СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Да бе да купувайте маховици, съеденители, накладки, лагери от морга. Там винаги е най-доброто и най-евтино... пфффф... човек ако ти се сменя маховик пак купи си от морга. Клипчето от ютуб е едно, дали ще намериш читав маховик в держава където 80% голфове се вкарват с изтрити маховици е друго. Да, карам 12 годишна кола, да ми се е прецакал маховик, да платих като поп 800 лв за комплект демпферен маховик + съеденител и лагер на закс заедно. И си зная че поне за това няма да мисля в блиски години. Да скъпа е поддържка но г4. Аме мен ме устройва как ме вози. Ако на някой не му се изнася да си продава колата. А пък колко готини опели има БЕЗ демпферни маховици... Хора моля ви не вършете глупости.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
pacoboy написа:Точно за това няма да търся нов, понеже не карам кола за 30 000лв, ако карах нямаще да ми дреме да дам и 2000лв ...
А по принцип няма ли данни за маховици на нашите мотори, не са ли 220мм ?
И как най-добре можем да разберем кой маховик е що годе добър?
Очаквам само компетентни мнения
На нашите си е 228мм съединителя,а на ТДИ-ПД са 240мм заради по-големия въртящ момент.
Едва ли може да се разбере точно колко е износен употребяван маховик че да се купи и затова не си заслужава риска,аз срявнявах моя стария и новия и имаше малка разлика в луфтовете,но явно е било достатъчно.
п.п. Да уточня че не е гаранция че като се сложи нов маховик или ''уж''читав употребяван колата няма пак да тресе както се знае 110-ките си имат и други бъгове за да тресат...
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Точно това колега се опитвам да избегна, а за моята си тресе само и единствено от маховика, не че не може да се кара, може.
А защо от морга ли, защото поне там ударена кола е с по голям процент да има оригинален маховик отколкото да взема от магазина "оригинал" и да дам там 800+лв и след година пак да ми претресе, и какво да правя?Главата в хладилника ли
Ще рискувам с маховик от морга, ако се опаря опаря, мен си паря
А за това с интервенцията за комплект обикновен махавик и съединител ... не ми се сменя ск. кутия след това като се раздрънка и тя ... Все пак маховика е за това да обира вибрациите, и ако е обикновен кой тогава ще върши тая работа?
А защо от морга ли, защото поне там ударена кола е с по голям процент да има оригинален маховик отколкото да взема от магазина "оригинал" и да дам там 800+лв и след година пак да ми претресе, и какво да правя?Главата в хладилника ли
Ще рискувам с маховик от морга, ако се опаря опаря, мен си паря
А за това с интервенцията за комплект обикновен махавик и съединител ... не ми се сменя ск. кутия след това като се раздрънка и тя ... Все пак маховика е за това да обира вибрациите, и ако е обикновен кой тогава ще върши тая работа?
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
pacoboy Защо си толкова сигурен,че ти тресе само от маховика ???
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Ето един бърз разбор на това което направихме днес.
Първо: ако не ви се чете или знаете ужасно много е не ви се налага някой пресен да ви споделя преживяно НЕ ЧЕТЕТЕ
Второ: Това, че някой не е могъл да направи нещо, или не му е дошло наум, не означава, че това нещо е невъзможно.
Трето: Давайте по-спокойно с коментарите. Не всички копаме парите и можем във всеки момент да изкараме една чанта с пари за каквато и да е част. Покупката от морга на демпфер не е като да си купиш масло втора ръка.
Четвърто: Във всеки(или почти всеки магазин)за части, можете да помолите продавача да ви покаже как изглежда нов, ако го имат наличен,за да разберете, че разликата ИЗОБЩО НЕ Е МАЛКА.
Сега по същество: След като свалихме акумулатора и всичко друго което пречеше, развъртяхме болтовете на полуоските и изместихме скоростната кутия надясно по посока към калника (за това мероприятие трябваха трима души). Двигателя беше добре подпрян (има само два тампона и единия е на скоростната кутия, така че иначе просто...). Развъртяхме болтовете и извадихме феродото и притискателя, за маховика трябваше и малко бой с чука, но излезе (тука не искам да пропускам, че ако знаех ква мъка ще е, щяхме да извадим скорустната кутиа, много неудобна и сложна маневра е и отнема доста време). Ето я и изненадата: маховика е като нов, няма никакъв луфт и не хлопчи .
