VAG DPF и общи положения при DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 10 мар 2023 10:21


Аз само да вметна, че софтуера за регенерациите не го интересува с какво масло и гориво карате. Та не се влияе от масло и гориво :)




FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Пет 10 мар 2023 10:28


Zinoto написа:Карай си колата и не го мисли толкова, ако имаш диагностика може да проверяваш от време на време и евентуално ако има нужда някоя принудителна регенерация, но не на място, а в движение. Горивото е почти едно и също на всякъде, разлика има в добавките най-вече през зимата и на скъпата нафта, която е доста по-скъпа, така че не можеш да промениш нищо. Маслото пак повтарям е много важно, по веригите от сорта на Практикер, Практис, /в Метро вече няма/ могат да се намерят оригинални масла, скъпички са, но поне си сигурен за съдържанието на тубата.


Здрасти,

Съгласен съм за маслата важни са. Относно регенерациите смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот 777 » Пет 10 мар 2023 11:41


FilipFilipov написа:смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.

Ти за DPF-а ли ще живееш или имаш и други занимания? Що за вманиачаване. Ако толкова ще се фиксираш, по-добре вземай бензин или пробивай DPF-а.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 10 мар 2023 11:51


FilipFilipov написа:
Zinoto написа:Карай си колата и не го мисли толкова, ако имаш диагностика може да проверяваш от време на време и евентуално ако има нужда някоя принудителна регенерация, но не на място, а в движение. Горивото е почти едно и също на всякъде, разлика има в добавките най-вече през зимата и на скъпата нафта, която е доста по-скъпа, така че не можеш да промениш нищо. Маслото пак повтарям е много важно, по веригите от сорта на Практикер, Практис, /в Метро вече няма/ могат да се намерят оригинални масла, скъпички са, но поне си сигурен за съдържанието на тубата.


Здрасти,

Съгласен съм за маслата важни са. Относно регенерациите смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.


Абсолютно ненужно, дори противопоказно. При всяка една регенерация показателя Oil Ash расте бавно и необратимо, а точно той убива DPF в един момент. :c020


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Пет 10 мар 2023 21:43


DoH_KuXoT написа:
Абсолютно ненужно, дори противопоказно. При всяка една регенерация показателя Oil Ash расте бавно и необратимо, а точно той убива DPF в един момент. :c020


И като расте показателя, мислиш ли, че реално расте?

Има причина да не се прекалява с принудителните регенерации, но тя няма общо с това, а с това че активната е по-добра за филтъра от пасивната (показвал съм защо, някъде по темите).
В пускането на някоя и друга допълнителна принудителна няма лошо, особено ако се кара много градско.
Самия аз вчера го направих на 85% - 200км след предишната нормална регенерация. Така постигнах по-добро почистване спрямо предишната ми нормална регенерация. Понеже все някой ще попита как знам, следи се разликата между максимална и минимална стойност за soot mass measured. Аз знам, че за моята кола минималното е около -5.1(2). При около +5 е максимално запушен и стартира регенерация (ако друг параметър не я стартира).
Тъ, просто гледам, когато не ми се почиства вече до -5, а остава на -4 (примерно), пускам допълнителна или по-ранна.


Това с маслото и промяната на регенерации след смяна, няма как да стане! Вече го обяснявах някъде.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Съб 11 мар 2023 8:54


777 написа:
FilipFilipov написа:смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.

Ти за DPF-а ли ще живееш или имаш и други занимания? Що за вманиачаване. Ако толкова ще се фиксираш, по-добре вземай бензин или пробивай DPF-а.


Не бих го нарекал вманиечаване, просто искам колата да си работи добре, като съм готов да направя каквото е нужно за това. Явно вие не се грижите така за автомобилите си, е аз съм друг тип човек.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Съб 11 мар 2023 8:54


777 написа:
FilipFilipov написа:смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.

Ти за DPF-а ли ще живееш или имаш и други занимания? Що за вманиачаване. Ако толкова ще се фиксираш, по-добре вземай бензин или пробивай DPF-а.


Не бих го нарекал вманиечаване, просто искам колата да си работи добре, като съм готов да направя каквото е нужно за това. Явно вие не се грижите така за автомобилите си, е аз съм друг тип човек.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Съб 11 мар 2023 9:07


DoH_KuXoT написа:
FilipFilipov написа:
Zinoto написа:Карай си колата и не го мисли толкова, ако имаш диагностика може да проверяваш от време на време и евентуално ако има нужда някоя принудителна регенерация, но не на място, а в движение. Горивото е почти едно и също на всякъде, разлика има в добавките най-вече през зимата и на скъпата нафта, която е доста по-скъпа, така че не можеш да промениш нищо. Маслото пак повтарям е много важно, по веригите от сорта на Практикер, Практис, /в Метро вече няма/ могат да се намерят оригинални масла, скъпички са, но поне си сигурен за съдържанието на тубата.


Здрасти,

Съгласен съм за маслата важни са. Относно регенерациите смятам 1 - 2 пъти в месеца да правим принудителна регенерация, да го държа колкото може по чист дпфа. Също така яко следене кога прави регенерация и така.


Абсолютно ненужно, дори противопоказно. При всяка една регенерация показателя Oil Ash расте бавно и необратимо, а точно той убива DPF в един момент. :c020


Благодаря отново за информацията, и за образоването. Просто не знам защо, смятах, че след тази принудителна регенерация, всички други също ще бъдат успешни на 100% . Явно така си е направена да свършват на 23-25% .


