ми.
Последна промяна от w_smith на Вто 05 яну 2016 11:47, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4309
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
най-добре е до поставиш автономен отоплител webasto но определено но това е доста скъпо начинание
Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
w_smith написа:Втора степен на вентилатора на купето само през лятото. Малък двигател, малко гориво, откъде да дойде топлото? Иначе падането на стрелката е защото като стигне до 75 гр реални, на таблото вече показва 90. Затова ако седи по-дълго на 90 не пада стрелката. Истината обаче е в първото изречение от поста ми.
Да, ясно. Голяма мъка с отоплението с тези дизели... Но пък за сметка на разхода, който ме топли в края на месеца, хаха.
tdi fen написа:най-добре е до поставиш автономен отоплител webasto но определено но това е доста скъпо начинание
Sent from my Xperia M4 Aqua using Tapatalk
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Колеги при мен е същата работа, след смяна на термостат колата работили на място с включен вентилатор веднага изтива 70-75°С. В движение даржи 85-92°С. Това го меря с обд- блутут.Колата е поло 6н2 1.0mpi ги,Също така сутрин загрява доста трудо до 90°С ако не се сръчка.
Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Sstefaan84 написа:Колеги при мен е същата работа, след смяна на термостат колата работили на място с включен вентилатор веднага изтива 70-75°С. В движение даржи 85-92°С. Това го меря с обд- блутут.Колата е поло 6н2 1.0mpi ги,Също така сутрин загрява доста трудо до 90°С ако не се сръчка.
Тук говорим за дизелови автомобили колега. Бензин с нов термостат не трябва да пада така. Миналото ми поло 1.4мпи, 6н, загряваше и ковеше 90гр за 10мин зимата и не се дишаше в колата на първа степен на парното.
Sent from my Xperia M4 Aqua using Tapatalk
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Интересно... при мене духа стабилно топло още преди да е стигнала 60 градуса. И да, пускам парното само на 1ва степен. На 2ра степен и нагоре вече не се седи в колата от жега. И при мен като е на 90 градуса и спра в задръстване ако е на 1ва степен леееко отлепя стрелката вляво от 90, ако е на 2ра степен отива на 75 градуса и там седи докато не тръгна, после пак си отива на 90
опс... забравих да спомена- имам подгрев на антифриза. И ти колега трябва да имаш. Подгрева го чувам как цъка релето при минусови телператури,когато е студен мотора- докъм 50- 60 градуса, после не се чува, като завъртя врътката за топлото в положение различно от cool. Като върна пак врътката на студено се чува как изключва.
пп. Ако като тебе я чакам да загрее преди да пусна парното- това ще е по великден. Все пак колата служи на теб, не ти на нея. Още след като запаля пускам на 1 или 2 парното, топлото на макс. след 2 до 4 минути предното стъкло няма лед, започва да духа стабилно топло и газ. А колкото загрее загрее. Предпочитам на мен да ми е топло отколкото да карам озъбен , щото не показва 90градуса
опс... забравих да спомена- имам подгрев на антифриза. И ти колега трябва да имаш. Подгрева го чувам как цъка релето при минусови телператури,когато е студен мотора- докъм 50- 60 градуса, после не се чува, като завъртя врътката за топлото в положение различно от cool. Като върна пак врътката на студено се чува как изключва.
пп. Ако като тебе я чакам да загрее преди да пусна парното- това ще е по великден. Все пак колата служи на теб, не ти на нея. Още след като запаля пускам на 1 или 2 парното, топлото на макс. след 2 до 4 минути предното стъкло няма лед, започва да духа стабилно топло и газ. А колкото загрее загрее. Предпочитам на мен да ми е топло отколкото да карам озъбен , щото не показва 90градуса
Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
polovera_9n3 написа:Интересно... при мене духа стабилно топло още преди да е стигнала 60 градуса. И да, пускам парното само на 1ва степен. На 2ра степен и нагоре вече не се седи в колата от жега. И при мен като е на 90 градуса и спра в задръстване ако е на 1ва степен леееко отлепя стрелката вляво от 90, ако е на 2ра степен отива на 75 градуса и там седи докато не тръгна, после пак си отива на 90
опс... забравих да спомена- имам подгрев на антифриза. И ти колега трябва да имаш. Подгрева го чувам как цъка релето при минусови телператури,когато е студен мотора- докъм 50- 60 градуса, после не се чува, като завъртя врътката за топлото в положение различно от cool. Като върна пак врътката на студено се чува как изключва.
пп. Ако като тебе я чакам да загрее преди да пусна парното- това ще е по великден. Все пак колата служи на теб, не ти на нея. Още след като запаля пускам на 1 или 2 парното, топлото на макс. след 2 до 4 минути предното стъкло няма лед, започва да духа стабилно топло и газ. А колкото загрее загрее. Предпочитам на мен да ми е топло отколкото да карам озъбен , щото не показва 90градуса
Напълно съм съгласен, но моята няма печка (подгрева на антифриза), чета доста как може да се пригоди, но май го управлява компютъра на колата и няма да стане... Иначе при теб е по-цивилизована работата. Хаха
Sent from my Xperia M4 Aqua using Tapatalk
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Доколкото знам всички ТДИ-та имат подгрев. Твоята откъде е вкарана? Ако е италианка може и да няма. Моята нова е купена в БГ и има. Колко ампера ти е генератора? Моя е 120А, като я закарах за пръв път при моя майстор в кж вика тая кола защо е с такъв силен генератаор?!?! после гледа гледа и вика- имаш подгрев на антифриза- тогава ми каза и показа за какво става въпрос. Вика ако няма подгрев ще е с 90А генератор. Незнам колко е прав, ама на него съм склонен да му вярвам за всичко
Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
polovera_9n3 написа:Доколкото знам всички ТДИ-та имат подгрев. Твоята откъде е вкарана? Ако е италианка може и да няма. Моята нова е купена в БГ и има. Колко ампера ти е генератора? Моя е 120А, като я закарах за пръв път при моя майстор в кж вика тая кола защо е с такъв силен генератаор?!?! после гледа гледа и вика- имаш подгрев на антифриза- тогава ми каза и показа за какво става въпрос. Вика ако няма подгрев ще е с 90А генератор. Незнам колко е прав, ама на него съм склонен да му вярвам за всичко
90A е моя, от Италия е. Ако го питаш и как може да се пригоди, освен, че трябва да се сложи 120A генератор...
Sent from my Xperia M4 Aqua using Tapatalk
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Имаше тема за слагане на подгрев на пассат тука из форума- същата е схемата като на полото, даже някой и на 1.6 бензин на голф 3 беше сложил- пак тема тука. Успех
- lachone
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 12 апр 2010 12:27
- Автомобил: VW Lupo+Passat B6
- Двигател: 1400TDI+2000TDI
- Местоположение: Sofia
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Аз съм с Лупо с АМФ и стрелката ми седи по същия начин, както е в клипчето, обаче парното си е доста силно, вчера на 1-ва степен ми стана такава жега, че врътнах към студено врътката. В студовете от ония дни стигах и до 3-та степен на моменти, защото си беше доста хладно и пак така се държеше стрелката и парното си беше на 6.
- go4o.m
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AMF 2001
- Местоположение: София
Re: Polo 6N2 1.4 TDI AMF - въпрос за загряване?
Моето поло почва да духа топло след 2 минути просто малките двигатели са толкова ефективни че са сложили ел. радиатор в парното можеш да пробваш дали работи при студено време завърташ копчето за топлото и след около 80% се чува слабо щракване ако се натовари двигателя значи работи
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта