VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 06 фев 2023 13:59


Филипе ,човек добре и да живее рано или късно се жени ,купува си дизелова кола с ДПФ и в един момент му се налага да го премахне защото си кара колата предимно в градски пробег .....затапва си EGR клапана и си ремапва EKУ .Това е реалността и не може да бъде избегната .Не го мисли чак толкова




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 678
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот railfan » Пон 06 фев 2023 14:50


Най - често вдига оборотите. Отиват почти на 1000, чуваш една идея по-шумен мотора, става по-рязка и включва перките. Обикновено за 10-15 минути е преминала.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8433
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 фев 2023 14:53


На моята се вдигат леко оборотите , перките се включват и има по-гадна миризма отзад .
Е6 с ДПФ и адблу.
И пак за нафтата в маслото. Изпарява се , но много трудно , каране на дълго , без гасене :). Разчита се на пасивни регенерации . В мормалните ситуации, разбирай предимно активни регенерации-абсурд. Остава си винаги една част там, в маслото.
Разреждането е налице .
И често точно това подвежда повечето хора.
Наливат еди колко си лтр. масло, толкоз вадят при смяна.
Няма как да стане това, маслото има заложена изпаряемост, т.е. това което се вади не е само старо масло, в него има вече и нафта :) . Отделно то отънява като вискозитет, част от него го олепва маторетката и... т.н. Накрая може и да дойде на кантар , влязло/излязло. Зависи.


Дето се казва и най-стегнатия мотор да е, перфектен откъм горивна система, да не "гори" грам, да няма капка отдолу , то вече след еди колко си км. е намаляло. Примерно с 300мл. Понякога и повече, понякога по-малко. Зависи и от самото масло с каква изпаряемост е. Има масла трудно се "изпаряват". Други пък губят минимум 10 и повече процента, само от това, че просто при работа, се нагряват .

П.п. при мен винаги точа по-малко, отколкото наливам .Със смени през 8- до 12 к.км масло . Приблизително минус 250-300-ина мл. Колата се кара предимно на дълго .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2023 16:04


FilipFilipov написа:Извинявайте за глупавият въпрос, но как разбирате колата, кога се опитва да направи регенерация? От два месеца караме смесено градско и извънградско, и не мога да разбере кога го прави. Дали може да ми дадете някакви насоки по какво разбирате, че колата прави регенерация. Особено сега зимата.

Въпроса ти не е глупав, но вече го зададе и няколко мнения по-горе ти отговорих с цитат на въпроса ти. :mrgreen
Мога да добавя , че двигателя загрява доста по-бързо, а вдигането на оборотите може да се установи дали е от Ел. Отоплителна на купето като се спре вентилатора на парното, ако оборотите продължават да са 980 значи са повишени от регенерация. Но това са големи занимавки, най-лесно е да си вземеш елм327


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2023 16:20


samo_pechka написа:На моята се вдигат леко оборотите , перките се включват и има по-гадна миризма отзад .
Е6 с ДПФ и адблу.
И пак за нафтата в маслото. Изпарява се , но много трудно , каране на дълго , без гасене :). Разчита се на пасивни регенерации . В мормалните ситуации, разбирай предимно активни регенерации-абсурд. Остава си винаги една част там, в маслото.
Разреждането е налице .
И често точно това подвежда повечето хора.
Наливат еди колко си лтр. масло, толкоз вадят при смяна.
Няма как да стане това, маслото има заложена изпаряемост, т.е. това което се вади не е само старо масло, в него има вече и нафта :) . Отделно то отънява като вискозитет, част от него го олепва маторетката и... т.н. Накрая може и да дойде на кантар , влязло/излязло. Зависи.


Дето се казва и най-стегнатия мотор да е, перфектен откъм горивна система, да не "гори" грам, да няма капка отдолу , то вече след еди колко си км. е намаляло. Примерно с 300мл. Понякога и повече, понякога по-малко. Зависи и от самото масло с каква изпаряемост е. Има масла трудно се "изпаряват". Други пък губят минимум 10 и повече процента, само от това, че просто при работа, се нагряват .

П.п. при мен винаги точа по-малко, отколкото наливам .Със смени през 8- до 12 к.км масло . Приблизително минус 250-300-ина мл. Колата се кара предимно на дълго .