Zinoto
Мнения: 1874
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи полеожения при DPF

Мнениеот Zinoto » Нед 12 мар 2023 10:42


DoH_KuXoT написа:Аз само да вметна, че софтуера за регенерациите не го интересува с какво масло и гориво карате. Та не се влияе от масло и гориво :)

Софтуера не се влияе от това с какво караш, но софтуера следи датчиците и когато се запълни филтъра и се вдигне налягането пуска регенерация. Лошото гориво и стандартното масло с нормално съдържание на сяра и димност и липсващи добавки за ДПФ, както и градското каране през зимата запълват филтъра в пъти по-често. От моя опит с автомобил, който много трудно си правеше успешни регенерации /процентите по време на регенерация много трудно и бавно спадаха/, дори се случи да мине в сервизен режим поради неуспешни регенерации след смяна на маслото с подходящо и с гарантиран произход регенерацията мина леко бързо и успешно и след това иска да се регенерира много по-рядко и явно и пасивните са по-ефективни.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Нед 12 мар 2023 11:43


Ако колата гори литър на сто масло, може би ще има някакво следствие в регенерацията, което да се наблюдава.
Иначе - не.
Маслото не оказва краткосрочно и дори средносрочно влияние на запушването. За няколко стотин хиляди километра се натрупва около 200-300 грама oil ash. Колко ще се натрупа за няколко километра след смяна на масло?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот cecoa1 » Нед 12 мар 2023 14:04


Значи като не гори масло, меташ пълна синтетика може и 505.00, и DPF не го касае?!
Нещо не го вЕрвам, тия в завода неслучайно дори и 505.01 го заменят с 507.00 когато има DPF.
Не е въпроса в количеството изгорено масло, то всяка кола гори поне малко от маслото, но определени съставки прецакват DPF да не може да функционира както е предвидено(респективно и да се почиства).


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Нед 12 мар 2023 15:09


cecoa1 написа:Значи като не гори масло, меташ пълна синтетика може и 505.00, и DPF не го касае?! .

Това ли съм казал?

Значи по твоя метод на дискусия да те питам - ако сложа 505, почвам да регенерирам на по под 100км?

Не ми слагай думи във виртуалната уста!
Написал съм достатъчно ясно, че маслото няма краткосрочно и средносрочно въздействие на регенерациите. Нито съм казал, че не е важно за ДПФ. Нито, че не трябва да се следва спецификацията.
Заповядай в моята тема за колата и виж какво слагам и колко често.

Нелепи са твърденията 'Смених маслото и почна да регенерира през Х повече километра' (и то говорим все за 507). Това твърдя и заповядай да ме обориш?!

Едит: има си и тема по въпроса - viewtopic.php?f=24&t=491375


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8431
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 мар 2023 15:34


group® написа:Ако колата гори литър на сто масло, може би ще има някакво следствие в регенерацията, което да се наблюдава.
Иначе - не.
Маслото не оказва краткосрочно и дори средносрочно влияние на запушването. За няколко стотин хиляди километра се натрупва около 200-300 грама oil ash. Колко ще се натрупа за няколко километра след смяна на масло?

100% съгласен. Моята от 40к.км ( на толкова я взех ) минах на друго . В моментите когато го сменят от оф.сервиз ( ЛЛ две години или 30к.км ) и аз като го сменя след около 10к.км каране , регенерациите са едни и същи . Айде тя няма много км. , няма и 100к. още , но времената или км. д/г/ са без промяна с едното и с другото .
Това "другото" е с 0.8 сулфатна, принципно е в норма дори и за 507.00 ( до 0.8 е за 507.00 ) , но няма оф. одобрение от ФВ. Т.е. ако нещо избрадяса при мен, надали ще е масълцето дето го слагам.
Но съм убеден, че ЛЛ интервали от порядъка на предписаните 30к. еб@ва майката на всичко, на мотор, на ДПФ . Коли на 200к., карани по тази схема не карат дълго после.. .
Затова макс 10-ятка и ново масло.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Нед 12 мар 2023 16:04


samo_pechka написа:Но съм убеден, че ЛЛ интервали от порядъка на предписаните 30к. еб@ва майката на всичко, на мотор, на ДПФ . Коли на 200к., карани по тази схема не карат дълго после.. .
Затова макс 10-ятка и ново масло.


Тук пък аз съм абсолютно съгласен.
За 30000км дори маслото да не губи свойства, както стерилнитр лабораторни тестове им показват, то се разрежда толкова с нафта, че дори и това да не влоши качествата му за смазване (а не го вярвам), то ще му падне толкова вискозитета, че значително по-лесно ще навлиза в горивния процес. А оттам пряката вреда над ДПФ, чрез натрупване на повече oil ash и дългосрочно скъсяване на живота му.

Офф: затова съм фен на фордовската система за регенерация (от другата трма) с инжектор пред дпф, а не с пост инжекция. Няма разреждане с нафта.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот cecoa1 » Нед 12 мар 2023 16:11


group® написа:
cecoa1 написа:Значи като не гори масло, меташ пълна синтетика може и 505.00, и DPF не го касае?! .

Това ли съм казал?

...

Нелепи са твърденията 'Смених маслото и почна да регенерира през Х повече километра' (и то говорим все за 507). Това твърдя и заповядай да ме обориш?!

Едит: има си и тема по въпроса - viewtopic.php?f=24&t=491375

Няма да те оборвам, съгласявам се.
Не съм съобразил контекста.
...
Но допускам, че за някои случаи все пак е възможно маслото да играе някаква роля за някаква забележима разлика в регенерациите. В зависимост вече от масло, и състояние на возилото. Пък и не вярвам всички описани такива наблюдения, да са плод на внушения. То всъщност и различните масла различно ги горят някои коли, та може и от там да има връзка.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: polo_rus и 42 госта