Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 16 фев 2011 8:54


treniora написа:
pavlikianov написа:
valko.80 написа:Не трябва впръскването на гориво на загрял мотор да е около (0.47мг - 0.55мг)


А колко трябва да е, порцията и стойностите на дюзите?


повтаряме като папагали, дал съм ви линк четете бе хора!!!

"0,4-Injection Quantity ;11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-40(3.0-11.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)"



ако разбирах нещо от това дето си го изписал нямаше да питам като "папагал", до тук виждам само че трябва да е между 3.0 и 9.0 ама то и на програмата ми го пише. Аз питам колко трябва да е горе долу при нормално работещ двигател, примерно 5.0 или 5.5 или между 4.0 и 5.0 и така. Въпроса е колко трябва да се стремя да я докарам за да ми гори добре и да върви добре. Както и да е !


А колега Niks76, също е ясно че не са категорични стойности но щом може по тях да се прави извод че нещо не е наред то при какви стойности горе долу ще е наред. Примерно колкото по близо е до 0.00 толкова по добре ли ? Отговаряйте просто и ясно бе хора, някой тук да може да разбере. Ако всички знаехме повече от вас , нямаше да повдигаме тези теми!




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот niks76 » Сря 16 фев 2011 9:14


колкото е по близо към 0 е най добре


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 16 фев 2011 9:28


niks76 написа:колкото е по близо към 0 е най добре


Благодаря колега .

В събота ще снимам като сменям на 1-ви и 2-ри цилиндър за тези който пожелаха! А някой може ли да каже нещо по подробно за регулирането на дюзите?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот °niksi° » Сря 16 фев 2011 9:50


Ако не си разбрал добре звънни ама няма нищо сложно - гласиш на гърбица, навиваш реглажния болт, развиваш 180° /мисля толкова бяха на твоя мотор/ и стягаш контрагайката.
Пита ме няколко пъти защо е нужен реглаж - най-малкото защото си разменил местата на 2 от дьзите.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Сря 16 фев 2011 10:53


pavlikianov написа:
treniora написа:
pavlikianov написа:
valko.80 написа:Не трябва впръскването на гориво на загрял мотор да е около (0.47мг - 0.55мг)


А колко трябва да е, порцията и стойностите на дюзите?


повтаряме като папагали, дал съм ви линк четете бе хора!!!

"0,4-Injection Quantity ;11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-40(3.0-11.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)"



ако разбирах нещо от това дето си го изписал нямаше да питам като "папагал", до тук виждам само че трябва да е между 3.0 и 9.0 ама то и на програмата ми го пише. Аз питам колко трябва да е горе долу при нормално работещ двигател, примерно 5.0 или 5.5 или между 4.0 и 5.0 и така. Въпроса е колко трябва да се стремя да я докарам за да ми гори добре и да върви добре. Както и да е !


А колега Niks76, също е ясно че не са категорични стойности но щом може по тях да се прави извод че нещо не е наред то при какви стойности горе долу ще е наред. Примерно колкото по близо е до 0.00 толкова по добре ли ? Отговаряйте просто и ясно бе хора, някой тук да може да разбере. Ако всички знаехме повече от вас , нямаше да повдигаме тези теми!


по нагоре в темата съм на писал, че трябва да е около "6", ама кои да гледа!
това, че от 4-ри ЛС нищо не си разбрал си е лично твой проблем mhihi :beer


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Сря 16 фев 2011 11:06


treniora написа:по нагоре в темата съм на писал, че трябва да е около "6", ама кои да гледа!
това, че от 4-ри ЛС нищо не си разбрал си е лично твой проблем mhihi :beer



Колега , не превръщай темата ми в каруцарски спор , не говоря само за порцията а и за стойностите на дюзите, стига се правихте на многознаещи, ако ще помагате - четете внимателно въпросите и отговаряйте на всеки от тях. Не мога да задам въпрос: Колко трябва да е порцията на горивото и стойностите на дюзите и ти да ми отговаряш - 6.0 и да претендираш че отговаряш на всичко питано от мен и че аз не гледам! Благодаря на всички отзовали се и пак напомням че темата е отворена не защото много знам по този въпрос а точно защото нищо не знам и имам нужда от вас а и предполагам и други колеги ще бъдат удовлетворени от помоща ви!


п.с. Лс-тата са две колега и се отнасят основно за температурните датчици!


