Здравейте, ще споделя моя опит с друга марка, но то принципа е същия - bmw e60 lci 530d.
Колата я взех на реални доказани 248000км като имаше "грешка", че живота на дпф е на приключване и трябва смяна. Регистрирах го наново с Delphi, мина си регенерация без проблем, като след регенерация обратното налягане е 3-4мбар. Стойностите на дюзите бяха +- 0.3-0.8 и двигателя не трепваше, удоволствие да го слушаш.
След 2000-3000км колата изгасна заради дюза - в тоз модел са пиезо, та като загреше гаснеше заради инжектор еди кой си. По принцип на пиезо-дюзите им дават живот около 250000км(така поне прочетох тук-там).Смених въпросната дюза със заводски рециклирана, но веднага се усети особено около 1500-2000 оборота че мотора не работи равномерно, новата дюза стигаше до -1.8 в опит на корекция. При шестака това веднга се усеща.
Свалихме останалите пет и ги закарахме на стенд. Казаха 2 от тях са аут, другите 3 ок. Знаех си, че по принцип трябва всички да се сменят, но реших да сменя само 2-те проблемни. В корекциите веднага се видя, че новите дюзи са само в минус, старите само в плюс, но мотора заработи равно във въпросния диапазон 1500-2000об. Смених и останалите 3 дюзи и всичко си дойде на място +-0.20-0.50 на всички дюзи. В момента 46000км след тази смяна стойностите са почти същите, тук там някоя да качи на 0.6-0.7, все пак мотора стана 292000км. Колата се кара 99.9% извънградско, феноменално нисък разход, ДПФ регенерира през около 400км, като наскоро започна да пада на около 300-350км. Колеги с бмв е60 lci споделят че на около 300000км дпф-а наистина е към края на живота, което много добре все пак. Наскоро в немски форуми прочетох от участник пак с е60 лци 530д, че след закупуването на нов оригинален! дпф извънградските регенерация са били в порядъка на над 600км. Преди това е пробвал с aftermarket дпф като резултата е бил плачвен.
Досега дпф не съм прал , като след всичката изчетена информация(особено споделения случай на колегата group с Дунев, за което благодаря) нямам и намерение да се занимавам.
Това, което срещнах като коментари в този немски форум за работещо е на тази фирма
https://ahg-clean.de/technik-reinigungsverfahren/Технологията доколкото разбирам е награвяне, и после със сгъстен въздух отстраняване на пепелта.
https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-Diese ... Sw7p5aiCIzКупуваш филтър от тях+депозит, който ти връщат, като изпратиш твоя стария, при условие че вътре не е пореден. Това нещо може би бих пробвал при когато се дозапуши моя.
Така че изводите поне за мен са: ако искаш да разчиташ на дюзи - връщане на стари, нови заводски рециклирани и си спокоен. Като новите дюзи не ти гарантират, че дпф-а ще спре да прави чести регенерации.
ДПФ-а - или добро рециклиране ако въобще има такова нещо, махане(като катализатора си остава) или оригинален дпф на малко км/ударена кола. Нов филтър според мен не си заслужва при кола над 200000км, защото резултата е нясен. Може пак да продължи с чести регенерации.
Четох за такъв случай в австралийски форум - джип bmw x5(втора генерация) 3.0д 235к.с., смяна на филтъра с нов от бмв - регенерации извънградско 300-400км, със стария филтър на 250км.