Последва вадене на скоростната кутия, след което стана ясно, че лагера е бил лагер, ама мнооогоооо отдавна. Феродото също е износено и най- вероятно от там идва целия проблем. Занесох демпфера на майстор, за да го погледне(предположих, че може аз да не схващам достатъчно), човека каза, че е съвсем здрав. Та утре следва смяна на лагера на скоростната кутия и ново феродо. Притискателя също е здрав.
Тези два болта се развиват последни. Отдолу имаоще шест.
Скорустната кутия вкиза там.
Феродо. Износено.
Притискател. Здрав.
Личен съвет: Свалете скоростната кутия, труда си заслужава удобството. Гадничко е на паркинг, без канал, но се получава (само изберете по-топъл ден). Не е невъзможно, но трябва помощ.
Утре ще кача и продължението. Надявам се да помогна на колеги, на които им предстои тая гадория.
Първо: ако не ви се чете или знаете ужасно много е не ви се налага някой пресен да ви споделя преживяно НЕ ЧЕТЕТЕ
Второ: Това, че някой не е могъл да направи нещо, или не му е дошло наум, не означава, че това нещо е невъзможно.
Трето: Давайте по-спокойно с коментарите. Не всички копаме парите и можем във всеки момент да изкараме една чанта с пари за каквато и да е част. Покупката от морга на демпфер не е като да си купиш масло втора ръка.
Четвърто: Във всеки(или почти всеки магазин)за части, можете да помолите продавача да ви покаже как изглежда нов, ако го имат наличен,за да разберете, че разликата ИЗОБЩО НЕ Е МАЛКА.
Сега по същество: След като свалихме акумулатора и всичко друго което пречеше, развъртяхме болтовете на полуоските и изместихме скоростната кутия надясно по посока към калника (за това мероприятие трябваха трима души). Двигателя беше добре подпрян (има само два тампона и единия е на скоростната кутия, така че иначе просто...). Развъртяхме болтовете и извадихме феродото и притискателя, за маховика трябваше и малко бой с чука, но излезе (тука не искам да пропускам, че ако знаех ква мъка ще е, щяхме да извадим скорустната кутиа, много неудобна и сложна маневра е и отнема доста време). Ето я и изненадата: маховика е като нов, няма никакъв луфт и не хлопчи .
Последва вадене на скоростната кутия, след което стана ясно, че лагера е бил лагер, ама мнооогоооо отдавна. Феродото също е износено и най- вероятно от там идва целия проблем. Занесох демпфера на майстор, за да го погледне(предположих, че може аз да не схващам достатъчно), човека каза, че е съвсем здрав. Та утре следва смяна на лагера на скоростната кутия и ново феродо. Притискателя също е здрав.
Тези два болта се развиват последни. Отдолу имаоще шест.
Скорустната кутия вкиза там.
Феродо. Износено.
Притискател. Здрав.
Личен съвет: Свалете скоростната кутия, труда си заслужава удобството. Гадничко е на паркинг, без канал, но се получава (само изберете по-топъл ден). Не е невъзможно, но трябва помощ.
Утре ще кача и продължението. Надявам се да помогна на колеги, на които им предстои тая гадория.
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Пропуснах важна информация за коегите от варна: В Порше центъра в Бизнес парка получаваш 50% отстъпка от нови части ако занесете старите. Преди някой да е заразсъдавал колко ще излезе нов маховик там, цената е 1600лв. Но за други части на по човешки цени се заслужава.
Абсолютно прав си за обикновенния маховик, няма такава ГРЕШКА. За да видиш какъв приблизително трябва да е маховика, направи като мен...иди до магазин и го виж.
За оригинален комплект на тая цена може само да си помечтаем!!! А дали ще си продавам колата или ще си я правя...това си е лично моя работа За Опелите лошо няма, ама си харесвам колата и мисля да си я покарам още. Мерси за съвета...ще се позамисля следващия път като си търся щайга, ама едва ли
pacoboy написа:Точно това колега се опитвам да избегна, а за моята си тресе само и единствено от маховика, не че не може да се кара, може.
А защо от морга ли, защото поне там ударена кола е с по голям процент да има оригинален маховик отколкото да взема от магазина "оригинал" и да дам там 800+лв и след година пак да ми претресе, и какво да правя?Главата в хладилника ли
Ще рискувам с маховик от морга, ако се опаря опаря, мен си паря
А за това с интервенцията за комплект обикновен махавик и съединител ... не ми се сменя ск. кутия след това като се раздрънка и тя ... Все пак маховика е за това да обира вибрациите, и ако е обикновен кой тогава ще върши тая работа?