Нека се изразя така за мен също наличието на нафта в маслото не е ОК и е наличие за проблем. Но много автомобили вкарват малки количества в маслото , които после се изпаряват и това не е драма. Стига нивото да не варира извън зададените от производителя граници мин-макс :)
Също така знам за случаи сипани 4.3л и източени 6 литра и това няколко пъти за 1000км съчетано със смяна на дифтунги, тандем помпи, софтуери и накрая айде обява в Мобиле :)


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 16:59


Ивайло Димов написа:Филипе ,човек добре и да живее рано или късно се жени ,купува си дизелова кола с ДПФ и в един момент му се налага да го премахне защото си кара колата предимно в градски пробег .....затапва си EGR клапана и си ремапва EKУ .Това е реалността и не може да бъде избегната .Не го мисли чак толкова


Не съм напълно съгласен с вас. Извинявам се, че задавам толкова много въпроси, но съм решен към момента на тази кола да я поддържам както трябва, и DPF филтъра е част от тази поддръжка, заради това искам да разбера как мога да я хвана, когато започва да прави регенерация, и да не я прекъсвам, просто искам да го запазя и да удължа живота му, колкото мога. Взел съм колан с реален пробег от 162к километра, и съм и навъртял аз 4к, за момента съм изключително доволен от колата, но DPF филтъра ми е единствената въпросителна към момента, и когато я разреша, ще съм доволен.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 17:03


DoH_KuXoT написа:
FilipFilipov написа:Извинявайте за глупавият въпрос, но как разбирате колата, кога се опитва да направи регенерация? От два месеца караме смесено градско и извънградско, и не мога да разбере кога го прави. Дали може да ми дадете някакви насоки по какво разбирате, че колата прави регенерация. Особено сега зимата.

Въпроса ти не е глупав, но вече го зададе и няколко мнения по-горе ти отговорих с цитат на въпроса ти. :mrgreen
Мога да добавя , че двигателя загрява доста по-бързо, а вдигането на оборотите може да се установи дали е от Ел. Отоплителна на купето като се спре вентилатора на парното, ако оборотите продължават да са 980 значи са повишени от регенерация. Но това са големи занимавки, най-лесно е да си вземеш елм327


Да, прав си, извинявай за повтарянето. Всеки един elm327 ли ще свърши работата? към момента, точно това се случва, колата държи 980 оборота, дори и парното да е изключено. Интересното е, че Събота приключихме едно доста дълго пътуване, което беше около 600км, с две спирания. Би ли могло сега да прави регенерация, вместо тогава?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2023 17:23


Регенерацията се извършва по алгоритъм, в който участват много фактори. Може за тези 600км да са се случили две регенерации, може да не е станала и нито една. Зависи с какъв софтуер е автомобила. Общо взето няма значение колко дълго си пътувал, стигне ли 24 грама сажди регенерацията започва, като това са изчислени сажди (calculated), не са реално измерени (measured). Най-неприятно е да се върна от 400км пътуване и регенерацията да започне при паркиране до блока... Но това е положението. Елм327 си взех от али експрес , но внимавай че има такива , които работят само на бензинови двигатели, уточни го преди да купиш откъдето и да било. При мен градско прави регенерация на всеки 150-200км извънградско 350-400км , стартира при 24 грама сажди или 400 минути и спира при 5.9грама общия случай. При предишната версия на софтуера интервалите са доста по-големи.
Вземеш ли си един донгъл и проследиш кога започват , как протичат, кога приключват няколко регенерации ще си изясниш много въпроси и ще опознаеш автомобила си. Ще знаеш кога приблизително предстои и ще може лесно да предвидиш маршрута си за да я завършиш.
В общи линии е това , ако имаш някакви конкретни въпроси съм на разположение.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 18:40


DoH_KuXoT написа:Регенерацията се извършва по алгоритъм, в който участват много фактори. Може за тези 600км да са се случили две регенерации, може да не е станала и нито една. Зависи с какъв софтуер е автомобила. Общо взето няма значение колко дълго си пътувал, стигне ли 24 грама сажди регенерацията започва, като това са изчислени сажди (calculated), не са реално измерени (measured). Най-неприятно е да се върна от 400км пътуване и регенерацията да започне при паркиране до блока... Но това е положението. Елм327 си взех от али експрес , но внимавай че има такива , които работят само на бензинови двигатели, уточни го преди да купиш откъдето и да било. При мен градско прави регенерация на всеки 150-200км извънградско 350-400км , стартира при 24 грама сажди или 400 минути и спира при 5.9грама общия случай. При предишната версия на софтуера интервалите са доста по-големи.
Вземеш ли си един донгъл и проследиш кога започват , как протичат, кога приключват няколко регенерации ще си изясниш много въпроси и ще опознаеш автомобила си. Ще знаеш кога приблизително предстои и ще може лесно да предвидиш маршрута си за да я завършиш.
В общи линии е това , ако имаш някакви конкретни въпроси съм на разположение.
DoH_KuXoT написа:
FilipFilipov написа:Извинявайте за глупавият въпрос, но как разбирате колата, кога се опитва да направи регенерация? От два месеца караме смесено градско и извънградско, и не мога да разбере кога го прави. Дали може да ми дадете някакви насоки по какво разбирате, че колата прави регенерация. Особено сега зимата.