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Сря 16 фев 2011 11:48


има доста добра :търсачкаа и ако потърсиш ще намериш отговор на въпросите си......... ;)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Dobromirski » Чет 17 фев 2011 18:40


За да не се луташ и да си биеш главата, ще обясня възможно най-кратко за какво става въпрос.
На тихи обороти главен приоритет за ЕЦУ-то е поддържането на оборотите. Тъй като дизела няма дроселна клапа, оборотите зависят единствено от момента и количеството впръскано гориво. Независимо от коефициентите на корекция по температура и зададените стойности в мап таблиците, в крайна сметка количеството връскано гориво, което виждаш в милиграми е това количество, което е нужно за поддържането на ЗАДАДЕНИТЕ тихи обороти. Естествено, първото , което трябва да провериш, е дали някой не е бутал и не ти е променил стойността на тихите обороти. Другото, което трябва да провериш дали няма някаква друга причина поради която на двигателят да му е нужна по-голямо порция гориво за да поддържа тихите обороти (лошо газоразпределение, утечка от ЕГР-а и т.н)
Така сега идва и по интересното. Това , което виждаш като милиграми, всъщност е времето на електрическият импулс, през което дюзата впръсква. Ако по някаква причина (запушена дюза, наличие на въздух в нафтата, износени елементи на ПД) се промени характеристиката на дюзата, то реалното количество впръскано гориво, не отговаря на това, което ти виждаш през ваг-кома. Тоест, колкото повече се запушва или износва дюзата, толкова по-малко количество нафта впръсква при същият електрически импулс и оборотите на двигателят съответно падат. ЕЦУ-то веднага компенсира увеличавайки ВРЕМЕТО на впръскване ( а ти го виждаш като милиграми), но дефакто двигателят получава същата порция гориво. Анадъмо ? :)
Относно корекционният коефициент:
Датчика на коляновият вал всъщност чете от една гривна, подобна на тази на АБС-а, Единствената разлика е , че има маркер за ГМТ. Ецу-то мери ъгловото ускорение на всеки такт и ги сравнява, след което прави корекция на гореописаното време на впръскване за всеки цилиндър поотделно (тези които виждаш на диагностиката), така, че двигателят да работи равномерно. Причината за лоша работа на цилиндър са същите като гореописаните. Ако корекционният коефициент се "мести" с местене на дюзата, значи проблема е в дюзата, ако остава въпреки размяна на дюзата, значи проблема е в горивната камера.
Ай стига толкова че ме заболяха пръстите :)
Ако съм пропуснал или объркал нещо, колегите да ме поправят !


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Чет 17 фев 2011 19:48




Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Чет 17 фев 2011 22:55


Dobromirski написа:Естествено, първото , което трябва да провериш, е дали някой не е бутал и не ти е променил стойността на тихите обороти. Другото, което трябва да провериш дали няма някаква друга причина поради която на двигателят да му е нужна по-голямо порция гориво за да поддържа тихите обороти (лошо газоразпределение, утечка от ЕГР-а и т.н)



Относно оборотите в Адаптацията ли да гледам , и тук предполагам заводското число е 32768? А относно другите причини не знам какво да гледам !


CARDI
Мнения: 193
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот CARDI » Пет 18 фев 2011 13:17


Колега "treniora", знаеш ли такъв линк за мотор 1.9,TDI,PD, но 96KW? Питам, защото дискусията е такава, а и мен лично ме интересува.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Съб 19 фев 2011 17:12


Здравейте отново, резултата след смяна на О-пръстените на ПД и на 1-ви и 2-ри цилиндър и регулировка на 4-тирите ПД резултата е следния:

Обороти- 819/мин
Порцията - между 7.0 и 8.0
Температура на мотора 77 градуса а на таблото ми показва 90 градуса
Температура на горивото 63 градуса
Стойности на ПД са 0,21 / 0,09 / -0,26 / -0,05
Синхронизацията е -0,5 градуса
Разход на гориво на място 0,80 което преди беше 1,0 - 1,1

Ще сменям биелни лагери и масло и ще продължа да търся причина за високата порция в повдигачите защото като че ли чукат. Предполагам че е възможно да е причината в тях. Мотора ми е улят с много масло и утре ще го измия за да проверя от къде тече.

Моля кажете тези стойности който съм написал задоволителни ли са ?

п.с. Ето и снимков материал за колегата който искаше снимки.
Прикачени файлове
1.jpg
Червено-болтовете на вала задвижващ ПД
Синьо-болтовете закрепващи ПД
Жълто-болтовете за регулиране на ПД
2.jpg
Лилаво-мястото на ПД
3.jpg
Розаво-бронзова втулка
Черно-Опръстени
Кафяво-елемент натискащ ПД


Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот valko.80 » Съб 19 фев 2011 17:26


Благодаря колега :)


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Jonkata_v » Съб 19 фев 2011 18:56


pavlikianov каква марка о-пръстени сложи,и сменил ли си реглажни болтове,болтове на кобилиците и на държачите на дюзите?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Съб 19 фев 2011 20:36


Jonkata_v написа:pavlikianov каква марка о-пръстени сложи,и сменил ли си реглажни болтове,болтове на кобилиците и на държачите на дюзите?


О-пръстените са на Виктор Рейнц - 27 лв комплект , не съм сменил болтовете на кобилиците, на държачите на дюзите и реглажните болтове, смених само гумичките, бронзовата втулка , една зегерка и този елемент който е между дюзата и реглажния болт. Доколкото знам има друг модел дюзи при който е задължителна смяната на реглажния болт, но при мен не видях смисъл. Този елемент между дюзата се беше износил но самия регулиращ болт поне не личеше на него да има износване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Илиян И. 79 и 26 госта