Абсолютно прав си за обикновенния маховик, няма такава ГРЕШКА. За да видиш какъв приблизително трябва да е маховика, направи като мен...иди до магазин и го виж.
yarek написа:Да бе да купувайте маховици, съеденители, накладки, лагери от морга. Там винаги е най-доброто и най-евтино... пфффф... човек ако ти се сменя маховик пак купи си от морга. Клипчето от ютуб е едно, дали ще намериш читав маховик в держава където 80% голфове се вкарват с изтрити маховици е друго. Да, карам 12 годишна кола, да ми се е прецакал маховик, да платих като поп 800 лв за комплект демпферен маховик + съеденител и лагер на закс заедно. И си зная че поне за това няма да мисля в блиски години. Да скъпа е поддържка но г4. Аме мен ме устройва как ме вози. Ако на някой не му се изнася да си продава колата. А пък колко готини опели има БЕЗ демпферни маховици... Хора моля ви не вършете глупости.
За оригинален комплект на тая цена може само да си помечтаем!!! А дали ще си продавам колата или ще си я правя...това си е лично моя работа За Опелите лошо няма, ама си харесвам колата и мисля да си я покарам още. Мерси за съвета...ще се позамисля следващия път като си търся щайга, ама едва ли
Последна промяна от gr_kanev на Чет 03 мар 2011 21:35, променено общо 1 път.
Причина: Освен бутон "Нов отговор" има и бутон "Промени".
Причина: Освен бутон "Нов отговор" има и бутон "Промени".
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
alimak написа:За оригинален комплект на тая цена може само да си помечтаем!!!
Не се изисква много мечти , колегата yarek си взе неговия (sasch) от Авто+ наистина за 700лв , но с доста голяма отстъпка !!
alimak, и все пак сам разбра ,че "немеца не го е измислил" да изместваш скоростната кутия без да я сваляш , това си е пореден балкански тарикатлък , но все пак нали българите сме най-умната нация !
И затова не сме такива будали да си купуваме нови ментаци от магазин за по 1000 лв , а ще изтаним от моргата . Ама тя всичката ни е такава на нас , просто сме си далеч от европа и никога няма да бъдем в истинския смисъл > Но разбира се за всичко това си имаме много основателна причина и тя е ,че сме БЕДНИ това е , знаем си го ,нали. Много ясно е ,че като си купиш колца за 4-5000лв , цена за съединител 1000лв е "нечовешка" и си викаш тези луди ли са , ами не са , защото на нас ни се иска цените на частите да са съразмерими със цената на старата кола , но те са си със цена като за нова кола , а твоето голфче като ново е струвало доста повече от 30000лв. (Golf4 TDI HIGHLINE 98год. по шваке е струвала 24500евро да бъдем точни) .
Много се отплеснах от темата за което се извинявам , но просто някога се подразвам доста от изказвания на хора които не са им ясни тези неща!
Хайде със здраве !
Последна промяна от achodemo на Чет 03 мар 2011 22:29, променено общо 4 пъти.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
От голямото писане по-горе само стана ясно че все пак се сваля кутията(или се развива и се измества на страни което е същото)
Щом феродото е заминало,то и маховика трябва да е пътник вече,но щом мислите че вибрациите ти са от лагера и като го смениш всичко ще се оправи много се лъжете.
С много други колеги сме сменяли маховик и до последно сме се надявалиъъ да е от друго и да минем по-тънко,но уви не живота му е 100-150х.км макс., всичко след това е компромис с него
Щом феродото е заминало,то и маховика трябва да е пътник вече,но щом мислите че вибрациите ти са от лагера и като го смениш всичко ще се оправи много се лъжете.
С много други колеги сме сменяли маховик и до последно сме се надявалиъъ да е от друго и да минем по-тънко,но уви не живота му е 100-150х.км макс., всичко след това е компромис с него
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
pacoboy написа:рискувам с маховик от морга, ако се опаря опаря, мен си паря
А за това с интервенцията за комплект обикновен махавик и съединител ... не ми се сменя ск. кутия след това като се раздрънка и тя ... Все пак маховика е за това да обира вибрациите, и ако е обикновен кой тогава ще върши тая работа?
Правилно си решаваш колата си е твоя, парите са си твои.
А относно скоростната кутия сигурно като се наложи да я смениш тогава ще са по 300-400лв, че може и по-малко.
Колега alimak, много добър пост, но към края не се ли свали отново скоростната кутия?