Въпроса ти не е глупав, но вече го зададе и няколко мнения по-горе ти отговорих с цитат на въпроса ти. :mrgreen
Мога да добавя , че двигателя загрява доста по-бързо, а вдигането на оборотите може да се установи дали е от Ел. Отоплителна на купето като се спре вентилатора на парното, ако оборотите продължават да са 980 значи са повишени от регенерация. Но това са големи занимавки, най-лесно е да си вземеш елм327



Закупих elm327 пробвах с vag dpf lite и показа кога е била последната регенерация, което е било днес, мо интересното е, че не съм карал дълго, и съответно нямам идея дали е успешна. Сега ще видя с пълната версия какво ще покаже и колко е пълен филтъра, и ще опитам да я засека.

Благодаря за помощта.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2023 18:55


Пълната версия на Vag Dpf задължително. Направи един скийншон на екрана да ти обясня кое квадратче за какво е и какво да очакваш.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 21:32


DoH_KuXoT написа:Пълната версия на Vag Dpf задължително. Направи един скийншон на екрана да ти обясня кое квадратче за какво е и какво да очакваш.


Здрасти отново, ето screenshot на състоянието на филтъра в момента. Интересно ми е какво реално е състоянието му. Тъй като единствено мога да разбера, че е 50% пълен и скоро трябва да има регенерация. Това което ме озадачава, че е направила регенерация преди 50км, но няма информация колко дълго е продължила. .
Прикачени файлове
Screenshot_20230206-212733_VAG DPF.jpg


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 06 фев 2023 21:43


7 hPa налягане говори за успешна регенериран филтър.Ето малко да почетеш и успокоиш :smile
Прикачени файлове
4-3.pdf
(391.39 KиБ) Свален 920 пъти


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2023 21:59


Регенерация преди 75км , в момента има 11.53гр сажди според изчисленията , когато станат 24гр ще започне регенерация отново. Oil ash residue, е пепелта която не може да се очисти от ДПФ-а тази пепел се образува при самата регенерация и изгарянето на саждите , тв се натрупва необратимо. При мен е 97% но това е показател който за 70хил км нарастна с 12% при мен , в момента съм на 260хил.км .
При достигане на 24гр ще започне да се покачва температурата в ДПФ-а , ЕГР-а ще се затвори, post injection, са количествата гориво наречени следвпръскване, целта е да отиде допълнителна порция гориво за да доизгори в ДПФ-а и да покачи температурата му до над 550 градуса на входа и да започне регенерация. Оборотите се вдигат, перките се пускат, когато температурата на изхода надмине 450 градуса започва да намалява стойността на soot mass, колкото по нагрят е толкова по-бързо падат, караш си нормално без да се съобразяваш, без да вдигаш зорлем високи обороти и скорости, просто си караш, когато двигателя е натоварен загрява ДПФ-а по-бързо, вдигне ли над 600 градуса регенерира най-бързо ако има моменти в които се движи на ППХ, кислорода спомага изгарянето, но пък охлажда и температурата започва да пада леко ако спускаш наклон на ППХ, като в даден момент ако падне под 450 градуса може временно да спре регенерацията. Ще приключи да регенерира когато от 24 падне на 5.9грама +- . В градски условия ако тръгна от Герман към Цариградско на Враня вече започва да регенерира, на Софийския е по средата, на Константин Величков е готова. Това са около 12 -13км и около 20минути. Като гледам и при теб е новия софтуер който градско регенерира на 150-180км или 400минути. Ако имаш питанки след време питай и ще се опитвам да ти давам насоки.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Пон 06 фев 2023 22:02


Ивайло Димов написа:7 hPa налягане говори за успешна регенериран филтър.Ето малко да почетеш и успокоиш :smile


Благодаря за информацията, ще я прочета преди лягане :) . Друг глупав въпрос имам :) , при това положение с филтъра, добра идея ли е да се пали колата сутрин преди тръгване за 10 - 20 минути, за да вдигне температура двг?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 06 фев 2023 22:09


Няма смисъл да подгряваш и нищо няма да се случи ,за да имаш пасивни регенерации ти трябва дълъг път и натоварване в обороти 2000-2500 ,за да стигне определена температура в ДПФ .Безмислено е да лумкаш за лудо на място ,1-2 минути да се осафери мотора и турбото и тръгваш ,ако караш продължително време никога не гаси колата веднага изчакай на тихи обороти 1 минутка да се охлади турбината ,удължаваш и живота .И зареждай не нафта от туби дори да ти е на много шокаритетна цена .ДПФ има определен живот ,консуматив е и по някое време се задръства ,но ако я караш своевременно в извънградски режим може да удължиш във времето живота му .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], ktamen, misho.georgiev и 51 госта