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Да. Скоростната кутия се откача, при добро желание се вади. С доста усилия но се вади. Проблема е, че никой не знае дали не е сменян демпферния маховик на неговата кола(освем ако не е купена нова, а моята определено не е) и в крайна сметка няма как да знам дали има навъртени 150 хил. км. Парите за маховика и другите простотии сме ги прежалили, така че дали ще го сменяме или не, все тая. Друг въпрос имам обаче, някой има ли идея дали е възможно маховика да е блокирал. Изведнъж ме осени мисълта, че почти не помръдва, а немога да си спомня колко трябваше да е хода на ръка и утре пак ще посещавам магазини, но ако някой има инфо по въпроса, да попомогне малко
P.S. Хода на демпферния маховик е минимален, няма прожиниращо усещане.
P.S. Хода на демпферния маховик е минимален, няма прожиниращо усещане.
- Stivi
- Мнения: 8309
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
И моят тресеше много при потегляне и като загрееше добре при спиране на светофарите трудно влизаше първа и всичко се оправи само със комплект съединител като маховика по моя преценка "още ставаше", от тогава съм минал към 40 000км засега все още без забележки. Така че е напълно възможно и при колегата в чиято тема пишем да си трябва само нов съединител както е установил а не комплек с маховика ! Колата ми в момента е на 280 000км /по километраж / което идва да покаже че ако се кара нормално един маховик може да изкара и 300 000 което си е доста !
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
ANDREYO написа:Няма никакви минуси твърдия маховик,колега с ибиза 110к.с. кара вече година с маховик от кр и комплект съединител за него и няма грижи няма повече вибрации и т.н. а да попитам само кои ВСИЧКИ колеи са с двумасов -демпферен маховик освен дизелите и бензиновите-турбо мотори че не се сещам?
Дано да си прав колега, щото ако не си, ще трябва да сменям скоростна кутия мноогооо скоро.
Ето какво направих: Сетих се, че сега ще сменя феродовия диск и лагера, ще го затворя и след шест месеца ще трябва да ида да скоча от "Аспарухов мост", когато се окаже, че пак трябва да разскачам тая гадост. Направих няколко консултации (с компетентни лица, не със съседите) и в крайна сметка прецених, че риска си струва. Снощи сложихме обикновен маховик, нов феродов диск, аксиален лагер. Комплекта: 200лв. Последваща смяна ще ми струва 60лв., защото толкова струва феродовата шайба.
Какво ме накара да взема това решение: не карам ракета, а лек автомобил и в крайна сметка няма незаменима част.
P.S. На качването на скоростната кутия бяхме само двама души...ЛОША ИДЕЯ, НАМЕРЕТЕ СИ ТРЕТИ.
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смана на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Честно ти казвам, не знам за кво си пуснал тема!
Такива теми има поне 15 тука.
Те са ти отговорили преди да питаш
Такива теми има поне 15 тука.
pacoboy написа:И как най-добре можем да разберем кой маховик е що годе добър?
Очаквам само компетентни мнения
alimak написа:Хубаво е преди това да изгледаш някое и друго клипче в YouTube, там е обяснено как да различиш тоя дето не става от ставащия.
Те са ти отговорили преди да питаш
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Доста хора говорят че твърдия маховик разбива скоростите, като довода е че дизела тресе яко... ми ок, 1Z нали не е с демпфер, как са се излъгали да го произведат? Или неговите скорости са от криптонит? Ами още по-старите дизели като ААЗ - и те не са с демпфер и на техните кутии нищо им няма?? Искам някой да ми отговори на този въпрос, лично аз няма нужда да сменям, или някой го е сменил преди мен(трудна работа) или тея демпфери си изкарват по поне 0,5млн км(което всъщност е факт, ауто билд писаха за фабиа ТДИ на 700 000км в идеално заводско състояние). Та просто да се изясни въпроса - абсолютно задължителен ли е демпфера или може да се кара според джоба?
Re: Смана на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Luciano написа:Честно ти казвам, не знам за кво си пуснал тема!
Такива теми има поне 15 тука.pacoboy написа:И как най-добре можем да разберем кой маховик е що годе добър?
Очаквам само компетентни мненияalimak написа:Хубаво е преди това да изгледаш някое и друго клипче в YouTube, там е обяснено как да различиш тоя дето не става от ставащия.
Те са ти отговорили преди да питаш
Не намерих тема със снимков материал, а и никой от колегите дето го е правил не ми отговори на ЛС. Надявам се да има полза за колеги на които им предстой подобна маневра. Дали го има или няма на 15 места...ами ето го и моя 16-ти принос по въпроса (а вярвайте ми хич не е лесно)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта